Toblerone si-a suparat fanii din Marea Britanie, marind spatiul dintre triunghiurile de ciocolata, pentru a face economii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 8 noiembrie 2016, 15:00 Economie | Companii

Toblerone
Foto: Facebook
Mondelez, compania care produce ciocolata Toblerone, a luat o decizie extrem de controversata in Marea Britanie, alegand sa schimbe designul tabletelor de ciocolata pentru a le reduce greutatea si a face economii. Practic greutatea a doua tipuri de batoane s-a redus cu peste 10%, insa dimensiunile produsului au ramas la fel, consecinta fiind ca triunghiurile de ciocolata ce alcatuiesc un baton sunt mai mici. Compania spune ca nu a luat decizia din cauza Brexit-ului, ci fiindca o multime de ingrediente s-au scumpit.

Batonul de 400 de grame va avea in UK 360 de grame, iar cel mic va avea 150 de grame, fata de 170 de grame. Pe Facebook si pe Twitter fanii ciocolatei au reactionat cu furie, spunand ca acum spatiul dintre triunghiuri este mai mare decat triunghiurile in sine.

Altii spun ca decizia este de-a dreptul "tampita" fiindca este o bataie de joc la adresa unui produs premium consumat de milioane de oameni. O alta varianta ar fi fost ca dimensiunile exterioare sa se fi micsorat, insa spatiul dintre triunghiuri sa fi ramas la fel.

Cei de la Mondelez spun ca reducerea nu are legatura cu Brexit-ul, insa in UK mai multe companii din industria alimentara au marit preturile ca efect al devalorizarii lirei dupa votul pro-Brexit din iunie.

Toblerone a fost creata in 1908 de Theodor Tobler din Berna, impreuna cu varul sau Emil Baumann.

Mondelez International este un grup cu 107.000 de angajati si vanzari anuale de 29 miliarde dolari. Sediul este in Ilinois. Grupul detine marci celebre precum Milka, Oreo, Cadbury si Belvita.

Mondelez a fost intens criticata si dupa ce a facut modificari importante la Cadbury.

Surse: the Guardian, BBC

Toblerone inainte si dupa Brexit (foto - Zoltan Patay/Facebook



Iata mesajul oficial postat de companie pe pagina de Facebook

Toblerone fans, we have some information on the size of our UK chocolate bars. Please see the following statement:

Toblerone remains one of the best value and most delicious Swiss chocolate products in the market. This is because we always work hard to ensure we offer value for money for our consumers, but like many other companies, we are experiencing higher costs for numerous ingredients. We carry these costs for as long as possible, but to ensure Toblerone remains on-shelf, is affordable and retains the triangular shape, we have had to reduce the weight of just two of our bars in the UK, from the wider range of available Toblerone products.

Dintre publicatiile care au relatat stirea, The Verge a ales un ton umoristic in articolul cu titlul: Toblerone jura ca aceasta metafora perfecta pentru Brexit nu are nimic de-a face cu Brexitul.

Articolul face la inceput si o paralela amuzanta cu alegerile din SUA

America may be voting on its next president today, but in the UK there are more pressing matters to deal with: someone has been fucking with our chocolate.



Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
7318 vizualizari
  • 0 (2 voturi)    
    si totusi! (Marţi, 8 noiembrie 2016, 15:28)

    MitikaP [utilizator]

    Mi-a placut comentariul meu, felicitari, am ras cu lacrimi!
    Pe de alta parte, in baza principiului "there is no bad publicity" poate ca oamenii au facut-o dinadins pentru a atrage atentia asupra lor. Cu siguranta ca presa va prelua aceasta stire si va face multa agitatie pe subiect... Lucru care va genera stiri cu Toblerone fara niciun cost de marketing pentru ei.
    • +1 (1 vot)    
      Well... (Marţi, 8 noiembrie 2016, 19:37)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      ...daca stirile generate o sa aiba ca efect scaderea vanzarilor la noua tableta de toblerone (eu unul nu as cumpara si nu o sa cumpar asa ceva), sau chiar la toate marcile vandute sub brand-ul Toblerone, atunci, poate greu de crezut pentru tine, o sa fie implicate costuri foarte mari (inclusiv la Marketing).
  • +14 (14 voturi)    
    Și la noi e la fel, dar pe o scară mult mai largă. (Marţi, 8 noiembrie 2016, 15:36)

    Wan Ted [utilizator]

    La noi după 2010 s-au dezumflat așa:

    Aproape toate tipurile de tabletă de ciocolată s-au dezumflat de la 100 g la 90 g;
    Săpunurile solide de la 100 la 90 g
    Smântâna de la 1000 g la 900 g uneori și la 850 g (cu toate că producătorii de lapte locali primesc pe acesta 45 de bani / litru!!!)
    Cantitatea de carne din mezeluri a scăzut, aceasta fiind înlocuită cu zgârciuri, cartilaje, MDM și alte mizerii cu valoare nutritivă zero.
    Cosmeticele vândute de către producătorii din EU au versiuni fabricate special pt. țările din Europa de est care sunt considerabil mai slabe calitativ față de cele vândute în Germania, Franța, etc.
    P.S.: Cine-și mai aduce aminte de gustul Snickers și Mars fabricat în Olanda, care sunt vândute în Europa de Vest știe despre ce vorbesc. Snickers-ul care se găsește în RO, fabricat în Polonia e o imitație străvezie a celui fabricat în Olanda.
    Și mai scandalos e faptul că toate aceste produse, considerabil mai slabe calitativ față de cele vândute în vestul Europei sunt în România mai scumpe decât cele din Germania, Franța, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      - (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 13:18)

      seoirse [utilizator] i-a raspuns lui Wan Ted

      confirm! adaug ca exemple chiar si biscuitii, cerealele, cafeaua, hainele, chiar si vopseaua de par (wella folosita multi ani dincolo, cumparata de aici s-a dovedit a fi o mizerie de produs fara effectul advertised pe ambalaj, nu avea nici macar cutia de mixat asa cum au toate dincolo!Cele mai ieftine produse de dincolo au calitatea mai buna decat cele mai scumpe de la noi.
  • +8 (8 voturi)    
    Oh, sweet shrinkflation... literally! (Marţi, 8 noiembrie 2016, 15:45)

    marianmarian [utilizator]

    Procedeul este unul cunoscut si folosit in anumite cazuri, se numeste shrink-flation, o forma de mascare a inflatiei. Intr-o conjunctura in care cresc costurile cu productia, dar cresterea preturilor nu e viabila economic (din varii motive), se recurge la scaderea gramajului, de cele mai multe ori cu mentinerea formei exterioare originale a produsului, ca sa nu fie foarte evident. De ce britanicii n-ar privi cu ochi buni niste scumpiri acum, e destul de clar. Consecinta? O comedie spumoasa despre costul prostiei. Si sunt convins ca mai urmeaza episoade la fel de savuroase.
    • -1 (1 vot)    
      da, a patit-o... (Marţi, 8 noiembrie 2016, 20:41)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui marianmarian

      si brinza philadelphia mai anii trecuti, cutia s-a "turtit" oleaca, iar gramajul s-a dus la 175. in jos .
  • 0 (0 voturi)    
    greutate (Duminică, 13 noiembrie 2016, 6:35)

    nogdarin [utilizator]

    Probabil compania a ales sa micsoreze masa respectivelor tablete.
    Sigur, exista si varianta ceva mai costisitoare si improbabila a unui camp de forta care sa inconjure fiecare produs, modificanu-i acceleratia gravitationala pentru a obtine o greutate redusa.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri