Grupul japonez Asahi va cumpara pentru 7,3 miliarde euro de la AB InBev cinci marci de bere din regiune, inclusiv Ursus, scrie Reuters. Este cea mai mare achizitie din istoria Asahi care in aceasta vara a mai cumparat doua marci europene cunoscute: Peroni si Grolsch.

Brand-urile grupului AsahiFoto: Asahi

Asahi va avea 9% din piata europeana dupa aceasta achizitie, Heineken avand 20%, iar Carlsberg,12%, estimeaza un analist citat de Reuters.

Asahi a cumparat marcile Ursus (Romania), Pilsner Urquell (Cehia), Tyskie si Lech (Polonia) si Dreher (Ungaria). Aceste marci au vanzari anuale de jumatate de miliard de euro.

Tranzactia va trebui aprobata de CE si e de asteptat sa fie parafata in prima parte din 2017.

Anheuser-Busch InBev a fost de acord sa vanda aceste marci pentru a fi sigura ca autoritatile vor aproba uriasa tranzactie prin care grupul a preluat cu 100 miliarde dolari SABMiller.