Vanzarile mondiale ale grupului Renault au crescut cu 2,2% anul trecut, ajungand la 2,48 milioane de vehicule, echivalentul unei cote de piata de 3,6%, datelor publicate vineri de grupul francez. Vanzarile in afara Europei au atins cifra de 863.187 vehicule, in crestere cu 16,5%, reprezentand aproximativ 35% din vanzarile totale ale Renault.

In regiunea Euromed, din care face parte si Romania, grupul a comercializat 424.085 vehicule, cu 11,4% mai mult decat in anul anterior.

In Rusia, pe o piata marcata de o crestere importanta (+36,2%), vanzarile Renault au crescut cu 39,6%. Pentru prima data, vanzarile au depasit 100.000 unitati, datorita succesului repurtat de Logan (67.844 unitati vandute). In Ucraina, vanzarile au crescut cu 33,5% depasind numarul de 14.400 unitati comercializate.

Renault este lider pe piata din Romania, cu o cota de 38,3% si 134.449 vehicule vandute. Pe marci, detine o cota de piata de 29%, iar Renault are o cota de 9,2%.

Grupul Renault a inregistrat o crestere sustinuta in regiunea America Latina, de 33,4%, ajungand la 247.403 unitati comercializate.

“Cresterea grupului este remarcabila in Argentina (39%), Brazilia (42,9%) si in Venezuela (133%), unde cresterile inregistrate de catre grup au depasit nivelul pietelor”, se arata in comunicatul Renault.

Modelul Logan, produs din aprilie in Brazilia la uzina de la Curitiba, este comercializat sub marca Renault in Argentina si in Brazilia, unde a inregistrat un adevarat succes, peste 16.500 de exemplare fiind comercializate in sase luni.

Potrivit datelor publicate de constructorul francez, in cursul primelor doua luni ale lui 2008, Renault isi va imbogati portofoliul cu noi modele: noul Kangoo, Clio Estate si Grand Modus. De asemenea, in acest an va mai fi lansate modelul Koleos si Dacia Sandero.