Ford Motor a pierdut in 2007 pozitia a doua pe piata auto americana, in ceea ce priveste vanzarile, in favoarea companiei Toyota, titreaza in editia de vineri International Herald Tribune. Ford detinea acest loc din anul 1931. In Romania, Ford a cumparat in septembrie 2007 Automobile Craiova contra sumei de 57 milioane de euro, iar in prezent tranzactia asteapta aprobarea Comisiei Europene.

Anul trecut, vanzarile Ford pe piata americana au scazut cu 12% comparativ cu situatia din 2006, in timp ce vanzarile companiei Toyota au crescut cu 2,7%. Conform datelor companiei de cercetare Autodata, vanzarile companiei japoneze Toyota au intrecut cu 234.000 unitati vanzarile inregistrate de Ford.

Victoria celor de la Toyota nu este totusi o surpriza, de vreme ce chiar estimarile oficialilor Ford, facute la inceputul anului trecut, indicau acest lucru. In 2006, Toyota a reusit sa intreaca Chrysler si sa treaca pe locul trei, iar anul trecut, compania a avansat pe pozitia a doua. Pentru Toyota este al 12-lea an de vanzari record pe piata americana.

General Motors (GM), ale carei vanzari au scazut cu 6% in 2007, isi mentine prima pozitie cu un avans de peste 1,1 milioane autovehicule pe piata americana fata de Toyota. Cele doua companii duc insa lupta stransa pentru primul loc la nivel mondial in privinta vanzarilor. Dupa ce Toyota a reusit in decursul anului trecut sa intreaca in topul vanzarilor mondiale GM, compania americana a reusit, vara trecuta, sa recastige prima pozitie.

In State Unite, cota de piata a Ford a scazut la 14,8%

In Statele Unite, Ford a trecut, in urma vanzarilor de anul trecut, pe locul trei, fiind urmata de Chrysler, ale carei vanzari au scazut in 2007 cu 3%. Cota de piata a Ford a scazut de la 16,4% in 2006 la 14,8% in 2007. Nici GM nu sta mai bine, cota de piata a companiei scazand de la 24,3% in 2006 la 23,5% in 2007. Chrysler si-a mentinut o cota de piata de 12,9%.

In Romania, in luna septembrie 2007, Ford a fost de acord sa plateasca Guvernului Romaniei 57 milioane de euro pentru 72,4% din capitalul uzinei Automobile Craiova. Producatorul american s-a angajat totodata la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii si pentru cresterea productiei de automobile la 300.000 de vehicule anual, dar si pentru suplimentarea numarului de angajati.

La inceputul lunii octombrie, Comisia Europeana a decis investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat în cazul Automobile Craiova si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost în prealabil notificate Bruxelles-ului.

Oficialii Ford au declarat pentru HotNews.ro ca, atunci cand s-a semnat contractul, in septembrie, au specificat clar faptul ca intentioneaza sa solicite ajutor de stat in conformitate cu regulile europene, pentru investitiile viitoare in intreprindere si in resursele umane. In prezent, tranzactia asteapta aprobarea Comisiei Europene.