Avertisment Airbus: Marea Britanie intra intr-o "faza periculoasa" din cauza Brexit-ului, iar perspectivele sunt ingrijoratoare daca nu va mai exista acces la piata unica

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 25 ianuarie 2017, 11:33 Economie | Companii

Intr-o fabrica Airbus
Foto: Airbus
Marea Britanie intra intr-o faza periculoasa din cauza Brexit-ului si va pierde in lupta pentru competitivitate in fata Statelor Unite, avertizeaza al doilea om din Airbus, Tom Williams. El spune ca Airbus ar putea in cativa ani sa regandeasca planurile de investitii pentru UK si in acest context Boeing va avea mult de castigat. Companii din auto, aviatie si industria chimica au fost invitate in Parlamentul Britanic sa spuna ce lucruri le ingrijoreaza in legatura cu Brexit-ul.

Multe companii mari care produc in UK au avertizat ca pentru business ar fi grav daca Marea Britanie paraseste piata comuna. Ar creste costurile de productie si companii din alte tari ar deveni clar mai competitive. In plus, libera circulatie a fortei de munca ar fi grav afectata.

Tom Williams, director operational la Airbus avertizeaza ca Marea Britanie intra, din cauza Brexit-ului, intr-o "faza periculoasa" fiindca fara indoiala companiile rivale din alte tari vor profita de incertitudine si de faptul ca va fi mai scump sa produci in UK.

El a dat ca exemplu rivalitatea Airbus-Boeing si spune ca este ingrijorat de faptul ca marele rival din SUA va profita de obstacolele pe care Brexit-ul le pune afacerilor Airbus in UK unde grupul francez are 15.000 de angajati si produce printre altele si aripi pentru avioane.

"Sunt de parere ca orice s-ar decide la Washington se va avea clar in vedere si ce este bine pentru Seattle. Asadar intram intr-o faza periculoasa", spune reprezentantul Airbus care face referire si la politicile administratie Trump care promite sa ajute companiile americane pentru a investi tot mai multe in SUA.

Williams spune ca deocamdata Airbus continua planul de investitii in UK, dar daca se inrautateste climatul macroeconomic si daca apar blocaje operationale in puncte cheie, lucrurile se pot schimba.  Brexit-ul va deveni un factor decisiv spre finalul acestui deceniu cand compania va hotari planurile de investitii pe termen mediu si lung. Daca va fi un Brexit dur, cu siguranta unele investitii vor fi anulate.

Sursa: The Guardian


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

4367 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Scăderea salariilor va fi cel mult 30% :) (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 12:00)

    Harald [utilizator]

    Se pare că britanicii au încercat să exploreze cele mai pesimiste scenarii și rezultatul estimărilor a fost că salariile ar putea scădea cu cel mult 30% ca urmare a Brexitului.

    N-au spus și dacă scăderea asta va fi suportabilă sau nu :)
    • +3 (3 voturi)    
      Salariile in UK (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 12:58)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui Harald

      oricum sunt mai mici decat in Germania, Franta si tarile din jurul acestora. Un salariat Airbus UK are cam 2/3 din salariul unui angajat Airbus DE.
      In trecut Bae Systems a vandut cele 20% actiuni care le detinea la Airbus catre fostul EADS (acum Airbus). Practic UK nu mai poate lua nicio decizie in Airbus. Aeroportul de la Filton care deservea Airbus UK a fost desfiintat si vandut imobiliar de Bae Systems, cea mai mare companie de dotare militara de aviatie, marina si de armament britanica.
      Tom Williams, operations manager Airbus UK are de ce sa fie ingrijorat.
    • -6 (8 voturi)    
      Frigging stupi' (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 13:21)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Ce mai club!. Poti sa intri dar nu mai poti iesi..cum a ajuns ca UE din uniune economica sa ajunga o babilonie de uniune politica.
      De ce n-ar deveni UK un competitor pt UE mai ales ca are leadershipul unei organizatii Commonwealth-ul ce cuprinde 52 de state sau Great Britain poate deveni si mai "great" .deja grupul celor 5 (UK, USA, Canada, Australia si Noua Zeelanda) s-a detasat de restul pe anumite domenii
      • +1 (3 voturi)    
        Din pacate (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 13:34)

        Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        Nu mai are cu cine si nu ofera ca America atractivitate ca sa atraga creierele.
        Oare degeaba Teresa a cerut infiintarea unor scoli speciale de matematica pentru elevi in marile orase?
        Brexitul se datoreaza fricii autohtone de a ramane fara joburi bine platite din cauza emigrantilor din estul UE, adica Polonia, Cehia, Romania chiar si Bulgaria.
      • 0 (2 voturi)    
        Mărimea pieței nu iartă pe nimeni (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 14:50)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        Poți să ieși liniștit din UE, dar trebuie neapărat să păstrezi accesul la piața comună. Cum fac Elveția și Norvegia, sunt în afara UE, dar au acces total pe piața Uniunii.

        Adam Smith a înțeles încă în urmă cu 300 de ani că dacă Anglia face pânzeturi de calitate, iar Portugalia produce vinuri de calitate, ambele ies mult mai bine dacă au o piață liberă între ele.

        Dar Adam Smith era scoțian, nu englez :)
  • -3 (3 voturi)    
    serios? (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 16:00)

    Toni_Romania [utilizator]

    Un amic inginer plecat de 25 ani in Anglia, despre Brexit:
    "Nu moare Uk fara Ue.... Uk are piata ei de desfacere...e imensa..... tot Commonwealthul Africa India ...chiar si toate tarile din golf Emiratele Qatar Kuweit toate lucreaza cu British specs .....si au furnizori britanici...de ce sa imparta prajitura cu altii?......"
    • +4 (4 voturi)    
      Astea sunt povești rusești (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 16:18)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Ce prăjitură împarte UK cu alții în prezent? Crezi că o să-și construiască avioane proprii, la concurență cu UE? Aviația britanică de pasageri e demult pe fundul Atlanticului, fără nicio legătură cu UE.

      UK are de două ori mai puțini bani decât Germania pentru orice, iar majoritatea companiilor britanice sunt deja cumpărate de cele germane. Arriva a fost cumpărată de Deutsche Bahn, E-On deține atât capacități energetice, cât și un segment notabil de consumatori pe piața energiei electrice, iar cel mai mare transportator feroviar cargo din UK e în zilele noastre DB Schenker :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă