Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Deja vu cu Romgaz

de Emil Stoica     HotNews.ro
Marţi, 8 ianuarie 2008, 18:16 Economie | Companii

Evenimentul Zilei a publicat ieri  un articol  despre “baronii Romgaz”, care ridica intrebari serioase asupra gestionarii corecte a banului si bunului public. Aceasta poveste am auzit-o repetata de mii de ori in ultimii 18 ani, fie ca este vorba despre Romgaz, Sidex, Aro, CFR, CEC, Posta Romana sau orice alta intreprindere de stat.

Si de fiecare data firma de stat pierde, iar “baietii destepti” castiga.

Problema este ca nu este nevoie sa auzim astfel de povesti si in niciun caz asa de multe ori sau pe o perioada asa de lunga de timp.

Obiectivul acestui blog a fost si ramane acela de a promova corporate governance, indiferent daca proprietarul este statul sau nu. Insa atunci cand statul este proprietar (chiar si partial), acest blog acorda si mai multa atentie datorita faptului ca, prin intermediul statului, fiecare dintre noi este - indirect - proprietar.

Solutiile pentru cazuri precum cel din articolul “Baronii Romgaz” sunt la indemana actualului proprietar - statul - si tin de principiile corporate governance si care inseamna, in primul rand: transparenta, competenta manageriala si responsabilizarea managementului.

1. Transparenta

Pasul catre transparenta se poate face prin listarea pe bursa. Managementul va fi obligat sa faca publice situatiile financiare iar un auditor extern independent le va certifica. In plus, principiile de raportare s-au imbunatatit in ultimii ani si vor continua sa se imbunatateasca. De exemplu, relatiile economice cu firme controlate de directori sau de membri ai familiilor directorilor vor fi facute publice.

2. Competenta si transparenta manageriala

Transparenta ceruta de normele bursei, dar si implicarea diferitelor tipuri de actionari, va conduce la consilii de administratie mai echilibrate, mai competente si cu mai multi membri independenti care vor cere performanta managementului firmei. Managementul firmei nu va fi judecat doar pe criteriile dorite de politicieni (in cazul firmelor controlate de stat) dar si pe cele dorite de investitori.














Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

780 vizualizari




ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi