Competitie Airbus - Bell Helicopters pentru inzestrarea Armatei Romane: compania europeana, un pas mai aproape spre producerea in Romania a unui elicopter militar pentru Fortele Terestre

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 30 martie 2017, 17:17 Economie | Companii

Airbus H215
Foto: Airbus
Intalnire decisiva azi pentru proiectul unui elicopter militar pentru Fortele Terestre romane: ministrul Economiei a discutat cu reprezentantii firmelor Airbus si IAR Brasov (controlata de statul roman), precum si cu diplomati din Franta si Germania. Oficialii au negociat "principiile unui acord general de cooperare" pentru construirea elicopterului Airbus de tip H215M la Ghimbav, unde gigantul european si-a inaugurat anul trecut o fabrica.

"IAR Brasov și Airbus Helicopters au discutat, astăzi, la Ministerul Economiei, principiile unui acord general de cooperare pentru realizarea elicopterului de tip H215M la Ghimbav,  în prezența ministrului economiei,  Mihai Tudose,  ambasadorului Franței la București, E.S. François Saint-Paul și însărcinatului cu afaceri al ambasadei Germaniei la București, Achim Troester... Reprezentanții companiilor consideră că acest nou potențial proiect comun, de o importanță strategica și comercială deosebită, dezvoltă colaborarea foarte bună, de aproape 50 de ani dintre Airbus Helicopters şi IAR S.A.", se arata in comunicatul Ministerului Economiei.

Reamintim ca ​publicatia specializata in chestiuni militare Jane's Defence anunta in septembrie 2016 ca Romania vrea sa achizitioneze un elicopter militar destinat in principal misiunilor de sprijin aerian apropiat-CAS (Close Air Support), dar care sa poate fi folosit si pentru transport de trupe si cargo sau misiuni de evacuare medicala (Medevac). La acel moment, publicatia scria ca in cerintele Fortelor Terestre romane se puteau incadra mai multe modele de elicoptere, precum Airbus H215M (cel care poate fi construit pe platforma de la Ghimbav), dar si mai multe modele produse de Bell Helicopters - care la randul sau are o colaborare cu IAR Ghimbav.

De altfel, rivalitatea dintre europenii de la Airbus si americanii de la Bell a fost vizibila pe parcursul ultimelor luni, cu inalti oficiali Airbus amenintand chiar ca parteneriatul dintre IAR Ghimbav si Bell "pune in pericol prezenta Airbus in Romania".

Reamintim ca, in 14 noiembrie 2016, compania americana Bell Helicopter, controlata de grupul Textron, a anuntat ca a semnat un memorandum de intelegere cu IAR Ghimbav. Intelegerea prevede ca cele doua parti discuta despre o eventuala colaborare ce ar putea consta in sprijin tehnic, in cazul in care Romania va cumpara  elicopterul de atac AH-1Z Viper produs de grupul american, desi o astfel de optiune nu fusese niciodata facutaa publica de catre autoritatile romane.

Discutia de astazi despre un acord privind elicopterele Airbus a fost precedata de o intalnire a aceluiasi ministru al Economiei cu reprezentantii Bell Helicopters. In comunicatul oficial al Ministerului Economiei se facea referire la "disponibilitatea părţilor pentru o colaborare în ipoteza în care Guvernul Român va decide achiziţionarea elicopterelor de atac AH-1 Z (produs de Bell Helicopters)".













Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

8272 vizualizari

  • -21 (33 voturi)    
    din păcate (Joi, 30 martie 2017, 17:27)

    Mazeta [utilizator]

    România, cu bugetul ei anemic, nu poate cumpăra tot ce vor să-i vândă aliații americani sau europeni. Vă rugăm să ne scuzați, nu producem cât zburați.
    • +4 (6 voturi)    
      ce stii si tu (Joi, 30 martie 2017, 18:46)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      decat sa critic.. orice gica contra sa fi
    • +6 (6 voturi)    
      spune-i lu taticu tau putin (Joi, 30 martie 2017, 18:49)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      sa dea tezaurul Romaniei inapoi si o sa avem ce sa facem cu el, ca ott ii e mare grija pentru (de) noi..
    • +5 (5 voturi)    
      Trebuiau achizitionate niste Proton (Joi, 30 martie 2017, 22:56)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Alea cu defect de fabricatie la motor.
    • -3 (11 voturi)    
      Elicopterul = arma ce nu mai e folosita in razboi. (Vineri, 31 martie 2017, 0:05)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Iarasi lobby pentru cumpararea de echipament militar inutil.

      Airbus sa produca in Romania elicoptere pe care sa le vanda in exteriorul tarii nu noua. Ei nu au contracte si vor sa ne bage pe gat aparatul H215M de care nu avem nevoie deoarece tara poseda 57 (cifra oficiala) IAR-uri 330, asemanatoare cu H215M.

      Pe de alta parte, elicopterul este deja o arma depasita. In conflictul din Siria nici nu sunt folosite, aceste aparate neavand nici o sansa impotriva rachetelor antiaeriene, chiar a celor portabile, lansate de pe umar.
      • +7 (9 voturi)    
        Debitezi numai tampenii (Vineri, 31 martie 2017, 3:47)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Daca ai fi avut curiozitatea sa te uiti pe youtube ai fi vazut ca rusii (idolii tai) au folosit cu succes elicoptere de atac atunci cand au bombardat pozitiile armatei siriene libere + civili in aleppo si in alte zone din siria.
    • 0 (0 voturi)    
      Moskova crede ca 4 mld euro inseamna "anemic" ? :) (Vineri, 31 martie 2017, 21:55)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      4.13 miliarde, mai exact. Pe an ! Deci sunt bani destui. Iar o sa infurie sefii tai din structurile superioare FSB :)
  • -16 (24 voturi)    
    de urmarit... (Joi, 30 martie 2017, 17:38)

    demaGOGU [utilizator]

    ...semnalizeaza Ro prin aceasta achizitie o schimbare de licurici (hat tip TB): uncle Sam--->Binomul Fr-De?
    • +12 (18 voturi)    
      Pff (Joi, 30 martie 2017, 18:02)

      Tony_K [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Gogule esti dus! Varsta isi spune cuvantul, mai bine iesi in parc la un sah cu "tovarasii".
    • +11 (15 voturi)    
      "Binomul" cu 27 de fatete (Joi, 30 martie 2017, 18:13)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Pâna una-alta, banii (înca nefurati ai) României provin de la "binomul" cu... 27 de fatete. Si, tot "binomul" mai investeste si-n uzina.
      Fiecare cu "investitiile" sale : unul în uzine altul în închisorile CI a...
      Faceti confuzie între "licurici" si "binom"...
      Dar daca tot va place acest cuvintel tariceean, de ce nu-l asociati cu cei doi farisei ai României, Dragnea si Tariceanu (ei însisi), ca tot le place lor sa fie unici si cu puteri separate în Stat, desi nici un guvern strain nu-i ia în seama .
    • +1 (1 vot)    
      ce va place faza cu binomu` (Vineri, 31 martie 2017, 9:46)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      treaba e simpla, pai voi ce credeti ca dragnea a ajuns la poza cu trump cand a fost in USA asa pe naspa? pai maybe ring a bell?? cine zice mai sus de bugetu anemic al romanicii e doar un postac aiurit....nu il bagati in seama.
      asa se fac afacerile mari, indiferent cat e de mica bacatzica incearca sa o iei, mai ales daca e sa le dai peste manutza la concurentzi!!in special cand astia sunt europeni care incearca sa scoata si ei capu din nisip....
  • +15 (15 voturi)    
    nu cred ca sunt prioritatea armatei (Joi, 30 martie 2017, 17:43)

    jescu [utilizator]

    Polonezii n-au cumparat inca elicoptere ci s-au interesat intai de rachete Patriot sau alte sisteme sol aer, eventual si sol-sol cu raza mai mare. N-ai ce sa faci cu elicoptere fara superioritate aeriana. Sunt bune si elicopterele dupa ce ai toate celelalte care sa-ti permita sa mergi cu ele. In al doilea rand, americanii insotesc elicopterele de transport cu elicoptere Apache, pentru protectie. Sa cumperi doar elicoptere de transport, nu mai e valabil in ziua de azi.
    • +2 (2 voturi)    
      cam asa (Joi, 30 martie 2017, 19:20)

      demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Elicopterele nu se apropie prea mult de oameni care poartta tevi pe umar, oricat de anemice sunt rachetele din tevile alea.
      Sistemul Patriot e superior elicopterelor cu cateva ordine de marime, nici nu are rost sa discutam despre asta.
    • +5 (5 voturi)    
      Viper (Joi, 30 martie 2017, 22:43)

      Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Viper e un elicopter de atac, similar cu Apache.

      H215 e numai de transport si e un elicopter depasit cu probleme peste tot in lume.
      • -2 (2 voturi)    
        avand (Vineri, 31 martie 2017, 9:58)

        DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui Sar Castic

        in vedere ca nici nu s-a prudus pana in prezent acest model, afirmatia ta este cel putin hilara
        • +1 (1 vot)    
          s-a produs (Vineri, 31 martie 2017, 11:59)

          dottore-plagiatore [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

          Se produce sub denumirea de AS332 din 1978 pana in prezent. E derivat din AS330, produs in Romania sub denumirea de IAR 330 Puma, elicopter care face parte din dotarea Fortelor Aeriene Romane. Din acest motiv are sens producerea de elicoptere H215 la Ghimbav, in loc sa importam de la americani Kiowa-uri vechi de pe vremea razboiului din Vietnam.

          https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_AS332_Super_Puma
    • +3 (3 voturi)    
      polonezii (Joi, 30 martie 2017, 23:14)

      dottore-plagiatore [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Polonezii folosesc W-3 Sokol, Mi-8/17 si Mi-24 (pe care le vor inlocui dupa 2020; variante posibile AW-129 Mangusta sau AH-64 Apache). W-3 Sokol e un elicopter proiectat si produs in Polonia.
    • +2 (2 voturi)    
      dezvolta cu rachetele (Vineri, 31 martie 2017, 0:01)

      Ciprian2020 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      daca tot ai zis de Patriot, zi si ce sa pazeasca.
      • +1 (1 vot)    
        spatiul aerian (Vineri, 31 martie 2017, 10:11)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian2020

        Sistemele Patriot sa pazeasca spatiul aerian, ca tu sa poti sa te duci la servici, sa mergi sa-ti iei paine si sa duci copii la gradinita cand suntem certati cu altii.
  • +5 (5 voturi)    
    Ufff... (Joi, 30 martie 2017, 17:48)

    va-sparg-la-nari [utilizator]

    Suna corect, pe barosaneala, da' ie ceva ce ma nelinisteste, respectiv acei "diplomati din Germania". Adica sper sa nu ne procopsim cu niste cotetze cu maturi pe post de mitraliere, ca nemtii sant cei mai buni la asa ceva...
  • -6 (12 voturi)    
    Bai Gogule (Joi, 30 martie 2017, 18:03)

    transalpinarum [utilizator]

    dar vad ca dati refreshuri, nu gluma. N-ar fi rau sa publice HN IP-urile voastre, sa vedem de unde pana mea scrietzi.
  • +3 (3 voturi)    
    decat "infratirile" post revo (Joi, 30 martie 2017, 18:08)

    splinty [utilizator]

    mai bine sa se alature moreniul cu ghimbavul, insa, ne-ar mai trebui un "rambo" :)))
  • +3 (5 voturi)    
    Elicoptere (Joi, 30 martie 2017, 18:49)

    Burebista 12 [anonim]

    de trensport si sprijin logistic avem si acum, chiar daca vechi. Totusi sa nu uitam ca Puma e inca folosit pe scara larga in toata lumea si mari diferente (in afara de pret) intre Puma modernizat si 215M nu prea sunt, asa ca...
    Dar ele nu sunt elicoptere de atac cum sunt Viper si de care avem nevoie pentru lupta antitanc sau sprijin tactic. Pe timpul lui Impuscatul se incepuse pregatirea fabricatiei de serie pentru propriile elicoptere de atac, cred ca IAR 318, dar nu sunt sigur (sunt prea multi ani de atunci si nu sunt acasa sa verific), o transformare a platformei elicopterului IAR 314 B Allouete in directia lui Apache. Dar "inteligentii" de la guvernarea de dupa '90 au trimis la groapa de gunoi acest proiect, precum si pe cel al avionului de atac la sol IAR 93B, care au fost taiate, unele si cu 60 de ore de zbor, in timp ce sarbii (partenerii nostrii in acest proiect) l-au folosit cu succes in razboiul din Jugoslavia si-l folosesc si-n ziua de azi.
    Dar noi trebuia sa ramanem fara aparare si fara posibilitatea de a produce armele noastre!
    Oare cine avea si inca are interes in situatia asta? Manastire-ntr-un picior, ghici ciuperca ce-i!
  • 0 (4 voturi)    
    zau !!!!! (Joi, 30 martie 2017, 19:17)

    asada [utilizator]

    Vezi Doamne le fabricam in Romania si le vindem in toata lumea.... Asata au declarat "maretii" francezi !!! Tare imi este frica ca o sa patim din nou ( intrand in cardasie cu Franta ) ce am patit cu oltcitul in care am ingopat bruma de bani pe care o avea Romania ,iar fraceziii care isi loasera obligatia de al exporta nu au vindut o singura bucata in afara tarii. Lui DE Gaule ia trebuit un prost ca Ceausescu pentru a salva Citroaienul( societate privata) de la faliment folosind bani publici, fara sa dea socoteala contribuabilului francez !!!! Asa ca mai usor cu entuziasmul !!!
  • -3 (11 voturi)    
    Toti ne vor banii (Joi, 30 martie 2017, 20:19)

    Mekanee [utilizator]

    dar nimeni nu face un gest ptr a atrage simpatia poporului. Franta ar putea dispune intrarea in Schengen iar USA ar putea ridica vizele. Dar cum licuricii nu vor decat sa ne ia banii,,,
    • +1 (7 voturi)    
      nu ti se pare.... (Joi, 30 martie 2017, 22:20)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Mekanee

      ca ceea ce spui tu, suna ca un fel de mita? adica platim dar trebuie sa intram in schengen sau sua. Bre, contractele sunt pt altceva, achizitii de elicoptere si nu de schengen.
  • +2 (4 voturi)    
    da este nevoie (Vineri, 31 martie 2017, 0:02)

    Lucian* [utilizator]

    dar pe moment guvernul a blocat pana si TAB-ul care este cu mult mai ieftin.
    De unde fras vreti sa dea Dragnea la cate pomeni electorale a facut?
    A mai fost un articol cu toate contractele armatei blocate de politicieni, de ce ar fi asta diferit?
  • +2 (2 voturi)    
    prioritate zero (Vineri, 31 martie 2017, 9:08)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    Carpatii pot fi paziti si cu puzderii de elicoptere dar prioritara este protectia unei umbrele nucleare europene.

    Cand umbrela defensiva de descurajare e deschisa putem consolida armata in toate celelalte domenii.

    Nukes first!
  • +2 (4 voturi)    
    incredibil (Vineri, 31 martie 2017, 10:58)

    CrisanLucian [anonim]

    nu cred ca faceti comparatie intre AH1 un elicopter de atac ultratehnologizat si microbuzul ala zburator facut de airbus pe care il nimeresti si cu un pistol cu bile..ori de transport ori de atac...hotarati-va
    • 0 (0 voturi)    
      autobuzul (Luni, 3 aprilie 2017, 10:47)

      dottore-plagiatore [utilizator] i-a raspuns lui CrisanLucian

      "Autobuzul frantuzesc" produs de Airbus e un fel de UH-60 Blackhawk capabil sa transporte trupe si ceva armament daca e modernizat la fel ca si IAR 330 Puma Socat. Nu se compara cu Apache, nu e la fel de agil ca si AH-1, dar e ok pentru nevoile actuale ale Romaniei. In plus nu ne impiedica nimeni sa-l completam cu elicoptere de atac dedicate gen AH-1, AW-129 sau AH-64.
  • +1 (3 voturi)    
    Concurenta asta nu este buna. Ingreuneaza spaga (Vineri, 31 martie 2017, 12:13)

    jackalphonse [utilizator]

    Eu zic sa o puneti de unparteneriat strategic cu dezbateri secrete. Ca sa se se ia cu doua maini, completati parteneriatul si cu un imprumut masiv la o banca bine aleasa, de preferat FMI.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version