Masina de 2500 de dolari, lansata la New Delhi

de Carla Antonescu     HotNews.ro
Joi, 10 ianuarie 2008, 8:36 Economie | Companii

Indienii de la Tata Motors au lansat, joi dimineata, cea mai ieftina masina din lume. “Masina poporului" valoreaza 2 500 de dolari, are patru locuri, un motor de 33 de cai-putere si o capacitate cilindrica de 660 de cm cubi.

Caroseria este facuta din plastic, asamblata cu adeziv special. Masina are dotari minime: nu are aer conditionat, nu are airbag-uri si are doar un stergator de parbriz. Poate atinge maximum 80 de kilometri pe ora.

Noul model a fost conceput pentru a veni in intampinarea familiilor indiene folosesc motociclete sau scutere pentru a transporta chiar si cate patru persoane deodata. Cei de la Tata Motors spun ca obiectivul lor principal este sa-i obisnuiasca pe indieni sa prefere calatoria pe patru roti in loc de doua.

Masina va fi produsa in 250 000 de exemplare in fiecare an, dar se asteapta o cerere de circa un milion de astfel de modele.

Automobilul  nu va putea fi insa importat in Europa pentru ca nu corespunde normelor UE de poluare si siguranta.


La lansarea de la salonul Auto de la New Delhi au fost prezenti peste 2 500 de ziaristi din toata lumea.



Ratan Tata si Masina poporului 1
Foto: Associated Press
















Masina poporului 2
Foto: Associated Press
















Masina poporului 3
Foto: Associated Press


















Masina poporului 4
Foto: Rompres













Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

9213 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ca un fel de... (Joi, 10 ianuarie 2008, 10:16)

    masinistu sef [anonim]

    tinand cont ca e acrilic si ca un adeziv special a fost folosit, o putem numi cada pe roti cu functie de jacuzzi de la lipsa aerului conditionat!
  • -1 (1 vot)    
    Norme..... (Joi, 10 ianuarie 2008, 10:16)

    Kata [anonim]

    Automobilul nu corespunde normelor UE de poluare si siguranta... Dar guvernantii nostri ce cauta in UE? Sigur nu corespund la multe criterii...
    • -1 (1 vot)    
      Nu corespunde normelor UE ... (Joi, 10 ianuarie 2008, 10:38)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui Kata

      Pai ce, credeati ca doar Tariceanu e protectionist?!

      Adica pot circula cu o bicicleta fara cauciucuri a.i. sa-mi rup gatu, nu se intereseaza statul de sanatatea si fericirea mea, ... cand vine vorba de masini insa .... are bani grei de incasat si atunci isi aduce aminte ca stie el ce-i fericirea mea si ce-i bine pentru mine!

      Nu mai conteaza ca oricum ma pune sa platesc RCA (asa ca potentialul pericolul "pentru ceilalti" este acoperit) ...

      Lasati-ne fratilor sa hotaram noi ce marfa e de kko si ce marfa e de calitate, si sa alegem cum credem noi. Si asa ne facem ca nu vedem ca tot ce produc marcile "de prestigiu" sunt fabricate in China (tot un fel de India, da' mai inregimentati)
  • +1 (1 vot)    
    super (Joi, 10 ianuarie 2008, 10:53)

    Mihai [anonim]

    Daca se va importa, o cumpar si eu. Pentru naveta zilnica la servici 10 km dus-intors e un inlocuitor rezonabil pentru scooterul actual, mai ales ca iarna nu-l pot folosi.
    • -1 (1 vot)    
      super (Joi, 10 ianuarie 2008, 12:26)

      ando [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      apare pe ebay in curand o comanzi si gata :D
    • -1 (1 vot)    
      super (Joi, 10 ianuarie 2008, 18:23)

      Gimi [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Are volan in partea dreapta si nu are oglinda in stanga.... Sa imi zici cand incepi sa o conduci sa vin la coliva :))))
    • 0 (0 voturi)    
      tico (Vineri, 11 ianuarie 2008, 10:17)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      poti lua un tico SH mai ieftin
  • +2 (2 voturi)    
    TATA auto (Joi, 10 ianuarie 2008, 12:58)

    LULU [anonim]

    Problema nu e daca poate fi achizitionata sau nu ,caci azi orice poate fi cumparat intr-un fel sau altul,ci ,daca v-a putea fi inmatriculata in UE??
    • +1 (1 vot)    
      Bineinteles (Joi, 10 ianuarie 2008, 13:12)

      furnicul [anonim] i-a raspuns lui LULU

      Numai ca trebuie sa i se mai aduca niste mici imbunatatiri. Si asa, masina de 2500 de dolari va costa vreo 7000 de euro. Cam ca si Loganul de 5000 de euro care costa 10000.
  • +1 (1 vot)    
    Tata (Joi, 10 ianuarie 2008, 13:35)

    stelian [anonim]

    Daca doriti sa intrati in posesia acestei minunate masini , firma v-o poate livra la domiciliu, prin fax sau e-mail !
    • +1 (1 vot)    
      home made (Joi, 10 ianuarie 2008, 16:31)

      mama [anonim] i-a raspuns lui stelian

      mai degraba pachet si o asamblezi tu ... ca modelele de avion.

      Varianta de lux o poti lipi si sub forma de elicopter... sau pluta.
    • 0 (0 voturi)    
      tata (Joi, 10 ianuarie 2008, 21:39)

      suvy [anonim] i-a raspuns lui stelian

      bravo stelian buna gluma
  • 0 (0 voturi)    
    sunteti rai (Vineri, 11 ianuarie 2008, 1:48)

    adt [anonim]

    e masina ideala pt un oras aglomerat cum e bucurestiul. are un consum redus,e economic si dimensiuni reduse, poti gasi mai repede un loc de parcare... intre un scuter si masina asta as alege-o fara sa stau pe ganduri
  • 0 (0 voturi)    
    pacat (Vineri, 11 ianuarie 2008, 7:55)

    radu [anonim]

    Pacat ca toti cei de mai sus nu vad problema in ansamblu. Daca s-ar gandi , si-ar da seama ca e ideal sa dai aprox 1800 de euro pe o masina de care sa nu te doara sufletul cand o trantesti prin gropile din Bucuresti. Un alt motiv ar fi parcarea si nu in ultimul rand aglomeratia in trafic. In ceea ce priveste consumul, la 600 cmc si 33 cp....va inchipuiti ca se afla undeva sub 5 litri la 100 km. Eu unul vad in ea masina de oras ideala celor fara pretentii; dar dupa cum stim romanilor, in special bucurestenilor le place sa se chhinuie in trafic cu masini foarte mari si care consuma enorm.
    Avand un pret aproape neglijabil, oricine care are o masina mai buna o poate conserva mult mai bine folosind in oras masinuta Tata.
  • 0 (0 voturi)    
    masina (Vineri, 11 ianuarie 2008, 9:18)

    zed [anonim]

    Aud ca o sa se dea si la IKEA. O iei in portbagaj si o montezi acasa :D
  • 0 (0 voturi)    
    nu va inteleg (Vineri, 11 ianuarie 2008, 10:20)

    dan [anonim]

    Nu va inteleg pe cei care ziceti ca ati lua-o! De ce nu va cumparati un Tico gata inmatriculat pentru care exista si service iar pretul poate fi chiar mai mic de 2500$. Sau cu putini bani in plus un Matiz SH care mai are si 4 stele la siguranta si optional AC.
    Serios ca nu va inteleg, mai si ganditi un pic
    • 0 (0 voturi)    
      tico (Vineri, 11 ianuarie 2008, 11:36)

      radu [anonim] i-a raspuns lui dan

      Aici vorbim de masini noi, nu de variante second hand. Tico nu se mai fabrica de vreo 7-8 ani, nu e o comparatie prea reusita. Nimeni de aici nu a vazut masina, dar toata lumea spune ca e o masina proasta; nu inteleg de ce.
  • 0 (0 voturi)    
    mediu (Vineri, 11 ianuarie 2008, 11:48)

    anonim [anonim]

    cei de la Tata vor comercializa un model asemantor ca design cu masina de 2500 de dolari, dar cu un motor special, care merge pe aer comprimat, patentat de niste cercetatori francezi care detin licenta acestei inventii si care au lucrat 15 ani la ea. Cine are tine la mediu si cine vrea sa se strecoare print-un oras mai curat se poate gandi la asa ceva. Pentru verile toride are si aer conditionat intrucat emisia aceastei masini este aer rece ce poate fi redirectat catre sistemul AC al masinii. Pentru poze si detalii vedeti aici.
    http://www.theaircar.com/fotos_MiniCats.html, iar detalii vedeti aici http://www.theaircar.com. Sa speram ca grupul francez va mai avea oferte si de la alte companii producatoare de masini. Momentan marile concerne producatoare de masini nu vor sa vada astefel de solutii pentru mediu.
  • 0 (0 voturi)    
    Tata Ka Trabantul (Vineri, 11 ianuarie 2008, 12:42)

    tyty [anonim]

    Nu fiti copii, am avut cunoscuti care au pierit in urma accidentului intre Trabantul lor si o alta masina, priviti jucaria si ganditi la un accident lateral pe partea soferului, este fara protectie. La fel de periculoasa ca un scuter, deci ar avea succes la inconstienta noastra !!!
  • 0 (0 voturi)    
    acum sa vad (Vineri, 11 ianuarie 2008, 17:00)

    kristians [anonim]

    ABIA ASTEPT SA VORBESC CU UN AMIC caruia i-am zis sa facem un automobil care sa fie simplu, ieftin, pe 4 roti. ma gandeam la ceva simplu, la care sa nu fie necesar carnet de conducere.
    • 0 (0 voturi)    
      becul (Duminică, 13 ianuarie 2008, 20:05)

      marius [anonim] i-a raspuns lui kristians

      Exista masini electrice care in alte tari se conduc fara carnet si au suc 50cc insa la noi dace are 4 roti si 49cc trebuie carnet.
  • 0 (0 voturi)    
    0 (Duminică, 13 ianuarie 2008, 19:57)

    maryan [anonim]

    Pare interesanta, mai ales pentru folosirea in orase si pentru a fi condusa de femei ca le au cu ciocnirile minore,insa sper ca are si structura de rezistenta in cazul accidentelor mai grave


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi