Tarom a cumparat doua avioane noi BOEING 737-800 NG in locul a doua Airbus. Nu se stie pretul achizitiei

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 5 mai 2017, 19:47 Economie | Companii

BOEING 737-800 NG
Foto: boeing.com
Tarom a semnat vineri un contract pentru cumpararea a doua avioane noi BOEING 737-800 NG, avand o configuratie de 189 de locuri, anunta ministerul Trasnporturilor, intr-un comunicat.

Avioanele sunt achizitionate in leasing operational pe o perioada de 10 ani.

Livrarea aeronavelor catre operatorul aerian va fi facuta in cursul acestei luni (mai 2017).

Potrivit sursei citate, "procedura de achizitie s-a desfasurat intr-un timp optim, urmare a nevoii de operare a tuturor rutelor propuse pentru orarul de vara".

"Achizitia a avut in vedere oportunitatile aparute in piata. Conform cererii de oferta lansate de catre companie, la nivel international, aceste doua aeronave au fost singurele aeronave noi, la momentul lansarii procedurii", se arata in comunicatul citat.

Achizitionarea noilor avioane vine dupa iesirea din flota a doua aeronave Airbus A310, care reprezentau o cincime din capacitatea de transport a companiei.

Comunicatul nu precizeaza suma cu care au fost cumparate avioanele.


Citeste mai multe despre   











[P] Programul de granturi „Raiffeisen Comunitati” se apropie de incheierea perioadei de inscriere a propunerilor de proiect, data limita fiind luni, 31 iulie 2017.

Programul este organizat de Raiffeisen Bank si a ajuns la a saptea editie, fiind primul concurs online de proiecte de responsabilitate sociala derulat de o banca din Romania. Anul acesta, programul va sprijini financiar 10 proiecte de educatie non-formala, cu scopul de a aduce o contributie pozitiva in comunitatile in care Raiffeisen Bank este prezenta. Proiectele castigatoare vor primi granturi in valoare de 45.000 lei/proiect, echivalentul a aproximativ 10.000 de euro.

10449 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    Asa da (Vineri, 5 mai 2017, 19:51)

    mitg [utilizator]

    Doamne-ajuta ca-i mai duce capul sa se modernizeze.

    Mai achizitionati ca sa nu mai aveti intarzieri la zeci de curse pe saptamana, furati mai putin si TAROM va intra repede pe profituri semnificative.
    • +1 (1 vot)    
      Depinde cum s-a facut achizitia (Luni, 15 mai 2017, 15:02)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Sper sa n-o fi cumparat 2 la pret de 3. Pretul secret dupa ce au fost achizitionate nu miroase a bine.
  • +4 (4 voturi)    
    bun... (Vineri, 5 mai 2017, 19:55)

    press_to_reset_the_world [utilizator]

    asa trebuie procedat
  • +1 (13 voturi)    
    TAROM (Vineri, 5 mai 2017, 20:09)

    minitehnicus [utilizator]

    Corect ar fi ''INCHIRIAT'' si nu ''CUMPARAT''!
    Sunt curios daca grindeanu v-a declara la fel.Penibilul s-a dus sa-l preia pe primul.Daca era intr-adevar cumparat ,era ok ,asa e doar PENIBIL.
  • +2 (2 voturi)    
    Lung curier (Vineri, 5 mai 2017, 20:17)

    Soljenitin [utilizator]

    Zic unele guri ca Tarom ar fi in negocieri si pentru ceva avioane lung curier care sa inlocuiasca A310... Cine stie, poate se leaga treaba. :-)
  • +7 (11 voturi)    
    Nu a cumparat (Vineri, 5 mai 2017, 20:22)

    Adrian C. [utilizator]

    Nu a cumparat, le-a luat in leasing operational. Asta inseamna ca avioanele apartin finantatorului, iar Tarom are doar drept de folosinta ptr 10 ani.
    • +12 (14 voturi)    
      Ăsta e modelul modern de business (Vineri, 5 mai 2017, 23:11)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Adrian C.

      Operatorul aerian poate avea pierderi operaționale sau datorii neplătite și nu e normal să riște să se trezească cu aeronavele sechestrate de fisc ori de bancă sau cu ele arestate pe diverse aeroporturi.

      Își plătește ratele de leasing, le înlocuiește cu altele mai moderne când are bani și activitatea de transport merge. Ăsta e obiectivul unui operator de transport, nu deținerea de aeronave în proprietate.
    • -5 (7 voturi)    
      pai cica costa... (Sâmbătă, 6 mai 2017, 1:20)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Adrian C.

      60 de milioane fiecare avion si tot leasing pe 10 ani? macar sa le ramana lor avionul ca doar nu e naveta spatiala.
      • 0 (0 voturi)    
        Te poate lămuri un economist (Sâmbătă, 6 mai 2017, 12:41)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

        La peisajul fiscal din zilele noastre și la cât costă obținerea finanțării, compania iese mai bine dacă le ia în leasing. Gândește-te la avion ca la o unealtă care se uzează și se depreciază în timp, chiar dacă stă nefolosită. Nu ca o clădire a cărei valoare crește în timp.

        Plus că le poate înlocui ”de pe-o zi pe alta” cu altele mai noi, în timp ce un avion propriu ajunge folosit până la epuizarea resursei de zbor, exact cum s-a întâmplat cu A310 recent ieșite din uz.
  • 0 (10 voturi)    
    737-800 NG costa minim 96 mil. dolari (Vineri, 5 mai 2017, 21:14)

    simplex1 [utilizator]

    Un 737-800 NG costa minim 96 mil. dolari.

    vezi:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_Next_Generation

    Din citatul de mai jos rezulta însa ca nu a existat o contraoferta adică avem de-a face cu un contract cu dedicație. Foarte probabil prețul plătit pe aparat este undeva la 200 mil. dolari adică dublu.

    Citat:
    ""Achizitia a avut in vedere oportunitatile aparute in piata. Conform cererii de oferta lansate de catre companie, la nivel international, aceste doua aeronave au fost singurele aeronave noi, la momentul lansarii procedurii", se arata in comunicatul citat."
    • +8 (10 voturi)    
      aiureli (Vineri, 5 mai 2017, 22:28)

      ccc745 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Avioanele nu sint masini. Fiecare tip cere mecanici specializati, piloti specializati. Taromul are o flota aiurea, cu Boeing, Airbus si ATR. Probabil ca intentia este sa continue numai pe Boeing si ATR.
      Depinde si ce gasesti disponibil pe piata... sint mult mai multe variabile aici.
      Pretul de lista este una, ce se plateste cu adevarat este alta. De unde ai scos tu pret dublu, nu stiu.
      Plus ca, de fapt, daca citeai cu atentie, avioanele sint in leasing. Taromul plateste un fel de chirie.
      Hai sa nu mai batem cimpii aiurea
  • +5 (9 voturi)    
    cumpărate? NG? (Vineri, 5 mai 2017, 21:25)

    Soarele [utilizator]

    Cumpărate? nu sunt cumpărate, sunt luate în leasing. Chestie standard în aviaţie.

    Şi aşa, comentariu suplimentar, NG este "old g", noua generaţie se numeşte MAX şi nu există livrări încă.
    • +5 (5 voturi)    
      NG este corect (Vineri, 5 mai 2017, 22:29)

      ccc745 [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Asa sint cunoscute cele aflate in momentul de fata in productie.
  • +4 (6 voturi)    
    Daca sint in leasing, nu sint cumparate... (Vineri, 5 mai 2017, 21:28)

    ccc745 [utilizator]

    Asa ca titlul este aiurea. Un avion nu se cumpara de pe o zi pe alta, dureaza ani de la comanda la livrare.
  • -7 (13 voturi)    
    Airbus, nu Boeing (Sâmbătă, 6 mai 2017, 0:10)

    carcasa [utilizator]

    Ca suntem in UE, nu in USA.

    Norwegian, Wizz, Ryanair, easyJet, toate cumpara Airbus in draci, numai Tarom cu Boeing.
    • -2 (8 voturi)    
      ca (Sâmbătă, 6 mai 2017, 0:58)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui carcasa

      sa vezi, nu sustine mareata industrie europeana, mai ales franco-germana, nucleul de kk ala europei.
    • +6 (6 voturi)    
      Să mori tu că Ryanair are Airbus? :) (Sâmbătă, 6 mai 2017, 1:37)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui carcasa

      Ryanair are numai Boeing 737, un total de 391 de aeronave, dacă te întreabă cineva:

      https://www.planespotters.net/airline/Ryanair

      Wizzair operează într-adevăr numai A320 / 321 , dar toate sunt în leasing, nu are aeronave proprii

      https://www.planespotters.net/airline/Wizz-Air-Hungary
    • +1 (1 vot)    
      Norwegian (Sâmbătă, 6 mai 2017, 15:31)

      Printesa Leia Volguta Vaselinescu [utilizator] i-a raspuns lui carcasa

      Are 737-700 si 800 destule.
    • -1 (3 voturi)    
      investitii in RO (Sâmbătă, 6 mai 2017, 18:03)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui carcasa

      Sunt unul din putinii care ti-au dat un +.
      Sunt curios cat a investit Boeing in Romania, in comparatie cu Airbus
      • -1 (1 vot)    
        Eficiența în exploatare este criteriul (Sâmbătă, 6 mai 2017, 20:48)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Technicus

        Nu e treaba Tarom să suporte costurile suplimentare de operare la avioanele Airbus ca răsplată pentru investițiile pentru elicoptere Airbus în România. E pur și simplu altă gâscă în altă traistă.

        Compania care oferă avioanele în leasing nu e Boeing.
  • +4 (8 voturi)    
    numele lor vor fi (Sâmbătă, 6 mai 2017, 0:41)

    cladob [utilizator]

    gratierea si amnistia
  • +1 (1 vot)    
    Tarom este o companie zombie (Luni, 8 mai 2017, 2:10)

    Prostu' satului [utilizator]

    Un mort viu, care inca misca numai datorita infuziei quasi-continue de bani publici.
    Cu niste vreme in urma am fost aspru admonestat, aici, pe forumul HN, pentru ca scrisesem ca Tarom are "aproape 10 ani consecutivi de pierderi". La vremea aia avea "doar" opt, dupa cum m-a plesnit necrutator intelocutorul.
    Intre timp, aia opt s-au facut noua, dupa ce in 2015 Tarom a mai pierdut vreo 25-30 de meieoane. Tot nu-s zece, deci putem merge in continuare cu seninatate pe acelasi drum. Pana Tarom n-o sa faca macar un sfert de secol de pierderi non-stop, n-are rost sa ne alarmam.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version