Directorul ArcelorMittal Galati: Din pacate suntem prea mari pentru Romania / Compania vrea sa produca tevi pentru gazoductul BRUA

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 28 mai 2017, 8:29 Economie | Companii

ArcelorMittal Galati vrea sa produca tevi si tuburi din tabla de otel la combinatul de la Galati pentru gazoductul Bulgaria - Romania - Ungaria - Austria (BRUA), a declarat, intr-un interviu acordat pentru News.ro, directorul general al ArcelorMittal Galati, Bruno Ribo.

Managerul francez afirma ca uzina din Galati este prea mare pentru piata din Romania, doua treimi din productia de doua milioane de tone de otel din Galati fiind exportata intr-o piata mondiala care s-a imbunatatit in ultimul an datorita masurilor europene anti-dumping pentru otelul provenit din China.

Directorul general al ArcelorMittal Galati a afirmat ca proiectul BRUA, un nou coridor european de transport al gazelor naturale care va interconecta statele din regiune de vestul Europei, este un proiect important si vital pentru unitatea de tevi si tuburi de la Galati, avand in vedere ca 80% din valoarea proiectului reprezinta valoarea otelului care intra in proiect.

Intrebat cat otel s-ar folosi pentru proiectul BRUA, managerul estimeaza o cantitate de 110.000 de tone tabla groasa din otel, care poate fi produsa la Galati fara probleme.

"Acest proiect se deruleaza in doi-trei ani. Exista un consortiu intre unitatea de la Galati de tevi si o alta unitate din Grecia, care este un client de-al nostru important si care incearca sa participe la acest proiect", a afirmat Ribo.

In cazul proiectului BRUA, directorul ArcelorMittal Galati a sugerat ca se teme de o concurenta neloiala.

"Atunci cand importi teava din China, este ca si cum ai importa otel din China, iar acest otel produs in China nu este incarcat de taxele pe care noi le platim pentru energie, nu este incarcat cu taxa de cogenerare pe care noi o platim. Este foarte dificil sa te bati in aceste conditii cu astfel de producatori", a spus Ribo, in interviul acordat News.ro. 

In cazul licitatiilor pentru proiectele de infrastructura, exista o directiva europeana,  transpusa in legislatia romaneasca din 2016, care permite stabilirea, la marile proiecte de infrastructura, a unui prag de 51% a produselor ca trebuie fabricate in Uniunea Europeana sau in tari care au un tratament reciproc cu UE.

Ministerul Economiei a anuntat la inceputul lunii mai ca transportatorul national de gaze Transgaz este in pragul finalizarii documentatiei de mediu si sociale pentru proiectul BRUA.

Transgaz se afla acum in proceduri de achizitie pentru materialele necesare construirii gazoductului si estimeaza ca lucrarile vor incepe in prima parte a lunii noiembrie din acest an. Valoarea estimata a proiectului se ridica la 560 milioane de euro.
lioane de euro.

"Suntem prea mari pentru Romania, din pacate, aceasta este una dintre dificultatile pe care le avem. Exportam cam doua treimi din productia noastra si o treime o livram pe piata locala, unde avem deja o cota de piata de 50%, ceea ce este foarte mult pentru industria noastra. Din pacate, piata locala este foate mica", a subliniat Ribo.


Citeste mai multe despre   










6958 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    O FI... (Duminică, 28 mai 2017, 9:05)

    schroedinger [utilizator]

    Dar din ce produceti in RO nici nu puteti sa aveti pretentii!
    Profile grele nu (ati pus pe butuci Hunedoara!), table cladding plates nu (le aducem din AU, DE, sau aiurea) table rezistente la uzura nu!
    Tabla laminata la cald, sub orice critica! Cocseria la Galati ati terminat-o, furnalele, la fel...
    Pai ce vreti fratilor? Numai tabla zincata?
    Ia spune d-le Ribo, daca piata e mica, de matale ai nevoie de table rezistente la uzura de ce le cumperi de afara?
    E piata mica sau nu stiti sa faceti?!
    • +4 (8 voturi)    
      :) (Duminică, 28 mai 2017, 9:53)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Sa nu facem totusi comparatie intre Galati si Voest-Alpine sau Salzgitter la tabla rezistenta la uzura. Nici nu au cum sa faca. si nici nu au facut vreodata. Din cate stiu eu (cunostinte tehnice minime) la Galati nu se lucreaza cu inox pt cladding.

      Insa mie mi se pare bizar sa zici ca esti prea mare pentru Romania cand piata e plina de otel comercial importat. Proportia importurilor e mult prea mare pentru o piata sanatoasa, dar asa e cand esti monopol local in productie- tendinta e de a fi lenes si a astepta clientii sa te caute, ceea ce nu (mai) e cazul.
      • -1 (5 voturi)    
        NU NUMAI VA SAU SALZGITTER (Duminică, 28 mai 2017, 17:56)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        fac table rezistente la uzura (sunt mai multe tipuri de uzura, asa ca...). Sunt o multime de alti fabricanti!
        De ce nu au cum sa faca? Nu stiu sa caleasca otelul?
        Au ramas la epoca manganosului pe care il cumpara fraierii de la carbune si gata! Deh, pretul cel mai mic sa traiasca, mama ei de tara!
        Va multumesc pentru minusuri! Sunteti indieni? Doctori in metalurgie? Nu, asta nu ar fi posibil!
        Atunci...
        Ce va deranjat asa de tare?
  • +6 (6 voturi)    
    otel (Duminică, 28 mai 2017, 14:56)

    codrean [utilizator]

    Si Dacia, si Ford cumpara tabla de altundeva, cea de la Galati fiind necorespunzatoare ! Acum vre-o zece-doispe ani (cand inca foloseau tabla de la Galati) Dacia le-a dat un termen de doi ani ca sa-si amelioreze calitatea dar indienii nu s-au deranjat si au pierdut piata !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version