Economica.net: Salariile mari din ROMATSA. Venit de controlor de trafic la Otopeni: 7.300 de euro pe luna net, sporurile ajung la 96% din salariu / Asociatia Construim Romania: Un controlor din Bucuresti castiga mai mult decat unul de pe Heathrow din Londra

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 29 mai 2017, 15:11 Economie | Companii

ROMATSA - Controlor de trafic aerian
Foto: HotNews / DP
Salariile controlorilor de trafic aerian pot ajunge, in cazul celor de pe aeroportul Otopeni cel putin, si la peste 7.000 de euro lunar, potrivit unor cifre obtinute si prezentate de Economica.net. Postul de controlor de trafic aerian principal instructor este remunerat cu un salariu de baza, negociat, de 22.168 de lei. La acesta se adauga sporuri ce cumulat pot ajunge pana la 96% din salariu de baza. Angajatii Romatsa, regia care are monopolul dirijarii traficului aerian din Romania, vor declansa greva generala in 30 mai, pe termen nelimitat, incepand cu ora 9.00.

"Grila de salarizare nu este publica. Facand insa calculul pe baza cifrelor de mai sus, obtinute de ECONOMICA.NET din surse apropiate situatiei, rezulta ca unii controlori de trafic de la Bucuresti pot primi o remuneratie lunara bruta de 47.608 lei, in conditiile in carre sporurile ajung, in acest caz, pana la 96,5% din salariul de baza negociat. Suma include si plata acelui stimulent pentru 176 de ore pe luna, aferente a 22 de zile lucratoare pe luna. [...] Reiese un venit net de 33.393 de lei pe luna, adica peste 7.300 de euro", arata sursa mentionata.

Un tabel cu aceste sume si sporuri defalcate a fost prezentat si de catre revista Capital.

Asociatia Construim Romania: Controlorii de trafic din Bucuresti au salarii mai mari ca cei de pe aeroportul Heathrow din Londra, desi traficul este de patru ori mai mic ca numar de miscari de aeronave

Fata de greva generala anuntata de ROMATSA pentru 30 mai a luat pozitie Asociatia Construim Romania (ASCORO) care condamna actiunea. "Veniturile lunare ale controlorilor de trafic din Uniunea Europeana sunt mai mici si chiar semnificativ mai mici decat cele ale controlorilor de trafic de la ROMATSA, in conditiile in care volumul de lucru per controlor de trafic aerian este net superior in tarile occidentale fata de Romania", sustine ASCORO.

"Cel mai aglomerat aeroport din Uniunea Europeana, Heathrow din Londra, deserveste anual un total de peste 75 de milioane de pasageri, care presupun circa 475 mii de miscari de aeronave anual, adica in medie 1300 de miscari de aeronave pe zi. Acest serviciu este asigurat de agentia omoloaga britanica, NATS, cu un numar total de numai 60 de controlori de trafic, al caror venit mediu net (inclusiv sporuri) este echivalentul a 4500 EUR / luna, in conditiile in care doar controlorii de trafic cu experienta mai mare de cinci ani si cu atributii de supervizare in turnul de control ajung la un venit lunar de 6300 EUR / luna.

In acelasi timp Aeroportul Henri Coanda din Bucuresti deserveste un numar de mai putin de 11 milioane de pasageri, cu doar 108 mii de miscari de aeronave anual, adica mai putin de 300 de miscari de aeronave zilnic. Desi traficul pe Aeroportul Henri Coanda este de patru ori mai mic ca numar de miscari de aeronave decat cel de pe Heathrow, la exact acelasi numar de piste active - doua - ROMATSA foloseste in turnul de control de la Otopeni un numar total de 47 de controlori de trafic, numar nu departe de cel al controlorilor din cel mai aglomerat aeroport al Uniunii Europene", sustine Asociatia Construim Romania.

FOTO: Construim Romania / Comparatie - controlori de trafic aerian pe Otopeni vs Heathrow




Angajatii ROMATSA declanseaza greva generala marti, 30 mai, incepand cu ora 9.00. Reprezentantii controlorilor sustin ca revendicarile nu sunt de natura salariala

Angajatii Romatsa, regia care are monopolul dirijarii traficului aerian din Romania, vor declansa greva generala in 30 mai, pe termen nelimitat, incepand cu ora 9.00, a anuntat joi Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR). Reprezentantii controlorilor au sustinut in repetate randuri ca revendicarile lor nu sunt de natura salariala.

"Dialogul cu partenerul social, inceput inca din luna martie 2017,  continua cu maxim de implicare si responsabilitate in vederea identificaarii solutiilor care sa conduca la stingerea conflictului de munca. In acest sens, managementul si-a manifestat intreaga disponibilitate, prin negocieri zilnice cu partenerul social, inclusiv sambata si duminica, consemnate in procese verbale", a precizat Romatsa.

In 12 mai, dupa greva de averitsment, sindicalistii au precizat ca vor solutii la cele aproximativ 50 de solicitari pentru a incheia contractul colectiv de munca si ca, inca din august 2016, au trimis nenumarate memorii, inclusiv catre Presedintie, pentru a semnala problemele din sistem, cauzate de managementul defectuos, insa de atunci si pana cand au anuntat ca intrerup lucrul, "autoritatile au fost surde".


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

22637 vizualizari

  • +17 (27 voturi)    
    Reagan a găsit soluția perfectă (Luni, 29 mai 2017, 15:19)

    Harald [utilizator]

    pentru controlorii de trafic :)
  • +26 (30 voturi)    
    hmmm (Luni, 29 mai 2017, 15:22)

    nellino [utilizator]

    imi aduc aminte de Reagan si cum a reactionat el in 1981 in conditii similare. e drept ca pe vremea aia politicienii aveau c*aie tocmai pentru a lua asemenea decizii, spre deosebire de cei de azi care le folosesc doar pentru a se scarpina la ele.

    "On August 5, following the PATCO workers' refusal to return to work, Reagan fired the 11,345 striking air traffic controllers who had ignored the order, and banned them from federal service for life."

    https://en.wikipedia.org/wiki/Professional_Air_Traffic_Controllers_Organization_(1968)
    • +12 (16 voturi)    
      mda (Luni, 29 mai 2017, 16:18)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      asa este, dar atunci americanii au folosit controlorii de trafic militari, iar gaura lasata a fost acoperita cam in 10 ani prin angajarea si specializarea altor controlori.
      • +12 (18 voturi)    
        @Soulsearcher (Luni, 29 mai 2017, 17:07)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Asa si ??? A rezolvat problema... stii ce se spune, cimitirele sunt pline de oameni de neinlocuit :))
        • +13 (13 voturi)    
          mda (Luni, 29 mai 2017, 21:23)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          nu a rezolvat problema, dar a creat un precedent, si de atunci n-au mai aparut functionari publici in SUA care sa faca greva in masa "fara motiv"

          asa trebuie si la noi, un precedent, ca se calmeaza toti bugetarii apoi, indiferent de sectorul in care presteaza servicii
          • +1 (1 vot)    
            Astia sunt suprabugetari! (Marţi, 30 mai 2017, 19:10)

            Maniu [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

            cata nesimtire, sa ai asa niste salarii si sa periclitezi drepturile oamenilor care se duc sau vin de la munca!
  • +9 (13 voturi)    
    Solutia... (Luni, 29 mai 2017, 15:23)

    JohnnyBGood [anonim]

    ... este foarte simpla si deja testata de catre Ronald Reagan in 1981:
    http://www.newhistorian.com/reagan-starts-firing-air-traffic-controllers/4497/
    • +11 (17 voturi)    
      asa ar trebui facut si acum (Luni, 29 mai 2017, 16:05)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      mai ales ca e santaj pe monopol.
      Insa nu inteleg un lucru: daca nu le convin salariile astea "mizerabile" de ce nu-si dau demisia, pur si simplu, ca sa se angajeze la privat?
  • +18 (20 voturi)    
    cand monopolul ti se urca la cap (Luni, 29 mai 2017, 15:25)

    mmmircea [utilizator]

    sau cum ajungi sa castigi mai mult decat pe o pozitie similara in Vest cu dar cu o productivitate de 4 ori mai scazuta.
    Simplu, dupa care ne miram ca angajatii romatsa ne arunca in piciorul podului de la Baneasa daca nu le facem rapid loc sa treaca cu Touareg-ul.
    • +14 (16 voturi)    
      de ce nu a fost concedia Sănducu Iulian Şerban (Luni, 29 mai 2017, 16:14)

      Morcoveatza [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Conform art. 61 lit.b un salariat arestat preventive mai mult de 60 de zile poate fi concediat de către angajator. Este adevărat că poate fi concediat, nu e obligatoriu!!! Dar când ai o asemenea mizerie de om care vrea să omore cu maşina alţi oameni doar pentru că are Touareg, Romatsa trebuia să scape imediat de el.În primul rând cine face aşa ceva nu e întreg la minte, nu l poti tine să dirijeze avioane. Dar nuuu! Romatsa I-a făcut program de lucru special lui să poată sta şi arestat la domiciliu şi să şi lucreze. Mai mult şi Tribunalul /Curtea de Apel Bucureşti au permis acest lucru. Vedeti detalii aici: 01.09.2016 http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000718592&id_inst=3
      Ora estimata: 13:00
      Complet: CF2
      Tip solutie: Soluţionare
      Solutia pe scurt: În baza art. 221 alin. 6 C.p.p. admite cererea formulată de inculpatul SĂNDUCU IULIAN- ŞERBAN aflat sub puterea măsurii preventive a arestului la domiciliu , măsură dispusă faţă de inculpat prin încheierea nr. 294/26.07.2016 pronunţată de Curtea de Apel secţia a II a penală şi pe cale de consecinţă ,pentru perioada 12.09.2016 – 30.12.2016 acordă acestuia permisiunea de a părăsi imobilul unde inculpatul se află plasat în arest la domiciliu ,conform traseului ce va fi întocmit de organele de poliţie care realizează supravegherea ,în vederea deplasării la locul de muncă şi anume R.A. ROMATSA - Direcţia Regională Bucureşti astfel În perioada cuprinsă între data de 12.09.2016 şi până la data de 26.09.2016 (inclusiv) de luni până joi de la ora 7,30 dimineaţa până la ora 17,00 după amiaza, iar în zilele de vineri ale aceleiaşi perioade de la ora 7,30 dimineaţa până la ora 14,30 după amiaza; începând cu data de 27.09.2016 după cum urmează : -27.09.2016 ora 6,30 – 19,30; -28.09.2016 ora 18,30- 29.09.2016 ora 7,30 ; -01.10.2016- ora 6,30 – 19,30 ; -02.10.2016 ora 18,30 – 03.10.2016, ora 7,30; -05.10.2016 ora 6,30 – 19,30 ; -06.10.2016 ora 18,30- 07.10.2016, ora 7,30; -09.10.2016 ora 6,30 – ora 19,30; -10.10.20
  • -11 (35 voturi)    
    Greva controlori trafic aerian (Luni, 29 mai 2017, 15:26)

    Rodica Nicolae [anonim]

    Nu inteleg care este relevanta salariului unui controlor de trafic aerian, in contextul actiunii sindicale actuale a contolorilor. Nu sunt revendicari salariale, sunt revendicari ce tin de siguranta si securitatea muncii lor. De ce nu explicati in articol motivele declansarii grevei? Sau asta este un subiect care nu se vinde. Pacat, tindeti sa va tabloidizati. Si sa stiti ca nu sunt controlor de trafic aerian.
    • +6 (10 voturi)    
      romatsa (Luni, 29 mai 2017, 16:00)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Rodica Nicolae

      La ce se refera contractul colectiv de munca?
    • +31 (33 voturi)    
      mda (Luni, 29 mai 2017, 16:20)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Rodica Nicolae

      "Una dintre cerinţele controlorilor de trafic este să primească, la pensionare, între 24 şi 60 de salarii compensatorii. Asta în condiţiile în care salariul mediu este de 5.000 de euro pe lună. Un calcul simplu arată că prima de pensionare ajunge la 300.000 de euro."

      la cerinta asta te referi ? pare de bun simt :))))))))))))
      • +3 (5 voturi)    
        E mai ieftina o sticla de benzina si o bricheta (Luni, 29 mai 2017, 17:00)

        ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Pot dupa aceea sa devina f creativi.
    • 0 (0 voturi)    
      si daca ti se raspunde? (Marţi, 30 mai 2017, 17:14)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Rodica Nicolae

      tu mai intri sa vezi raspunsurile ?
      sau ai postat, te-ai spalat pe maini si ai plecat?

      Uite, ti-a spus un om mai sus de revendicari absurde de salarii compensatorii.
      Ce parere ai, mai existi, mai comentezi?
      • 0 (0 voturi)    
        Greva controlorilor de trafic aerian (Marţi, 30 mai 2017, 20:47)

        Rodica Nicolae [anonim] i-a raspuns lui gwolf

        Comentariul meu se referea la faptul ca articolul nu are legatura cu subiectul grevei. Am specificat faptul ca NU SUNT controlor aerian. Ce raspunsuri asteptati de la mine, cand vad ca aveti toate raspunsurile. Mi se pare gretos faptul ca prima intrebare pe care o pune un roman este "cat castigi?", in nici un caz "cat muncesti". Am incheiat subiectul.
        • 0 (0 voturi)    
          Romanul vesnic nemultumit (Miercuri, 31 mai 2017, 11:23)

          adfox [utilizator] i-a raspuns lui Rodica Nicolae

          Uite ca te intreb eu : CAT MUNCESC de banii aia ?
          Si iti raspund tot eu Sa nu te strofoci : DOAR DE VREO 4 ORI MAI PUTIN decat un omolog din Londra sau Munchen. Si avand in vedere ca castiga cam la fel (sau mai mult ) pe alocuri coroborat cu pretul vietii in Ro (fata de GB si DE) eu zic ca ar trebui sa lase gura Romanasii nostri.
  • +19 (21 voturi)    
    In caz ca se considera indispensabili (Luni, 29 mai 2017, 15:31)

    ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator]

    Cei din Armata ii pot inlocui pe loc, la salarii de 4 ori mai mici.
    • -1 (1 vot)    
      Chiar mi-ar placea sa se intample asta (Marţi, 30 mai 2017, 18:21)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui ABetterWorldWithoutVladimir

      In conditiile in care "controlorii" din armata "dirijeaza" 2 avioane pe luna. Chiar mi-ar placea sa ii vad aruncati deodata in haosul ala al zborurilor comerciale si sa buseasca unul vreo 2 avioane cu 600 de oameni si sa fie pline de habarnisti deastia care se cred destepti si tot regurgiteaza solutia asta.
      Plus sa ii vad cum se fac mici toti rahatii astia politici care tipa acum eventual bagati si la inchisoare nu doar demisia ca la Colectiv.
      • 0 (0 voturi)    
        Din pacate (Marţi, 30 mai 2017, 18:49)

        serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Cred ca impuscat ptr moartea a 600 de oameni o sa fie "controlorul" militar, toti cei care au sustinut ideea or sa se jure ca ei n-au propus in viata lor asa ceva si ca a fost o problema de comunicare.
      • 0 (0 voturi)    
        Romatsa e un sistem de mafioti (Marţi, 30 mai 2017, 19:11)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        e clar.
  • +18 (20 voturi)    
    completare articol (Luni, 29 mai 2017, 15:32)

    omul.rau [utilizator]

    "Una dintre cerinţele controlorilor de trafic este să primească, la pensionare, între 24 şi 60 de salarii compensatorii. Asta în condiţiile în care salariul mediu este de 5.000 de euro pe lună. Un calcul simplu arată că prima de pensionare ajunge la 300.000 de euro."
  • -15 (23 voturi)    
    Hmmm. (Luni, 29 mai 2017, 15:32)

    Andradda [utilizator]

    Daca exista cineva care merita salarii mari (nu doar in Romania) sunt acesti controlori de trafic.
    In primul rand, responsabilitatea si stresul la locul de munca sunt imense.
    In al doilea rand, ei sunt extrem de putini in raport cu numarul total de angajati ai unui stat, deci salariile lor nu au nici cea mai mica influenta asupra bugetului.
    In Germania, salariul unui "Fluglotse" este intre 6 si 8000 euro pe luna.
    Cu un salariu lunar cuprins intre 4500 si 7500 de euro, romanii nu prea ar avea motive sa se planga, mai ales daca e sa comparam traficul aerian din Frankfurt cu cel de pe Otopeni.
    • +10 (16 voturi)    
      romatsa (Luni, 29 mai 2017, 16:05)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Dar cei care proiecteaza, produc si intretin avioanele, ei nu merita?????? Ei nu au ca prima de pensionare 60 salarii brute.....
      • -13 (17 voturi)    
        Articolul se refera la salariile (Luni, 29 mai 2017, 16:18)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui ion

        controlorilor de trafic. Am inteles ca aia fac greva, nu mecanicii si nici "proiectantii".
    • +12 (16 voturi)    
      bun. acuma raporteaza procentual la medie. (Luni, 29 mai 2017, 16:06)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      si sa vezi cit ar trebui sa aibe in Romanika.
      • +2 (10 voturi)    
        Si eu ce-am scris? (Luni, 29 mai 2017, 16:20)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        Ca, din punct de vedere al salariilor, controlorii romani de trafic aerian n-ar prea avea motive sa se planga.
        Tu ce-ai inteles?
  • +8 (16 voturi)    
    ei lasa ca nu e chiar asa... (Luni, 29 mai 2017, 15:39)

    ci ciong [anonim]

    salaru', da, e 7000 de oiro pe luna, da ei duc acasa doar vreo 1000 si un pic... restu' se duce la sefi, sefutzi, secretari de stat si marea gasca de putori hoate din minister... ca asa se fura, cu contract, card si stat de plata...
  • -8 (18 voturi)    
    stire falsa (Luni, 29 mai 2017, 15:46)

    Popescu Gopo [anonim]

    Este putin probabil ca in Anglia un controlor sa castige doar 12 x 4500Euro=54000Euro pe an, adica aproximativ 47000GBP pe an.
    • +11 (13 voturi)    
      aici (Luni, 29 mai 2017, 16:09)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Popescu Gopo

      https://www.prospects.ac.uk/job-profiles/air-traffic-controller
    • +8 (10 voturi)    
      Ti se pare putin?! (Luni, 29 mai 2017, 16:29)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Popescu Gopo

      Nu cumva confunzi brutul cu netul? Totul se calculeaza in brut acolo: cand auzi pe cineva ca spune "am 47k pe an", in 99% din cazuri se refera la brut.

      Ca sa castigi 47k GBP pe an NET trebuie sa ai un salariu de 66-67k brut, ceea ce e semnificativ peste media salariilor din Londra.

      Uite si un calculator de salariu pt UK, daca te intereseaza:
      http://www.thesalarycalculator.co.uk/salary.php

      Comparatia intre controlorii de trafic de pe Heathrow si Otopeni devine insa si mai interesanta daca iei in calcul puterea de cumparare din fiecare oras:
      Numbeo estimeaza ca ti-ar trebui peste 20k euro lunar ca sa traiesti in Londra la acelasi nivel cu cineva care castiga 7000 euro net in Bucuresti:

      https://tinyurl.com/y92hxf5f

      E un job ce implica sa ai muuuulta capacitate de atenti, in conditii de monotonie maxima si in care orice mica greseala poate avea consecinte catastrofale...e normal sa fie platit bine, dar ce se intalmpla la noi e nesimtire. Un salariu de 1.5-2k euro net pe luna ar trebuie sa fie mai mult decat suficient. Dar asa se intampla cand ai de a face cu o regie monopol de stat.
  • +2 (8 voturi)    
    acuma nah (Luni, 29 mai 2017, 15:48)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Nu as vrea sa ma contrazic cu un articol documentat, dar 4500 pe luna la Londra pentru un controlor de trafic nu mi se pare plauzibil. Adica la ei vatmanul de metrou castiga cat 2 controlori de trafic aerian?
    Poate v-au scapat niste sporuri si niste beneficii...
    • +6 (10 voturi)    
      acum nuh (Luni, 29 mai 2017, 16:48)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Se pare ca un controlor de trafic in UK ajunge sa castige pana in 60k GBP brut pe an, dupa 3 ani de lucru:
      https://www.prospects.ac.uk/job-profiles/air-traffic-controller

      Asta inseamna vreo 3500 de lire in mana, lunar.


      Un vatman de metrou in Londra, desi castiga foarte bine pentru piata locala, nu depaseste nici el 3500 de lire lunar, net:

      http://www.telegraph.co.uk/news/2016/03/15/how-well-off-are-londons-tube-drivers-and-why-are-they-striking/


      De unde ai scos-o pe-asta cu vatmanii care castiga 9k euro pe luna? Ai vreun link ceva?

      Sunt multi oameni prin Ro care au o imagine complet distorsionata despre salariile si costul vietii de afara.
      Daca vrei sa ai o imagine cat de cat exacta, iti trebuie:
      -un calculator de venit net pentru un anumit stat (pentru ca in majoritatea tarilor din vest se discuta in venit anual brut)
      -o comparatie care sa ia in considerare costul vietii in mai multe orase, gen numbeo.com.

      Distractie placuta!
  • +9 (11 voturi)    
    nu e mult (Luni, 29 mai 2017, 15:52)

    centenar [anonim]

    trebuie sa va ganditi ca indivizi angajati la Romatsa trebuie sa recupeze si investitie (e ca si un credit pt casa) pentru a obtine scaunul cald si frumos la tower...
  • -3 (11 voturi)    
    Hmmm... dar infrastructura? (Luni, 29 mai 2017, 15:59)

    MinDepous [utilizator]

    Pe-aia nu o comparam? Ca sigur conduce si ea la niste probleme.
    Si pana una, alta, 47x5000 = 235 000 EUR/luna net
    Brut: 376 000 EUR/luna (presupunand o proportie de 1.6 intre net si brut)
    464x3600 = 1 670 400 EUR/an net (la un curs de 4.55RON/EUR, vezi suma bruta vehiculata aici, conform fluturarului de salariu publicat de un deputat USR, Iulian Bulai: http://www.gandul.info/politica/cat-castiga-in-realitate-un-parlamentar-fluturasul-de-salariu-prezentat-de-un-deputat-usr-16156991 )

    Adica:
    - 4.512 milioane EUR brut/an, pentru 47 Ronin - asta, controlori de trafic
    versus
    - 20.045 milioane EUR brut/an, pentru 464 de parlamentari

    Fix salariile controlorilor de trafic sunt problema tarii. Aha. Aia macar chiar asigura viata a 11 milioane de oameni pe an, neluand in calcul personalul de zbor. Aialalti sunt de 10x mai numerosi si baga in pamant viitorul tuturor celor 18-20 de milioane de romani din Romania (si nu numai) zi de zi.

    Asta cu salariile e diversiune. Daca sunt negociate, nu e de vine cine cere. In fond, astia chiar au un impact pe viata altora - o greseala si ai potential zeci, sute de morti pe constiinta.
  • +17 (19 voturi)    
    Romantsa (Luni, 29 mai 2017, 16:02)

    Mick [anonim]

    La un moment dat am ajuns prin 2008 pe la Romatsa cu niste treaba. Sediu nou modern, curat ca lacrima, finisaje scumpe, birouri goale peste tot, intr-o camera era o secretara care vorbea afectata cu un expat englezoi despre masini (ea avea Audi). Secretara sarita de 40 de ani dar se tinea bine, calitatile profesionale care au promovat-o se vedeau cu ochiul liber desi engleza de balta te punea un pic in incurcatura. Pe scurt o pepiniera de spalat bani pt clientela VIP de sorginte politica, dublata de niste posturi care mai trebuie sa mai stie sa faca cate ceva. In rest mai intra cate un avion in utilajele de dezapezire, mai dau cate o gherla micuta dar se iarta....ca de aia suntem toti o mare famiglie
  • -9 (13 voturi)    
    ... (Luni, 29 mai 2017, 16:19)

    a.nonim [utilizator]

    De Eurocontrol ati auzit? Verificati sa vedeti cum, de ce si de unde vin banii pentru salariile controlorilor de trafic.
    • +2 (2 voturi)    
      chiar, de unde? (Marţi, 30 mai 2017, 11:02)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Banii vin de la călători. Nu cad din lună. Iar Romatsa oricum are monopol pe acest serviciu.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Marţi, 30 mai 2017, 11:21)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        Incomplet. Banii vin via Eurocontrol, nu de la statul roman.
        • +1 (1 vot)    
          ba complet (Marţi, 30 mai 2017, 14:38)

          Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Banii vin de la cei care plătesc pentru călătoriile cu avionul. Fie ei români sau străini. Eurocontrol nu are bani căzuți din cer. Deci, pe scurt, salariații Romatsa sunt plătiți chiar de către cei pe care greva lor îi afectează.
          • 0 (0 voturi)    
            chiar, de unde? (Miercuri, 31 mai 2017, 7:43)

            Rodica Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Andrei57

            Banii nu vin de la cei care platesc calatoriile cu avionul, ci de la companiile aeronautice. Dumneavoastra considerati doar partea la vedere a muncii lor, cea de la turnul de control, mai importanta, material vorbind, este cea de dirijare deasupra spatiului aerian al Romaniei. Companiile platesc pentru tranzitarea IN SIGURANTA.
  • +13 (15 voturi)    
    Obozo (Luni, 29 mai 2017, 16:44)

    NumaiLaNoi [utilizator]

    In Spania au facut la fel, chiar mai rau, au declansat greva fara sa anunte....intr-o marti parca era, pe Barajas (aeroportul Madridului)
    In secunda doi, guvernul de atunci a decis militarizarea serviciului( ar trebuie sa fie militarizat oricum si la noi, e prea critic pt a fi lasat pe mana civililor)
    Cine n-u sa prezentat la munca a fost luat de politia militara, iar operatorii de pe aeroporturile militare le-au luat locul.
    Aia atunci doreau salariu mai mare ( aveau si ei vreo 6000 euro pe luna parca) si spuneau ca stresu" e prea mare si salarul prea mic...
  • +3 (5 voturi)    
    ROMATSA (Luni, 29 mai 2017, 17:09)

    MIHAI ROMA [anonim]

    Dacă Economica Net nu dezinformează voi face
    un singur comentariu : Nesimțirea este la ea acasă la
    ROMATSA ,de fapt ,EA,NESIMȚIREA este mai mare de-
    cât aeroportul (cu tot cu aerogară) Henri Coandă.
    Și totuși,un al doilea comentariu : îți faci de zece ori
    cruce și scuipi în sân de douăzeci de ori când afli ce a-
    berații există în această țară pe care unii o numesc,oa-
    re de ce,ROMÂNICA ?Se subînțelege că politicienii ca-
    re s-au succedat la cârma ei 27 de ani,nu au nici o vi-
    nă.Ți se face lehamite și-ți vine să te dai cu capul de
    toți pereții pe care-i întâlnești.Un mare BRAVO .
  • +2 (2 voturi)    
    ce talent se plateste exact cu astfel de sume (Marţi, 30 mai 2017, 8:01)

    5K+? [anonim]

    intr-o discutie cu unul dintre acesti indivizi, omul era ferm convins ca la caderea a doua obiecte dintr-un turn obiectul mai greu aterizeaza primul. ma intreb daca aplica aceeasi fizica nastrusnica si cand dirijeaza avioane.
    • 0 (0 voturi)    
      anonim (Marţi, 30 mai 2017, 22:27)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui 5K+?

      In atmosfera normala e adevarat cel mai greu obiect ajunge primul pe sol, daaar in vid ai dreptate ajung ambele obiecte in acelasi timp.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică