Tranzactie majora in industria din Romania: Santierul naval Daewoo din Mangalia, aproape de vanzarea catre olandezii de la Damen, care mai detin si santierul naval din Galati

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 4 iulie 2017, 11:31 Economie | Companii

Santierul naval Daewoo Mangalia
Foto: dmhi.ct.ro
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering negociaza vanzarea santierului naval din Mangalia catre un constructor de nave olandez, scrie Korea Economic Daily. Potrivit presei coreene constructorul olandez de nave ar fi Damen Shipyards Group care detine si un santier naval la Galati.

Conform surselor din industria constructoare de nave, pe 30 iunie, Daewoo se afla in stadiul final de discutii cu Damen Shipyards Group, compania constructoare navala cea mai mare a Olandei, privind vanzarea Mangalia Shipyards, conform rumaniamilitary.ro care citeaza The Korea Economic Daily.

Daewoo Shipbuilding a inceput discutiile privind vanzarea inca de anul trecut ca parte a unui efort de a-si restructura la nivel global activele comerciale.

„Negocierea pretului intre Daewoo si Damen s-a incheiat deja si tot ceea ce a mai ramas e acceptul guvernului Romaniei”, potrivit unui oficial din industria constructoare de nave citat de publicatia coreeana. Suma vehiculata pentru tranzactie ar fi undeva intre 40 si 60 de milioane de euro.

Stabilit in 1997 impreuna cu guvernul Romaniei, santierul naval din Mangalia este detinut ca societate-mixta de Daewoo si de guvern in raport de 51:49.

Santierul, aflat la 45 kilometri sud de Constanta pe coasta Marii Negre, a construit pana acum 127 nave petroliere si portcontainere, reparand in acelasi timp si peste 300 de nave.

La Galati Damen Shipyards Group detine unul dintre cele mai active santiere ale sale, construind diferite tipuri de nave, inclusiv militare.

Santierul Damen de la Galati a fost in centrul subiectului privind realizarea de corvete multifunctionale pentru Fortele Navale, o achizitie initiata in mandatul Guvernului Ciolos, anulata in aceasta primavara si, pentru moment cel putin, trasa pe dreapta de catre actualul executiv.


Citeste mai multe despre   











[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

15868 vizualizari

  • +21 (25 voturi)    
    un lucru foarte bun ! (Marţi, 4 iulie 2017, 11:35)

    Ed___ [utilizator]

    un lucru foarte bun, atat pentru Galati cat si pentru Mangalia !!
  • +8 (12 voturi)    
    ieftin (Marţi, 4 iulie 2017, 11:41)

    Cristian1 [utilizator]

    valoreaza cam cat Granit Xhaka sau Bernardo Silva
    • +15 (15 voturi)    
      daewoo isi vinde partea de actiuni (Marţi, 4 iulie 2017, 13:40)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Cristian1

      cu 40-60 mil, nu statul roman, dar e ieftin intra-adevar.
      Din partea mea si daca daewoo vindea pe 1$ tot foarte bine era. Alternativa fiind falimentul si inchiderea santierului.
      E o veste extraordinara pentru cei 13.000 angajati si 100 de firme subcontractoare.
      Sa speram ca guvernul va avea o ultima farama de ratiune si va comanda fregate noi construite la Galati si Mangalia si nu se va arunca sa cumpere sh-uri britanice la preturi astronomice de dragul comisionului mai gras.
    • -1 (3 voturi)    
      Dute la scoala si invata inainte sa spui prostii (Marţi, 4 iulie 2017, 20:24)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Cristian1

      ineptii.. in piata libera valoarea e data de cati bani scoti din vanzarea produsului pe piata; aici e un pic mai complicat, caci o parte din pret e sustinut chiar de stat, cu alte cuvinte santierul singur face 25 mil. , dar pentru ca e sustinut de stat face 40 mil. Ai inteles? Pretul ptr. Granit sau Bernardo e dat doar de valoarea lor la un moment dat si atat.
  • +11 (11 voturi)    
    :) (Marţi, 4 iulie 2017, 11:43)

    Xorciser [utilizator]

    Sa ii frece un pic competitia in Romania, monopol etc. Asa poate le vine mintea la cap cu Constanta, Schengen samd.

    PS: lasand gluma la o parte, e o veste buna.
  • -18 (32 voturi)    
    Infrastructura Maritima ajunge la olandezi? (Marţi, 4 iulie 2017, 11:56)

    pedepsitorul [utilizator]

    Dunarea maritrima ajunge pana la Braila, respective Galati!

    Santierul naval Galati este deja la olandezi!

    Santierul naval Mangalia, trece si el acum inteleg!

    Din toate punctele strategice de infrastructura navala lipseste Portul Constanta!

    Aloo ... Consiul concurentei nu are nimic de spus?
    • +7 (9 voturi)    
      Pai poate ati dori sa cumpere (Marţi, 4 iulie 2017, 14:05)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      statul roman cei 51% de la coreeni, si apoi sa bage santierul in faliment...!
      Ca voi nu va vindeti tara...!
      Daca olandezii s-au hotarat sa cumpere...cu siguranta vor investi in santier si vor pastra cel putin locurile de munca existente.
      Guvernul ar trebui macar pe cai diplomatice sa arate olandezilor ca romanii au disponibilitate, ceeace ar putea avea si ei legat de Schengen...
    • +8 (8 voturi)    
      asta este... (Marţi, 4 iulie 2017, 14:20)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Patriotii nostri sunt specializati pe taiat paduri si plantat panselute. Nu se baga la prostii din astea cu productie industriala, export si alte nebunii.
      • -6 (12 voturi)    
        Va dati seama dintre ce alegem? (Marţi, 4 iulie 2017, 15:51)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Alegem intre a fi furat de romani sau cumparat de interese straine geostrategic Romaniei!

        La viitorul romanilor nenascuti inca nu se gandeste nimeni, de ce:

        - Pentru ca e imposibil sa lupti cu mafia administrative-politica romaneasca si in acelasi timp cu interesele straine!

        Iar cand oi se cearta , castiga strainii!

        Incaodata - Coruptia ne ucide!
    • 0 (4 voturi)    
      Era mai bine (Marţi, 4 iulie 2017, 14:32)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      sa fie in proprietatea unui offshore din Cipru cu actionari din politica Romaneasca care ar fi distrus totul? "Dunarea maritrima" nu ajunge nicaieri.
    • 0 (0 voturi)    
      "pedepsitorule" ametit, (Miercuri, 5 iulie 2017, 18:44)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      nu sti pe ce lume traiesti, nu cunosti realitatile, sau poate chiar dezinformezi...

      Sa iti explic, caietul de sarcini al DMHI e plin, plin-plin, au comenzi si au avut tot timpul, paradoxal este ca tot timpul sunt pe pierdere. E ca si cum iti vinzi marfa dar tot timpul constati ca esti pe pierdere. De ce oare? Coruptie + exportarea profitului. Sunt o mie de firme satelitare in care si-au bagat coada psd-ul + coreenii ce capuseaza santierul si 2. smecherii de coreeni importa absolut tot in Coreea, pana si maturile, toate fiind de mana doua sau a treia dar le trec in carti ca noi. Statul roman nu a vazut un ban din cota parte (adica noi toti) dar smecherii din politica + hotii din conducerea sanitierului.
  • +22 (22 voturi)    
    Daca (Marţi, 4 iulie 2017, 11:56)

    rutger [utilizator]

    tot isi maresc capacitatea, comandam si noi niste corvete tip NATO, nea guvernoiu' ???
  • +6 (14 voturi)    
    super oferta (Marţi, 4 iulie 2017, 12:29)

    bancheru83 [utilizator]

    sa i intrebam daca nu vor sa cumpere si Romania.pret bun,oferta psd
  • +6 (10 voturi)    
    sunt sigur... (Marţi, 4 iulie 2017, 12:37)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    ca in cativa ani, olandezii vor fi stapinii tuturor santierelor navale de la Marea Neagra si Dunare. Sunt imbatabili in domeniul asta.
  • +12 (14 voturi)    
    Baza navala NATO la Marea Neagra (Marţi, 4 iulie 2017, 12:58)

    Carcalete [utilizator]

    Primul pas pentru o baza navala NATO la Marea Neagra
  • -11 (15 voturi)    
    mai e un pas pana la Schengen... (Marţi, 4 iulie 2017, 13:19)

    demaGOGU [utilizator]

    ...perla coroanei, rivalul Rotterdamului.
    • +7 (9 voturi)    
      ce are s*** cu prefectura (Marţi, 4 iulie 2017, 13:48)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      tot aud placa asta cu perfidia olanezilor si cinstit vorbind nu o inteleg. Chiar nu vedem barna din proprii ochi. Chiar ne miram cand straini ne spun ca avem probleme cu statul de drept ? Nu acum o juma de an am stat o luna in strada. De ce ? Pentru ca statul de drept e de nezdruncinat iar reformele sunt ireversibile?
      E foarte probabil ca in urmatoarele luni sa trebuiasca sa iesim din nou. Hidra psd-ista nu se va lasa cu una cu doua.
    • +11 (13 voturi)    
      Wow ce mari ne mai credem! (Marţi, 4 iulie 2017, 14:33)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Constanta e un port de balta, neretehnologizat si unde colcaie frauda si coruptia. Comparatia cu Rotterdam, Hamburg, Londra, sau alte porturi serioase e penibila.
  • +13 (15 voturi)    
    o mica observatie (Marţi, 4 iulie 2017, 13:42)

    vaskalino [utilizator]

    Daca tranzactia esuaza, Olguta se trezeste pe cap cu 6 mii de someri. statul roman detine 49% din actiuni.
    • +3 (5 voturi)    
      mai mult! (Marţi, 4 iulie 2017, 21:22)

      CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

      Nu, nu stiu daca numarul actual al angajatilor este de numai cinci mii, sau peste zece mii. Dar sigur exista multe firme ce subcontracteaza lucrari. TOATE acets firme inseamna multe mii de lucratori, daca tranzactia esueaza, o sa fie MULTI someri!
      • +1 (1 vot)    
        DMHI a fost capusat si este (Miercuri, 5 iulie 2017, 18:47)

        yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui CristioanR

        de cand s-a infiintat. O firma ce are tot timpul comenzi e pe pierdere? Cu munca ieftina din Romania? Pute
  • +11 (11 voturi)    
    Romania Economic Daily (Marţi, 4 iulie 2017, 13:45)

    feisbuk [utilizator]

    Damen vrea sa cumpere DMHI de vreo 2 ani, insa statul roman se opune pentru ca:
    - Damen are nevoie de docuri dar nu de intreaga capacitate (probabil vor subinchiria pentru reparatii 1-2 docuri) - asta inseamna ca Damen nu poate garanta pastrarea joburilor existente
    - datoriile DMHI sunt foarte mari si probabil ca vor deveni un nou fond Solidaritatea - olandezii nu vor sa aiba de-aface cu datoriile coreenilor (pe buna dreptate)

    Pe de alta parte, situatia este teribila la DMHI
    - angajati proprii cu cel putin 2 luni salariale restante
    - subcontractori neplatiti pe ultimele 2-4 luni
    - furnizori neplatiti pe ultimele 3-12 luni
    - datorii la bugetul de stat

    Pe foarte scurt, santierul mama din Korea este sub supravegherea guvernului, beneficiind de un bailout. DMHI ca si Hyundai au mizat pe platforme offshore si petroliere, au investit in capacitati de productie iar petrolul s-a dus in cap. Tot ce produce si vinde DMHI se vinde prin intermediul firmei mama din Korea, care uita sa mai trimita si la filiala romana bani pt salarii, furnizori, etc.

    Situatia e de tot rahatul si venirea Damen ar fi un pas bun, urmat de:
    - datorii istorice, falimente, furnizori neplatiti - mostenirea DMHI
    -concedieri din personalul existent
    - relansarea uni activitati de productie si reparatii nave pe baze sanatoase
    - cresterea procentului de repere si servicii romanesti din componenta navelor (coreeni isi aduceau foarte multe din Korea)
  • +6 (6 voturi)    
    Neputinciosi cum suntem, bine ca ne pun la treaba. (Marţi, 4 iulie 2017, 14:21)

    Plagarus [utilizator]

    DMHI in 2015,a raportat pierderi de 515 mil. lei (128 mil. dolari), la afaceri de 2 mld. lei (511 mil. dolari) + un minus de 2,2 mld. lei in perioada 2009-2015.
    Cei mai mari cinci constructori de nave activi pe piata sunt Daewoo Mangalia, Vard Tulcea, Damen Galati, Vard Braila si Santierul Naval Constanta, cei cinci controland circa 80% din piata romanesca a constructiei de nave, estimata la 4 miliarde de lei anual.
  • -11 (15 voturi)    
    URAAA!!! (Marţi, 4 iulie 2017, 14:38)

    Transportatorul [utilizator]

    Da, o veste foarte buna???!!!;-((
    Acesta era ultimul impediment care ne impiedica sa intram in Schengen.
    Olandezii sau opus vehement intrarii Romaniei in Schengen.
    La fel cum altii si-au luat partea (vezi paduri, gaze, petrol....), si ei vor sa isi pastreze suprematia si sa acapareze tot ce este in domeniu in Romania.
    Noi ne puteam dezvolta si fara olandezi, dar doar daca intram in Schengen!!!
    O mare parte din marfurile ce intra in Europa/Asia vor intra pe la Constanta, dar doar dupa intrarea in Schengen!!!
    Olandezii nu ne lasa pana ce nu ne iau tot in acest domeniu si apoi ne primesc si pe noi in acest spatiu (adica tot pe ei, de fapt!), urmand apoi sa ne arate cum vor prospera afacerile lor!!!
    Toata lumea va fi multumita, politicienii vor aparea la televizor punctand inca o realizare, au salvat n'spe mii de locuri de munca, oamenii multumiti ca au unde sa lucreze.
    In realitate:
    INCA O PARTE A ROMANIEI VA FI SUB OCUPATIA OLANDEI!!!!
    URAAAAA!!!!!
    • +6 (10 voturi)    
      N-ar fi rau sa te ia olandejii cu totul (Marţi, 4 iulie 2017, 18:50)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Transportatorul

      S-ar intoarce multi romani inapoi in tara.
    • +5 (7 voturi)    
      Statul român e ca ciuma, distruge tot ce atinge (Marţi, 4 iulie 2017, 21:04)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Transportatorul

      Din păcate, realitatea e că fără olandezi (sau alții ca ei) România nu se poate dezvolta. Uită-te în ce hal se află Tarom sau CFR, de care se ocupă statul.

      O ceată de nemernici ”patrioți” țin sub control România la fel ca în vremea feudalismului și singurele firme lăsate să facă afaceri sunt cele străine: germane, austriece, olandeze etc.

      Din experiență personală, pot să-ți spun că niciun funcționar german sau britanic nu m-a tratat în halul în care m-au tratat funcționarii români.
    • +3 (7 voturi)    
      Doamne sfinte... (Marţi, 4 iulie 2017, 22:21)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Transportatorul

      In propozitie e vorba de un SANTIER NAVAL!!!
      Ati inteles??! Un santier naval... locul acela unde se repara sau se construiesc vapoare.
      Locul acela la care va ganditi dvs. si unde se incarca/descarca marfuri se numeste port, nu e deloc sinonim cu santierul naval, iar cel care va ingrijoreaza atat de tare se afla la vreo 30-40 km mai la nord.
      In rest aveti perfecta dreptate. Olandezii ne ocupa pas cu pas. Ca si rusii, turcii, evreii, chinezii, americanii, englezii, francezii, nemtii si inca multi altii.
  • -3 (7 voturi)    
    "Multi vad, putini pricep!" (Miercuri, 5 iulie 2017, 0:03)

    Transportatorul [utilizator]

    Nu este vorba de un slogan ieftin: "Noi nu ne vindem tara!
    Ca sa poti opera pe un asemnea port care are perspective foarte bune de dezvoltare dupa intrarea in spatiul Schengen, trebuie sa dispui de infrastructura/logistica, apoi este foarte simplu sa infiintezi un SRL cu 200 lei capital social prin care sa derulezi operatiunile cu ajutorl firmelor offshore....
    Credeti ca cei din Coreea sunt niste prosti si nu stiu sa gestioneze o astfel de afacere?!
    Efectiv sunt impinsi catre faliment, transportatorii rutieri romani sunt de asemenea expulzati pur si simplu din UE prin legile adoptate de statele vestice si mai nou cu ajutorul CE.
    Vesticii au nevoie de forta de munca, dar firmele sa fie ale lor, doar ei sa propspere, noi sa fim sclavii lor.
    Au adus milioane de musulmani sa acopere deficitul de forta de munca si pe noi ne ingradesc, mai bine accepta cateva mii de victime colaterale din cauza atentatelor teroriste decat sa ne lase sa ne dezvoltam si noi.
    Ma doare cand vad ca am depus armele cu totul!
    "E mai bine asa.", "Sa ne cumpere x,y,z, cu totul".
    "Nu esti slab cand pierzi, ci cand nu lupti!"


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version