Guvernul a aprobat joi un proiect de hotarare privind finantarea de la bugetul de stat cu 71 milioane de lei a internationalizarii IMM-urilor, in perioada 2017-2020. Potrivit actului normativ, alocatia financiara nerambursabila este in cuantum de maxim 50.000 de lei/beneficiar, reprezentand maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Executivul a adoptat normele metodologice de aplicare a Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, prin care se reglementeaza modul de instituire a respectivei scheme de ajutor de minimis.

Prin program se finanteaza:

  • participari individuale la targuri si expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu, altele decat cele organizate in baza OUG 56/2016 privind aprobarea Sistemului de sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat si in baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a actiunilor din Programul de promovare a  exportului;
  • participari individuale la misiuni economice organizate in strainatate, altele decat cele organizate in baza OUG 120/2002 privind aprobarea Sistemului de sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat si in  baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a actiunilor  din Programul de promovare a exportului;
  • crearea identitatii vizuale a unui IMM (marca, sigla, slogan);
  • realizarea unui  site  pe  Internet/aplicatie  pentru  mobil,  pentru  prezentarea  activitatii solicitantului si a produselor promovate, in limba romana si limba engleza/alta limba de circulatie internationala;
  • participari ale angajatilor la cursuri de pregatire, in tara si/sau in strainatate, in domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piete;
  • analize si studii de piata;
  • alte tipuri de activitati de promovare si sustinere a internationalizarii.

Completarea cererii tip pentru inscriere in program, in vederea obtinerii finantarii, se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro.

Data de la care este activa inscrierea on-line se comunica pe site-ul institutiei cu cel putin 5 zile inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu-zis.

Verificarea documentelor depuse si a cererii pentru inscrierea in Program on-line se face in maxim 15 zile lucratoare, dupa incheierea sesiunii de inscriere.

Acordarea finantarii se realizeaza in baza criteriului 'primul venit - primul servit', in limita bugetului.

Beneficiarii alocatiilor financiare nerambursabile au obligatia de a raporta efectele participarii la Program catre minister, pentru o perioada de 2 ani, incepand cu anul urmator acordarii alocatiei financiare nerambursabile.