Premierul Tudose a discutat cu o delegatie oficiala din China despre infiintarea unei curse aeriene directe Bucuresti-Beijing si potential portului Constanta de a functiona ca hub comercial intre Asia si Europa

de CP     HotNews.ro
Joi, 13 iulie 2017, 20:05 Economie | Companii

Premierul Mihai Tudose a primit joi, la Palatul Victoria, o delegatie oficiala din Republica Chineza, condusa de Liu Yunshan, inalt demnitar chinez. In cadrul intrevederii, au discutat despre posibilitatea infiintarii unei curse aeriene directe Bucuresti-Beijing si potentialul portului Constanta de a functiona ca hub comercial important intre Asia si Europa. Desi nu se precizeaza in comunicat,  Liu Yunshan este un lider al Partidului Comunist din China.

De asemenea, Mihai Tudose a mentionat ca exista perspective concrete de colaborare cu partenerii chinezi pentru constructia reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda.

"Avem in Romania oportunitati de investitii si un mediu de afaceri prietenos si predictibil. Avem toate elementele necesare pentru un schimb mai activ intre tarile noastre, in domeniul comercial, al energiei, infrastructurii si al productiei. Potentialul de investitii al Chinei este impresionant. Suntem incantati sa beneficiem de experienta Chinei in domeniul transporturilor si sa atragem investitii care sa produca in Romania pentru piata chineza, dar si pentru cea din Uniunea Europeana', a declarat prim-ministrul Mihai Tudose.

La randul sau, inaltul oficial chinez a subliniat ca Romania este un partener economic foarte important pentru China, din punct de vedere al pozitiei geografice, ca poarta de intrare comerciala in Europa.

"In China exista numeroase firme competitive, iar Guvernul chinez incurajeaza aceste firme sa investeasca in Romania, avand in vedere si faptul ca Romania este al doilea partener comercial al Chinei dupa Uniunea Europeana, dar si capacitatea investitionala si financiara actuala a statului chinez", a declarat Liu Yunshan. Oficialul chinez a mentionat in acest sens ca, pentru urmatorii 5 ani, China preconizeaza ca va importa produse in valoare de 8.000 mld. dolari si isi propune sa investeasca peste hotare 750 mld. dolari.

La intalnire au participat viceprim-ministrul Ion Ciolacu, viceprim-ministrul, ministrul dezvoltarii regionale, administratiei publice si fondurilor europene, Sevil Shhaideh, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Melescanu, ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, ministrul Economiei, Mihai Fifor, ministrul Energiei, Toma Petcu, si ministrul pentru mediul de afaceri, comert si antreprenoriat, Ilan Laufer.


Citeste mai multe despre   












VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

1549 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Pff (Joi, 13 iulie 2017, 20:31)

    Soljenitin [utilizator]

    Idei putine, dar fixe.

    Ce cerere este pe ruta?
    S-a rezolvat problema acordului de survol a mujicstanului?
    Cu ce se va zbura?
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Vineri, 14 iulie 2017, 11:45)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Daca era cerere pe ruta, nu credeti ca Air China opera, deja, zboruri pe Otopeni?

      In plus, daca luam in calcul si proximitatea fata de Istanbul (aeroport unde are Turkish Airlines ditamai hubul) si Moscova (unde are Aeroflot ditamai hubul), constatam ca Tarom va intra la concurenta cu doua linii aeriene foarte mari care opereaza, deja, o droaie de zboruri catre Asia.

      Sansele ca zborurile Tarom catre Asia sa aiba load factor mai mare de 50% (ca sa aiba sens dpdv economic operarea zborurilor) sunt, in opinia mea, nule.

      Este doar o alta gogoasa pesedista.
  • +1 (1 vot)    
    Tradusul din chineza trebuie ca e greu de facut (Joi, 13 iulie 2017, 20:33)

    cenzuratul [utilizator]

    "Romania este al doilea partener comercial al Chinei dupa Uniunea Europeana"?!
  • +3 (5 voturi)    
    Nicolicea, PSD-ul si Sfantu' Asteapta (Joi, 13 iulie 2017, 21:39)

    neagoe [utilizator]

    Portul Constanta hub pentru produsele chinezesti? Si sa ajunga cum in Europa? Cu carutele? Sau cu CFR-ul? Ma sparg de ras!

    Nu se poate, ba! Nicolicea v-a dat de gol: intai pensii si salarii, iar autostrazile ... la Sfantu' Astepta!

    P.S.
    Da', de ce nu hub in portu' "Gabriela Firea" din Bucuresti? :-)))
    • +1 (1 vot)    
      le ducem cu elicopterul (Vineri, 14 iulie 2017, 13:01)

      Sasul70 [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      pana la Arad. Ca de acolo sunt autostrazi spre Europa. Sau cu magari, in desaga...
  • +4 (4 voturi)    
    Ponta copylot pro bono al delegatiei ?! (Joi, 13 iulie 2017, 21:51)

    Plagarus [utilizator]

    Singurul care ne poate desena " doctoral" ce mari investitii vor face chinezii in RO.
    2013 - Valoarea investitiilor chineze rezultate, in urma vizitei oficiale a premierului Li Keqiang la Bucuresti depaseste 5 miliarde de euro.declara Viorel P.
    + "Vom avea cale ferata de mare viteza, construita cu tehnologie chineza " ( Viorel P.)
    Premise ar fi ,dar cu cine ?
    Drumul spre Europa al marfurilor chinezesti, prin Constanţa – aici apare miza românească – este mai scurt cu 12 zile decât prin Rotterdam şi e mai ieftin. Costurile cu transportul pe ruta Constanţa – Viena sunt de trei ori mai mici decât pe ruta Rotterdam – Viena. Astfel, se conturează o primă oportunitate : amenajări portuare în Constanţa pentru mărfurile chinezeşti,
    Zone industriale de tipul “free trade zone” in care ceea ce se va produce nu va avea taxe de import si va fi exportat in Uniunea Europeana fara taxe
  • +4 (6 voturi)    
    comentariu (Joi, 13 iulie 2017, 23:54)

    sile1 [utilizator]

    Referitor la faptul ca Liu Yunshan este membru al PCC si avand in vedere ca China a devenit o putere economica si militara nu am decat in singur comentariu:

    - Comunistii lor sunt de cel putin 100 ( o suta ) de ori mai destepti decat comunistii nostri care,dupa ce ca sunt prosti mai sunt si ticalosi !!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version