Guvernul a aprobat majorarea salariului minim brut la 1.900 lei lunar

de CP     HotNews.ro
Miercuri, 29 noiembrie 2017, 17:22 Economie | Companii

Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va fi majorat incepand cu 1 ianuarie 2018 de la 1450 lei lunar la 1.900 lei lunar pentru un program complet de lucru de 166 de ore in medie pe luna, potrivit unei Hotarari de Guvern adoptata miercuri.

In aceasta suma nu sunt incluse sporuri si alte adaosuri.

Practic, majorarea salariului minim brut de la 1.450 lei la 1.900 lei reprezinta o crestere de 31,03% fata de anul 2017 si este influentata de transferul contributiilor de la angajator la angajat, care reprezinta 22,75%.

Pentru un program complet de lucru de 166 ore in medie pe luna, in anul 2018, valoarea medie orara a salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata reprezinta 11,40 lei/ora pentru cei 1.900 lei lunar.

Majorarea salariului de baza minim brut pe tara urmareste depasirea pragului de 40% pentru plata muncii din total productie, astfel incat sa se apropie de 50%, media din Europa.

Nivelul de 1.900 de lei al salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata a fost stabilit in urma dezbaterilor cu partenerii sociali.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

3576 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    1162 RON - bani in mana (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 17:47)

    Iulianu [utilizator]

    Salariul minim încasat ar fi 1162 RON. Adică 11 milioane lei vechi şi ceva. Ca să fie clar tuturor înainte de a scrie ceva, bine sau rău.
    • -17 (23 voturi)    
      eu zic ca (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 21:20)

      john06 [utilizator] i-a raspuns lui Iulianu

      daca esti sanatos,doar cu 1500 ron poti trai decent la oras,iar ca sa pui si ceva deoparte,ai nevoie de minin 2000 ron/luna; toate astea exclud o eventuala chirie,pretul lor difera de la oras la oras.
      • +11 (17 voturi)    
        Tu (Joi, 30 noiembrie 2017, 2:31)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui john06

        Asa-i ca tu nu prea ai trait la oras?
        • 0 (2 voturi)    
          asa-i ca (Joi, 30 noiembrie 2017, 10:04)

          john06 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          esti dus cu pluta?!
      • +5 (7 voturi)    
        Poate vrei sa aduni ceva ca dragnea!! (Joi, 30 noiembrie 2017, 9:54)

        soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui john06

        De unde iei banii?
        Noi muncim sa tinem borfasii din demnitati cu salarii de 30 000 lei lunar , plus indemnizatii, abonament la telefon, benzina , sofer, secretare, amante....mai ceva ca la casele regale!!! Niste opincari grobieni s-au instalat in administratia de orice fel si ne secatuiesc bugetul, ne lasa datori galactici si tu, un bolsevic slinos, care chipurile ar trebui sa propovaduiesti egalitatea si echitatea in randul clasei muncitoare, te gasesti sa ne scrii cum se poate trai DECENT cu maruntisul ala?
        • -1 (1 vot)    
          scoate-ti (Joi, 30 noiembrie 2017, 10:08)

          john06 [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

          capul din fund si te rog sa mai citesti o data,poate,poate se prinde ceva de tine,slabe sanse dar mai sunt minuni...
      • 0 (2 voturi)    
        doamne fereste (Joi, 30 noiembrie 2017, 11:17)

        eduardst [utilizator] i-a raspuns lui john06

        in visele tale, prietene
      • -1 (1 vot)    
        daca esti famelist (Joi, 30 noiembrie 2017, 12:13)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui john06

        si de fiecare membru ai 2000, poa' s'o mai scoti la capat, cumva.
        daca nui platesti chirie, platesti alte dangarale.
        holtei, cu 2000 nici o bere nu'ti permiti. :))
      • 0 (0 voturi)    
        Oare? (Joi, 30 noiembrie 2017, 13:31)

        Riconci [utilizator] i-a raspuns lui john06

        Se numeste subzistenta.

        Ai nevoie de bani ca sa mai calatoresti sa te deschizi la minte, sa iesi in oras la un restaurant, sa socializezi. Cu 1500 poti trai decent? Oare? Si nu ai luat in calcul chiria (de ce?). Sanatos? Foarte putini sunt complet sanatosi, mai ales la stilul de alimentatie gras al romanilor, plus speranta de viata in Romnaia este cam 75 de ani.

        Un pensionar poate trai ok cu 1500 de lei si ca sa ma raportez la ce ai zis, nici eu nu includ chiria in astia 1500 de lei. Drept urmare, un salariu din care sa poti trai decent este 3000 de lei, nu 1500.
        • +1 (1 vot)    
          corect (Joi, 30 noiembrie 2017, 20:26)

          john06 [utilizator] i-a raspuns lui Riconci

          la subzistenta m-am gandit si eu,adica sa iesi cumva cu banii,cuvantul "modest" e mult spus la banii aia.
    • +2 (4 voturi)    
      productivitatea minima creste.. (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 22:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Iulianu

      In 2014 un salariu minim insemna sa produci cel putin de 250 de euro (altfel da faliment angajatorul.. sau muncesc altii pt tine).
      5 ani mai tarziu, nu te mai angajeaza decat daca produci de minim 400 euro.

      Alternativa, daca am avea un guvern de stanga la putere (nu e cazul, avem unul de mafioti prosti), ar fi sa creasca deducerile personale pentru salarii mici.
      • 0 (2 voturi)    
        rahat program de guvernare (Joi, 30 noiembrie 2017, 3:05)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Dadusera si formula de deducere pentru impozitul pe gospodarie: 2000 x (1 + membri) cu impozit 0%.
        Era frumos desenat asa, scria si de deduceri pentru meditatii, sala, teatru.
        Doar ca nu le-au dat calculele, de la anul peste 2107 net nici nu conteaza daca ai pe cineva in intretinere. Ar trebui sa bage impozit progresiv de 30%.
        Ciudatenie la o familie cu 4 persoane in intretinere:
        - pentru 2017 net, 3600 brut
        - pentru 2108 net, 3740 brut
      • 0 (2 voturi)    
        corectie (Joi, 30 noiembrie 2017, 3:08)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Ziceam ca nu le ies calculele din campanie la impozitul pe gospodarie cu jdemii de consultanti fiscali.
        Ca sa le iasa incasarile, LE-AR trebui impozit progresiv de 30%.
  • +12 (16 voturi)    
    Singurul fel prin care storc bani mai multi (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 18:08)

    ouyang [utilizator]

    de la angajatori instant. Hoti cu acte in regula. Fmm PSD
    • +6 (10 voturi)    
      cel (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 18:55)

      nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      putin de la mine au stors in ultimele 12 luni in mai multe feluri. da' am invatat sa fiu si eu dinamic iar in 2018 vor stoarce cosuri.
    • +3 (5 voturi)    
      Si de la angajati, prin TVA (Joi, 30 noiembrie 2017, 2:09)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      Cel putin o parte dintre cei cu salariul minim, vor cheltui infama suta (bine nu chiar - doar 90-97) si apare TVA. De vazut ce crestere in avalansa o sa fie - salariile celor cu venituri apropiate de minim, sau a cozilor la somaj.
    • +5 (5 voturi)    
      Dar cât au net acum cei cu 1450 lei (Joi, 30 noiembrie 2017, 6:28)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      si cât vor avea net cu 1900 lei?
      E iar păcăleala cu creșterea brutului, dar de fapt netul crește nesemnificativ?
      Păcăleala cu "v-am dat 31%"... repetată cu anii pe la toate posturile de tv.
  • +7 (9 voturi)    
    Inflatie... (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 21:54)

    Adri70 [utilizator]

    ...la maxim!
    • +6 (6 voturi)    
      Nu numai (Joi, 30 noiembrie 2017, 6:21)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Adri70

      Si saracie.
  • -4 (8 voturi)    
    am si eu o intrebare (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 23:21)

    MoemBius [utilizator]

    cum vine aia 166 de ore pe luna?
    asta vine 20,75 zile lucrate a cite 8 ore pe zi
    cum se lucreaza 0,75 zile .....legal ca am inceput sa devin curios
    ma duc si semnez condica pe 0,75 de zile?
    sint curios cum se aplica asta in luna februarie
    • +2 (6 voturi)    
      simplu (Joi, 30 noiembrie 2017, 1:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

      166 de ore * 12 luni / 8h/zi = 249 zile + 12 zile libere pt sarbatori legale in 2017 = 261 zile + 2 zile libere / saptamana * 52 saptamani/an = 365
    • -1 (3 voturi)    
      40 ore pe saptamina x 4 (Joi, 30 noiembrie 2017, 3:23)

      Orizont [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

      8 ore pe zi x 5 zile = 40 x 4 saptamani pe luna = 160 ore pe luna, aproximativ ca unele luni au 30 sau 31 de zile.
      • +1 (1 vot)    
        amice nu vreau sa fiu rautacios (Joi, 30 noiembrie 2017, 12:36)

        MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui Orizont

        da asa cum zici tu iese cumva 6 ore in una din zilele alea sau ....nu ai inteles intrebarea?
        sa repetam intrebarea
        cum vine aia 0,75 zile?
        160 de ore e ok
        daca cumva iti lasam impresia ca nu am inteles te inseli
        da cum ramane cu alea 6 ore / 0,75 zile
  • +8 (10 voturi)    
    Falimentul unor intreprinzatori (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 23:45)

    EU_e_cu_noi [utilizator]

    Mai da-le Nicule 100 de lei
  • 0 (8 voturi)    
    Memorie zero (Joi, 30 noiembrie 2017, 6:30)

    Pac-pac [utilizator]

    Lumea nu-si da seama cand e bine, decat dupa ce e rau.
    Dupa criza din 2009-2013 cu greu s-au calmat apele si lucrurile pareau sa fie stabile si intr-un oarecare echilibru, la care a contribuit inclusiv guvernul Ponta.
    Daca guvernul Ciolos performa pe zona fondurilor UE in loc de absorbtie ZERO, puteam sa fi simtit ca economia creste cumva sanatos.

    A venit guvernul Dragnea si a distrus tot ce au reparat cei dinaintea lui.
    Acest guvern nu face decat sa exporte saracia teleormaneana in toata tara si singura mea satisfactie este ca principalii "beneficiari" sunt tinerii si batranii.
    Primii pentru ca nu ies la vot si ultimii pentru ca sunt votantii PSD.

    Bomboana de pe coliva tarii ar fi sa dea coltul Isarescu. Probabil singurul care detine o cheie pe care mizeriille astea din PSD nu o pot atinge, desi ei spera ca intr-o zi....
    Inchipuiti-va in ce cosmar am trai daca s-ar cocota la BNR un falus precum Codrin Stefanescu. Nu radeti! Poate fi o realitate.
  • +1 (9 voturi)    
    Sa vina Tudose in locul meu,eu plec in concediu!!! (Joi, 30 noiembrie 2017, 8:38)

    MY [utilizator]

    Am 45 de angajati,fac export,aduc valuta in tara,partenerul extern nu accepta o marire de pret de 30%.Sa vina Tudose in locul meu si sa gaseasca solutii pentru optimizarea productiei pe masura salariului impus de ei si mai vedem daca mai da cu banii asa usor!!!!!!!!!!!
    • +5 (5 voturi)    
      de ce maresti pretul ? (Joi, 30 noiembrie 2017, 9:31)

      cosmin.tudor [utilizator] i-a raspuns lui MY

      toti angajatii tai sunt platiti cu minimul pe economie ? De ce sa maresti pretul cu 30 % ? Tu ai legea prin care contributiile trec de la angajator la angajat din 2018 ? Nu sunt PSD ist ,dar chiar n aveti dreptate aici .. Informati va si apoi vb ... Cheltuiala ta salariala un angajat platit cu salariu minim pe economie creste , din 2018, cu 4 % !!! adica cu vreo 80 lei / angajat/ luna adica cu putin peste inflatie. Oricum banuiesc ca le mareai salariile macar 1 data pe an acestora deci guvernul Tudose nu are nicio problema sa gasasca optimizare. Informare si mai multe calcule sunt nevoiti sa gaseasa \ faca angajatorii. Si acum daca ma gandesc tu aduci bani in tara . euro a creascut semnificativ deci incasarile tale au crescut . Te ai gandit sa platesti cu mai mult angajatii ? Costurile tale banuiesc ca raman relativ aceleasi pt ca nu platesti in euro (cum incasezi ) ci in ron ....
      • 0 (2 voturi)    
        Cosmin, iti raspund eu (Joi, 30 noiembrie 2017, 10:22)

        mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui cosmin.tudor

        Contractele cu partenerii externi pe anul in curs s-au semnat anul trecut.

        S-a intrat anul acesta cu salariul minim de 1250 lei (dupa calculul vechi). S-a marit brutul la 1450, apoi de la 1 ian. 2018 la 1550 lei. Deci brutul la salariile minime s-a marit cu 24%.

        Ignoram trecerea impozitelor angajator-angajat, spunem ca efectul e neglijabil. Ramane marirea salariilor minime cu 24%.

        Salariile minime. Numai ca intr-o firma nu sunt doar salarii minime. Si exista o ierarhie, o grila. Ca sa nu se incalece, trebuie marite toate, altfel iese scandal.

        Practic, guvernul obliga firmele private sa mareasca salariile cu 24-30%.

        Cand negociezi contracte externe , unde se negociaza zecimi de procent, sa arunci pe piata procente din astea ... esti trimis la plimbare!

        Numai ca, cine nu lucreaza in domeniu privat, cine nu este angajator in mediul privat - si este bugetar, student, baiatul lui tata, nu intelege.

        Asta e.
        • 0 (0 voturi)    
          multumesc pt raspunsuri (Joi, 30 noiembrie 2017, 12:17)

          cosmin.tudor [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

          pai de aici inteleg ca tu ai semnat contractele cu furnizorii in 2016 , nu ? in 2017 ai semnat ceva sau nu ? stiai foarte bine de mariri , dar daca te documentezi serios o sa vezi ca daca pastrati neturile (cu exceptia celor cu minim pe economie ) voi aveti o cheltuiala mai mica cu salariile dupa modificarea contributiilor. Ai calculat seris si tu ai cresteri salariale cu 24 % de anul viitor? Cine ti-a facut aceste calcule ?

          Si nu mi spui deloc de cursul euro :

          tu semnezi contracte in euro .

          daca la vanzari de 100.000 euro in ian 2017 incasai - 451.000 ron , in ian 2018 probabil o as incasezi 465.000 ron deci incasari cu 3-4% mai mari care sigur iti acopera asa mult maritele salarii... Per total firmele ce exporta nu cred sunt grav impactate. .. Impactati sunt angajatii care iau acelasi net, dar toate platile le fac raportate la euro...
          • 0 (0 voturi)    
            Cosmine, chiar esti simpatic... (Vineri, 1 decembrie 2017, 10:36)

            mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui cosmin.tudor

            Retine ideea: intr-o firma nu poti mari toate salariile cu 30% ca a venit PSD la putere !

            O firma privata viabila, nu are nevoie sa vina Dragnea si sa-i faca grila de salarii, pricepi?

            Acest 30% este de fapt un impozit pus de PSD pentru a mari salariile la bugetari, si la alesi, si pensiile speciale.

            Dar intr-o firma care functioneaza de 20 ani si care nu e firma cu croitorese , ci firma pe tehnologie industriala, nu te joci că vine Dragnea la guvernare si stabileste el salariile in sectorul privat.

            Ca nu toti suntem Teldrum, da?

            Am mai spus si mai spun : daca nu stii ce inseamna sa platesti... nu mai mult de 3 salarii timp de 5 ani !, luna de luna, fără sa ai vreun contract cu statul !, nu poți să intelegi cum e in sectorul privat!
        • +1 (1 vot)    
          amice esti rau intentionat (Vineri, 1 decembrie 2017, 16:32)

          MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

          pretul de vanzare al produselor alea se reflecta 100% in .....salariile angazatilor si astfel tu esti obligat sa pierzi cei 24% ...ca 24% din pret?
          numai salariile angajatilor sint reflectate in pretul produselor exportate? si salariile sint reflectate in aceeasi proportie in produsul finit exportat?
          asta inseamna ca angajatii tai ....clocesc oua de ....strutz? sau de cimpanzoi?
          deci recapitulam ....pretul de vanzare al produselor tale la export o avea o crestere...ca nu ma cheama Olgutza Vasilexu sa nu inteleg da mai ....taie si tu de acolo
          Eventual daca ajungi la un + 4% poate mai inteleg da altfel ....no offense ...your business stinks man.....ce exporti antivirus pentru xos linuxu ala made in.ro?
      • 0 (0 voturi)    
        xxx (Joi, 30 noiembrie 2017, 15:30)

        MY [utilizator] i-a raspuns lui cosmin.tudor

        mariri de sal se fac de 5 ani din 6 in 6 luni,sal minim impinge in sus toate grilele salariale.
        Daca unui angajat care i se mareste salariu fara sa faca nimic pentru a evolua profesional probabil ca asa va ramane toata viata pentru ca el se considera cel mai bun din lume...........!!!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      ciudat (Joi, 30 noiembrie 2017, 10:46)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui MY

      Cum sunt unii comentatori mari afaceriști, dar nu au habar de legislația care li se aplică. Sau cum de mari afaceriști ce sunt, dau faliment dacă le crește costul pentru 45 de angajați cu câte nici 200 de lei. Probabil că, de fapt, nu sunt deloc afaceriști.
      • +1 (1 vot)    
        sau poate sint "afaceristi" (Vineri, 1 decembrie 2017, 16:37)

        MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        daia de care au aparut dupa revolutie dar care nefiinid in business se numeau semienglezeste "bishnitzari"
        Poate le scade din profitul lor propriu adaugand la salariile (de mizerie) pe care le platesc ei la "negrii" de pe plantatzie :-(
  • 0 (4 voturi)    
    urmare noilor schimbari (Joi, 30 noiembrie 2017, 9:35)

    lp [utilizator]

    ieri am concediat 2 angajati. acum, in loc sa obtina fonduri de la firma asta, statul va trebui sa plateasca somaj. un calcul foarte inteligent
    • +2 (2 voturi)    
      de ce concediati oamenii ? (Joi, 30 noiembrie 2017, 10:01)

      cosmin.tudor [utilizator] i-a raspuns lui lp

      care-s calculele pt concediere ? ce s-a intamplat ?
    • 0 (0 voturi)    
      da, sigur (Joi, 30 noiembrie 2017, 10:48)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui lp

      Urmare a faptul că firma merge prost. Sau a neînțelegerilor cu angajații. Altfel, obiectiv vorbind, nu e nicio rațiune. Dar hai să ne dăm mari afaceriști prin comentarii
      • 0 (0 voturi)    
        hai sa inchidem tot (Joi, 30 noiembrie 2017, 12:20)

        cosmin.tudor [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        probabil a citit comentariile lui MY si Mircea si s-a speriat ca nu poate sustine cresterile de 30% cu salariile si i-a dat afara ...

        Afacerile nu merg pt ca sperati sa scoate investitiile in juma de an pe spinarea muncitorului pe minim pe economie sau pt ca va bagati in ceva ce nu aveti habar...

        cati dintre voi ati fost la un consultant fiscal inainte de a incepe o afacere ?
      • 0 (0 voturi)    
        Andrei57 (Joi, 30 noiembrie 2017, 13:11)

        mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        Daca tot ne dam fiecare priceputi, poti sa-mi spui cu ce te ocupi, unde lucrezi, stat/privat ?
        Ca sa ne lamurim un pic.
        • 0 (0 voturi)    
          haios (Joi, 30 noiembrie 2017, 19:22)

          Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

          Lucrez la privat. Și la mine, și la alții. Adică am firmă, dar mai lucrez și separat. Că nu mă dă priceperea în afaceri afară din casă. Dar măcar mă prind care e treaba cu măririle astea de salarii și cu alte câteva mărunțișuri de felul ăsta.
  • 0 (0 voturi)    
    Ne poate spune Hotnews (Joi, 30 noiembrie 2017, 9:35)

    DanBruma [utilizator]

    cine au fost partenerii sociali consultati?
  • 0 (0 voturi)    
    Salariut net (Joi, 30 noiembrie 2017, 11:20)

    BartSimpson [utilizator]

    2017 - 1450 brut = 1065 net. 2018 - 1900 brut = 1162
    Cum era, "mai da-le Nicule o suta ...". FIX !
  • +1 (1 vot)    
    yey (Joi, 30 noiembrie 2017, 11:22)

    liviu_ [utilizator]

    si eruo o sa fie 5-6 lei... si paine o sa fie tot vreo 5lei...
    dar avem salariu minim marit URAAAAA!!!!restuyl sunt doar vina ieuropenilor si multinationalelor rele!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri