Criza fortei de munca: service-urile auto vor sa aduca muncitori din China platiti cu 500 - 800 euro/luna plus cazare si mancare

de Red. Economic     HotNews.ro
Luni, 4 decembrie 2017, 9:51 Economie | Companii

In service
Foto: Hotnews
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) vrea sa aduca muncitori chinezi pentru service-uri si spalatorii auto, potrivit unui comunicat. Asociatia a trimis Ambasadei Chinei o propunere de colaborare si anunta ca vrea un proiect-pilot pentru 80 de angajati chinezi. ASSAI anunta ca ofera salarii de 250-300 euro net/luna pentru angajatii din spalatorii si 500 - 800 euro net/luna pentru angajatii service-urilor, plus cazare si hrana.

Asociatia Serviceurilor arata in comunicat ca industria de reparatii auto din Romania se confrunta de peste 5 ani cu un deficit in crestere de forta de munca pregatita in acest domeniu, avand in vedere ca parcul auto este de peste 7,5 milioane de autovehicule, cu o varsta medie de 14 ani.

Comunicatul citat arata ca in multe situatii, salariile solicitate de muncitorii romani depasesc posibilitatile patronilor de service, acuzand "angajatii cu experienta" ca "au ajuns sa santajeze efectiv patronii de service-uri, profitand de lipsa de forta de munca pregatita in acest domeniu si nu accepta salarii sub 1000 - 1400 de euro net".

Patronii de service-uri reuniti in asociatie mai arata ca multi angajati calificati pleaca din Romania "sa munceasca pe bani mai multi in tari precum Olanda, Anglia, Irlanda, Italia".

Somajul voluntar in randul tinerilor si lipsa scolilor profesionale sunt alte doua cauze pentru criza fortei munca, Asociatia aratand ca "in spatiul european, doar Italia depaseste Romania din punct de vedere al somajului voluntar in randul tinerilor".

Asociatia mai arata si ca infiintarea de ateliere de reparatii clandestine afecteaza piata, generand evaziune fiscala.













Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

6270 vizualizari

  • +2 (20 voturi)    
    nu mai bine merg ei direct in Olanda (Luni, 4 decembrie 2017, 10:00)

    Doru490348 [utilizator]

    Anglia, Italia? Daca tot vii din China, de ce sa te opresti in Romania pe 250 de euro cand poti obtine mii de euro in occident?

    Si noi sa reducem numarul de masini, sa nu mai fie atata nevoie de angajati in service-uri.
    • +8 (14 voturi)    
      Eu client service ce limba vorbesc cu Chinezul? (Luni, 4 decembrie 2017, 11:42)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

      Ma duc la service cu laptopul și discutam folosind Google Translator?!

      Cel care a scris ca se dorește angajarea de chinezi pe la service-utile auto nu știe ce vorbește.

      Clientul în ce limba discuta cu mecanicul sau vânzătorul chinez? Cum explic cauza pentru care am venit cu mașina la reparație, cum cer o piesa pe care vreau sa o cumpăr?

      La o fabrica de confecții cu sute de muncitori chinezi se pot angaja translatori însa la un atelier cu angajați care nu depășesc numărul degetelor de la o mana traducătorul nu este o soluție economica.

      Ca sa înțeleagă Limba Romana la un nivel acceptabil unui chinez ii trebuie ani iar sa o vorbească, cu mare dificultate, și mai mult timp.

      Este nemaipomenit de greu sa dialoghezi cu un chinez chiar în Engleza. Textul scris îl înțelege însă conversațiile sunt mai mult decât greoaie.
      • +3 (13 voturi)    
        nu discuti cu mecanicul, ci la receptie (Luni, 4 decembrie 2017, 12:17)

        facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        asta e cea mai mica problema
        • +7 (7 voturi)    
          Păi și ce, ăla de la recepție este translator? (Luni, 4 decembrie 2017, 13:53)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui facebook.com/rodica.crihan

          Translator cu experiență în domeniul tehnic/mecanic? Câte un translator pe tură la fiecare service?
          Dumneata îți dai seama de enormitatea afirmației?
    • +10 (12 voturi)    
      cati dintre ei vor primi 250-300 euro net/luna? (Luni, 4 decembrie 2017, 12:25)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

      din cei 80 de angajati chinezi, 70 vor fi platiti cu salariul MINIM pe economie de 300 EURO BRUT (1500 RON) din care raman cu 1100 RON NET

      pai de aia nu gasesc ei angajati...adica vor sa importe SCLAVI


      probabil ca 10 dintre cei 80 de chinezi vor fi angajati in service-uri cu 500 EURO (2300 RON BRUT)
      • -6 (8 voturi)    
        care sclavi? (Luni, 4 decembrie 2017, 12:38)

        themihai [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Romanii care lucreaza in afara pe salariu minim de acolo sunt sclavi?
        • 0 (0 voturi)    
          pai nu ca acolo banul are alta valoare (Marţi, 5 decembrie 2017, 22:10)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui themihai

          adica acolo din salariul minim tot ramai cu un 400 EURO in mana.

          in Romania din salariul minim nu ramain cu nimic in mana

          asta e diferenta
    • +1 (1 vot)    
      Asociatia asta! (Luni, 4 decembrie 2017, 15:27)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

      Cred ca nu are informatii ca orice mincitor dinafara UE trebuie platit minim cu salariul mediu pe economie din economie. Asta e pe undeva la 3800 de lei, astfel incat nu renteaza. Eu am adus moldoveni care au drept de munca implicit, insa ajuns la fortele de munca a trebuit sa renunt, caci mi s-a cerut sa platesc acel salar minim, si pe langa asta un studiu de impact asupra fortei de munca din zona si dovada ca nj am gasit in ultimele 3 luni forta de munca locala, iar cei angajati au calificarea necesara functiei.
      Nu poti angaja muncitori necalificati.
  • +12 (18 voturi)    
    De ce nu Rep.Moldova si Ucraina? (Luni, 4 decembrie 2017, 10:03)

    Io1234 [utilizator]

    ?
    • +2 (2 voturi)    
      nu cred ca vror (Luni, 4 decembrie 2017, 11:17)

      themihai [utilizator] i-a raspuns lui Io1234

      Cred ca aia din Moldova vin oricum daca vror, nu?...Nu stiu de ce Ukraina nu e pe lista dar cred ca se cauta ceva mai ieftin iar la asta chinezii sunt greu de egalat
    • -8 (14 voturi)    
      Pentru că... (Luni, 4 decembrie 2017, 11:18)

      gorky.park [utilizator] i-a raspuns lui Io1234

      Miza este distrugerea Europei cu nații străine. În 80-100 ani praful se va alege din populația europeană!
      • -4 (8 voturi)    
        Tocmai a mai plusat nenea Soros (Luni, 4 decembrie 2017, 12:26)

        Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui gorky.park

        Cu 18 miliarde, pt. visul sau.
    • +12 (12 voturi)    
      ! (Luni, 4 decembrie 2017, 12:12)

      SebastianD [utilizator] i-a raspuns lui Io1234

      Pentru ca cei din Moldova cu pasaport romanesc pleaca in Europa de Vest direct, iar ukrainieni in Polonia unde au salarii duble.
    • +8 (8 voturi)    
      crezi ca aia vor sa fie sclavi pt 1100 RON net? (Luni, 4 decembrie 2017, 12:25)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Io1234

      moldovenii pot sa lucreze in UE cu pasaport romanesc
  • +17 (21 voturi)    
    Service-urile auto sunt doar vanzatori de piese (Luni, 4 decembrie 2017, 10:06)

    Frankie [utilizator]

    Service-urile auto au devenit doar niste vanzatori si schimbatori de pisee. Calitatea serviciilor lor este de la indoielnica spre dezastruasa.
  • +19 (25 voturi)    
    ca sa inteleg (Luni, 4 decembrie 2017, 10:35)

    mmmircea [utilizator]

    Nu sunt dispusi sa-i dea 1400 euro unui roman, dar ar aduce chinezi pe 800 de euro salariu, la care se mai adauga cazarea si masa conform articolului.

    In continuare Assai se plange ipocrit ca parcul auto a ajuns la o varsta de 14 ani. Pai la ce va asteptati ? Voi vreti sa platiti in continuare salarii de 300-500 de euro pe luna si aveti pretentia ca oamenii sa-si cumpere masini ...noi

    In cazul unei reprezentante oficiale a unei marci germane non-premium (nu dau nume) preturile la ora de manopera sunt de aproximativ 5 ori mai mici ca in Germania. Intamplator si salariile respecte aproximativ aceeasi logica. La piese de schimb si consumabile, preturile sunt acelasi ca la nemti.
    Cum se lucreaza cu aceleasi scule in aceeasi timpi normati, productivitatea se poate compara imediat, lacomia in schimb, cum bine zice un proverb romanesc: strica omenia.
    • +6 (6 voturi)    
      plus ca-i in folosul lor un parc auto vechi (Luni, 4 decembrie 2017, 11:07)

      facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      exact asta voiam sa scriu si eu:
      au incercat sa caute pentru spalatorii auto romani cu 300 euro net plus cazare si masa? plus bacsis
    • -2 (10 voturi)    
      avocatul diavolului (Luni, 4 decembrie 2017, 12:40)

      themihai [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Tu cati angajati ai si ce salariu le dai? Din gura e usor de dat
  • +9 (27 voturi)    
    my 2 cents (Luni, 4 decembrie 2017, 10:35)

    firstfb [utilizator]

    Mentalitate de patron coclit, ati auzit de legea cererii si ofertei? 1000-1400E e un salariu OK pentru un specialist care stie ce face. Voi bine mersi sa aveti masini de lux si vacante exotice, dar 1000-1400E vi se pare mult ? Mai taiati de la voi, retehnologizati, mai ganditi-va si voi d-lor antreprenori, ca asa la salarii stie sa umble toata lumea.
    Iar celor cu spalatorii, nu mai aveti oameni sa sclavageasca pe 2-300E la voi ? :))) Baieti am o solutie si v-o ofer gratis : spalatorii automate, fara personal.
    • +5 (15 voturi)    
      incearca sa deschizi tu un service auto (Luni, 4 decembrie 2017, 10:47)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

      si iti recomand 2 lucruri:
      - plateste oamenii cu 1000 euro / luna
      - plateste impozit pe CIFRA DE AFACERI ca sigur service-ul o sa aibe rulaj de sub 1 mil euro
      Multa bafta

      PS: cunosc personal pe cineva care nu gaseste mecanic (fara experienta & minim cunostinte tehnice) cu 2500 ron pe luna net. Mai mult nu isi permita sa plateasca. (E o firma mica cu 4 mecanici).
      • 0 (2 voturi)    
        Aici e problema (Luni, 4 decembrie 2017, 17:27)

        Delicatu [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        Zici ca nu gaseste cu 2500 ron (550 euro) sa plateasca, dar e de acord sa aduca mecanic din China sa ii dea 1000 Euro plus cazare si masa? trece usor de 1200 euro. Sa de aunui roman 1200 si vine.
      • -2 (4 voturi)    
        Nu te tin nadragii....nu deschide ! (Luni, 4 decembrie 2017, 21:34)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        Nu te tin nadragii....nu deschide !
        Bye, bye si n-am cuvinte, asta-i capitalismul. Sau fa-te mecanic.

        Ipocrizie romaneasca.
        • +1 (3 voturi)    
          In felul asta (Marţi, 5 decembrie 2017, 9:22)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          2500 ron ii salariul mediu in Romania.
          Hai sa impunem salar minim de 1000 euro, ba nu de 5000 euro, cine nu poate, sa inchida, inseamna ca nu stie sa-si conduca firma spre succes, nu?
        • +1 (1 vot)    
          as zice mai degraba prostie romaneasca (Miercuri, 6 decembrie 2017, 13:31)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ni se pare normal sa luam joburile altora din strainatate. dar cand se intoarce roata ne amintim ca suntem nationalisti.
          hai sa iti zic ceva.
          daca vine un strain care nu stie limba si cultura locala si iti ia locul de munca, atunci esti un incompetent care isi merita soarta.
          Asta e capitalismul: cel mai bun (mecanic) pentru locul potrivit.
    • +3 (15 voturi)    
      sigur patronii sunt de vina... (Luni, 4 decembrie 2017, 11:22)

      themihai [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

      Ma intreb de ce nu faci tu o spalatorie sau service auto in care sa ii platesti pe toti regeste si apoi vedem cat timp rezisti...pe langa salariu din cate stiu tre sa mai platesti si niste taxe...cat despre masini de lux si vacante exotice ai vrea cumva sa tragem toti ca sa conducem o dacie 1300 si sa mergem pe ticket la bai?Pana la urma pentru ce muncesti?
      • +2 (14 voturi)    
        "Pana la urma pentru ce muncesti?" (Luni, 4 decembrie 2017, 12:19)

        facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui themihai

        foarte buna intrebarea.
        cu siguranta si-o pun si cei care primesc oferte de angajare pe 2000 de lei
        • +2 (6 voturi)    
          Imi pare rau pentru ei (Luni, 4 decembrie 2017, 13:18)

          themihai [utilizator] i-a raspuns lui facebook.com/rodica.crihan

          Imi pare rau pentru ei dar asta au votat, asta primesc! Politica romaneasca incurajeaza salariul minim si saracia...investitiile in Romania sunt de 4-5% din PIB si din astea jumate sunt sigur ca sunt sifonate de tot felul de baroni si poate inca un sfert pierdut din incompetenta...restul sunt administratie publica si mentenanta...
      • +1 (3 voturi)    
        re: (Luni, 4 decembrie 2017, 13:59)

        firstfb [utilizator] i-a raspuns lui themihai

        stam si plangem acuma ca nu le merge unora spalatoria sau service-ul auto. stii ceva? conform economiei, daca nu merge, inseamna ca ori nu se cere (ceea ce nu e cazul) ori ei fac ceva gresit (nu-ti trebuie cine stie ce studii si experienta de business sa deschizi o spalatorie auto - la service recunosc ca trebuie sa ai cunostinte mai specializate.
        • +1 (1 vot)    
          care economie? (Luni, 4 decembrie 2017, 14:46)

          themihai [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

          Ai uitat sa mentionezi ca in afara de furnizori de servicii si consumatori de servicii mai este si statul care poate influenta decisiv soarta afacerii (e.g. a spalatoriei). Ce fac "ei" gresit daca se scumpeste carburantul? Sau cresc taxele si costurile de personal? Iti spun eu ce se intampla "conform economiei" asteia despre care vorbesti: vor ramane doar cativa furnizori/jucatori, de regula cei mai mari iar cei mici vor da faliment...ca sa fac si o urare Ho Ho ho...tot multinationalele/corporatiile au de castigat....si la mai mult somaj si asistati sociali! intr-un scenario distopic ai gasi spalatorii doar la statiile de benzina si service uri auto doar la reprentanta. Te gandesti ca service urile auto sau spalatoriile nu sunt de mare importanta dar de regula fenomenul e prezent in mai multe domenii.
        • -1 (1 vot)    
          Pardon? (Marţi, 5 decembrie 2017, 9:25)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

          Tu ai fi de acord sa-ti schimbi uleiul cu 200, 300, 500 euro? Ca doar asa ar putea sa-l plateasca patronul pe angajat care schimba uleiul cu mii de euro pe luna.

          De unde veniti fratilor? Ati facut economie in liceu, ati si uitat-o deja?
          • 0 (0 voturi)    
            calcukle (Marţi, 5 decembrie 2017, 11:13)

            firstfb [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

            :)))) la un salariu de 2000E net (care ar fi al unui mecanic expert) ai tarif orar undeva la 14E ora. Dar iti trebuie doar 1-2 la un service mic, restul pot fi mecanici juniori la 1200-1400E/luna cu un tarif orar la 10E/ora. Cu taxe, sa zicem ca pe firma costurile ar fi maxim20E/ora munca. Mai pune 10E/ora profit si dupa aia 20E 5l de ulei si uite ca un schimb de ulei iese la 50E (daca dureaza mai mult de 1h sau daca ai nevoie de ulei mai scump - asta e alta chestie)
            Daca la service te incarca mai mutl de 50-60E pe un schimb de ulei inseamna ca patronul fuge dupa un profit rapid, si de-aia ziceam mai sus, el bine-mersi sa conduca maxini de lux si vacante exotice, dar dupa aia primul care se plange cand nu ii mai merge biznisul pe un model care inseamna doar furtul clientului (cum sunt majoritatea biznisurilor mici in Romania)
    • +2 (4 voturi)    
      Mentalitate de parazit! (Luni, 4 decembrie 2017, 12:57)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

      De sclav, de om care asteapta "sa ii dea"cineva asa eteric. Dar care nu e in stare sa-si ia. Sa creeze el. Sau sa faca el ce cere!
    • +1 (3 voturi)    
      abia astept (Luni, 4 decembrie 2017, 13:49)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

      sunt foarte curios in ce limba spera astia sa se inteleaga cu angajatii chinezi. si ma intreb de c enu fac eforturi patronii nostri sa scolarizeze tineri, sa doteze ateliere pe langa licee,...
      Desi pe de o parte le inteleg disperarea. Am facut recent ITP ul in cluj si am vrut sa pun si rotile de iarna(erau in portbagaj , cauciucurile gata puse pe jante, trebuiau doar montate rotile). Pustiul care facea ITP ul a butonat non stop la mobil, cu scurte pauze sa dea cate un Enter la calculatorul de proces.
      A refuzat sa schimbe rotile, a zis ca ei nu se ocupa cu asta. Tin s aprecizez ca era un service marisor, o ditamai hala in care trona o mare soba langa o stiva de lemne pe care o foloseau pentru incalzit iarna . Nici macar nu am ajuns sa discutam pretul, pur si simplu vroia sa plece cat mai devreme acasa( era sambata si eram ultimul client). Mi-a indicat vag o vulcanizare si a devenit vadit iritat cand am cerut detalii despre traseul pana la ea(eu nefiind din Cluj) pentru ca a trebuit sa ia o scurta pauza de la folosirea telefonului. Cred ca si patronii si angajatii vor simti curand dusul rece al globalizarii. Dar nusunt convins ca iau masurile cele mai bune ca sa ii combata efectele negative.
  • +15 (17 voturi)    
    Ce bine... (Luni, 4 decembrie 2017, 10:40)

    Fraier cu geaca de piele de vaca [utilizator]

    Poate o sa ma angajez si eu. M-am plictisit de postat pe net. Si oricum, Soros a inceput sa se cam zgarceasca.
  • -2 (8 voturi)    
    Au fugit mecanicii (Luni, 4 decembrie 2017, 10:53)

    Robert M [utilizator]

    Din Romania au inceput sa plece mecanicii pentru ca au salarii mici in raportul cu munca depusa.
    Patronii nu le pot mari salariile pentru ca nu au de unde, ora de manopera este ieftina iar piese nu se mai vand din cauza magazinelor virtuale.
    Oamenii cumpara piese de pe xmag si xpiesa si pe urma descopera ca au ramas fara mecanici priceputi.
  • +3 (11 voturi)    
    oameni buni (Luni, 4 decembrie 2017, 10:54)

    un oarecare [utilizator]

    problema nu sunt "privatii care exploateaza muncitorul".
    un service acum trebuie sa plateasca impozit pe cifra de afaceri, ca au revolutionat P$D-ul economia.
    De asemenea in tara nu avem scoli profesionale unde sa se invete meserie.
    Aratati-mi un mecanic auto proaspat iesit din bancile scolii unde a invatat meserie. Poate exagerez, dar eu personal nu cunosc decat indivizi care au invatat mecanica auto (mai mult sau mai putin) din pasiune.
    AM considerat mereu ca e normal sa mergem sa muncim in alta tara pe bani mai multi, dar suntem deranjati cand vin si altii sa munceasca la noi in tara?
    Hai sa nu fim ipocriti.
    Daca esti mecanic auto si un chinez vine in Ro unde nu stie limba & cultura locala dar iti fura locul de munca, inseamna ca esti un mecanic incompetent si chinezul merita locul tau de munca.
    Si eu tot ce vreau e sa am parte de un mecanic cat mai bun, indiferent de originea lui.
  • -4 (12 voturi)    
    Recomandare: (Luni, 4 decembrie 2017, 11:10)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Incercati sa va uitati la "Saving Capitalism". Acolo este expusa teoria ca motivul tuturor relelor din lume, si expusa ante intamplare a acestor rele, deci motivul tuturor relelor din lume ar fi mediul privat. Pentru ca partea de varf din aceste mediu ia o felie mult prea mare din tort care duce la inegalitati, rasism, saracie, etc. Ministrul respectiv isi sustine pozitia cu grafice care arata dihotomia elite-sclavi in ultimii 20-30 de ani.
    Ce se intelege insa pe HN din aceasta problema? De ce un mic intreprinzator care castiga sa zicem 10.000 pe luna nu da 8000 angajatului si ia doar 2000 el? De ce este lacom? Pe HN se ataca foarte tare clasa de mijloc independenta. Cea care nu este angajata. Nuse spune nicaieri nici psss despre cauza acestor discrepante: multinationalele. Acolo prin eludarea taxelor si legilor cu dedicatie (prin lobby) marja de profit nu doar ca este marita, nu doar ca se concureaza neloial, dar varfurile isi iau salarii care predispun la discrepanta. Multinationalele si marile corporatii sunt problema reala!
    • +9 (13 voturi)    
      mama lor de multinationale (Luni, 4 decembrie 2017, 12:28)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      tu stii ce inseamna o multinationala? ai condus vreuna sau vorbesti din filme?

      ia un creion si o foaie de hartie si calculeaza:
      - ~ 2000 angajati
      - ~ 10000 lei net / luna / angajat (salariul mediu pe companie)
      acum,
      - salarii (+ impozitele aferente)
      - calculeaza taxe si impozite platite,
      - chirii ca nu vin cu cladirile lor
      - rate leasing - ca trebuie sa dea si masini unor angajati
      - cazare pentru diverse delegatii
      - tehnica de calcul + tot ce inseamna papetarie si birotica (sa nu mai zicem ca odata la 2-3 ani cam sunt inlocuite toate echipamentele)
      - licente pt software
      - traininguri pt angajati

      apoi da, filiala din Romania trebuie sa trimita bani si la compania mama pentru ca atunci cand s-a instalat in romania, compania aia a investit o gramada de bani si e normal ca in timp sa-i recupereze. ca sa intelegi, daca tu iti deschizi o ferma de curci in satul bunicilor si angajezi cativa locuitori, le lasi lor toti banii sau in timp vrei sa-ti recuperezi si tu investitia? (intreb asa de curiozitate ...)

      da, total de acord, multinationalele se folosesc de chichite din legi care le permit sa plateasca mai putin impozit, dar asta nu inseamna ca nu platesc nimic si nu contribuie cu nimic la economia tarii respective.

      de la "platit mai putin impozit" pana la "de vina sunt multinationalele pt situatia actuala" e cale foarte lunga si nu cred ca ai vrea sa plece Dacia, Oracle, Bosch si altele din tara asta.
    • 0 (2 voturi)    
      care e alternativa? (Luni, 4 decembrie 2017, 13:04)

      themihai [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Care e alternativa la capitalism? Comunismul? Multinationalele si marile corporatii nu reprezinta mediul privat...guvernul poate legifera pentru dezvoltarea IMM urilor in detrimentul corporatiilor / multinationalelor daca doreste... dar cine vrei sa faca asta? Nu e vorba doar de cei la conducere dar nici macar poporul roman nu cere asa ceva. La noi inca se linge pe jos dupa sistemul comunist.... Romanii(majoritatea) prefera ceva "gratis" sau un "ajutor" in loc de oportunitati. La noi banii mulsi din mediul privat prin taxe sunt folositi pentru a plati administratia publica si companiile de stat(majoritatea pe pierdere/falimentare).
      Intrebarea ta este pur comunista. Daca crezi ca acel mic antreprenor care castiga 10.000 pe luna e lacom? de ce nu te faci tu mic antreprenor si apoi opresti tu 2000 pentru tine si dai cat vrei la angajari(i.e. 8000)? Te-ai gandit la ce sacrificii sau riscuri s-a expus pana sa ajunga sa faca banii aia? Poate are planuri mai bune cu ei decat sa ti dea tie sa ii f*** pe cine stie ce. Ideea capitalismului este ca cei mai buni sa ajunga in top/varf, nu sa ramana cu 2000 aia ca un muritor de rand. Ai mai vedea SpaceX, Tesla, Apple, Microsoft daca toti antreprenorii aia erau platiti cu salariu minim indiferent de realizari? Statul ar trebui doar sa asigure oportunitati egale, nu sa te demoralizeze (financiar cel putin) sa nu progresezi cu nimic.
    • +4 (6 voturi)    
      Îmi pare rău să vă spun... (Luni, 4 decembrie 2017, 14:16)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Văd că sunteți bine intenționat, dar vă înșelați amarnic. Problema nu este a multinaționalelor, ci a statului. Și nu este o problemă, ci vreo trei.
      Problema I: statul concurent. Sunt o grămadă de firme de stat care fac concurență neloială celor private, prin neplata taxelor pe salarii - asta ar putea fi adevărata explicație a trecerii taxelor de la patron la angajat. Mai este și aspectul legăturilor nonformale între directorii de intreprinderi de stat și restul administrației, inclusiv guvern și parlament.
      Problema II: statul ineficient. Corupția endemică moștenită de la comuniști și lipsa interesului pentru eficientizare, ca și lipsa de pregătire și educație fac din sistemul birocratic de stat un masiv consumator de resurse care returnează servicii administrative de foarte proastă calitate. Mai pe scurt, birocrația consumă mult și face puțin. Lipsa infrastructurii este faptul cel mai vizibil care afectează economia, dar și șpaga (degeaba spune legea că obții în două săptămâni un certificat/aprobare, dacă Gogu de la ghișei îți spune clar sau cu fereală: ți-l dau la paștele cailor dacă nu sări cu șpaga).
      Problema III: este de natură psiho-socio-politică. Vechea structură a birocraturii comuniste, acel hibrid administrativ cu două laturi, cea administrativă și cea a aparatului de partid, a trecut în administrația centrală și locală. Mentalitățile de șpagă, dat la gioalele adversarului politic, patronul ca dușman de clasă al societății, capitalismul exploatator, toate aceste mentalități s-au perpetuat în prima fază, iar în a doua s-au sublimat în subconștient. Vechii politruci de tipul Iliescu, ”săraci, dar cinstiți”, au dispărut, fiind înlocuiți de oportuniști tip Mazăre și Dragnea, pe care îi interesează doar puterea politică transfomată în avantaje pecuniare; dar ei folosesc structura kripto-comunistoidă a Partidului Unic: PCR-FSN-FDSN-PDSR-PSD, cu mentalitatea de partid-stat, în care șeful are întotdeauna dreptate, iar legea este moft, apud Iliescu.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce nu din Republica Moldova sau Ucraina ? (Luni, 4 decembrie 2017, 11:15)

    deval [utilizator]

    Sau de ce dintr-o tara anume ?
  • +6 (6 voturi)    
    Mda, le dau 800 EUR ca sunt obligati prin lege (Luni, 4 decembrie 2017, 11:22)

    Jan2016 [utilizator]

    Ce sa zic: spuneti ca le dati 800 EUR ca sunteti obligati, ca asa zice legea cand angajezi straini, sa le dai salariul MEDIU BRUT , adica 3131 RON la ora asta. Altfel am mari dubii ca le-ati da atat.
  • -2 (8 voturi)    
    Boicot (Luni, 4 decembrie 2017, 11:34)

    galeo [utilizator]

    Nu-i nimic, vom boicota si noi acele service-uri cu chinezi.
    • +6 (6 voturi)    
      asa, asa (Luni, 4 decembrie 2017, 12:32)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      si sari de c*r in sus cand citesti de romani agresati prin alte tari. uite ca fix asa o sa faceti si voi ...
  • +13 (13 voturi)    
    ASSAI (Luni, 4 decembrie 2017, 11:37)

    goldeneye [utilizator]

    "ASSAI anunta ca ofera salarii de 250-300 euro net/luna pentru angajatii din spalatorii si 500 - 800 euro net/luna pentru angajatii service-urilor" Complet habarnisti. Nici macar legea n-o cunosc. Chinezii sunt evident cetateni extracomunitari si trebuie incadrati CEL PUTIN cu salariul mediu brut care momentan e 3.310 lei.Cum o sa dea ei salariile alea de 250-300 euro, doar ei stiu...
  • +5 (5 voturi)    
    Asistatii nu lucreaza pe banii astia? (Luni, 4 decembrie 2017, 12:00)

    banel [utilizator]

    .
  • +9 (9 voturi)    
    250-300 ?!)))) (Luni, 4 decembrie 2017, 12:03)

    suckthepen!!!!! [utilizator]

    astia viseaza cu ochii deschisi.
    ba' loazelor, de peste 25 de ani invatamantul romanesc n-a mai scolarizat mecanici auto veritabili, papagalilor, sunt pline service-urile de carpaci!
  • +11 (11 voturi)    
    Multumim Ambramburica! (Luni, 4 decembrie 2017, 12:17)

    outside_the_wall [utilizator]

    Groparul educatiei romanesti a defiintat scolile profesionale si a instaurat mediocritatea (facultate fara BAC, profesori universitari fara lucrari stiintifice, etc.). Nu e nimic surprinzator. Generatii intregi de omani sunt distruse.
  • +8 (8 voturi)    
    socialism salbatic (Luni, 4 decembrie 2017, 12:20)

    Razvan_M [utilizator]

    Cocosezi pe toti cei care respira in tara asta cu taxe si impozite de tara socialista, dar oferi beneficii de tara bananiera.

    Cati km de autostrada s-au construit in ultimii 5 ani? Asta-i intrebarea!
  • +5 (9 voturi)    
    Numai tampenii (Luni, 4 decembrie 2017, 13:50)

    Cartisoara [utilizator]

    Am plecat acum 1 luna in China cu astfel de idei, crezand ca oamenii lucreaza acolo pe 100 sau 200 de dolari. TOTAL FALS! Am vizitat 8 fabrici timp de o saptamana. E drept ca muncitorii lucreaza 12 ore pe zi, dar salariul net al unui muncitor este de 1000 de dolari! Pana si chinezii se confrunta acuma cu deficit de forta de munca in anumite meserii si presiunea salariilor tot mai mari estre tot mai mare pentru angajatori.

    Cand 8 angajatori iti spun acelasi lucru, e clar lucru ca nu te mai minte nimeni.

    Si aceasta asociatie de service-uri auto isi face doar iluzii ca poti aduce specialisti din China, sa-oi relochezi in Romania pentru 500 euro pe luna.


    Si prostii si puturosii din Regat comenteaza si aplauda si rad de chinezi.

    Sa mearga sa vada cum se munceste in China, ce lucruri se produc acolo si sa vada ce salarii au muncitorii chinezi. Abia apoi sa deschida ciocu.

    Pana una alta, putorile si asistatii social, sa puna mana si pe lucru. Dar in Romania, vezi Doamne, toti vor facultate, au aspiratii si e mare rusine sa lucrezi ca si sudor sau mecanic auto si sa castigi 4000 lei.


    Nu e deocamdata nici un deficit de forta de munca, avem prea multi "aspiranti", hipseri si alte categorii d puturosi
    • +1 (5 voturi)    
      trebuia (Luni, 4 decembrie 2017, 14:32)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Cartisoara

      sa strecori o mojicie si sa mentionezi "Regatul" in sens peiorativ,nu ? Vezi mai bine postarea mea de mai sus. Nu va mai potoliti o data cu ingamfarea asta paguboasa.
      • +2 (4 voturi)    
        Investitori (Luni, 4 decembrie 2017, 15:00)

        Cartisoara [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

        Nu e deloc o mojicie. E mojicie din partea regatenilor care se vaita ca nu mai vin investitori in alde Giurgiu, Teleorman, Calarasi sau Dambovita ca n-ar avea autostrazi.

        Nu cred ca un investitor se cramponeaza doar in aceste lucruri.

        Cred ca mai degraba se cramponeaza in lene, coruptie, mafie psd-ista si abia apoi in autostrazi
        • 0 (0 voturi)    
          :( (Marţi, 5 decembrie 2017, 13:21)

          razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Cartisoara

          Sudul s-a bazat traditional pe transportul fluvial. Dar de cand au distrus podurile din Belgrad in timpul razboiului traseul asta a picat. In plus Sudul e aproape de tari sarace(inclusiv Grecia). La fel si Estul. Fiind lipsiti de infrastructura rutiera si ferata buna s-a dus totul la vale. Pentru comparatie se poate vedea impactul autostrazii asupra economiei in judetul Constanta. Ardealul are avantajul apropierii de Vest, asta e indubitabil. In plus s-au pompat bani masiv in autostrazi acolo. Chiar si pentru a lega metropolele Cluj de .. Turda. Ca sa poata expropria pe bani buni cine trebuie. Plus parcul tehnologic si marile deduceri fiscale pentru Nokia. Sa nu se inteleaga gresit, nu iau apararea puturosilor. Dar infumurarea asta paguboasa e penibila. Cei din Vest oricum nu dau doi bani pe tine, indiferent de unde vii.
  • 0 (0 voturi)    
    santaj? (Marţi, 5 decembrie 2017, 0:34)

    Iulianu [utilizator]

    Auzi tu la ei șantaj? Dar cînd vrei tu loc de muncă te șantajează cu salariul minim și povești!!! Nu e obligatoriu să fii patron de service sau spălătorie. Poți încerca să fii și salariat destoinic. Sau nu poți?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri