FAN Courier spune ca gaseste tot mai greu oameni si a relocat in Cluj curieri din Bucuresti. O solutie de avarie ar fi angajarea de basarabeni, sarbi sau ucraineni

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 7 decembrie 2017, 9:43 Economie | Companii

Centru logistic al FAN Courier
Foto: FAN Courier
FAN Courier resimte tot mai puternic criza fortei de munca si cea mai greu situatie este in Cluj, unde compania a relocat temporar 42 de curieri din Bucuresti pentru a face fata comenzilor, au spus reprezentantii companiei, la o conferinta de presa. In 2018 o mare problema tine de schimbarile fiscale anuntate si de faptul ca aceste "idiotenii fara sens" pot pune in pericol existenta unei companii, spune Felix Patrascanu, unul dintre fondatorii companiei. FAN Courier are 5.700 de angajati si estimeaza ca cifra de afaceri va fi de 131 milioane euro in acest an.

Cei de la FAN Courier spun ca gasesc tot mai greu oameni, mai ales in vestul tarii, cea mai grea situatie cu forta de munca fiind la Cluj unde fluctuatia angajatilor este cea mai mare.

Dupa modelul service-urilor auto care vor sa aduca chinezi, dar si al companiilor din diverse domenii care au adus asiatici, si cei de la FAN Courier ar putea lua in calcul sa aduca angajati straini, dar nu exista planuri concrete in acest sens.

Diferenta este insa ca nu ar fi vizate regiuni indepartate, fiindca bariera de limba ar fi o problema si nici engleza nu este intotdeauna perfecta, insa o solutie ar fi cu basarabeni, cu ucraineni sau cu sarbi, spun actionarii companiei."Nu este o ipoteza fantezista", spun cei de la FAN Courier, insa si legislatia trebuie sa fie simplificata.

Felix Patrascanu, unul dintre cei trei fondatori ai companiei, spune ca o mare problema este invatamantul profesional de stat. "Nu este normal ca intr-o tara antreprenorii sa faca scoli, fiindca de acolo ne-am inspirat si noi, de la scolile duale profesionale facute de firmele germane din zona Brasovului". FAN Courier isi califica angajatii dupa un training de trei luni.

El adauga ca este greu sa mai gasesti meseriasi buni si este un deficit mare si la capitolul soferi, fiindca romanii pleaca in tari precum Marea Britanie si Germania pe salarii care in Romania nu le-ar putea fi oferite.

"Pe de alta parte sa uitam ideea ca Romania este o piata ieftina a muncii. Nu mai este. De exemplu Florin Talpes de la Bitdefender mi-a spus clar ca in unele domenii da programatorilor salarii mai mari decat in Germania sau Italia"

Compania estimeaza ca va incheia anul cu afaceri de 131 milioane euro, in crestere cu 13% fata de 2016, iar pentru anul 2018 estimarea este de 10%.

Pentru la anul marea problema tine de lipsa de predictibilitate fiscala, legata de modificarile legislative, mai ales trecerea contributiilor de la angajator la angajat, Atat de multe schimbari anuntate in atat de putin timp fac imposibila stabilirea unor bugete clare, fiindca mereu trebuie sa te intrebi ce se intampla daca o anumita lege se abroga.

"Cand exista riscuri strict de business sunt manuale unde sa te duci, ca sa vezi ce ai de facut. Insa acum la noi este un risc politic si imi pare rau sa spun asta, dar exista o incertitudine care sa-ti blocheze si sa-ti inchida business-ul. Noi suntem o companie mare, stam destul de bine cu cashflow-ul, dar companiile mai mici pot avea probleme", spune Felix Patrascanu.

El mai spune ca aceste schimbari legislative tin ocupate companiile si nu le lasa sa se dezvolte si sa tina cont de schimbarile uriase care se intampla in strainatate. "Business-urile clasice ar putea sa dispara, si nu in 5 sau 10 ani, dar chiar in doi", spune fondatorul FAN Courier, referindu-se la companii precum Uber, care nu detine masini sau Airbnb, care nu are hoteluri in proprietate.

"Acestea sunt lucruri la care nu te-ai fi gandit niciodata si lucruri care revolutioneaza industria. La acestea ar trebui sa ne gandim, nu cum schimbam taxele de la angajator la angajat sau split TVA .. idiotenii care nu au sens. In strainatate se intampla lucruri extraordinaare, iar noi aici batem apa-n piua cu chestii care sunt discutate si apoi uitate", spune Patrascanu.

FAN Courier este o companie cu capital integral romanesc, fondata in 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai si Felix Patrascanu.

Pana la finalul anului viitor, investitiile companiei vor depasi 36,5 de milioane de euro(16,5 milioane euro in 2017 si 20 de milioane de euro in 2018), investitiile majore vizand extinderea principalului HUB al companiei, cel de la Stefanesti si inceperea lucrarilor de constructie la HUB-ul din Cluj pentru care a fost achizitionat un teren in suprafata de 24,000 mp, suprafata halei ce urmeaza a fi construita avand o suprafata de 5,000 mp.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

5380 vizualizari

  • +16 (24 voturi)    
    Sau... (Joi, 7 decembrie 2017, 9:54)

    Fraier cu geaca de piele de vaca [utilizator]

    ... alta solutie ar mai fi sa creasca salariile, conditiile de munca, etc.

    Dar e mai usor sa ne vaitam...
  • +14 (18 voturi)    
    eu cred ca.. (Joi, 7 decembrie 2017, 10:05)

    Mistrelutz [utilizator]

    Fan Courier nu prea stie sa recruteze oameni.
  • +17 (19 voturi)    
    Ceee (Joi, 7 decembrie 2017, 10:19)

    mitg [utilizator]

    "FAN Courier isi califica angajatii dupa un training de trei luni."

    Atunci este un training deosebit si incredibil de prost.

    Oameni care te suna si te iau cu "vedeti ca ajung" (literalmente, nici macar un alo!), asteapta sa vii tu dupa pachet la coltul strazii etc. Daca mergi la depozit dupa pachet, e la fel ca la Posta Romana.

    Ce training le-o putea face, numai ei stiu.
  • +23 (25 voturi)    
    mda (Joi, 7 decembrie 2017, 10:19)

    SoulSearcher [utilizator]

    fan curier = program de lucru de 12 ore pe zi pe un salariu net de 1800-2000 lei daca ai vechime de 2-3 ani ca angajat

    - program de lucru saptamanal de peste 65 ore
    - primul an esti platit cu salariul minim pe economie
    - in perioada noiembrie-decembrie se lucreaza inclusiv duminica..
    - sambata oricum e de la sine inteles.. dar culmea ca tot pe aceiasi bani, desi legea zice ca trebuie sa fii platit dublu pe orele suplimentare

    stiu asta de la un prieten care lucreaza acolo

    asa ca na.. sa o lase mai moale, ca stim cu totii ca daca nu esti bancher, programator, bugetar de lux sau parlamentar.. in romania esti muncit serios pentru un salariu peste medie.. adica undeva intre 2000-3000 lei net
  • +20 (24 voturi)    
    Fan nu găsește oameni (Joi, 7 decembrie 2017, 10:23)

    RedGuard [utilizator]

    pe care să-i plătească prost. Asta nu găsește.

    Hai să venim cu o idei. Eu zic la Cluj să nu mai trimită pachetele acasă. Mergem frumos la hangarul lor, căutăm singuri pachetul, noi ni-l scanăm și noi îl ducem acasă.

    Trebuie doar vreo 4 paznici. Când vin pachetele de la București e suficient să le arunce în mijlocul halei, ne descurcăm noi.
  • -5 (13 voturi)    
    Aceeasi poveste reluata! (Joi, 7 decembrie 2017, 10:32)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Acum astept hipsterii de la multinationale impreuna cu cleptocrati "de stanga" sa deverse pe comentarii cum de nu sunt platiti curierii cu 1500 de euro pe luna cat hipsterii sau de ce nu le este orice accesibil ca si cand ar fura bugetul cu legi date cu dedicatie.
    Evident ambele categrii nu stiu sa fiarba un ou, nu au facut nimic practic la viata lor, ce sa mai vorbim de o afacere viabila.
    Daca i-ai pune sa isi foloseasca economiile la altceva in afara gadget-urilor, produselor haut couture, excursiilor, apartamentelor sau caselor in zonele rezidentiale, sau vilelor in Brazilia sau Madagascar, spre exemplu la o afacere in tara in care traiesc, datatorii cu pararerea ar esua lamentabil ce sa mai vorbim de angajati platiti cu salariul minim, nu cu 1500 de euro in mana.
    Dar asa e romanul verde descendent din daci neam de geti, cand altul o duce rau il ajuta cu o parere!
    • +9 (9 voturi)    
      Obiecție! (Joi, 7 decembrie 2017, 10:40)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Eu știu fierbe un ou. Atât să iasă tare cât și moale.

      De asemenea de ce să fac firmă în România să dau bani la stat? E suficient că mi-au luat 172 de lei extra anul ăsta. Cică regularizări.
    • 0 (0 voturi)    
      pai si tu? (Joi, 7 decembrie 2017, 12:03)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Bugetar "de dreapta" sau ce oi fi, ce ai facut ca sa rezolvi problema?
  • +7 (11 voturi)    
    1000 euro pe luna (Joi, 7 decembrie 2017, 10:37)

    ciuma.rosie [utilizator]

    Program de 8 ore de luni pana vineri si vin eu la Cluj sau oriunde in tara . Licentiat, economist cu facultatea la stat, nu vreo bomba de facultate particulara cum au toti penalii din parlament !
    • -1 (7 voturi)    
      :) (Joi, 7 decembrie 2017, 11:20)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

      Pai daca esti licentiat cred ca stii sa faci si altceva in afara de a conduce masina si a preda un colet. Ar trebui sa castigi 1000 de euro muncind ceva mai complex.
      • +1 (1 vot)    
        Pff;; (Joi, 7 decembrie 2017, 17:00)

        Fraier cu geaca de piele de vaca [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

        pai nauz ca zice omu' ca ar face si asta pentru aia 1000 de eoro? Daca e criza de personal, piata se regleaza din marirea salariilor.
      • 0 (0 voturi)    
        ghici (Vineri, 8 decembrie 2017, 9:51)

        Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

        Probabil pentru că, dincolo de laudele pe forum, majoritatea oamenilor căștigă, de fapt, semnificativ mai puțin. În medie, costul total cu un angajat al unei firme în România este de 1000 de euro (asta include toate costurile, deci nu e salariul net). Apoi, cam 80% dintre angajați sunt plătiți cu mai puțin de 1800 lei net. Pe lună. Nu pe zi. Dar hai să ne dăm deștepți.
  • +6 (6 voturi)    
    piata muncii (Joi, 7 decembrie 2017, 11:17)

    austerul [utilizator]

    Da, sa uitam ca Romania e ieftina pentru ca in IT salariile pot fi mai mari la unele companii. Sunt sigur ca e fix acelasi lucru si in curierat. Vrem oameni sa munceasca, dar nu sa-i si platim.

    Fan si Cargus au invatat oamenii prost cu livrarile a doua zi, asa ca acum asteptarile sunt mari, piata e in crestere si ei vor sa faca profit mentinand serviciile dar fara sa plateasca oamenii si de preferinta fara sa optimizeze centrele de logistica. Si nu are cum sa mearga. Deja Black Friday afecteaza perioade mult mai mari de timp, livrarile dureaza o saptamana si mai bine (pentru comanda expediata inainte de BF) si urmeaza sarbatorile de iarna dar oamenii isi fac reclama cu asteptari nerealiste pe spinarea unor oameni prost platiti.
  • +8 (8 voturi)    
    Daca vrea oameni , sa ofere salarii (Joi, 7 decembrie 2017, 13:58)

    Frankie [utilizator]

    Altfel sa inchida firma / s-o vanda.
  • +1 (1 vot)    
    da, in Romania se gasesc din ce in ce (Joi, 7 decembrie 2017, 18:50)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    mai greu sclavi.
  • +1 (1 vot)    
    varză a la Cluj (Joi, 7 decembrie 2017, 23:13)

    Andrei Cosmovici [utilizator]

    M-am întrebat şi eu despre sustenabilitatea afacerii.

    La Cluj este un evident eşec managerial. Sunt trei ani de când au fost lăsaţi cu fundul în baltă de mai mulţi angajaţi, dintr-o dată, în pragul unui Black Friday. Asta înseamnă negocieri anterioare eşuate.

    Scria cineva mai sus să ne lase să ne căutăm singuri coletele. Şi eu m-aş gândi la soluţia asta.

    Până astăzi încă, nu există NICIUN RÂND de rafturi în depozitul Fan Courier. Măcar unul! Vine camionul, deversează, pleacă, descurcaţi-vă să găsiţi colete.

    Din gura curierilor am aflat şi eu de condiţiile salariale, de abuzurile orelor şi zilelor neplătite. În acelaşi timp, cu diurnă + cazare + transport ++, un curier importat din Bucureşti costă de trei ori mai mult. De ce n-ar plăti jumate curierii locali? Sau alte investiţii cu aceiaşi bani?

    Altă aberaţie: la acelaşi ghişeu stă şi cel care predă colet, şi cel care caută. Cel care predă colet, este clar că are nevoie de mai puţin timp, de obicei fiind scrise deja awb-urile. Nu s-au gândit - evident - să separe una de alta, aşa că dacă prinzi pe unul în faţă căruia nu-i găsesc coletul, poţi sta ore în plus.

    Spunea pe un grup fb de comerţ, cineva mai sus de la Fan, că nici măcar nu aduce mare profit contractul cu EMag. Atunci de ce s-au lăcomit?

    Spunea cineva mai sus că, în realitate, nu găsesc forţă de muncă pe care s-o plătească prost. Ăsta este adevărul. Mai zicea cineva să mai dai câte 4-5 lei, să te dai după curier. De ce să pornesc eu cancerul?

    Până una alta, ferească sfântul să plouă. Jumate din depozit era afară acum vreo 2 zile, când am trecut pe-acolo... Şi muşuroaiele de furnici arată mai organizat decât depozitul acela... Unde sunt sumele colosale ale profitului pe 2016? Întrebări-ecou...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri