Ford Craiova si Dacia vor fi cei mai afectati producatori

Cresterea pietei auto din Romania - lovita de taxa de prima inmatriculare

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 21 ianuarie 2008, 14:23 Economie | Companii

Vanzarile Dacia ar putea fi afectate
Foto: Rompres
Piata auto din Romania ar putea scadea, stagna sau cel mult creste cu 5% in acest an fata de anul trecut, au precizat luni oficialii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), citati de NewsIn. La sfarsitul lui 2007, estimarile indicau o crestere a pietei auto cu 10% in 2008. Revizuirea acestor prognoze, spun oficialii APIA, tine de actualul context privind taxa de prima inmatriculare. Vanzarile Dacia, dar si inceperea productiei Ford la Craiova vor avea cel mai mult de suferit.

Anul trecut, piata auto din Romania a crescut cu 23% fata de 2006, vanzarile de autovehicule noi, inclusiv vehicule comerciale si autobuze, ajungand la aproape 367.000 unitati. Numarul de autovehicule second-hand importate la noi in tara a crescut in 2007 cu 4,5%, de la 118.422 unitati la 123.842 unitati. Pentru acest an, oficialii APIA estimau o crestere a pietei auto de cel putin 10%.

"La nivelul APIA am ajuns la concluzia ca piata auto ar putea creste cu cel mult 5% anul acesta, ori poate stagna sau chiar scadea", a declarat Brent Valmar, vicepresedintele APIA, citat de NewsIn.

Acesta a explicat ca revizuirea estimarilor pentru 2008 tine de actualul context privind taxa de prima inmatriculare, vanzarile producatorului autohton Dacia dar si inceperea productiei Ford la Craiova urmand a suferi cel mai mult.

Stroe: vanzarile Dacia vor scadea cu 15-20% in 2008

Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, a atentionat luni ca vanzarile producatorului autohton ar putea scadea cu pana la 20% ca urmare a noii grile privind taxa de prima inmatriculare si daca in programul "Rabla" nu vor fi alocate fonduri pentru 100.000 unitati.

"Daca propunerea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) privind alocarea de fonduri pentru inlocuirea a 100.000 de autovehicule uzate nu va fi aprobata si daca importurile de maşini second hand se vor face neorganizat, precum si in conditiile in care noua grila privind taxa de prima inmatriculare va intra in vigoare, cel mai probabil de la 1 iulie 2008, vanzarile Dacia in Romania ar putea scadea cu 15 pana la 20% anul acesta", a precizat Stroe, citat de NewsIn.

Potrivit oficialului Dacia, noua forma a grilei taxei de prima inmatriculare - care prevede ca valoarea taxei va scadea odata cu cresterea varstei masini - vanzarile de automobile autohtone pe piata locala risca o scadere precum in cazul Poloniei, tara in care se comercializează doar 9% din totalul productiei interne de automobile.

Conform declaratiilor lui Adrian Ciocanea, seful Departamentului pentru Afaceri Europene, este foarte posibil ca intrarea in vigoare a noii taxe sa aibe loc la inceputul lunii iulie a acestui an. Saptamana trecuta, Comisia Europeana a agreat formula de calcul a taxei auto, apreciind ca documentele prezentate de oficialii romani sunt in linie cu legislatia europeana.

Proiectul de modificare a taxei de prima inmatriculare prevede reducerea acesteia in functie de vechimea masinii. Astfel, pentru masinile noi, taxa auto se va reduce cu doar cateva procente, iar pentru cele cu vechime de 20 de ani, taxa scade cu pana la 90%.











4255 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Iarasi.... (Luni, 21 ianuarie 2008, 14:38)

    Stoewer [anonim]

    Iar o iau oficialii APIA cu latura lacrimogena. Dacia sufera, inceperea productiei la Ford (adica blana ursului din padurea retrocedata si defrisata) si ea. Oameni pe drumuri etc etc etc. Si eu lucrez la o firma privata din industrie si imi amintesc de o masura de-a guvernului de a ne sprijini. Din contra.

    Bineinteles ca Dacia o sa sufere. Daca ar face produse care sa convinga cumparatorii, nu s-ar teme de concurenta.
  • 0 (0 voturi)    
    nasol, huooo (Luni, 21 ianuarie 2008, 14:41)

    Dragomir [anonim]

    Foarte urata taxa aia, ar fi bine sa nu existe ca sa poata exploda traficul in centrele urbane. Mi-e dor sa fac 60 de minute pana la lucru in taxi. Cred ca mai exista loc pentru multe masini!
    • 0 (0 voturi)    
      da, ai inteles 'bine' (Luni, 21 ianuarie 2008, 15:01)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Dragomir

      ca nu exista drumuri e alta problema, dar tu refuzi s-o vezi.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Luni, 21 ianuarie 2008, 16:31)

        Dragomir [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Nu prea au unde sa se faca drumuri in orase istorice, cetati medievale s.a.m.d. Orasele acestea au fost construite ca centre pietonale / pt trasuri, cu strazi pavate pentru cai.
        • 0 (0 voturi)    
          solutii se pot gasi (Marţi, 22 ianuarie 2008, 8:42)

          Catelu [anonim] i-a raspuns lui Dragomir

          La fel sunt si multe orase germane: cu strazi inguste, medievale, si totusi acolo s-au gasit rezolvari prin sosele de centura gandite inteligent, strazi cu sens unic, semafoare sincronizate.

          Daca chiar e vreun oras in care traficul sa nu poata fi rezolvat exista si solutia taxei de congestie precum in Londra: cine chiar are nevoie sa circule prin oras plateste.

          La noi problema e ca celor care ar trebui sa se ocupe de asta nu le pasa, pentru ca le-am cumparat si girofare pe masini.
  • 0 (0 voturi)    
    ce-si face APIA cu mina ei... (Luni, 21 ianuarie 2008, 14:57)

    tanker1 [anonim]

    se pare ca APIA si-a taiat craca de sub picioare cind a facut lobby in favoarea taxei de prima inmatriculare....
  • 0 (0 voturi)    
    ford (Luni, 21 ianuarie 2008, 14:59)

    ion [anonim]

    Ford va produce masini pentru export, nu pt. piata interna.
    Nu vad de ce ar suferi ei pt. taxa de inmatriculare.
    • 0 (0 voturi)    
      de ce sa piarda exportatorii auto? (Marţi, 22 ianuarie 2008, 12:53)

      flipper [anonim] i-a raspuns lui ion

      Foarte bine punctat, Ion!
      Perdantii vor fi cei care vor comercializa unitati in Romania, nu neaparat producatorii auto locali...

      Aici vorbim de cresterea pietei pe vanzari auto, nu pe productie, care de altfel poate sa creasca bine, daca producatorii o vor valorifica la export.
      Este cazul productiei interne in 2007, cand desi vanzarile au scazut cu 8.3% (ca urmare a falimentului Daewoo, dar si a cresterii preturilor la Dacia Logan), productia interna a crescut cu 3.7% (adica 166.786 unitati) fata de 160.000 din 2006.

      Mai usor de inteles: au fost fabticate mai multe masini (cu 3.7% fata de 2006), insa pe piata romaneasca au fost vandute cu 8.3% mai putine, restul fiind vandute la export.

      Interesant este faptul ca APIA nu a publicat inca buletinul statistic pe 2007, ci doar pe cel de la octombrie 2007
      http://apia.ro/publicatii-buletin.htm

      De ce oare?


      De asemenea, pentru cei care citesc aceste rapoarte, observati cresterea continua a Dacia inregistrata in ultimii ani...
  • 0 (0 voturi)    
    Crestere piata auto in ton cu crestere infrastruct (Luni, 21 ianuarie 2008, 15:00)

    Cristian [anonim]

    Deja nu mai e loc pe drumuri oameni buni si nu inteleg de ce e o regula sa creasca piata auto de la an la an? Nesimtitul asta de Brent Valmar care conduce VAG in RO ar trebui sa mai taca din gura pentru ca nu e sanatoasa o piata in care un second hand e taxat in defavoarea unei masini noi si el o stie prea bine dar s-a obisnuit sa ia comision de vanzari tot mai mare de la an la an. Raman sustinatorul unei taxe anuale direct proportionala cu emisiile de CO2/km indiferent de cilindree, norma de poluare, combustibil. BTW, stiati ca motorina polueaza mai putin decat benzina?
    • 0 (0 voturi)    
      motorina vs. benzina (Luni, 21 ianuarie 2008, 18:07)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      "BTW, stiati ca motorina polueaza mai putin decat benzina?"


      FALS! Valabil doar pt. emisia de CO2.
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Luni, 21 ianuarie 2008, 22:12)

        dd [anonim] i-a raspuns lui gigi

        asa este, motorul pe benzina e mult mai "curat" decat
        cel pe motorina care emana multe alte gaze nocive. N-am inteles de ce gazele astea nu conteaza
        la stabilirea normelor de poluare .
        Totusi, sunt propietarul unui diesel...
        • 0 (0 voturi)    
          GPL (Marţi, 22 ianuarie 2008, 12:41)

          Kap [anonim] i-a raspuns lui dd

          Unde benzina si motorina se cearta cistiga GPL-ul.
          Incomparabil mai "verde."
  • 0 (0 voturi)    
    Rugaminte! (Luni, 21 ianuarie 2008, 15:07)

    Nea Gica [anonim]

    Ma iertati.
    As vrea sa ma ajutati sa inteleg un aspect; am tot citit despre taxa de inmatriculare, dar poate eu inteleg mai greu....
    Daca eu vreau sa-mi cumpar o masina tip breloc cat trebuie sa platesc pentru inmatriculare?!
    Va multumesc!
  • 0 (0 voturi)    
    Pai nu e normal (Luni, 21 ianuarie 2008, 15:49)

    sile [anonim]

    "Taxa de prima inmatriculare" a fost conceputa pt a umfla pretul autoturismelor second-hand din afara cu scopul a proteja importatorii. Daca taxa scade, scade si cota lor de piata.
  • 0 (0 voturi)    
    ce posibilitate ar mai fi? (Luni, 21 ianuarie 2008, 15:56)

    cosasu' [utilizator]

    "ar putea scade, stagna sau creste..." la fel ca si cu inamicul domnilor .... inamicul te ataca cand te astepti si cand nu te astepti....
  • 0 (0 voturi)    
    hmm (Luni, 21 ianuarie 2008, 16:11)

    Crownofnegativity [anonim]

    daca ar fi dupa mine as creste taxa, ba chiar as pune taxa de prima inmatriculare si pe masini noi. de la 3 mii in sus! nu va mai luati fratilor masini, nu ne mai ajunge strada! metrorex rulz!
  • 0 (0 voturi)    
    sa se duca undeva cu jafurile lor de Dacii Logan (Luni, 21 ianuarie 2008, 16:12)

    aaa [anonim]

    Aia-i masina care la doi ani incep sa le "caute" de rugina? A fost cineva intr-o Dacie Logan intr-o curba pe ploaie?? Era masina noua cu cauciucuri noi! Fereasca D-zeu de asemenea experienta in viata mea nu ma mai urc in taxi Dacia Logan...prefer mercedes-urile vechi din 80, stai ca un pasha in ele, audi-urile 80 sau chiar si fordurile Mondeo si Sierra. Rushine producatorilor de mashini romanesti pentru standardul Logan....
    • 0 (0 voturi)    
      Logan nu e Dacia 1300 (Luni, 21 ianuarie 2008, 22:17)

      OZN [anonim] i-a raspuns lui aaa

      Daca iei curba stransa cu 80 km/h iesi in decor si cu Hummerul.Faptul ca mai scrii aici denota ca ai scapat si nu ai de ce sa te plangi...Logan nu este Dacia 1300.
      • 0 (0 voturi)    
        tot eu (Luni, 21 ianuarie 2008, 23:50)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui OZN

        Scuze, am uitat sa precizez ca nu eu conduceam ci soferul de taxi, curba era suficient de larga* cred ca avea raza de curbura mai mare de 200m)si avea maxim 60 de km.h in oras si nu era polei ci doar ploaie. Nu a bruscat volanul ci doar a pastrat viteza constanta...Faptul ca "am scapat " imi da dreptul sa feresc si pe altii de asemenea experiente cu cosciugul pe roti! Iti doresc sa-ti recunosti macar tie cat de slab sta LOGAN-ul la capitolul acesta al stabilitatii si abia apoi sa realizezi ce masina fi putut avea la 8000 de euro aruncati pe apa sambetei...
        • 0 (0 voturi)    
          Logan - o porcarie (Marţi, 22 ianuarie 2008, 4:33)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui aaa

          Am o Honda Civic HatchBack care este considerata o masina cu stabilitatea destul de proasta. Nu am avut insa niciodata probleme de instabilitate in curbe desi am condus cu viteze destul de mari in curbe stranse.
          Dacia e un mare rahat, indiferent ce marca e .
          Mi se pare o aberatie sa dai 8000 euro pe un Logan. Orice masina nemteasca second hand, la 100.000km la banii astia este mai buna decat Loganul
          • 0 (0 voturi)    
            Logan - o porcarie? (Marţi, 22 ianuarie 2008, 8:30)

            GOGU [anonim] i-a raspuns lui Adrian

            Nici nu stii ce conduci. Honda este cunoscuta ca o firma ce produce autovehicule cu valente sportive. Ai avut Dacia pana acum? Orice masina germana este buna pana in 60.000 km, dupa, cand ai nevoie sa schimbi o distributie, amortizoare, rulmenti etc nu mai este asa de buna. Vorbeste in cunostiinta de cauza. Sunt de acord ca 8.000 este cam mult pentru un auto cu dotarile astea, dar francezii se bazeaza pe nesimtirea importatorilor altor marci care vand brelocuri (citroen c1, peugeot 107 etc. fara un AC sau ABS, sau 2 airbag-uri sau geam electric in dotarea de serie) la acelasi pret. Afirmatia ta ca mai bine iei un second hand nemtesc, nu este valabila si pentru alte marci enumerate mai sus?
            Putem fi impotriva taxei de prima inmatriculare (eu am platit in noiembrie 18 milioane) pentru ca este aberant aplicata si nesimtit de mare dar nu cred ca trebuie sa injuram producatorul intern pentru asta.
          • 0 (0 voturi)    
            si tu la fel.....bou (Marţi, 22 ianuarie 2008, 9:35)

            dani [anonim] i-a raspuns lui Adrian

            NU EXISTA MASINI SECOND HAND BUNE CI DOAR BINE INTRETINUTE!!!!Lasa sa te vad cand o sa-ti pice ceva la masina japoneza sa te vad atunci viteaz.si eu am masina second hand ca nu mi-am permis logan.dar la banii aia este cea mai buna masina noua de pe piata
        • 0 (0 voturi)    
          tot tu!? (Marţi, 22 ianuarie 2008, 8:15)

          GOGU [anonim] i-a raspuns lui aaa

          In general toti fraierii scapa
        • -1 (1 vot)    
          raspuns (Marţi, 22 ianuarie 2008, 9:33)

          dani [anonim] i-a raspuns lui aaa

          ammm se vede ca esti un habarnist de 3 lei care se uita la strugurii acrii.trebuia sa-l intrebi pe taximetrist cati km are cu masina , si daca a schimbat cauciucurile.problema nu este stabilitatea masinii ci cauciucurile de proasta calitate!!Boule.
          • 0 (0 voturi)    
            pt Dani: 7 ani de acasa! (Marţi, 22 ianuarie 2008, 15:23)

            aaa [anonim] i-a raspuns lui dani

            Pt Dani: Bou sa-l faci pe domnul taica-tu care ti-a dat cei 7 ani de acasa. Daca nu esti in stare sa porti o discutie civilizata cu argumente stai acasa si invata sa te respecti intai pe tine in discutiile cu altii... pentru stirea ta uita-te la primul LOGAN nou de pe strada si spune-mi si mie daca este echipat cu cauciucuri Pirelli de High speed High performance este echipat sau are ultimele jafuri de cauciucuri. LOGAN nou!
  • 0 (0 voturi)    
    Cine este ingrijorat? (Luni, 21 ianuarie 2008, 16:53)

    tanase [anonim]

    Din smecherie in smecherie, iata ca nu mai tine si volens-nolens UE ne va pune la punct si cu taxa asta inventata de oligarhii nostri, numai cu scopul de a-si mari profiturile! Sunt absolut sigur ca li se rupe de cei 250.000 de salariati care ar putea suferi din cauza scaderii vanzarilor ! Ii ingrijoreaza diminuarea castigurilor proprii, care sa-i faca si mai bogati decat sunt, bineinteles tot pe buzunarele noastre ! Si de fapt, de ce ma rog nu-si iau masurile necesare pentru ca autoturismele realizate la Dacia sa fie mai performante si mai ieftine, in loc sa obstructioneze importul de masini second hand de calitate recunoscuta in lume? Sper s-o ia in barba de data asta si o sa constatam ca salariatii din Dacia vor fi bine-mersi, iar cei multi cu venituri modeste se vor putea lipi de cate o masina f. buna cumparata dintr-o tara UE, chiar mai performante decat Daciile .
  • 0 (0 voturi)    
    "producator autohton" (Luni, 21 ianuarie 2008, 17:21)

    romanu deghizat [anonim]

    ma intreb cat din banii din vanzarile Dacia se intorc intr-o forma sau alta in buzunare romanesti.
    cu tot respectul pt. angajatii Dacia -- asta e firma frantzujilor, oameni buni -- ce tot o dam cu masina autohtona si protectia pietei interne??
    • 0 (0 voturi)    
      re: producator autohton (Luni, 21 ianuarie 2008, 22:20)

      dd [anonim] i-a raspuns lui romanu deghizat

      pentru ca aici platesc taxele catre stat si tot aici platesc salariile la mii de oameni.

      Eu sunt PENTRU taxa indiscutabil, dar NU in forma asta care este o eroare majora, nascuta din prostia
      dusa la extrem a lui vosganian.

      Cum poate stabili el durata de viatza a unei masini?
      Cine naiba o sa-si duca masina la fier vechi...asta n-o sa se intample niciodata, nu in romania.
  • 0 (0 voturi)    
    am vazut ce masini se aduc in Bulgaria (Luni, 21 ianuarie 2008, 22:26)

    alexander the great [anonim]

    Am facut multe drumuri in tara si am vazut platforme bulgaresti cu masini sh care se indreptau catre Bulgaria.Erau masini cel putin din 2000 e.n..De ce sa nu dam sansa si celor cu 2000-3000 de euroi pusi deoparte pt o masina mai buna?Asa mai bine tin Dacia 1300, Skoda 120 sau Lada 1200 care polueaza in draci .Asta cu "sa nu umplem tara de rable" e o minciuna.
  • 0 (0 voturi)    
    O mare prostie! (Luni, 21 ianuarie 2008, 22:36)

    KORNY [anonim]

    Cu privire la poluare si emisiile CO2, cred ca ar trebui sa ne ingrijoram mai putin decat pt prostia celor din UE si a statului roman ce vrea sa scoata bani pe taxe cu orice pret, desi totul cu privire la poluare si Incalzirea Globala este un FALS. Uitati-va aici ca va convingeti: http://en.sevenload.com/videos/ha4PoKY/The-Great-Global-Warming-Swindle
    • 0 (0 voturi)    
      amuzant (Marţi, 22 ianuarie 2008, 0:07)

      Dragomir [anonim] i-a raspuns lui KORNY

      Imi pare rau sa te anunt dar acel "documentar" a fost descusut ca un gunoi plin de propaganda comandata de companiile de petrol, iti ofer aici niste informatii:

      http://inthegreen.typepad.com/blog/2007/03/deconstructing_.html

      si un video clip frumos:
      http://video.google.com/videoplay?docid=-1656640542976216573
      • 0 (0 voturi)    
        amuzant pt tine poate (Marţi, 22 ianuarie 2008, 8:13)

        Korny [anonim] i-a raspuns lui Dragomir

        Pt mine nu e amuzant ci este o realitate. Dumnezeu este in controlul lumii si a fenomenelor naturale ... nu oamenii ... Contrele pt acel filmulet nu sunt prea bine fondate. RELIGIA secolului asta este ECOLOGIA si apararea mediului, de vreme ce nimeni nu poate schimba cursul natural al lucrurilor... oamenii se zbat pt ceva fara noima, insa vezi cine are de castigat din toata treaba asta: guvernele, oamenii de stiinta, ... si ceilalti sufera pt prostia si minciuna lor ... si cel mai castigat e diavolul care ii distrage de la adevarata problema a oamenilor: PACATUL si CUPTORUL DE FOC vesnic: IADUL pt cei ce nu sunt salvati doar prin Isus Cristos! ... sa vezi acolo Incalzire Globala ... - Matei 13:50 -
  • 0 (0 voturi)    
    da (Marţi, 22 ianuarie 2008, 1:52)

    etc [anonim]

    ma iar despre taxa de prima inmatriculare ? parca e 2007 in replay, vai de presa noastra de profesionisti si analisti..
  • 0 (0 voturi)    
    offtopic (Marţi, 22 ianuarie 2008, 8:02)

    SM [anonim]

    nu despre taxa de inmatriculare, ci despre poza sau mai bine zis despre soferii din ea. ziua, lumina, senin aproape toti au luminile de ceata aprinsa. inclusiv pampalaul de politist din frunte. de unde moda asta? care-i faza sa mergi si cu lumina de ceata aprinsa? is mai multe beculete pe masina si e mai "cool"?
    • 0 (0 voturi)    
      asa se obisnuieste (Marţi, 22 ianuarie 2008, 8:48)

      Catelu [anonim] i-a raspuns lui SM

      SM, oamenii aia vin de la o inmormantare si asa se obisnuieste pe aici - se aprind lumini in memoria sarbatoritului. Sa-i fie tarana usoara!
    • 0 (0 voturi)    
      fa-o si in Ungaria!!! (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 10:00)

      vali [anonim] i-a raspuns lui SM

      fa asa si in Ungaria care are cod rutier si te costa echivalentul a 50 euro !!!
  • 0 (0 voturi)    
    teapa (Marţi, 22 ianuarie 2008, 9:03)

    anonim [anonim]

    Am si eu o intrebare. Daca tot se pune problema aceasta cu mediul, dc eu ma duc si cumpar din Germania o masina, ma duc la taxe si impozite si platesc 4000 de Euro taxa, merg la politie, iau placute si apoi intra unu in mine si am dauna totala. Ptr ce am platit TAXA? E o mare prostie in loc sa fie o taxa pe an. DAR este vina noastra ptr ca trebuie sa iesim toti de pe toate forumurile , taximetristi, etc
    fix in Piata VIctoriei sa vedem noi pe unde mai iese Taricica cu noul lui Mercedes S klasse insotit de o armata de BMW - seria 5 platite din banii nostri...
  • 0 (0 voturi)    
    bla bla (Marţi, 22 ianuarie 2008, 10:32)

    bau bau [anonim]

    Este un evident joc de piata pe care il face nea Stroe in speranta ca va elimina concurentii directi. Faceti masini bune si multumiti-va cu mai putin profit...
  • 0 (0 voturi)    
    faceti ceva concret! (Marţi, 22 ianuarie 2008, 12:16)

    resp [anonim]

    Scrieti oficialilor UE sa nu se lase pacaliti de guvernantii nostrii.
    Nu ne putem astepta la nimic bun de la niste smecheri ordinari. Banditii tot banditi. Trebuie sa reclamam in continuare taxa la UE. Sa nu ii slabim pina nu se renunta total la taxa.
    Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
    6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si direct pe mail.
  • 0 (0 voturi)    
    nu-mi vine sa cred ca sintem tradati de oficiali u (Marţi, 22 ianuarie 2008, 19:42)

    puiuu [anonim]

    taxa trebie eliminata sintem frustati de un drept elementar .culme e ca sintem furati chiar de guvernantii nostri.ce putem face cu acesti dusmani ai poporului romna .
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 7:50)

    vali [anonim]

    Nu se poate sa nu priceapa baietii destepti ca taxeaza doar ce se cumpara (masini,case,terenuri),pentru ca cel care cumpara are bani!!!,Acesti bani prin renumitele lor programe,intra in buzunarele lor fara sa faca nimic!!!
    De ce nu se taxeaza toate masinile,prin impozitare in functie de cat polueaza ,ca si in Germanica,astfel,euro 3 ,4 si 5 devin competitive(chiar si ...Dacia Logan,iar drumurile se vor rari de ...fabricantii de fumuri si ...de tunuri!!!
    Apropo, un Seat Toledo ,model nou 2005 la 10000Euro merita si o taxa de 400 E in tara ,dar banii sa nu mearga i buzunar de baiat destept .
    (oferta a fost pe internet si am profitat din plin de ea!!
    La alegeri votati... putin!!!Asa EI vor avea ce vor,iar noi Forum.
    PA1!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version