Dacia contesta noua taxa auto

de Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 24 ianuarie 2008, 19:02 Economie | Companii

Proiectul de ordonanta de modificare a taxei de prima inmatriculare este total nesatisfacator pentru producatorii de automobile si de componente auto din Romania, a declarat pentru BBC Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, citat de Rador. Potrivit acestuia, cresterea taxei de aproape trei ori la automobilele noi si reducerea de 9,5-10 ori pentru automobilele non-euro "s-ar putea exprima in porti total deschise pentru toate automobilele care sunt vecine cu nefunctionalitatea din piata europeana in Romania".

Constantin Stroe este de parere ca numarul automobilelor foarte vechi care vor intra in tara dupa intrarea in vigoare a noii taxe ar putea ajunge la 500.000 de unitatii. "Îndraznesc sa spun ca volumul automobilelor second-hand din categoria celor foarte vechi se va inmulti cu patru, respectiv fata de 125.000 de masini second-hand intrate in 2007, eu prevad o jumatate de milion de masini", a spus oficialul Dacia.

Intrebat daca mai este valabila situatia in care Dacia ar putea fi nevoita sa dea afara din oameni in cazul in care se adopta noua taxa, Stroe a raspuns: "Categoric, da".

Vicepresedintele producatorului auto a precizat insa ca Dacia cauta solutii pentru a contracara efectele economice defavorabile. "Noi acum ne antrenam sa gasim solutii pentru a face fata acestor efecte economice defavorabile si nu va spun decat doua cai: o crestere de volume, care ne va permite sa suportam mai usor, si, a doua, va trebui sa cautam piete externe mai multe decat am gasit pana acum", a incheiat Stroe.

Ministerul Economiei si Finantelor a pus miercuri in dezbatere publica proiectul de Ordonanta de Urgenta privind noua taxa de prima inmatriculare. Astfel, pentru o masina veche de 2-3 ani, cu o capacitate cilindrica de 1.600 de centimetri cubi, si catalizator Euro 4 va plati o taxa de 632 de euro. Pentru Euro 3, cu 4 ani vechime si 1.600 de centimetri cubi taxa ajunge insa la 1608 euro. Noua taxa auto va intra in vigoare la inceputul lunii iulie.











4564 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    corectati (Joi, 24 ianuarie 2008, 19:24)

    Limba si Gramatica Romana [anonim]

    insatisfacatoare in NESATISFACATOARE.

    si mai multa grija pe viitor cu furculisionurile
  • 0 (0 voturi)    
    O noua prostie a guvernului Tariceanu (Joi, 24 ianuarie 2008, 19:36)

    Razvan (360romania.eu) [anonim]

    De ce sa taxezi masinile noi mai mult decat pe cele vechi ? Ideea era sa se reimprospateze parcul auto. Aceasta taxa va incuraja lumea sa cumpere masini vechi in locul celor noi.

    Nu imi vine sa cred ca niste factori de decizie in guvern pot fi atat de prosti. Cel mai probabil este vorba de coruptie. Oare cine are ceva de castigat din taxa asta ? Ce firme ?
    • 0 (0 voturi)    
      Gresesti (Vineri, 25 ianuarie 2008, 8:57)

      Catelu [anonim] i-a raspuns lui Razvan (360romania.eu)

      Razvan, gresesti cand crezi ca menirea taxei era improspatarea parcului auto. Singura ei menire era procurarea de bani pentru uzul privat al catorva membri ai guvernului.
      Asta s-a realizat prin incurajarea vanzarilor de Citroen si prin cresterea bugetului de stat din care fura fiecare cat poate.
      Daca i-ar fi interesat sa curete parcul auto ar fi taxat rablele care se tarasc prin toate orasele romanesti. Nu cu mii de euro, dar macar sa se simta ca cel care polueaza mai mult plateste mai mult.
    • 0 (0 voturi)    
      Salariul (Vineri, 25 ianuarie 2008, 9:25)

      raduxo [anonim] i-a raspuns lui Razvan (360romania.eu)

      Decat sa se reimprospateze parcul auto mai bine s-ar reimprospata salariile, daca romanii si-ar permite cu totii un trai decent ar alege cu siguranta o masina noua. Nu faci sa dispara saracia din tara punand taxe suplimentare... s-au cel putin asa vad eu problema.
    • 0 (0 voturi)    
      nici asa nici asa (Vineri, 25 ianuarie 2008, 9:53)

      taxonomu [anonim] i-a raspuns lui Razvan (360romania.eu)

      Daca va uitati pe un site de masini vedeti ca se ofera masini din 2000 incoace pentru ca asta e cererea si pretul incepe de undeva de la 4-5000 E.Ori tocmai astea sunt taxate de noua lege si in afara de cele euro 4 cu motoare benzina mici si medii restul insemna tot vreo 600E -1500E taxa (fata de 1000 - 1700 taxa veche) . Nu mai aduce nimeni rable de afara. Nu se mai cauta. Oamenii au bani. Nu va mai agitati asa .Romanul e mandru si nu merge cu jafuri!!! Exceptie sunt cei care trec si ei de la Dacii la ceva euro 2 si care sunt foarte putini. Presiunea ofertei va ieftini masinile vechi care oricum nu merita atat. Pe de alta parte cine vrea masina noua si "ieftina" tot Logan isi va lua. Dacia face valuri degeaba. Sa vina cu preturi competitive nu cu ligheane la preturi de limuzine.
      La taxe cat mai mici!!
      • 0 (0 voturi)    
        "Romanul e mandru si nu merge cu jafuri" (Joi, 14 februarie 2008, 20:02)

        Emil [anonim] i-a raspuns lui taxonomu

        1. Romanul nu "e" Romanul "sunt"
        2. Unii "e mandru" altii "e mai sarac si deci mai putin mandru"
        3. Ceea ce astazi NU e rabla, maine o dsa fie
        4. Loganul, pe langa pret, iti da si tie sa muncesti, mai precis e la fel de bun precum esti capabil sa muncesti.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa auto (Vineri, 25 ianuarie 2008, 13:04)

      Tariceanu Labagiul [anonim] i-a raspuns lui Razvan (360romania.eu)

      " Nu imi vine sa cred ca niste factori de decizie in guvern pot fi atat de prosti."
      Nu e vorba de prosti... sunt nesimtiti si corupti. Trebuie un Tepes sa-i traga in teapa pe Tariceanu si ai lui mafioti....
  • 0 (0 voturi)    
    solutii pt Dacia/Renault (Joi, 24 ianuarie 2008, 19:40)

    SG [anonim]

    "Noi acum ne antrenam sa gasim solutii pentru a face fata acestor efecte economice defavorabile "
    Exista o solutie mult mai sigura [in sensul ca da rezultate sigur]: sa imbunatatiti calitatea produselor dvs incat sa fie competitive cu celelalte de pe piata. Oare de ce Porche sau BMW nu plang in presa ca si copiii ca au nevoie de taxe de protectie impotriva altor producatori ?
    • 0 (0 voturi)    
      SNOBISM ? (Vineri, 25 ianuarie 2008, 11:07)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui SG

      Nu cred ca vorbesti in cunostiinta de cauza cand afirmi ca Dacia nu produce calitate (evident pentru pretul cerut, poate putin cam mare pentru buzunarele oricarui roman). Nu este cazul sa compari masina (BMW) cu drezina (DACIA), sunt alte clase de calitate si de pret. Acelasi rationament trebuie aplicat si daca tinem cony de costurile de intretinere. La orice masina noua (si nu vorbesc doar de DACIA ci si de CITROEN, RENAULT, auto cu capacitati mici), exista o perioada de garantie de min 2 ani. Pentru un auto vechi .... Hai sa nu cadem in snobism si sa consideram ca orice produs romanesc este de aruncat.
    • 0 (0 voturi)    
      re.... (Vineri, 25 ianuarie 2008, 11:55)

      dd [anonim] i-a raspuns lui SG

      man, esti idiot, bine ca n-ai spus lamborghini si ferrari...
      Un porche costa cam cat o parcare intreaga de loganuri.
    • 0 (0 voturi)    
      de-aia! (Vineri, 25 ianuarie 2008, 12:01)

      dder [anonim] i-a raspuns lui SG

      Cu parere de rau dar BMW si Porche beneficiaza de protectie... acolo la ei acasa! Fiecare tara are propriul interes un a-si proteja industria.. doar noi urmarim "ecologizarea"europei ... pentru ca tot muritorul de foame a Romaniei sa-si poata lua un BMW sau Porche si sa dam de lucru nemtilor.... sa le curatam parcul auto... ca noi n-avem nevoie de ecologie...
      NOI VREM SA FIM MANDRII... si rupti in cur!
      • 0 (0 voturi)    
        Judeca doar pt tine ! (Vineri, 25 ianuarie 2008, 22:05)

        German [anonim] i-a raspuns lui dder

        Uite un ex : Am luat din Germania un Audi A6 1.9 TDI , 130 cp , din 2003, norma EURO3, cu 13.500 euro , la care ma obliga taricenii ca tine , sa platesc 1.800 euro taxa , adica peste 13 % din pretzul de achizitie . Masina are toate dotarili in afara de tapiserie din piele , are 117.000 km rulatzi ceea ce inseamna sa zicem o uzura fizica in jur de 15 % . Pai la acest pret nu pot sa-mi iau numai ceva mult mai "slab" , chiar si cu 0 km ... ne-mai vorbind de LOGAN care nici nu "pute" pe langa A6 ! Pai de ce sa dau aceeiasi suma pe un Logan , CITROEN ori altceva nou , care nu-mi asigura nici macar pe jumate confortul , siguranta si placerea de a conduce ?! DE CE ?! ... Taricenii "stie" de ce !!!
  • 0 (0 voturi)    
    nrusinare (Joi, 24 ianuarie 2008, 19:51)

    silviu [anonim]

    Chiar nu exista rusine la acest om? De 17 ani Dacia a produs o pseudomasina la preturi atronomice in raport cu calitate.Sa produca ceva de calitate nu sa traiasca pe spatele altora.
    • 0 (0 voturi)    
      Productia Dacia (Joi, 14 februarie 2008, 20:06)

      Emil [anonim] i-a raspuns lui silviu

      ma simt obligat sa revin: NU Dacia produce! Produc unii dintre noi care "uita" de mandrie cand e vorba sa munceasca. Se vaita unul pe aici ca nu poate sa isi aduca un Audi. De ce nu merge acolo? Hai ca am inceput sa spun tampenii in raspuns la unele idiotenii de aici.
  • 0 (0 voturi)    
    s-o creada el! (Joi, 24 ianuarie 2008, 19:54)

    Nicky [anonim]

    S-o creada el ca doar 500.000 mii! Io deja am ochit vreo 3 pe mobile.de, si la un loc fac cam 7000 de euro, maxim 12000 cu taxele cele noi!
    Pe ei fratilor, sa-i umplem de fum!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce totusi taxa ? (Joi, 24 ianuarie 2008, 20:12)

    bambi [anonim]

    Daca alte tari din uniune au fost date in judecata si au fost puse sa dea banii inapoi, cum e posibil ca UE sa fie de acord cu aceasta taxa ? Daca chiar ramane in vigoare o asemenea taxa , va mai fi inca un motiv pe lista mea de motive pt care nu mai merita sa te intorci in tara. Apropo de taxa, eu mi'am luat un hyundai 97 cu 1500 E, care nu se compara cu nici o dacie autohtona, si pentru care ar trebui sa platesc taxa undeva la
    ~3000E pt inmatriculare in RO. Huooooo. Sa o creada ei ca eu am sa dau bani pe asa ceva. Am rezidenta in cehia si nu am nevoie de numerele lor de ro
  • 0 (0 voturi)    
    tariceanu... tradatorul romanilor (Joi, 24 ianuarie 2008, 20:14)

    jean [anonim]

    Incepe sa imi para rau ca tariceanu doar si-a julit genunchiul la accidentul sau cu motocicleta...

    Sa dea bunul Dumnezeu sa cunosti saracia taricene...
    • 0 (0 voturi)    
      nu pot sa cred (Joi, 24 ianuarie 2008, 21:39)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui jean

      Cu prima forma a taxei Tariceanu avea de castigat ca importa Citroen. De noua forma tot Tariceanu e vinovat si are ceva de castigat. Mai dati-o dracului de treaba, nu vedeti ca aveti un fix cu omul asta?!
      • 0 (0 voturi)    
        TARICEANU (Vineri, 25 ianuarie 2008, 10:53)

        GOGU [anonim] i-a raspuns lui Adi

        A dat cu stangul in dreptul de prost ce este! Stii ce capacitati cilindrice au autovehiculele pe care le vinde Tariceanu? Mici, adica taxe mici la prima inmatriculare. Asa mai iese la fata. Este atat de incapatanat incat pana si propria afacere are de suferit... Cat de prost, Doamne!
      • 0 (0 voturi)    
        sarcina (Vineri, 25 ianuarie 2008, 12:06)

        FIX [anonim] i-a raspuns lui Adi

        E doar sarcina de serviciu. Sta si da in Tariceanu sa nu se vada ce balaceala scoate Base.
        Revenind la taxa, Stroie cica, 125.000 masini foarte vechi au intrat in 2007. Cat de vechi erau daca trebuiau sa fie cel putin Euro4? Mai vechi de 2001-2002 nu era nici una. Comparativ cu Dacia din 1980-1990 astea-s lux!
  • 0 (0 voturi)    
    sa se oftice renault sugativa (Joi, 24 ianuarie 2008, 20:36)

    rco [anonim]

    sa-si bage unghia in gat, si sa ne mai scuteasca. nu accept ca 22 mil de romani sa suporte in spate renault cu loganul lor prin aceasta taxa de toata jena. oricum, si cu noile valori, mi se pare foarte mare taxa, si se nedreptatesc masinile noi - pt un euro 4 e foarte scumpa taxa... la fel si pt euro 3 => ideea e aceeasi - sa se loveasca in tot ce concureaza loganul("avutie nationala")
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia contesta noua taxa auto (Joi, 24 ianuarie 2008, 20:39)

    Sacaitorul [anonim]

    Razbunare pentru NOKIA!!!!
    Asa e in economia europeana, trebuie sa stii sa si pierzi!
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 24 ianuarie 2008, 20:44)

    gabi [anonim]

    am o rugaminte la voi:ma poate informa cineva corect in privinta inmatricularii unei masini in romania,ca apoi sa circul cu ea in alt stat din uniunea europeana.precizez ca am rezidenta in italia!este legal sa fac asa ceva:masina inscrisa in romania,platit asigurare,impozit si ce mai trebuie in romania...si circulat in italia,sau un alt stat din interiorul uniunii?
  • 0 (0 voturi)    
    asa le trebuie (Joi, 24 ianuarie 2008, 21:08)

    tudor [anonim]

    daca pana acum Dacia a fost de acord cu taxa de prima inmatriculare, acum si-a luat-o peste nas, pentru ca dom' tariceanu nu proteja de fapt pe Dacia ci pe masinile imputite pe care le vinde el aka citroen, la un golan diferenta de pret la taxa e destul cat sa faca omu sa mai stranga bani de o masina straina, ca deh daca tot dai un ban macar iei ceva bun
  • 0 (0 voturi)    
    fara dacia (Joi, 24 ianuarie 2008, 21:38)

    totfalusi csaba [anonim]

    pai normal ca cei de la dacia comenteaza, de ce sa castige omul sarac las sa castige numai ei cu masinile lor ,
    decat sa imi iau dacie noua mai bine imi iau 3 golf 3 si le schimb in fiecare zii.

    Rusine ei vor ca tot omul sarac sa aiba de pierdut nimic de castigat.
    • 0 (0 voturi)    
      Costuri de intretinere (Vineri, 25 ianuarie 2008, 10:58)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui totfalusi csaba

      Inainte de a aplica ce zici, verifica costurile de intretinere pentru ambele variante...
      Suntem prea saraci pentru masini ieftine la mana a 2-a.
      • 0 (0 voturi)    
        costuri de intretinere (Luni, 28 ianuarie 2008, 2:56)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui GOGU

        Ma supara sa vad pareri care zic ca Dacia Logan ar fi ieftina la intretinere, in comparatie cu alte modele germane, de aceeasi clasa. Lucrez in domeniul de piese de schimb atat nou cat si second hand (dezmembrari), si pot sa zic concret ca cele mai costisitoare masini la intretinere si la piese sunt cele frantuzesti, mai ales Renault. Rog frumos sa nu dam pareri (ERONATE) fara a fi in perfecta cunostinta de cauza, doar de dragul de a ne exprima ideile proprii.

        Apropos, de taxa, oricum ar fi, niciodata nu va fi in favoarea cetateanului de rand, asta sa tineti bine minte. Desi eu personal cred ca si noi, posesorii de masini ar trebui sa avem un cuvant de spus.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa in SUA (Joi, 24 ianuarie 2008, 21:46)

    George [anonim]

    Mie mi se pare normal ca taxele pe masinile noi sa fie mai mari de taxa pe masinile vechi.

    La fel este si in SUA, si motivatia este foarte simpla. Taxa de fapt nu e calculata functie de cat de noua sau cat de veche e masina, ci e procent din valoarea de piata a masinii, care este foarte strict determinata de o organizatie independenta.

    Cu cat valoarea de piata a masinii este mai mica, cu atat valoarea taxei este mai mica.

    Exista si un argument logic pentru care cineva ar ezita sa cumpere o masina mai veche, insa multi nu realizeaza asta.

    O masina noua nu are practic nevoie de reparatii si randamentul de consum al benzinei (nr de kilometri pe litru de benzina) este mult mai bun decat la o masina veche. Astfel, dai mai multi bani pe o masina mai noua, insa salvezi bani in intretinere, reparatii si benzina consumata (care nu e putin).

    Daca nu mergi mult cu masina, s-ar putea sa nu conteze astea si sa iei o rabla. Insa daca circuli mult cu masina va trebui sa te gandesti mai mult la ce fel de masina iti trebuie...

    Mie mi se pare ca discutia de ce o masina noua e taxata mai mult decat una veche stupida, deoarece principiul logic e doar valoarea masinii.

    Vrei sa nu polueze, nu inmatriculezi masina pana nu trece testele de poluare, si unele state americane deja fac asta...

    Restul nu este decat incercarea unor producatori sa-si protejeze cu orice pret piata de desfacere...
  • 0 (0 voturi)    
    razgandeanu (Joi, 24 ianuarie 2008, 23:02)

    tarabostes [anonim]

    cum ne-a obisnuit de acum, tariceanu si compania dau dovada de-o nesimtire egala cu prostia, dar care in cel mai scurt timp ii va costa viitorul lor politic.
    superiori, ingamfati si aristocrati, acesti "domni liberali" ne cred o gloata proasta pe care s-o vrajeasca ei cum doresc.
    dezbaterile pe marginea "taxei auto" sunt edificatoare. ca sa combati ultimele inepti ale tariceanului, e suficient sa-l citezi din discursurile anterioare, atunci cand sustinea prima versiunea a taxei. acum, cu aceeasi inversunare sustine contrariul... ce sa mai credem?!
    ori e prost, ori ne crede prosti...
  • 0 (0 voturi)    
    Raspuns lui George (Vineri, 25 ianuarie 2008, 0:45)

    Christian Curec [anonim]

    George:

    Absurd...
    Impunerea unei taxe presupune protejarea economiei proprii...
    Cind am aceptat intrarea in UE am acceptat ca comertul intre statele membre sa fie exceptat de taxe.

    SIncer sa fiu asta este ratiunea si baza UE.

    Ce face SUA... ma doare in ...cot.

    Ei se protejeaza de China.. Ce face Guvernul nostru in schimb, e o magarie.
    Taxeaza masinile...vechi, ca polueaza...apoi masinile noi...ca... e mai bine asa... si... cert e ca sunt in CACAT...

    Tare as vrea sa vad clauzele contractului cu Renault, care sincer sa fim are toate drepturile sa se revolte da cumva idiotii pe care i-am votat si ne reprezinta au inccalcat cumva clauzele... alea care de obicei nu se fac publice - in Romanica.

    Pentru cum au modificat legea... RUSINE... atitia ani nu am avut voie sa aducem masini vechi, si brusc, aduceti baieti, poluati, nici o problema... in masa...

    Ori sunt prosti, ori sunt prosti, ori sunt prosti, nesimtiti si corupti, sincer, probabil toate la un loc.
    Mi-e si rusine ca i-am votat (naq ca am spus-o si pe asta).

    Christian
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i bai! (Vineri, 25 ianuarie 2008, 8:15)

      Alien [anonim] i-a raspuns lui Christian Curec

      ca vin alegerile si poti sa votezi impotriva lor!! Eu as fi de-adreptul surprins sa-i mai vad in parlament dupa alegeri, ar insemna ca inca mai sunt oameni suficient de "naivi" incat sa-i voteze in continuare.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa, Guvernul, Uniunea Europeana si oile... (Vineri, 25 ianuarie 2008, 8:19)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Christian Curec

      Nu exista niciun argument logic pentru aceasta taxa in afara de bani pentru Guvern, inca un mod de a baga mana in buzunarele noastre.
      Taxa este absurda din punct de vedere ecologic, taxa este absurda din punct de vedere al protejarii vreunui producator. Taxa asta aduce bani la buget si nimic mai mult... Cei din Comisia Euorpeana sunt si mai imbecili ca au inghitit argumentele celor din Guvernul Romaniei.
      De ex. in Germania nu exista o astfel de taxa, poti sa cumperi ce masina vrei, cu ce norma de poluare vrei. In schimb cu cat masina polueaza mai mult cu atat platesti mai mult impozit pe an. Ex. am cumparat un Golf II din 1991 cu EURO 1, am platit 300 de euro pe masina pentru ca aveam nevoie de o masina pentru o perioada scurta de timp. Impozitul pe an la aceasta masina este de 130 de euro. Puteam sa-mi cumpar si o Dacie din 1991 NON Euro, plateam putin mai mult.
      In schimb daca imi cumparam ultimul model de Dacia cu EURO 4 plateam in Germania!!!! 50 de euro impozit pe an.
      Romania inca nu a auzit de economia de piata si de liberalizarea pietei.
      Si sa fim seriosi, nimeni si nimic nu va opri sistemul politic din Romania sa faca ce vor ei cu noi. Suntem si vom fi o turma de oi si nimic mai mult, ca rusii, ne trebuie cineva la carma tarii care sa isi bata joc de noi pentru ca alta situatie nu cunoastem.
      Vrajeala maxima vine de la UE, UE nu vrea sa ne ajute, UE nu vrea decat sa isi asigure o noua piata de desfacere, UE nu vrea decat sa isi protejeze propriile interese... restul este propaganda.
    • 0 (0 voturi)    
      Christian Curec (Vineri, 25 ianuarie 2008, 10:15)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Christian Curec

      si cum ai vrea fie taxate masinile? cand taxa pt rable era super mare toata lumea a zis ca e interesat sa isi vanda masinile noi.. acum cand taxa pt rable a scazut ne certam ca o sa poluam atmosfera cu rable.. pai cum vreti voi sa fie taxa asta?
      • 0 (0 voturi)    
        mai gigi, mai baiatule... (Luni, 28 ianuarie 2008, 0:54)

        Arthur [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Pai tocmai aia e, ca nu vrem taxa asta nicicum, e absurda. Cu taxa asta nu protejezi mediul inconjurator. Eventual acceptam un impozit anual, care sa includa si o componenta de mediu, in functie de cat polueaza masina, cum este in Germania. E mai just, dar cum sa faca asa ceva, se supara toti pensionarii si amarastenii posesori de dacii vechi. Asta iese din discutie, au nevoie de alegatori. Dar fiindca au nevoie si de bani, ne jecmanesc pe noi, cei care indraznim sa visam la ceva bun si ieftin.
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca e mai simplu (Vineri, 25 ianuarie 2008, 10:26)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Christian Curec

      pe langa incompetenta lui vosganian pe primul loc se situeaza interesul comunitatii:<br><br>noi suntem piata de consum pentru ei; pai cum sa luam rablele de la ei daca aveam taxa de prima inmatriculare foarte mare? <br><br>apoi taxa si-a pierdut orice culoare verde si nu are nici o legatura cu mediul. Este doar o alta forma sa ia bani mai multi de la cei care au bani de masini noi. Taxa ar fi fost k daca nu ar fi fost atat de mare pentru masinile noi.<br><br>Din pacate Vosganian da explicatii ecologice (cretine de altfel, cum o masina noua o sa polueze mai mult? civicul diesel are 0 emisii de CO2, probabil o sa introduca si o taxa separata pentru modele hibrid de 3-4000 de euro ca oricum sunt masini scumpe si cine le cumpara isi permite sa umble sacul statului) pentru o taxa puternic poluanta! <br><br>E foarte bine ca in felul asta toata lumea o sa poata sa isi permita o masina, dar e foarte rau ca incurajeaza pe toti la shuri cat mai vechi...
    • 0 (0 voturi)    
      ns (Vineri, 25 ianuarie 2008, 11:47)

      Zbiciu [anonim] i-a raspuns lui Christian Curec

      Propunerea guvernului este dincolo de orizantul logicii mele ... Ma amuza ca ii zice si taxa de poluare :) ... conform careia masinile vechi sunt mai environment - friendly ....

      De ce nu se renunta la taxa asta si se taxeaza direct masinile vechi?
      Un camion Roman de 25 de ani arunca in aer noxe si particule incomparabil cu un Logan.
      Cine vrea sa conduca un Golf 2 de 20 ani sa plateasca RCA ca in Germania. Idem pt cei cu dacii de 30 de ani. [Si, desigur sa poti sa-ti faci RCA si pt 1 saptamana] iar cel care vrea sa mearga la serviciu zilnic cu o rabla care intoxica orasul sa plateasca o suma descurajatoare.
      RCA-ul sa reflecte vechimea masinii si gradul de poluare.
      Cei care viseaza la masini vechi, ieftine, producatoare de noxe sa se gandeasca la parintii care au copii cu maladii respiratorii, sau care se nasc cu malformatii. Si sa se gandeasca ca NIMENI nu le garanteaza sanatate si tinerete fara batranete ....
      In fond problema de reduce la bunul simt si sentimentul de responsabilitate care lipseste de la foarte multi.
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia contesta taxa auto (Vineri, 25 ianuarie 2008, 7:16)

    Liviu [anonim]

    S-a trezit acum si directorul de la Dacia sa afirme ca masinile second - hand straine sunt mai rele ca alea noi de la noi .
    Ce comenteaza fata de faptul ca Golanul este chemat la service pentru ca RUGINESTE dupa 3 ani.
    nu va mai tot agitati - lasati fiecare roman sa isi cumpere ce masina vrea el - nu ii mai varati pe gat masini proaste si taxe nezustificate .
  • 0 (0 voturi)    
    Jenant (Vineri, 25 ianuarie 2008, 8:05)

    Stoewer [anonim]

    Declaratiile lui Stroe si a celorlalti pricolici de la Dacia sunt jenante. Din ele nu rasufla decat faptul ca sunt constienti ca produsele lor sunt absolut necompetitive, altfel nu le-ar tremura tartitza. Statul roman nu are dreptul sa incurajeze mediocritatea, aka produse precum Dacia.
    • 0 (0 voturi)    
      dacia (Vineri, 25 ianuarie 2008, 16:42)

      muller [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      stroe are dreptate, cei care vad putin mai departe de frustrarea lor ca nu au bani sa-si cumpere nu stiu ce bmw o sa intelegea ce inseamana dacia pentru economia tarii.

      dacia (logan) ii de buna calitate la banii la care dai pe ea si la cati ani merge cu costuri minime de intretinere. problema ii ca sunt multi ca si tine care is anti-dacia din principiu si fara motive chiar daca statisticile demostreaza clar ca loganul ii produsul perfect pentru multi din romania si si mai multi din alte tari (mult mai important decat vanzarile din romania).
      • 0 (0 voturi)    
        draga muller (Luni, 28 ianuarie 2008, 1:02)

        Arthur [anonim] i-a raspuns lui muller

        nu statisitcile imi spun ce imi place mie, ce vreau eu. tu nu ii asculti pe ceilalti, tu sustii numai inepttile tale, pana iti ies ochii din cap. stroe sustine ceea ce sustine pt ca e mai simplu si mai comod sa omori concurenta decat sa produci ceva competitiv.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Vineri, 25 ianuarie 2008, 9:52)

    ocsi [anonim]

    am adus un opel corsa din 93 cu euro 2 masina functioneaza bine voi plati taxa 250 euro la vara si voi putea lasa dacia 1300 la gunoi fara nici un program rabla..
    • 0 (0 voturi)    
      corsa (Vineri, 25 ianuarie 2008, 16:25)

      nume [anonim] i-a raspuns lui ocsi

      corsa din '93 ? pai n-o sa prea progresezi fata de dacia 1300 :) am condus multe masini la viata mea, dar un corsa din '96 ramane pe departe cea mai naspa masina condusa vreodata de mine.
      gusturile nu se discuta, dar eu ti-as recomada sa-ti iei orice altceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai lasati circul electoral .... (Vineri, 25 ianuarie 2008, 10:51)

    Simona Ionescu [anonim]

    Ce nu inteleg eu, este ca atunci cand era o taxa buna pt. a descuraja aducerea rablelor din UE, toata lumea - inclusiv dvs! - ati sarit cu gura ca "se impiedica libera circulatie a marfurilor, ca romanii nu sunt lasati sa isi cumpere masina care vor...bla.bla.bla..."Acum, cand taxa este asa cum a vrut UE, iar nu e bine! acum ziceti ca se da "liber" la rable si o sa ne umplem de ele! De fapt, ce vreti voi?
    Ideea e simpla: in UE au scazut sau chiar stagnat vanzarile de masini; asta inseamna ca a scazut productia; asta duce la eventuale concedieri de personal. Concluzia: cei din UE trebuie sa scape de masinile vechi, pentru ca cetatenii lor - nu si ai nostri! - sa-si cumpere masini noi! Altfel spus: ai nostri sa o duca bine iar altii (din noile intrate!) sa se descurce cu ce vrem NOI sa le dam! Ieri seara pe un post TV, un apreciat jurnalist, dadea exemplul Austriei, unde la licitatiile de auto second hand pot participa doar dealeri auto (persoane juridice!), dar conditia era ca dupa achizitionare respectivelor masini, dealerul are obligatia sa le scoata din Austria! Asta nu mai incalaca libera circulatie a marfuriloe, nu? cetatenii austrieci nu sunt impiedicati sa-si cumpere ce masina vor? De ce nu va preocupa si subiecte reale, ci doar din cele cu iz politic si populist? stiu ca suntem in an electoral, dar....o vointa unita a romanilor - privita nu doar din punct de vedere politic si electoral! - cred ca ar face mult bine Romaniei si romanilor!!!
    • 0 (0 voturi)    
      vai cucoana (Luni, 28 ianuarie 2008, 1:14)

      Arthur [anonim] i-a raspuns lui Simona Ionescu

      ce desteapta esti. si toti cei care repetati ca un ecou galusca asta despre teoria conspiratiei a vesticilor. tocmai romanii o sa relanseze industria producatoare de masini a germaniei, chipurile, cumparand masinile uzate de 5000 de euro de acolo. hahaha...
  • 0 (0 voturi)    
    ptr gabi (Vineri, 25 ianuarie 2008, 11:29)

    meme [anonim]

    In germania ai voie sa circuli numai 6 luni cu masina inmatriculata in ro daca ai rezidenta. am insa cunostinte care circula de ani buni cu numere cehesti aici in germania, fara nici o problema. incearca sa intrebi la autoclubul italian.
    Legat de astia de la dacia - cu litere mici - sa se duca dracului. cand "produsele" lor vor fi mai cautate decat mercedes mai vorbim pana atunci ciocul mic. intai sa despagubiti pe toti cei care au fost obligati sa va suporte proasta calitate, motoare care dupa 80000 km trebuie reparate capital, pivoti schimbati la fiecare 5000 km, masini noi scoase din fabrica care merg direct la service si multa multa rugina. credeti ca am uitat?
    • 0 (0 voturi)    
      TRAMVAI (Vineri, 25 ianuarie 2008, 16:27)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui meme

      La tramvaiul tau la cat schimbi pivotii?
    • 0 (0 voturi)    
      ESTI CAPSUNAR? (Vineri, 25 ianuarie 2008, 16:34)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui meme

      Esti un capsunar, care mananca radacini si a cumparat un cazan de masina de marca
    • 0 (0 voturi)    
      TARANE (Vineri, 25 ianuarie 2008, 16:44)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui meme

      Tarane, ai auzit de Clasa A de la merc ca s-a rasturnat la testul elanului (elanul este o vaca cum are bunicul tau la tara dar cu coarne mai mari)
      Daca ai avea bani de TAXI, ai putea intreba taximetristii ce au schimbat, sau nu la Loganul lor.
      Fraieri cocliti si snobi.
      Cum sa compari racheta (mercedes) cu trompeta (logan)?
      Hai sa nu mai producem nimic la noi ca este prost.
      • 0 (0 voturi)    
        GOGULE, gogoasa de trompeta (Luni, 28 ianuarie 2008, 1:19)

        Arthur [anonim] i-a raspuns lui GOGU

        mah, nu vrea nimeni sa se inchida dacia. sa produca nene, cat vor, pana cand vor. dar sa nu ma oblige pe mine, sa cumpar logan. nu vreau uite. numai ca sa-ti fac ciuda.
  • 0 (0 voturi)    
    taxe auto enorme - N-O SA VOTEZ pnl (Vineri, 25 ianuarie 2008, 11:45)

    Catalin [anonim]

    Masina e in Europa un strict necesar in conditiile in care cumparaturile nu se mai fac la alimentara din fatza blocului in fiecare zi ci la supermarketurile de la marginea orasului odata pe saptamana. Trebuiau sa se gandeasca si la impactul inchiderii magazinelor de cartier si deschiderii supermarketurile....castiga din eliminarea economiei subterane dar apar si alte efecte. Au ramas cei de la guvern cu un fix de pe vremea comunista ca masina e un lux, de ce sa aiba romanii masini ? Uite de aia. Sa puna taxa de lux pe masinile de peste 12000 de euro si/sau cu motoare de peste 1.6, nu sa ia tot de la saraci si de la clasa medie. Uite de aia N-O SA VOTEZ CU PNL pentru ca e un partid al bogatasilor....defapt asta inseamna partid de dreapta pentru cine nu stie...Au pus cota unica ca sa-i avantajeze pe bogati si nu le-a ajuns la nesimtiti acum vor si taxe auto enorme pentru clasa medie.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa va dispare (Vineri, 25 ianuarie 2008, 12:38)

    Flori [anonim]

    Noua forma a taxei de prima inmatriculare a fost facuta ca sa inchida gura celor de la UE, care in caz contrar ar fi castigat procesul si ar fi impus returnarea taxelor incasate ilegal.
    Asa Comisia UE si-a retras reclamatia si sumele incasate raman la guvern.
    Este o aiureala sa justifici taxa cu poluarea fiindca nu poti prevedea cat va merge cineva cu o masina. Daca masina se vinde sau devine inutilizabila dupa un an, cine mai returneaza taxele?
    Taxele pentru poluare sunt deja incluse peste tot in acizele pe combustibili (cat arzi atata platesti) dar acolo pretul este asa de mare ca nu mai au loc si alte taxe.
    Dupa ce o sa piarda procese din tara ale celor nemultumiti ca au platit deja taxa, plus protestele celor ce vand masini noi vor anula taxa asta stupida, maxim pana la sfarsitul anului.
  • 0 (0 voturi)    
    dacia (Vineri, 25 ianuarie 2008, 13:14)

    andy [anonim]

    Politica dusa de dacia-renault pe piata auto din Romania nu pute nitel a monopol?
    • 0 (0 voturi)    
      AI DREPTATE (Vineri, 25 ianuarie 2008, 16:29)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui andy

      Ai dreptate, prosti prosti, dar sunt ai nostri. Macar angajeaza personal si vand mai mult afara decat la noi
    • 0 (0 voturi)    
      lasati dacia (Vineri, 25 ianuarie 2008, 16:32)

      john [anonim] i-a raspuns lui andy

      ce monopol o facut dacia ?

      orice tara producatoare de masini isi protejeaza cat de cat producatorii autohtoni. si ii normal sa fie asa pentru ca ii o sursa forate mare de slujbe, exporturi, taxe la buget din care toti locuitorii tarii au de castigat.

      da-mi exemplu de o economie care supravietuieste numai din importuri ?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu stiu zau... ba stiu foarte bine (Vineri, 25 ianuarie 2008, 13:22)

    razvan [anonim]

    Eu am mers cu logan si sincer pot sa spun ca e o masina acceptabila la un pret acceptabil. Ce e rau in asta? Evident nu se compara cu alte marci cum ar fi cele germane. O prefer totusi masinilor asiatice. Mai au si un service destul de prompt pe deasupra.

    Ai mei au evitat mereu sa cumpere masini vechi ca sa nu se duca cu ele din doua in doua luni la mecanic. Cred ca e cea mai buna alegere chiar daca platesti mai mult la inceput.

    E pur si simplu stupid sa maresti taxa pentru masinile care polueaza putin, mai bine zis e o contradictie. In Europa se discuta diminuarea nivelului de CO2 prin fel de fel de masuri iar noi ne grabim sa facem tocmai contrariul. In UE se subventioneaza cumpararea vehiculelor care polueaza putin, iar noi le taxam.

    Daca oficialii de la Bruxelles s-au gandit sa ne transforme in cimitirul de masini al Europei (cum au facut deja cu Polonia) si sa mai scoata si niste bani din asta (nu uitati ca dealer-ii de masini second-hand germani si-au deschis filiale in Romania), au reusit. Le mai da o mana de ajutor si entuziasmul cretin specific romanesc: "sa-i umplem de gaze!"

    Asa ca luati-va masina de 1500 de euro si aruncati-o dupa un an...

    A! era sa uit. Trebuie sa le urez succes in afaceri tuturor gentlemen-ilor dubiosi care abia asteptau sa se schimbe legea: trecerea de la bisnita la import de automobile este un pas urias inainte pentru orice schimbator tuciuriu de valuta.

    La mai bine!

    P.S. Renteaza mai mult un matiz nou si mic si vai de capul lui decat un ditamai mercedes de 40 de ani. Ce sa-i faci, noi romanii iubim externalizarea marimilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Logan! (Vineri, 8 februarie 2008, 8:28)

      Lucky [anonim] i-a raspuns lui razvan

      Nu uita ca Loganul e nou - are maxim 3 ani, de aceea n-ai "fost pe la mecanic". Da cand incepi sa mergi cu el ...
      Alea de dincolo, in special din Germania - tara care tine la standardul DIN - merg, cum zici si dupa 15 ani sau mai mult si n-au trecut pe la "doctor". Tare curios sa vad Logan-ul dupa 15 ani! Vezi ca deja se "inroseste" pe la esapament si tobe!
  • 0 (0 voturi)    
    ce bafta au nemtii astia (Vineri, 25 ianuarie 2008, 14:33)

    florin [anonim]

    cu romanii astia prosti si fara minte. Ganditi-va ce ar insemna daca ar pleca Renault din tara asta, toata zona aia unde este fabrica ar dispare desteptilor. Uitati-va putin in Germania cand a plecat Nokia desi primisera ajutoare de la statul german. Acolo sunt 4000 de concedieri daca Dacia da kix vor fi 40000 de concedieri fara sa mai punem la socoteala satelitii. Si uite asa alti cersetori si alti capsunari....
  • 0 (0 voturi)    
    Cum trebuioa facut sa fie corect (Vineri, 25 ianuarie 2008, 16:45)

    andrei [anonim]

    Erau 2 variante corecte de aplicare a taxei :
    1. Versiunea gen "taxa pe lux". Porcent din valoarea de cumparare de nou din factura sau SH daca are factura sau daca nu valoarea de catalog. Eventual acest procent ar trebui corelat cu valoarea masinii (cele sub 10K 2% cele intre 10K-20K 3% si asa mai departe pana la un maxim de 10% pt masinle de aproape 100.000E. Se putea face un algoritm simplu si aplica si in functie de norma de poluare. La aceasta suma se mai adauga un 0% daca era Euro 4 un 20% daca era Euro 3 etc ...un 80% pt non Euro. O varianta
    2. Versiunea "taxa de mediu" . Aceasta era cea mai corecta forma. Se plateste anual , de toata lumea ca o rovignieta. Se merge la RAR se face norma de emisii anual. Fara asta nu poti circula. Si apoi se plateste "la gram" . Exemplu motorul tau produce 133 g Pb inmultesti cu o suma/per gram. Aceasta suma poate eventual sa aiba niste valori in functie de mai multe praguri. Sub 100g o suma intre 100g - 200g .
    Aceasta varianta mi se pare cea mai corecta. Ar putea aduce o suma decenta in fiecare an de la fiecare. E cel mai corect ca platesti cat mergi si mai ales cat poluezi. De ce sa plateasca cel care are motor 2.5 Euro 5 mai mult de 5 ori decat unul care isi ia 1.2 Euro Euro 4 daca el polueaza mai putin.
    Astfel cand va trebui sa platesti 500-1000 Euro pe an sa umbli cu o masina non euro, atentia ANUAL si 50-100 Euro sa umbli cu >Euro 4 sa vedeti :
    - cum se renunta la vechile dacii (cu pararere de rau dar automobilul e un lux iar aerul il respiram cu totii)
    - cum fiecare isi va lua o masina cat mai putin poluanta atat noua cat si second
  • 0 (0 voturi)    
    no coment,... (Luni, 25 februarie 2008, 20:10)

    seby [anonim]

    bey stroică, nu te mai cacao pe tine, ca dacia e tot dacie, dacie a fost dacie ramane, cu toate ca-i zice-ti altfel, fabricatia tot jale si pretul mare pentru o masina care troncane! nu ma intereseaza cine o cumpara(probabil sunt destui prosti!)...........ma doare ca am ales pe taricilă, care are idei avangardiste, explicatii lui tariceanu ca suntem in europa, ca poate cadea la noile alegeri,....ca rablele polueaza si sunt demodate, si guvernul trebuie sa sustina ce e nou pe taxe mici pentru o ecomie de piata, functionala, guvernul cu toti locali lor sa fure mai putin(vezi U.E.!) sa vezi cum ajunge la toti!!.....rablele sa i le dea guvernul tariceanu la nemul lui, cu taxa cu tot!
  • 0 (0 voturi)    
    SUNT LA REALITATEA TV MAINE LA 12.00 (Luni, 25 februarie 2008, 23:23)

    ZARAND [anonim]

    LASATI AICI PANA MAINE DIMINEATA UN MESAJ, MAINE EU SUNT INV.LA REALITATEA SI AS PUTEA SA EXPRIM PARERILE SI IDEILE VOASTRE DESPRE TAXA AUTO. AM CULES DEJA CATEVA IDEI PT O EVENTUALA TAXA MAI NORMALA SI ACCEPTABILA - DE MEDIU - SI ASTEPT INCA SUGESTII. MAINE DIMINEATA LE PRINTEZ SI LA 12.00 VOI FI LIVE LA REALITATEA TV CAND AJUNGE PETITIA ROMANILOR IN COMISIA EUROPEANA. VA PUTETI EXPRIMA PRIN MINE!
  • 0 (0 voturi)    
    pt nestiutori (Vineri, 29 februarie 2008, 13:39)

    seny [anonim]

    am vazut pe cineva mai sus care spunea despre costurile de intretinere dintre LOgan si golf3,eu unul spun sa nu mai faca declaratii eronate daca nu are habar despre acest lucru,ex :un set placute de franala logan 240 RON iar la golf 48 RON,--estye vreo diferenta?-este si atentie la un BMW din 2002,320 --vreo 120 RON, deci?......NU FACETI AFIRMATII ERONATE ! daca nu sunteti in cunostinta de cauza,cat despre masinile autohtone nu pot sa spun decat ca ele ne-au crescut mari si ATAT,deoarece in comparatie cu altele-ex:-cele Germane sunt doar niste CARUTE (chiar si loganul)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri