Noua taxa auto, denumita acum taxa de poluare auto, creste de aproape trei ori in cazul masinilor noi si scade in medie de 10 ori in cazul autoturismelor vechi de 14-15 ani, potrivit proiectului de lege supus spre dezbatere de Ministerul Economiei si Comertului, transmite Realitatea TV. Comisia Europeana a agreat formula de calcul a taxei auto, care ar urma sa intre in vigoare de la 1 iuilie.

Conform noii formule de calcul a taxei auto, pentru un autoturism nou, de 1.400 de centimetri cubi si cu dotare euro 4 se va plati de 2,6 ori mai mult, adica in loc de 161 euro, 420 euro. Taxa auto pentru masinile dotate cu euro 3 si vechi de 3-4 ani, scade cu doar cateva sute de euro. Cele mai mari scaderi de taxe, de pana la 10 ori, vor fi aplicate masinilor cu dotari Euro1 si celor non-Euro, explicatia fiind vechimea foarte mare a acestora. Potrivit Mediafax, masinile euro 1 cu o capacitate de de centimetri cubi, cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 euro.

Proiectul de modificare a taxei de prima inmatriculare prevede reducerea acesteia in functie de vechimea masinii. Astfel, cu cit masina este mai veche cu atit se reduce si timpul de poluare in circulatie, deoarece ii scade si durata de viata. Prin urmare, pentru masinile noi, taxa auto se va reduce cu doar cateva procente iar pentru cele cu vechime de 20 de ani, taxa scade cu pana la 90%.

Proiectul de ordonanta de modificare a taxei de prima inmatriculare este total nesatisfacator pentru producatorii de automobile si de componente auto din Romania. Acestia sustin ca taxa avantajeaza masinile foarte vechi si estimeaza ca volumul automobilelor second-hand din categoria celor foarte vechi care vor intra in Romania va cunoaste o crestere spectaculoasa, de la 125.000 unitati in 2007 la aproape jumatate de milion in acest an.