Mercedes ar putea construi o uzina in Romania sau Polonia

de Dragos Comache     HotNews.ro
Marţi, 29 ianuarie 2008, 11:53 Economie | Companii

Grupul german Daimler are in vedere construirea unei uzine in Romania sau Polonia, unde vor fi produse modelele din clasa A si B ale Mercedes-Benz incepand cu anul 2011, potrivit Forbes care citeaza saptamanalul Automobilwoche.

"Cele doua variante sunt examinate in prezent de companie", a declarat un manager al Mercedes, care a adaugat ca proiectul se afla in stadiu incipient.

Potrivit site-ului AutoNews, Daimler a desemnat saptamana trecuta o firma de consultanta pentru a selecta locatia noii uzine.

Rugat sa confirme daca o noua fabrica Mercedes va fi construita in Romania sau Polonia, vicepresedintele Mercedes-Benz Cars, Klaus Maier a spus: "Exista ceva adevar in aceasta informatie".

Carol Thomas, analist la J.D. Power Automotive Forecasting, a declarat ca atat Polonia, cat si Romania prezinta avantaje. "Polonia ar avea sens din punct de vedere logistic, deoarece este mult mai usor sa masinile produse aici ar putea ajunge mult mai usor pe pietele vestice", a precizat analistul.

"Pe de alta parte, costul mainii de lucru este mult mai scazut in Romania decat in Polonia", a mai spus Carol Thomas.

Potrivit datelor Asociatiei Industriei Auto din Germania, citate de AutoNews, costul cu mana de lucru in industria auto era de 42,29 euro in Germania, in 2006, in vreme ce in Polonia ora de lucru era platita cu 6 euro si cu 3,23 euro in Romania.

La inceputul acestei luni, surse din cadrul Mercedes au afirmat pentru presa germana ca decizia privind construirea unei noi uzine ar putea fi luata pana la jumatatea acestui an.

Rainer Schmuckle, directorul de operatiuni al Mercedes, a declarat ca extinderea capacitatii de productie a companiei va fi folosita pentru producerea urmatoarelor generatii din clasa A si B.

In acest moment, Mercedes-Benz Cars produce 280.000 de automobile din cele doua clase in uzina de la Rastatt, Germania.

AutoNews noteaza ca producatorul german de automobile nu intentioneaza sa renunte la fabrica din Rastatt, fapt considerat riscant. "Nu intentionam sa abandonam productia la Rastatt. Aceasta este o locatie importanta pentru noi", a mai spus Schmuckle.

In prezent, in Romania exista doi producatori auto: Automobile Dacia, detinut de grupul francez Renault, si Automobile Craiova, care a fost cumparat de Ford insa tranzactia este anchetata de Comisia Europeana care suspecteaza acordarea de ajutoare de stat.












3308 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    mercedes nu mecedes !! (Marţi, 29 ianuarie 2008, 12:00)

    ionel [anonim]

    corectati va rog !!!
  • 0 (0 voturi)    
    mecede ? (Marţi, 29 ianuarie 2008, 12:04)

    Eu [anonim]

    Posibil ca "MECEDES" sa construiasca o fabrica in Romania pentru ca Mercedes nu cred ca o va face :)
  • 0 (0 voturi)    
    Si totusi... (Marţi, 29 ianuarie 2008, 12:27)

    anonim [anonim]

    MECEDES ?
  • 0 (0 voturi)    
    e Mercedes nu Mecedes! (Marţi, 29 ianuarie 2008, 12:27)

    Mercedes! [anonim]

    la voi la hotnews nu aveti corector? folositi un speling macar!
    • 0 (0 voturi)    
      speling (Marţi, 29 ianuarie 2008, 15:07)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Mercedes!

      sa folosesti tu...


      E SPELLING ;)
  • 0 (0 voturi)    
    germana, bat-o vina (Marţi, 29 ianuarie 2008, 12:40)

    stoewer [anonim]

    Mai Comache, daca stiai o leaca de germana (sau unul din colegii tai), mai bagai niste amanunte vis-a-vis de aceasta stire, si nu traduceai mot-a-mot stirea subtirica din Forbes. In presa germana mai apar informatii: fabrica de la Rastatt unde in prezent se produc aceste modele nu se va inchide (deci nu va fi un nou caz Nokia, dupa cum probabil se vor gandi multi), ci facilitatea din Europa de Est va fi pentru a mari capacitatea de productie intr-un sector senzitiv la costuri. Urmatoarea generatie clasa A si B este prevazuta a se fabrica intr-o cadenta superioara celei actuale, de 270000-280000 anual.

    Si furnizorii de componente a cofirmat ca exista interesul Daimler pentru Polonia sau Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      asa zisii ziaristi de la hotnews (Marţi, 29 ianuarie 2008, 13:25)

      tony [anonim] i-a raspuns lui stoewer

      care va sa zica tu dai mai multe amanunte decat insusi asa zisul....
      Bravo tie! Toata stima!
      Cu toate ca cineva s-ar putea gandi sa mearga direct pe forbes sa citeasca mai mult daca se bizuie pe engleza lui.
      Oricum, bravo!
  • 0 (0 voturi)    
    cica vine la sibiu (Marţi, 29 ianuarie 2008, 13:02)

    sibianu [anonim]

    prin sibiu deja umbla vorba ca aici o sa vina fabrica aceea... da de unde forta de munca..

    check this out http://www.sibiustandard.ro/4996/mercedes-vine-la-sibiu.html
  • 0 (0 voturi)    
    mai e loc...dar depinde pentru ce (Marţi, 29 ianuarie 2008, 13:03)

    Catalin [anonim]

    Mai e loc si pentru Mercedes. Daca ar face si microbuze s-ar scoate klumea...ca la noi sunt pe toate drumurile...mai ceva decat masinile mici...decand cu preturile astronomice de la CFR. Mai avem loc si pentru masinile de teren, dupa ce ne-au falimentat americanii uzina ARO pentru ca le faceam concurenta cu masini ieftine pe piata sud americana.
    • 0 (0 voturi)    
      Ei na (Marţi, 29 ianuarie 2008, 13:12)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Ei, asta cu ARO chiar ca e prea de oaie. ARO a dat faliment pentru ca a fost o privatizare de 2 bani si firma a fost vanduta unui cunoscut tzepar care si-a scos banii prin vanzarea activelor.
  • 0 (0 voturi)    
    Diferenta intre "a putea" si "a fi posibil"/a fi o (Marţi, 29 ianuarie 2008, 14:01)

    Oli [anonim]

    Desi e o chestiune mult prea fina pt cei de la Hotnews, care au probleme cu numele Mercedes, cred ca un titlu mai exact ar fi: "Mercedes considera oportunitatea de a deschide o fabrica in Romania".
    Sunt cel putin 1000 de firme care POT (adica au banii sa o faca!) sa deschida o fabrica in Romania.
    Vai de voi...
  • 0 (0 voturi)    
    mercedes = calitate! (Marţi, 29 ianuarie 2008, 14:51)

    ionut [anonim]

    Dupa scandalul NOKIA, cel mai probabil producatorul german va alege Polonia...
  • 0 (0 voturi)    
    alta erata? (Marţi, 29 ianuarie 2008, 15:22)

    luci [anonim]

    costul cu mana de lucru in industria auto era de 42,29 euro in Germania, in 2006, in vreme ce in Polonia ora de lucru era platita cu 6 euro si cu 3,23 euro in Romania.
    sa inteleg ca sal in germania este de 7105 euro?...
    parca-i cam mult...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu este complet explicat! (Marţi, 29 ianuarie 2008, 16:08)

      Walter [anonim] i-a raspuns lui luci

      In general, in Germania se munceste 40 de ore/saptamana .
      Pe langa aceasta suma amintita in text,in multe intreprinderi exista si alte facilitati ptr.angajatii lor.
      De ex.angajatii de la BMW(Werksangehoerige) pot sa-si cumpere BMW cu o reducere de 23% si dupa o scurta perioada sa o vanda(la fel se procedeaza si la Mercedes) cu un castig,care trebuie impozitat(inca le ramane o suma considerabila).
      • 0 (0 voturi)    
        merci (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 13:29)

        luci [anonim] i-a raspuns lui Walter

        dar nu ma incalzeste cu nimic explicatia ta...
        era vorba de cheltuieli cu forta de munca, salariu adica, de vreme ce in polonia, romania, se refera numai la salariu...
        asta e... important este sa umplem spatiul si sa ne luam banii...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri