Franta a prezentat AGV, noul tren de mare viteza ce va inlocui TGV

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 5 februarie 2008, 15:44 Economie | Companii

Compania franceza Alstom a prezentat la Paris un nou tren de mare viteza, transmite BBC.

Denumit AGV (Automotrice Grande Vitesse), trenul va calatori cu viteze de pana la 360km/h (224mph), propulsat de motoare situate sub fiecare vagon, au anuntat reprezentantii companiei. Actualele trenuri de mare viteza care circula si in Franta, TGV, au motoarele plasate in fata si spatele garniturii. Viteza maxima atinsa de TGV este de 320km/h.

La ceremonia de astazi, desfasurata la centrul de cercetare din La Rochelle, a fost prezent si presedintele francez, Nicolas Sarkozy.

Oficialii Alstom au afirmat ca, din punctul de vedere al importantei si inovatiei, AGV se aseamana cu cel mai mare avion de pasageri din lume, Airbus A380.

Alstom a conceput noul tren astfel incat sa permita mai mult spatiu pasagerilor. De asemenea, motoarele vor economisi mai multa energie, iar costurile de intretinere sunt reduse.

Intr-un test desfasurat in luna aprilie a anului trecut, o garnitura AGV a inregistrat un record de viteza pentru un tren pe o linie obisnuita, atingand 574.8km/h.

Oficialii de la Alstom au inregistrat deja comenzi de la parteneri din Europa, Asia si Brazilia. Operatorul italian NTV a achizitionat 25 de trenuri AGV, care vor circula in Italia incepand cu 2011 la o viteza aproximativa de 300km/h.












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4207 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    Francezii ar trebui sa termine cu astea (Marţi, 5 februarie 2008, 16:02)

    Alex [anonim]

    Tren inseamna socialism.Ideal e sa mearga fiecare cu masina, nu cu trenul.Intr-o lume care evolueaza incontinuu, haide sa o luam inapoi.Hai sa promovam mersul cu trenul.Ce urmeaza? cantine is impinge tava?
    • +2 (2 voturi)    
      tu (Marţi, 5 februarie 2008, 16:12)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Alex

      "tren inseamna socialism", cum zici tu tot ce-ti vine, zic si eu: "tu esti dobitoc mare"
    • -2 (2 voturi)    
      Tren inseamna socialism (Marţi, 5 februarie 2008, 16:18)

      ikke [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Stimate dle Alex,

      permiteţi-mi să vă spun că eşti un doobitook.

      salutări personalizate,

      ikke
    • +2 (2 voturi)    
      Francezii ar trebui sa termine cu astea (Marţi, 5 februarie 2008, 16:19)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui Alex

      bai Alex, dar te duce mintea mult de tot...
      ia imagineaza-ti tu, daca poti, cam cat consuma un tren si cam cat o masina, care polueaza mai mult, etc...
      poti reduce modelul al scara, sa te gandesti cum ar fi daca nu am avea metrou in bucuresti si le-ai spune tuturor sa mearga cu masina, numai ca sa nu fie "socialisti"...
      esti varza! ca sa nu zic limitat...
    • +2 (2 voturi)    
      clar... (Marţi, 5 februarie 2008, 16:25)

      Gabone [anonim] i-a raspuns lui Alex

      idealul este "fiecare cu masina" ??? toata lumea se plange de poluarea mediului, de consumul enorm de carburanti, de numarul mare de accidente rutiere .. si tu? ce spui ? ca cel mai bine e fiecare cu masina lui?

      mai ai de spus ca francezii sunt "inapoiati" si ca "se injosesc" mergand cu trenul (tren care apropo.. are aceleasi conditii ca si un avion)...

      din cauza unor "evoluati" ca tine a ajuns traficul in Bucuresti asa (si nu numai in capitala, ci in toate orasele mari din Romania)..

      si parca vad ca ai un logan.. poluare multa.. viteza 50 la ora..
      • 0 (2 voturi)    
        vezi ca faci si tu discriminare ! (Marţi, 5 februarie 2008, 16:45)

        DigitalScribe [anonim] i-a raspuns lui Gabone

        Ia te uita expertule... Loganul polueaza...
        Euro 3 sau Euro 4 iti spune ceva ?
        Dacia pe care o ai tu in garajul clandestin din spatele blocului polueaza pensionarule !

        Apropos de poluare... curentul ala electric de unde credeti ca vine ? Iar centrala care-l produce oare nu polueaza ? Derudatilor !
        • -1 (1 vot)    
          ptr DIGI (Marţi, 5 februarie 2008, 19:26)

          IO [anonim] i-a raspuns lui DigitalScribe

          raspuns clasic de loganist frustrat
          • 0 (0 voturi)    
            frustrare zero (Miercuri, 6 februarie 2008, 10:48)

            DigitalScribe [anonim] i-a raspuns lui IO

            Ba uite ca nu-s frustrat deloc.
            In tarile in care trenul chiar functioneaza cum trebuie si nu are scaunele pisate si rupte de "utilizatori" e o chestie sa-l folosesti.

            Insa in Romania noastra cea draga trenul este o mizerie.

            Eu spre deosebire de tine, in loc sa fiu irascibil si frustrat incerc sa fiu logic si sa dau raspunsuri la obiect.

            In ce priveste traficul din orase... problema nu e faptul ca toata lumea isi cumpara masina zilele astea ci faptul ca nu sunt sincronizate 3 fenomene. Unul e cel de cumparare de autoturisme noi, doi este cel de interzicere de circulare a rablelor si trei este orasul romanesc gandit comunist cu parcari minuscule si strazi fixe.

            Daca mijlocul de transport in comun n-ar fi plin de babatanii si bosorogi nespalati si besinosi as alege de 1000 de ori taramvaiul sau autobuzul in locul autoturismului personal pentru ca e mai ieftin (nu! nu e mai rapid... TGV-urile circula doar in vestul Europei).
    • 0 (2 voturi)    
      nu polueaza! (Marţi, 5 februarie 2008, 16:29)

      Horatius [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Trenul este nepoluant, in comparatie cu autoturismul. Propulsia electrica a trenului este "environmental friendly", orice autoturism polueaza muult mai mult. Un tren poate transporta cateva sute de persoane consumand mai putin decat ar consuma masinile necesare aceluasi numar de calatori.
      In alta ordine de idei, cu un astfel de tren ajungi mai repede la destinatie (vorbim de orase mari) decat cu masina. In EU nu prea ai cum (si cu ce) sa depasesti 130-150 km/h.
      • 0 (2 voturi)    
        nu polueaza ? esti cumva "inginer" ? (Marţi, 5 februarie 2008, 16:45)

        DigitalScribe [anonim] i-a raspuns lui Horatius

        E mai avantajos sa mergi cu mijlocul de transport in comun nu pentru ca nu polueaza ca-i electric sau nu stui ce... ci din cauza ca fiind mai multi in vehicol (da! socialism! asta este!) e mai economic per cap de persoana si evident... mai economic se traduce liniar si invers proportional in mai putin poluant.
        • -1 (1 vot)    
          pacat!! (Marţi, 5 februarie 2008, 17:07)

          FLORIN [anonim] i-a raspuns lui DigitalScribe

          Vad ca sunt din ce in ce mai multi prosti ca tine si de aceea sansa de supravietuire a Romaniei va fi de max. 50 de ani de acum inainte!
          Si tu si alex sunteti niste complexati, probabil detinatori de autoturism pentru prima oara!
          • +1 (1 vot)    
            ba gresesti! (Marţi, 5 februarie 2008, 17:18)

            DigitalScribe [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

            Esti superficial !
            Am zis eu ca trenul e rau ? Din contra, sunt un admirator al tehnologiilor folosite in TGV-uri si cu prima ocazie cu care ajung in Franta primul lucru care-l fac e sa merg cu un astfel de tren!

            TGV-ul ca si avionul sunt niste mijloace de transport in comun deosebite pentru ca fac o economie imensa de timp si de bani in primul rand si indirect si o poluare mai mica decat autoturismul !

            In caz ca nu stii... socialismul nu este ceva rau, dar daca vrei sa dai dovada de ignoranta o poti face in continuare dand raspunsuri inutile la minut aici.

            Scopul mesajelor mele e sa trezesc ratiunea, aia cat a mai ramas, din mintea celor care scriu aici. Imi pun sperante false ?

            Ai auzit conceptul "da Cezarului ce e al Cezarului si lui Dumnezeu ce e al lui Dumnezeu" ?

            Pentru tine mijloc de transport in comun ce inseamna ?
            • +1 (1 vot)    
              RASPUNS! (Marţi, 5 februarie 2008, 18:58)

              FLORIN [anonim] i-a raspuns lui DigitalScribe

              Un mijloc pentru toata lumea in care pensionarii sa nu circule degeaba!
              • 0 (0 voturi)    
                Raspuns... scurt. (Miercuri, 6 februarie 2008, 10:51)

                DigitalScribe [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

                Raspunsul tau este scurt si nesatisfacator comparativ cu ce-am scris eu.

                Ai scris exact atat cat sa nu arati ca am dreptate dar sa raspunzi la intrebarea mea finala... prea convenabil nu crezi ?
  • 0 (2 voturi)    
    limba romana (Marţi, 5 februarie 2008, 16:05)

    eu [anonim]

    costurile de intretinere ale trenului sunt de fapt
    costurile de intretinere A trenului
  • +2 (2 voturi)    
    Alex Omul Nou (Marţi, 5 februarie 2008, 16:53)

    tejeve [anonim]

    Trebuie lasat sa emita. E si el roman, anticomunist feroce si are dreptul la exprimarea opiniei rezultate din activitatea neuronului.
  • +2 (2 voturi)    
    avantajele TGV / AGV (Marţi, 5 februarie 2008, 17:14)

    DigitalScribe [anonim]

    Avantajele unui tren precum TGV-ul sau AGV-ul sunt urmatoarele:

    1. Mijloc de transport in comun -> ieftin; platesc mai multi factura la curentul electric.

    2. Nu polueaza acolo unde circula, polueaza insa centrala de la periferia orasului... nu stiu daca-i chiar avantaj... dar sa zicem...

    3. Poate circula si pe linii de mare viteza (LGV-uri) si pe linii normale cu limita de viteza impusa deci profita de o infrastructura deja existenta, deci economie iarasi.

    4. Viteza mare pe LGV-uri. Viteza mai mare inseamna ca oamenii circula mai repede si deci mai multi per unitatea de timp ori asta se traduce intr-o accelerare indirecta si a dinamicii unei economii deci e avantaj clar! Mai putin timp pierdut = mai multi bani salvati. E posibil sa nu consume mult mai mult diferenta de viteza daca tehnologia o permite pastrand deci avantajul vitezei!

    5. Trenul este un mijloc de transport relativ sigur, poate nu mai sigur decat avionul dar cu siguranta un veritabil rival la varianta avion, cel putin pe distante medii intre orasele unei tari.
  • +1 (1 vot)    
    trenul (Marţi, 5 februarie 2008, 17:18)

    V [anonim]

    cu trenul e mai relaxant; nu trebuie sa fi atent la toti vitezomanii care fac depasiri riscante. La TGV ma refer pentru ca cele vechi de la noi..
    Cand trece prin tunel pocnesc urechile de la variatiile de presiune (nu foarte placut). Spatiul e calculat la milimetru dar avand in vedere ca ajungi repede la destinatie.. e suficient. Au si nemtii cu levitatie magnetica dar nu au prea reusit sa-l vanda pana acum.
  • +1 (1 vot)    
    pentru alex (Marţi, 5 februarie 2008, 18:56)

    Sven [anonim]

    Citind reactiile la articole raman cu impresia ca unii dintre noi chiar nu au ce face si nu fac decat sa dea sa-si iroseasca energia scriind tot felul de aiureli pe web. Pentru acestia din urma nu pot decat sa zic ca in momentul de fata trenurile de mare viteza reprezinta cea mai de bun simt solutie de transport tanand cont de faptul ca pentru a deplasa un pasager cu 300 kmh acesta consuma cantitatea de energie echivalenta a 1.2 litri de benzina. O masina face asta pentru ceva in jur de 8 litri de benzina pe pasager. Si asta daca masina aia atinge 300kmh si mai are si patru pasageri la bord.
  • +1 (1 vot)    
    TGV (Marţi, 5 februarie 2008, 19:33)

    S [anonim]

    Locuind la Paris si avand familia la Marseille, lucrand mult la Strasbourg sau Lille, folosesc TGV-ul foarte des. O placere...Sa faci 800 de km in 3 ore, din centrul orasului in centrul orasului, fara nici un stress, e formidabil. Locuind in nordul Parisului, la doua statii de Gare du Nord, ajung mai repede la Lille decat in Boulogne. Pretul nu-i chiar "confortabil" daca-ti cumperi biletul inainte de a urca in tren (Paris-Marseille in jur de 80 €) dar cumparat cu ceva timp inainte poate fi nimica toata (20 €). Gasiti informatii pe www.sncf.fr, situ-ul e inclusiv in engleza.
    Am facut aceiasi distanta si cu masina. Cumplit! Pretul depaseste cu mult cel al trenului (autostrada, benzina, opriri, etc), ca sa nu mai vorbesc de oboseala, chiar daca nu conduci.
    Bon voyage ! si felicitari Alsthom!... ne face lumea mai aproape, mai sigura, mai curata.
  • +1 (1 vot)    
    :P (Marţi, 5 februarie 2008, 21:29)

    Nautilus [anonim]

    Comentarii de tarani prosti care isi inchipuie ca-i electrocuteaza tramvaiul si au vazut tren prima data la televizor :) un vehicul care merge cu 300-360 km/h constant pe distante mari n-are nici o treaba cu orice fel de masina fie ea si Veyron, concureaza doar cu aviatia; si concureaza cu succes, daca pentru un zbor de 900km (1 ora si 20 min) trebuie sa fii la aeroport cu 2 ore inainte - parca n-ai altceva de facut decat sa te uiti pe pereti - e preferabil sa faci 3 ore cu trenul si sa te simti bine

    ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    in concluzie.. (Miercuri, 6 februarie 2008, 11:10)

    DigitalScribe [utilizator]

    O parte dintre voi am observat ca uita faptul ca a produce curent electric undeva inseamna automat si poluare.

    Nu pun in discutie acum eficienta trenurilor in general care e mai buna decat a autoturismelor.

    In general orice mijloc de transport in comun e mai eficient decat cel personal dar nici trenurile electrice nu se scuza de la oarece poluare. N-o fac ele direct ci centralele electrice evident !

    Marele avantaj al trenurilor fata de avion e asa cum s-a zis mai sus. Ai bilet? Urci si ai plecat! La avion ai de stat cel putin o ora inainte la check-in iar la aterizare trebuie sa-ti recuperezi bagajele ceea ce inseamna iarasi timp pierdut. Ajungi repede dar stai la cozi si inainte si dupa.

    Fata de mijloacele de transport personale sunt 2 mari avantaje: 1. economia de bani si de timp si 2. lipsa stresului din trafic. Primul motiv implica automat si poluare mai redusa.

    Pentru Bucuresti cel mai bine se preteaza metro-ul la rolul de a rezolva problema traficului. Tramvaiele beneficiaza de ceva lejeritate in trafic in plus fata de celelalte vehicole pentru ca au regim special si in codul rutier insa autobuzele cu siguranta au probleme similare cu autoturismele.
  • 0 (0 voturi)    
    totul e bun şi frumos.... (Miercuri, 6 februarie 2008, 11:52)

    blad [anonim]

    până când afli cât costă biletul la un astfel de tren de mare viteză... preturile unui bilet la TGV, AGV, ICE, etc sunt f piperate.... nu o sa vedeţi lumea de rând, adică pe 'cei mulţi' folosindu-le. există linii aeriene domestice cu preţuri mai bune decât trenurile de mare viteză....
  • 0 (0 voturi)    
    centralele electrice (Miercuri, 6 februarie 2008, 12:35)

    Nautilus [anonim]

    Centralele electrice polueaza atmosfera doar daca sunt termocentrale pe carbune sau gaz, iar francezii produc curent electric in primul rand pe cale nucleara (70-80% din total), ceea ce o sa se intample si la noi in viitorul apropiat (5-10 ani) daca suntem destepti. Daca suntem prosti cum am fost de 50 de ani incoace, ne meritam jafurile de pe CFR :)

    ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    ENERGIE (Miercuri, 30 decembrie 2009, 2:15)

    ciurik [anonim]

    Chiar nu s-a gandit nimeni ca benzina unei masini este combustibil fosil si polueaza oricum ar fi???
    In tara noastra pot spune fara sa ma informez ca cel putin 20% din electricitate este data de hidro si 10% de nuclear asa ca NU, nu e mai ieftin (pentru mediu) sa ardem benzina ca idiotii consolandu-ne cu gandul ca nu suntem singuri!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă