Indienii de la Tata Motors vor sa aduca in patru ani pe pietele din Europa automobilul Nano, masina pe care au prezentat-o in ianuarie in India si o vor vinde pe piata de acolo cu 2.500 de dolari, scrie Reuters, citand un oficial al companiei.

''Vom dezvolta un model succesor in patru ani, care va fi in conformitate cu reglementarile Euro 5 privind emisiile de carbon, dar si cu cele privind siguranta pasagerilor in caz de impact" a spus pentru revista germana Focus, seful diviziei de autovehicule compacte a Tata Motors, Girish Wagh. El a adaugat ca principalul obiectiv este reducerea consumului de combustibil al masinii, de la cinci litri, la trei litri la suta de kilometri. In prezent nu se pune problema aducerii automobilului in Europa, din cauza ca nu respecta normele de poluare de aici si nici nu ofera suficienta siguranta pasagerilor.

Compania indiana a prezentat automobilul numit Nano in ianuarie, urmand ca el sa intre in showroom-urile indiene pe parcursul acestui an. Masina va avea un motor in doi cilindri de 0,6 litri si 33 de cai putere, iar viteza maxima va fi de 105 km/h.

Initial, Tata a anuntat ca va produce circa 250.000 de masini Nano anual si estimeaza ca va inregistra o cerere anuala de un milion de unitati. Totusi, constructorul indian a aratat ca se va concentra in primii doi-trei ani pe piata locala si abia apoi va lua in considerare exportul modelelor Nano catre Africa, America Latina si Asia de Sud-Est. Modelul, al carui pret va porni de la 2.500 de dolari este gandit sa-i faca pe multi dintre locuitorii Indiei sa renunte la scutere si motociclete pentru a-si cumpara un automobil.

Desi constructorii auto au fost sceptici la adresa proiectului indian, aparitia lui Nano i-a determinat sa incerce la randul lor producerea unor automobile low-cost pentru clientii cu posibilitati financiare reduse din tari precum India, China sau Rusia.

Astfel, Opel vrea sa scoata in cativa ani pe piata o masina de oras la 8.000 de euro, in timp ce Ford vrea sa produca o masina de clasa mica in India. Tot in tara asiatica, Renault planuieste constructia unei masini de 3.000 de dolari impreuna cu un producator local. Volkswagen, Toyota, Honda si Fiat sunt alti producatori care si-au exprimnat intentia de a produce masini mici pentru familiile cu venituri reduse din tarile emergente.

In prezent, cele mai ieftine masini din lume sunt Chery QQ, produsa in China si Maruti - Suzuki 800 produsa in India. Ambele costa sub 5.000 de dolari.