Indienii de la Tata vor sa aduca cea mai ieftina masina din lume si in Europa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 11 februarie 2008, 11:48 Economie | Companii

Indienii de la Tata Motors vor sa aduca in patru ani pe pietele din Europa automobilul Nano, masina pe care au prezentat-o in ianuarie in India si o vor vinde pe piata de acolo cu 2.500 de dolari, scrie Reuters, citand un oficial al companiei.    

''Vom dezvolta un model succesor in patru ani, care va fi in conformitate cu reglementarile Euro 5 privind emisiile de carbon, dar si cu cele privind siguranta pasagerilor in caz de impact" a spus pentru revista germana Focus, seful diviziei de autovehicule compacte a Tata Motors, Girish Wagh. El a adaugat ca principalul obiectiv este reducerea consumului de combustibil al masinii, de la cinci litri, la trei litri la suta de kilometri. In prezent nu se pune problema aducerii automobilului in Europa, din cauza ca nu respecta normele de poluare de aici si nici nu ofera suficienta siguranta pasagerilor.

Compania indiana a prezentat automobilul numit Nano in ianuarie, urmand ca el sa intre in showroom-urile indiene pe parcursul acestui an. Masina va avea un motor in doi cilindri de 0,6 litri si 33 de cai putere, iar viteza maxima va fi de 105 km/h.

Initial, Tata a anuntat ca va produce circa 250.000 de masini Nano anual si estimeaza ca va inregistra o cerere anuala de un milion de unitati. Totusi, constructorul indian a aratat ca se va concentra in primii doi-trei ani pe piata locala si abia apoi va lua in considerare exportul modelelor Nano catre Africa, America Latina si Asia de Sud-Est. Modelul, al carui pret va porni de la 2.500 de dolari este gandit sa-i faca pe multi dintre locuitorii Indiei sa renunte la scutere si motociclete pentru a-si cumpara un automobil.

Desi constructorii auto au fost sceptici la adresa proiectului indian, aparitia lui Nano i-a determinat sa incerce la randul lor producerea unor automobile low-cost pentru clientii cu posibilitati financiare reduse din tari precum India, China sau Rusia.

Astfel, Opel vrea sa scoata in cativa ani pe piata o masina de oras la 8.000 de euro, in timp ce Ford vrea sa produca o masina de clasa mica in India. Tot in tara asiatica, Renault planuieste constructia unei masini de 3.000 de dolari impreuna cu un producator local. Volkswagen, Toyota, Honda si Fiat sunt alti producatori care si-au exprimnat intentia de a produce masini mici pentru familiile cu venituri reduse din tarile emergente.

In prezent, cele mai ieftine masini din lume sunt Chery QQ, produsa in China si Maruti - Suzuki 800 produsa in India. Ambele costa sub 5.000 de dolari.













Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

2328 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Ha ha (Luni, 11 februarie 2008, 12:38)

    Lulu [anonim]

    Foarte distractiv, in curand ne vom ciocni cu masinile ca mustele, dar toata lumea va fi fericita ca va avea un scaun sub fund. Traiasca economiile emergente si banii tuturor familiilor.
    Ah - era sa uit! Incalzirea globala...
    Neinteresant, trebuie sa continuam sa consumam petrol. Desi nu stiu pana cand...
    • 0 (0 voturi)    
      Tata in UE (Luni, 11 februarie 2008, 15:07)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Lulu

      Cred ca mai curind vom asista la o proba de legiferare viteza in camionatul european de la Bruxelles astfel ca inainte ca Tata sa poata trece la productia de serie Euro 5, Nano sa nu mai respecte, daca nu normele de emisii, atunci macar pe cele de siguranta ori de confort. Ceva se va gasi cu siguranta, la banii care sint in joc
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 11 februarie 2008, 15:35)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Lulu

      ... si asa erau prea putine masini in orasele astea aglomerate nu?
      genial este ca, fuck the planet, fiecare sa mergem cu masina acum, sa ardem cat mai mult oxigen din asta din atmosfera.
      unii asteapta mijloace de transport in comun decente in Bucuresti sa nu mai mearga cu masina (multi stiu de ce)
      iar astia au target ca fiecare om sa aiba o masina.
      pana cand masina aia nu o sa produca oxigen,apa, ozon sau ceva, eu sper sa dea faliment.
  • +1 (1 vot)    
    Sa o manance coapta (Luni, 11 februarie 2008, 12:41)

    Alex [anonim]

    Nu as cumpara cutia aia de conserve nici mort.
    Sa isi tina masina la ei.

    Am vazut crash test la Chery QQ (aia din china).S-a facut bucati in teste in care o masina normala se indoia doar in fatza.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa o aduca (Luni, 11 februarie 2008, 12:57)

    furnicul [anonim]

    Sa o urce intr-un car tras de sfinte si blajine vaci, si sa o aduca. Ce naiba, n-o avea loc si goanga asta pe la noi prin cotezte?
  • 0 (0 voturi)    
    Trasuri (Luni, 11 februarie 2008, 14:25)

    valeriu [anonim]

    Am auzit de un studiu facut de o echipa de consultanta referitor la transportul in marile aglomerari urbane care indica iminenta reintoarcerea la mijloacele de transport din secolul 19: trasuri calesti, doar exotice acum.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai, mai (Luni, 11 februarie 2008, 14:50)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui valeriu

      Mai, ami, si eu care credeam ca in Iasi carutzele sunt doar un simbol al anacronismului.

      Oricum, echipa de consultanta nu s-a gansit la :
      1. O trasura ocupa mult mai mult loc
      2. Calul produce si el baliga (o mai prinzi intr-un sac, ca pe vremea dinainte de 89, cand Romania era mai civilizata)
      3. Calul produce urina
      3. Calul emana CO2 mai dihai ca un SUV
      4. Calul papa iarba
      5. Calul miroase
      6. Calul are nevoie de grajd

      Nu degeaba omul a renuntat la caruta trasa de cai.
      • 0 (0 voturi)    
        co2 (Luni, 11 februarie 2008, 16:01)

        Marengo [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

        Asta e prea tare "calul emana CO2 mai dihai ca un SUV". Si marmota invelea ciocolata... Acum aflam si noi de ce au disparut dinozaurii - au emanat atata CO2, pana ce au facut franjuri patura de ozon si s-au ars! looool
        • 0 (0 voturi)    
          razi, razi (Luni, 11 februarie 2008, 16:41)

          Stoewer [anonim] i-a raspuns lui Marengo

          Razi, tu , razi , harap-alb, dar teoria cu dinozaurii a fost luata intr-o vreme foarte in serios. Suna hilar, dar animalele mancatoare de iarba emana la greu.
  • 0 (0 voturi)    
    e un fel (Luni, 11 februarie 2008, 15:08)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    de tico, mai rotund, c-asa e moda, si mai amarit, totusi tico era un proiect japonez Daihatsu, fiica Toyotei. Si ce daca se face praf usor la accident? La populatia Indiei......
  • 0 (0 voturi)    
    No:1-Made in INDIA (Luni, 11 februarie 2008, 16:21)

    jetset [anonim]

    CONGRATULATION si FELICITARI celor de la TATA. chiar era nevoi de o masina asa mica si asa ieftina pe care sa si-o poata permite oricine doreste sa conduca un automobil. Pe deasupra aici in Londra avem CC (Congestion Charge), iar doar posesori de Smart pot circula fara a plati CC. Aceasta masina se adreseaza si persoanelor care intradevar vor sa protejeze mediul inconjurator, sau altora care nu vor sa renunte la un automobil, sau si una si alta, si poate un Smart este prea scump pentru buzunarul lor. Ce sa mai vorbim FELICITARI TATA, care urmeaza sa achizitioneze Jaguar. FELICITARI Indienilor No.1
    • 0 (0 voturi)    
      Jaguarul (Luni, 11 februarie 2008, 22:00)

      Danutz Nastase [anonim] i-a raspuns lui jetset

      O, super! Si vor face si un Jaguar de 2500 de dolari, nu? Abia astept sa-mi cumpar, hahahaha!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă