Grupul Daimler va construi anual peste 100.000 de masini in eventualitatea in care va deschide o uzina in Estul Europei, orice valoare mai mica decat aceasta fiind nerentabila, a declarat Dieter Zetsche, CEO al companiei, la conferinta de bilant pentru 2007, scrie Automotive News.

"O noua uzina in acest segment are nevoie de o capacitate anuala de productie de cel putin 100.000 de unitai. Orice valoare mai mica n-ar avea sens. Asta va da o idee in legatura cu ce avem de gand", a spus Zetsche.

Mercedes anuntase ca vrea sa produca mai multe masini A Klasse si B Klaase, iar daca va decide sa deschida o uzina va lua in calcul si estul Europei. Zetsche a spus ca asteapta ca vanzarile sa creasca in viitor pe segmentele A si B, insa nu a dat tinte precise.

La sfarsitul lunii ianuarie presa a scris ca Mercedes va alege intre Romania si Polonia locul viitoarei uzine. Intrebat de Automotive News, Klaus Maier, vicepresedinte pentru vanzari si marketing la Mercedes Benz a spus ca exista o samanta de adevar in aceste declaratii.

Tot Automotive News scria marti ca germanii ar inclina spre Romania, in detrimentul Poloniei, pentru noua unitate de productie. Locul vizat ar fi parcul Tetarom III din localitatea Jucu, judetul Cluj.

Mercedes vrea sa construiasca aceste masini in Europa de Est datorita costurilor mult mai reduse cu forta de munca. Aici Romania are un atu important, cu costuri medii de 3,23 euro/ora, comparativ cu 6 euro in Polonia si 42 de euro in Germania. Pe de alta parte, Polonia este mai dezvoltata la capitolul infrastructura, iar costurile logistice ar fi mai scazute acolo, decat in tara noastra.

Mercedes construieste anual 280.000 de masini A Klasse si B Klasse in fabrica de la Rastatt, Germania, iar un purtator de cuvant al companiei a precizat ca uzina nu e in pericol nici dupa ce se va mai deschide o unitate de productie.