APIA sustine a treia varianta a taxei auto, bazata pe emisiile de dioxid de carbon

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 18 februarie 2008, 16:59 Economie | Companii

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustine propunerea de utilizare in formula de calcul a taxei auto a criteriului emisiei de dioxid de carbon si considera ca ea va incuraja achizitia de masini care polueaza mai putin, a anuntat asociatia.

"Ca urmare, salutam propunerea de utilizare in formula de calcul a taxei auto a criteriului emisiei de dioxid de carbon care, alaturi de norma de poluare vor stimula, din punctul nostru de vedere, achizitia de autovehicule cu tehnologii moderne caracterizate prin emisii poluante foarte reduse si emisii scazute de dioxid de carbon", mentioneaza asociatia.

APIA mai noteaza ca propunerea este in deplina concordanta cu actiunile din ultima perioada ale Comisiei Europene, problema poluarii si a emisiei de dioxid de carbon specifice mijloacelor de transport fiind tratata la nivel comunitar cu foarte mare seriozitate de catre majoritatea statelor membre, care au pus in practica masuri de limitare a poluarii (taxe, impozite, restrictii de circulatie, etc), dar si de innoire a parcului auto (stimularea retragerii din uz).

"Ne exprimam speranta ca factorii de decizie din Romania vor analiza cu atentie situatia si vor da dovada de responsabilitate in hotararea pe care o vor lua fata de cele doua obiective strategice ce pot influenta in mod semnificativ dezvoltarea viitoare a tarii: existenta unei industrii auto puternice in Romania (astazi cca. 7% din PIB) si reducerea poluarii prin innoirea parcului auto national.

Noua varianta a taxei auto, cea de-a treia pe care o pregateste in prezent guvernul, va contine o componenta noua referitoare la cantitatea de emisii de dioxid de carbon a unui autovehicul pe kilometru. Executivul va trebui sa retrimita aceasta varianta la Comisia Europeana pentru un acord informal si ulterior sa o aprobe. O eventuala decizie a Comisiei Europene de inchidere a procedurii de infringement va fi luata numai dupa publicarea actului in Monitorul Oficial.    

Premierul Tariceanu a declarat, in urma discutiilor purtate pe 14 februarie cu organizatiile de mediu, ca Ministerul Mediului a primit sarcina de a modifica noua forma a taxei auto pe principiul emisiilor de dioxid de carbon. Tariceanu a dat ca exemple taxele percepute in Franta si Austria.












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1484 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Asta e (Luni, 18 februarie 2008, 17:28)

    Radu C [anonim]

    De fapt, taxa a venit de departe chiar aici, unde trebuia sa se ajunga. Varianta sustinuta de APIA va fi si cea aprobata.
  • 0 (0 voturi)    
    hmm (Luni, 18 februarie 2008, 18:17)

    Vlad [anonim]

    daca iar o sa fie taxa pentru euro3 tripla fata de cea pentru euro4 tot o sa miroasa a rahat...
    • 0 (0 voturi)    
      nu chiar (Luni, 18 februarie 2008, 18:47)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Taxa in sine este un rahat si pute extrem de rau.
    • 0 (0 voturi)    
      pai (Marţi, 19 februarie 2008, 10:15)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Nu cred ca taxa poate fi mai mare ca in Franta. Acum avem cu ce sa comparam si sa spunem ca e bine sau nu.
  • 0 (0 voturi)    
    Pai tocmai a facut Guvernul rost de o problema.... (Luni, 18 februarie 2008, 19:18)

    MLZ [anonim]

    ... pentru ca nu poti sa recunosti ca tii seama de "cantitatea de emisii de dioxid de carbon a unui autovehicul pe kilometru" si in acelasi timp sa nu tii seama de cati Km a parcurs in particular un autovehicul sau altul. Intr-un an, si taxa va fi anuala, pentru ca daca va fi "pe viata masinii", n-ai cum sa stii cati km va parcurge, daca va sfarsi la REMAT dupa 20 de ani sau intr-un stalp dupa 3 zile, etc.

    Da' la o adica, ne incurcam noi in pricipii!?!?
  • 0 (0 voturi)    
    multumim APIA! (Luni, 18 februarie 2008, 20:07)

    nicolaie [anonim]

    Multumim APIA ca accepti noua varianta a taxei auto! Ce noroc avem ca exista APIA, care stie ce e mai bine pentru noi si ne calauzeste!
  • 0 (0 voturi)    
    Tariceanu (Luni, 18 februarie 2008, 22:39)

    Sinoda [anonim]

    Iata una din extraordinarele performante ale Guvernului Tariceanu! Iterarea ideii ca este normal si natural ca APIA sa aiba pareri in ceea ce priveste legile tarii. E ca si cu violarea justitiei pe fata. Comunistii macar o fac pe usa din dos, cel putin mimeaza respectul fata de cetatean, dar baietii astia nu au scrupule si nici rusine. De respect fata de cetateanul platitor de impozite nici nu poate fi vorba. Multumim Guvernului Tariceanu!
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Marţi, 19 februarie 2008, 9:05)

    vasile [anonim]

    De la APIA a plecat totul,de la ei si Tariceanu cu ai lui,am inteles ca se va taxa poluarea ,so vedem si pe asta,sper ca banii sa mearga la mediu,dar nici de cum valoare ca in Franta si Austria ,ca daca se baga valori mari ale taxei omul de rind va fi lovit iar(salariul mediu din RO nui egal cu cel din Austria sau Franta),si cistiga tot reprezentantele afiliate la APIA si prietenii lui Tariceanu.Oricum sunt votati de noi sa faca ceva pt noi,si ei fac numai cei bun pt ei.NUMAI INTERESE PERSONALE SI POLITICE,ASTA E ROMANIA
  • 0 (0 voturi)    
    APIA (Marţi, 19 februarie 2008, 10:13)

    Toma N [anonim]

    mai saluta inca o data o lege care le va spori cifra de afaceri, lor si lui Tariceanu asemenea.
    Iar noua ne ramane sa salutam inconsecventa si dispretul guvernului la adresa platitorului de taxe. Despre cei care au platit deja o taxa care este declarata chiar si de ministrul finantelor ca neeuropeana (adica discriminatorie si protectionista) nu scoate nimeni nici o vorba. Vor mai experimenta vre-o 5-6 variante teoretice timp in care practic min. finantelor va continua incasarile ilegale. Motiunea de azi are sanse de aprobare... ei si ce daca!! "cainii latra - ursul merge" se spune si SE APLICA in Ro. Poate doar petitia aceea ajunsa la Comisia Europeana ar avea vre-o sansa.
  • 0 (0 voturi)    
    APIA de partea cui o fi? (Marţi, 19 februarie 2008, 11:53)

    narcis [anonim]

    Hai sa fim seriosi... Nu uitati sa Tariceanu a fost in conducerea APIA multa vreme...La ce va asteptati? El si amicul lui Brent Valmar, actialul presedinte al APIA...Chiar nu mirositi ca se cauta o versiune un pic mai blanda dar tot cu paravan pentru Tariceanu?
    Din nou va iesi in fata Armeanul Vosganian si ne va explica el cum stau lucrurile...Cum ca Dacia pleaca in Indii, Ford va produce la Craiova tricilcele...
    Tara mizera..Daca eram in Serbia, Tariceanu era lichidat
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Marţi, 26 februarie 2008, 20:12)

    stefanescu [anonim]

    nu inteleg de ce trebuie ca apia sa-si spuna parerea cu privire la aceasta taxa. parca era vorba ca este o taxa de mediu.
    prin implicarea apia intelegem ca aceasta taxa are in continuare caracter fiscal si contravine legilor ue.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version