Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustine propunerea de utilizare in formula de calcul a taxei auto a criteriului emisiei de dioxid de carbon si considera ca ea va incuraja achizitia de masini care polueaza mai putin, a anuntat asociatia.

"Ca urmare, salutam propunerea de utilizare in formula de calcul a taxei auto a criteriului emisiei de dioxid de carbon care, alaturi de norma de poluare vor stimula, din punctul nostru de vedere, achizitia de autovehicule cu tehnologii moderne caracterizate prin emisii poluante foarte reduse si emisii scazute de dioxid de carbon", mentioneaza asociatia.

APIA mai noteaza ca propunerea este in deplina concordanta cu actiunile din ultima perioada ale Comisiei Europene, problema poluarii si a emisiei de dioxid de carbon specifice mijloacelor de transport fiind tratata la nivel comunitar cu foarte mare seriozitate de catre majoritatea statelor membre, care au pus in practica masuri de limitare a poluarii (taxe, impozite, restrictii de circulatie, etc), dar si de innoire a parcului auto (stimularea retragerii din uz).

"Ne exprimam speranta ca factorii de decizie din Romania vor analiza cu atentie situatia si vor da dovada de responsabilitate in hotararea pe care o vor lua fata de cele doua obiective strategice ce pot influenta in mod semnificativ dezvoltarea viitoare a tarii: existenta unei industrii auto puternice in Romania (astazi cca. 7% din PIB) si reducerea poluarii prin innoirea parcului auto national.

Noua varianta a taxei auto, cea de-a treia pe care o pregateste in prezent guvernul, va contine o componenta noua referitoare la cantitatea de emisii de dioxid de carbon a unui autovehicul pe kilometru. Executivul va trebui sa retrimita aceasta varianta la Comisia Europeana pentru un acord informal si ulterior sa o aprobe. O eventuala decizie a Comisiei Europene de inchidere a procedurii de infringement va fi luata numai dupa publicarea actului in Monitorul Oficial.

Premierul Tariceanu a declarat, in urma discutiilor purtate pe 14 februarie cu organizatiile de mediu, ca Ministerul Mediului a primit sarcina de a modifica noua forma a taxei auto pe principiul emisiilor de dioxid de carbon. Tariceanu a dat ca exemple taxele percepute in Franta si Austria.