Surse europene spun ca Bruxelles-ul a decis ca Ford trebuie sa restituie aproape 27 de milioane de euro - ajutoare de stat. Ford sustine ca va ramane la Craiova

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Marţi, 26 februarie 2008, 14:39 Economie | Companii

Comisia Europeana va prezenta miercuri, in Colegiul Comisarilor, rezultatul investigatiei privind privatizarea Automobile Craiova, iar acesta va fi unul negativ Romaniei. Surse europene au declarat marti pentru HotNews.ro ca miercuri CE va adopta decizia ca Ford sa restituie 26,9 milioane de euro, care reprezinta ajutoare de stat primite de la autoritatile romane la privatizarea companiei din Craiova.

Reprezentantii Ford au declarat pentru HotNews.ro ca nu comenteaza informatiile aparute, dar compania e hotarata sa produca masini la Craiova. Pana atunci, "asteapta cu interes si optimism" decizia Bruxelles-ului.

Mesajul de miercuri al Comisiei va fi clar: Romania nu a respectat regulile, prin urmare acei bani trebuie restituiti autoritatilor romane. "Asta inseamna ca va creste pretul vanzarii Automobile Craiova cu 26,9 milioane de euro. nu credem ca vor fi percepute dobanzi", au spus sursele HotNews.ro. Acestea au adaugat ca exista chiar semnale calre ca Ford nu are intentia sa se retraga din contract si sa renunte la Automobile Craiova, in ciuda deciziei Comisiei Europene.

Tot referitor la acest contract, autoritatile romane au notificat, candva la inceputul acestui an, Comisia Europeana privind acordarea unor ajutopare de stat la nivel regional, au mai spus sursele HotNews.ro. Bruxelles-ul va prezenta concluzia acestei notificari in curand, termenul este, in general, de doua luni de la notificare. "Acesta va fi un raspuns pozitiv, intrucat ajutoarele au fost notificate. Sunt doua cazuri separate, cel de maine (n.r. miercuri) un raspuns negativ, cel de-al doilea va fi unul pozitiv", au conchis sursele citate.

Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu grupul american Ford a fost semnat in luna septembrie 2007. Comisia Europeana a decis investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat in cazul Automobile Craiova si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost in prealabil notificate Bruxelles-ului. Comisia a deschis o investigatie amanuntita asupra unor posibile ajutoare acordate in contextul privatizarii Automobile Craiova, fosta Daewoo Craiova, si vanzarii sale catre Ford Motor Company in septembrie 2007.   

Potrivit CE, Romania a impus niste conditii privatizarii, si anume producerea a minimum 200.000 de masini in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activitatii curente timp de patru ani si pastrarea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania. In plus, potrivit CE, Romania pare sa fi schimbat conditiile privatizarii intr-un stadiu ulterior al procesului, ceea ce ar fi putut implica elemente suplimentare de ajutor, potrivit Bruxelles-ului.

Ford a fost de acord sa plateasca Guvernului Romaniei 57 milioane de euro pentru 72,4% din capitalul uzinei de la Craiova. Producatorul american s-a angajat totodata la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii si pentru cresterea productiei de automobile la 300.000 de vehicule anual, dar si pentru suplimentarea numarului de angajati.













Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

2477 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Urrrrraaaa (Marţi, 26 februarie 2008, 15:04)

    marius [anonim]

    Ford se retrage, motiunea de cenzura trece, rablele invadeaza Romania! Urrrrraaaaaa!!!
    Personal vreau sa imi cumpar un Volkswagen Golf din 1978. Asta pentru a nu avea o masina mai noua ca tatucului nostru.
    • +2 (4 voturi)    
      sau (Marţi, 26 februarie 2008, 15:35)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui marius

      Ford nu se uita la 27mil euro, stie ca profitul va fi inzecit. romanii au locuri de munca, salarii mici, taxe mari; taxa nu pica, ei sunt nevoiti sa se indatoreze, pot alege insa 2 tipuri de masini: ori logan ori ford; liberalii ies invingatori, au mai tras romania inca 10 ani in jos, romanii continua sa plece in alte tari unde sunt cu adevarat liberi (liberali ... liberalism... liberi... taxe pe taxe ilegale... logan... autostrazi din parti... jeep-uri... bling bling) raman pupincuristii singuri pe forumuri, se ling unii pe altii; vorbesc despre noii muncitori din asia, ieftini si usor de fraierit; romanii sunt plecati de mult prin alte tari...

      Personal vreau sa imi cumpar un tanc second hand sa trec peste jeep-ul tau luat din banii cu care trebuiau facute autostrazi. Asa poate intelegi ce inseamna piata libera in uniunea eruopeana, boule, pupincurist mic ce esti, penibilule, stai toata ziua si comentezi pe forumuri, nimic ambulant ce esti!
      • -2 (2 voturi)    
        Plang... (Marţi, 26 februarie 2008, 16:34)

        marius [anonim] i-a raspuns lui gigi

        M-ai redus la tacere!
        Simt o rusine de neinchipuit.
        Nimic nu imi mai provoaca bucurie.
        Diseara, de la inaltimea Land Cruiserului voi contempla abatut aglomeratia de case din Pipera. Nu voi mai avea chef nici macar sa merg pe contrasens cu girofarul pornit. Iar cand intr-un final voi ajunge la vila din Snagov, ma voi da jos sa deschid poarta cu mana, nu cu telecomanda. Asa cum am auzit ca fac palmasii ca tine, gigele, pentru alti frati d'ai mei.
        Piata libera este un lucru mare! Multumita ei am tot ce am! Multumita pietii libere si frustratilor ca tine.
    • 0 (2 voturi)    
      ddddddd (Marţi, 26 februarie 2008, 17:06)

      asss [anonim] i-a raspuns lui marius

      esti cel putin naiv. chestia cu rablele nu este decat o metoda a Aliantei PNL+PDL sa mai faca ceva bani.
  • +2 (2 voturi)    
    Cin' s-a fript cu Nokia sufla si-n Ford ! (Marţi, 26 februarie 2008, 15:44)

    Nicolae-Nicolae [anonim]

    Sa priceapa tot romanul ca UE nu e sora de caritate
  • +1 (1 vot)    
    Pacat! (Marţi, 26 februarie 2008, 15:53)

    Seby [anonim]

    Parerea mea este ca Ford nu se va retrage, vor accepta plata ceruta suplimentar in schimbul anularii unor puncte din contract favorabile Romaniei (obligatia de a mentine personalul, obligtivitatea de a produce 300.000 masini, etc...).
    Marea frica a Comisiei Europene a fost ca Ford va muta o fabrica din Germania sau Spania (30.000 joburi calificate mutate in Romanica)... acest scenariu era foarte posibil in conditiile in care Ford era obligata sa produca 300.000 masini....Acum insa soarta fabricii pare pecetluita si sunt sanse mari sa se repete scenariul cu Citroen sau Daewoo (promisiunui mari la inceput, rezultate proaste si retragere lamentabila).
    Pacat!
  • +1 (1 vot)    
    a fost licitatie ! (Marţi, 26 februarie 2008, 16:06)

    Catalin [anonim]

    Atat timp cat a fost licitatie deschisa si Ford a oferit cel mai mare avantaj pe termen lung nu poate fi considerat un ajutor de stat. De ce n-a dat Audi sau Volswagen mai mult ca oferta era valabila pentru toti ? In plus pretul de vanzare a fost foarte apropiat de pretul de achizitie a fabricii.
    • +1 (1 vot)    
      pentru ca ... (Marţi, 26 februarie 2008, 17:01)

      raspuns [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Pentru ca UE nu cumpara primeste:
      a se citi de exemplu cazul Petrom,Renault...etc.
      ei nu sunt interesati sa cumpere ci sa primeasca pe nimic.
      Americanii macar dau un pret cat de cat corect.
  • 0 (0 voturi)    
    ue (Marţi, 26 februarie 2008, 16:11)

    jim [anonim]

    Oricum ai lua-o, au dreptate englezii ca vor sa iasa din ue.
    Nu e decat o birocratie nedemocratica, unde "alesii" sunt mai putin controlati de electorat chiar decat si in romania, in schimb au putere de decizie asupra lor ...

    http://www.washingtontimes.com/article/20070620/EDITORIAL/106200001

    Sper sa ne trezim candva din respectul asta neintemeiat si netarmurit fata de UE care "e oameni seriosi si ne vrea binele" ... niste tzepari. O piatza unica ar fi de ajuns, fara reguli si directive cretine.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Marţi, 26 februarie 2008, 16:17)

    roxana [anonim]

    dupa ce ca vin aici unde forta de munca si restul au niste costuri muuult mai reduse..li se mai acorda si ajutoare de stat. bravo...sa le dam bani tuturor ca noi avem prea multi si asa. d-aia lucram pe salarii mizere.
    • -1 (1 vot)    
      Cat de usor (Marţi, 26 februarie 2008, 17:22)

      Valentinz [hotnews.ro] i-a raspuns lui roxana

      zboara banisorii nostri in buzunarele altora
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Miercuri, 27 februarie 2008, 8:46)

        #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator] i-a raspuns lui Valentinz

        saraca de tine ... si ai un cap asa de frumos ...
  • 0 (0 voturi)    
    ford (Marţi, 26 februarie 2008, 16:35)

    gabriel [anonim]

    Si eu zic ca Ford nu se va retrage. 60 sau 80 sau 100 milioane sunt sume derizorii, Cand iei un teren cu facilitati si cu forta de munca calificata in jur scoti repede banii.
    Referitor la taxa, nu e chiar asa dracul de rau. In Ungaria e de belea. Am discutat cu un prieten cu firma acolo. E mai jale ca la noi. Plus ca platesti 200 euro taxa lunara pentru masina pe firma!!!! Ai nostri sunt mici copii!
  • -1 (1 vot)    
    UE (Marţi, 26 februarie 2008, 17:07)

    jim [anonim]

    Oricum ai lua-o, au dreptate englezii ca vor sa iasa din ue.
    Nu e decat o birocratie nedemocratica, unde "alesii" sunt mai putin controlati de electorat chiar decat si in romania, in schimb au putere de decizie asupra lor ...

    http://www.washingtontimes.com/article/20070620/EDITORIAL/106200001

    Sper sa ne trezim candva din respectul asta neintemeiat si netarmurit fata de UE care "e oameni seriosi si ne vrea binele" ... niste tzepari. O piatza unica ar fi de ajuns, fara reguli si directive cretine.
  • +1 (1 vot)    
    daewoo (Marţi, 26 februarie 2008, 19:16)

    eu [anonim]

    Eu vreau sa raman daewoo si sa reinceapa productia de Leganze si nubire ,cele mai tari masini produse dupa 89 in Romania! :)
    Dar e imposibil..
  • +1 (1 vot)    
    Banii inapoi (Marţi, 26 februarie 2008, 23:09)

    Allan [anonim]

    Membrii comisiei de privatizare ar trebui sa returneze banii incasati in calitate de membri, pentru modul execrabil in care si-au facut treaba. Din cauza lor, o investitie care ar face mult bine Romaniei, risca sa fie compromisa. Halal comisie! S-a dovedit inca o data calitatea oamenilor din PNL! Rusine!
  • 0 (0 voturi)    
    mai , sa fie... (Miercuri, 27 februarie 2008, 13:25)

    cel ce vede [anonim]

    eu zic asa : francezii de la renault ( cu logan-ul lor cu tot ) au intarziat cat mai mult posibil intrarea pe piata productiva romaneasca a unui concurent serios : Ford = al treilea producator mondial auto ! Probabil , au primit si ajutorul nemtilor, suparati pe chestia cu Nokia , asa ca da-i si lupta! Cine are de pierdut ? Romanica , apoi pretul la care romanii isi iau masini autohtone ( caci americanii pot foarte usor s-o intinda mai la est ! Cine-i vinovat ? Pai , nu cumva , francofonii astia de paiata si nemernicii aia de la Bruxelles , care nu mai pot de dragul dezvoltarii Romaniei ! Ceea ce le dorim si noi !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi