Interviu cu Directorul General Nestlé România 

Paul Nuber: "Cererea foarte mare de produse "Lapte Junior" a luat prin surprindere producatorul"

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Miercuri, 5 martie 2008, 11:35 Economie | Companii

Paul Nuber, director general Nestlé Romania
Foto: Nestle
Cerealele integrale sunt in topul preferintelor consumatorilor din Romania. Criza temporara de produse "Lapte Junior" a fost cauzata de cererea foarte mare, care a depasit anticiparile producatorilor. In schimb, in Romania se bea prea putina carfea din cauza accizei. Despre toate acestea a vorbit Paul Nuber, directorul general al Nestlé România, intr-o discutie cu jurnalistii prezenti la evenimentul "The Economist Conferences".

Rep:
Care au fost produsele de top in 2007 si care vor fi acestea in 2008?

Paul Nuber: Anul trecut in top 3, din punct de vedere al cresterii consumului pe piata, s-au aflat automatele de cafea, cerealele pentru micul dejun, produsele alimentare pentru copii.

Toate aceste produse au fost "hituri" ale anului 2007. Pentru anul 2008, vor ramane aceleasi trei, dar ordinea poate se va schimba putin. Cea mai mare crestere o au cerealele, apoi alimentele pentru copii si sistemele de preparare a cafelei instant.

Rep: Care este evolutia companiei si planurile dv. pentru anul acesta?
Paul Nuber: Cresterea vanzarilor este foarte rapida. Pentru a ne face o idee: cresterea pe care dorim s-o obtinem in acest an este aproape cat intreaga noastra afacere la nivelul anului 2003.

In privinta planurilor de investitii: continuam investitiile in produsele noastre si avem niste planuri referitoare la fabrica de la Timisoara, mai concret, legate de extinderea capacitatii de productie. Oricum, suntem permanent in cautarea unor noi posibilitati de investitii.

Rep: Cu ce probleme va confruntati in Romania?

Paul Nuber: Avem aceeasi problema, in mod constant, legata de accize. Aceasta nu fac altceva decat sa creasca pretul la consumator. Asa cum am mai explicat, cine nu doreste sa plateasca taxa, oricum poate merge la Ruse si cumpara cafea de acolo.

Din punctul de vedere al companiei noastre, sa vindem la Ruse, la Bucuresti sau la Iasi, este acelasi lucru. Pentru statul roman, insa, poate insemna mai mult sau mai putin TVA. Consumul de cafea este destul de redus in Romania. Ar putea creste semnificativ daca s-ar renunta la acciza.

Rep: Care este politica dv. de distributie si ce schimbari pot aparea?

Paul Nuber: Avem 14 distribuitori in Romania. 13 care sunt repartizati pe diferite zone din tara si unul singur care acopera centrele farmaceutice. Nu se va schimba nimic in structura politicii de distributie. Desigur, comertul evolueaza.

Daca ne uitam la numele unor distribuitori, acestea s-au schimbat. Sistemul nostru este transparent: asta dorim sa faci, vom masura rezultatele, asta vei obtine. Daca rezultatele sunt multumitoare, continuam, daca nu, exista posibilitatea de schimbare.

Rep: Ce se intampla cand anumite produse lipsesc de pe rafturi, cum a fost, spre exemplu, cazul "Lapte Junior"?

Paul Nuber: Se intampla foarte rar. De regula, este o problema legata de productie, de la furnizori. Foarte rar este o problema in lantul de executie. In acest caz, volumul vanzarilor a fost mult mai mare decat se anticipase si fabrica nu a putut face fata. Fabrica este inalt tehnlogizata.

Produsul nu intra in contact cu mainile oamenilor in timpul procesului de productie. Pentru a creste volumul productiei din fabrica, este ceva mai complicat, nu este suficient sa apesi un buton.

Rep: Cum se comporta consumatorii romani?

Paul Nuber: Vor intotdeauna mai mult. Si, tot mai mult, se resimte nevoia de a consuma produse de calitate. Spre exemplu, produsele care ajuta la gatit, cerealele integrale, alimentele pentru copii, ciocolata, cafeaua din automate. Cresterea consumului la cereale integrale se justifica prin faptul ca sunt foarte sanatoase.

Unele produse isi pot reduce prezenta pe piata, in urmatoarea perioada. Spre exemplu, noi producem si napolitane vrac. Cred ca acest sortiment este in scadere, pe piata. Unele produse, inevitabil, sunt in scadere daca sosesc pe piata altele noi si mai bune.

Rep: Care sunt noutatile in evolutia produselor pe piata?

Paul Nuber: Anul acesta vom lansa mai multe categorii de produse. Referitor la napolitane, ca evolutie, putem spune ca sunt in competitie acerba cu produsele din categoria de biscuiti.

Fata de anii anteriori, se consuma mai multi biscuiti decat napolitane. Dar, totusi, nu intentionam sa producem biscuiti. Daca in 2007 vanzarile la cereale au crescut cu circa 60% in 2007, la fel ca si automatele de cafea, anul acesta ar putea fi mai putin de atat.

Putem spune ca automatele pentru cafea sunt o afacere cu adevarat profitabila. Sa ne gandim numai ca romanii au baut anul trecut 86 de milioane de cesti de Nescafé preparata de aceste aparate.

Rep: De unde se importa produsele de top si unde se exporta produsele fabricate in Romania?

Paul Nuber: Mancarea pentru animale este produsa in majoritate in Ungaria, produsele Maggi in Slovacia iar cerealele pentru micul dejun, in Polonia. Noi exportam napolitane si pliculetele de Nescafe. Pentru acestea din urma, pietele de destinatie sunt Bulgaria, Serbia si Croatia. 













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2878 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    titlul (Miercuri, 5 martie 2008, 11:58)

    ileana [anonim]

    dati-mi voie sa consider titlul, gluma zilei!
    Nu au si ei previziuni de vanzare, sa se poata planifica productia? Mi-e greu sa cred..
    Omul traieste de ceva vreme in Romania si s-a adaptat stilului din Balcani.
  • 0 (0 voturi)    
    Consum de cafea (Miercuri, 5 martie 2008, 12:04)

    Stoewer [anonim]

    Consumul de cafea "redus" din Romania, (mai precis vanzarile scazute de cafea in RO pentru ca nu este scazut consumul) se datoreaza nu numai pretului ridicat din RO, dar si din cauza calitatii mai slabe a cafelei comercializate la noi. Personal recunosc ca nu am cumparat deloc cafea din RO (gustul il cunosc de la cafeaua de la slujba), ci o cumpar cand plec in delegatii.

    In definiiv, cine nu cunoaste cafeaua "Amaroy", buna la gust si cu pret imbatabil?
  • 0 (0 voturi)    
    Boicot Nestle (Miercuri, 5 martie 2008, 12:15)

    Boicot Nestle [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nestl%C3%A9_boycott
  • 0 (0 voturi)    
    Titlu (Miercuri, 5 martie 2008, 12:54)

    marian [anonim]

    Oare de ce auzim mereu de la Retaileri si nu numai aceeasi afirmatie:cererea din Romania ne-a luat prin surprindere?Cred ca nu exista retailer de la mai nou intratul IKEA pana la Carefour (exceptie Metro)care sa nu spuna acelasi lucru.

    Bine ca importam cereale din Polonia in loc ca Nestle sa se gandeasca sa le produca aici.Astfel nu i-ar mai lua prin surprindere cererea si nici nivelul de vanzari.

    Inteleg ca multi altii conceptul de "cost efficiency" dar nu stiu daca se justifica in acest caz, mai ales ca Romania este a 2 a tara ca potential de desfacere din Est ,dupa Polonia.
  • 0 (0 voturi)    
    bad joke (Miercuri, 5 martie 2008, 13:37)

    michidutza alexandru [anonim]

    poate ca acciza la cafea exista tocmai pentru a proteja populatia de consecintele abuzului de cafea...
    si in general accizele sunt introduse pentru a descuraja consumarea unui anumit produs.
    cat despre nestle...pai ce reclama e mai buna decat cea gratuita ? lolz ..salutare!
  • 0 (0 voturi)    
    cat sunt de prost !!! (Miercuri, 5 martie 2008, 21:51)

    cat sunt de prost !!!! [anonim]

    Uite cum imi explica nenea asta ce sa intamplat !
    Trebuie sa fii speciaIst FMCG pentru a da un asemenea raspuns!
    Doamne.... astia ne cred maimute ! Expat destept ce e el ! BOICOTATI NESTLE !
  • 0 (0 voturi)    
    ce vrajeala (Joi, 6 martie 2008, 8:59)

    freedom [anonim]

    Ce vrajeala ne baga dl de la Nestle; de fapt cum ar putea sa spuna ca nu aveau vanzare la Laptele Junior cu miere, care nu este potrivit pentru copii si au creat o criza artificiala pt a-l vinde. Mai nene mai sunt si alti oameni destepti pe lumea asta. Iar, sa nu uitam, Nestle este cea mai mare companie alimentara din lume datorita faptului ca folosesc la greu chimicale, si deci au preturi mai mici decat ale concurentei, nu datorita produselor naturale (?!) ....
  • 0 (0 voturi)    
    "romania e o tzara in africa " vorba unui cantec (Joi, 6 martie 2008, 10:42)

    napolitana [anonim]

    astia chiar cred ca asemena gogosi ne pot vinde,pe langa produsele lor.De ce produsele din romania au o calitate mai proasta decat cele din vest? si nu ma refer numai la Nestle...Mai intrebati si asta.Mai puneti intrebari si incomode,nu numai din cele care sa ii perie si sa ii aveantajeze si sa le faca atata publicitate cum ca sunt ei binevoitorii neamului.Ca pana la urma noi le face beneficiu cumparand podusele lor
  • 0 (0 voturi)    
    "romania e o tzara in africa " vorba unui cantec (Joi, 6 martie 2008, 10:42)

    napolitana [anonim]

    astia chiar cred ca asemena gogosi ne pot vinde,pe langa produsele lor.De ce produsele din romania au o calitate mai proasta decat cele din vest? si nu ma refer numai la Nestle...Mai intrebati si asta.Mai puneti intrebari si incomode,nu numai din cele care sa ii perie si sa ii aveantajeze si sa le faca atata publicitate cum ca sunt ei binevoitorii neamului.Ca pana la urma noi le face beneficiu cumparand podusele lor
  • 0 (0 voturi)    
    Acciza lui Nuber (Joi, 6 martie 2008, 17:12)

    Consumatorul de cafea [anonim]

    Am si eu o intrebare ptr Nuber care se confrunta cu probleme legate de accizele din Romania si din cauza carora preturile la cafea sunt mari si consumul scazut: de ce in ianuarie cand a scazut acciza la cafea de la 3.6 Euro la 2.7 Euro nu a scazut si Nestle pretul la cafeaua lor?
    Cumva a preferat Nestle sa-si bage diferenta de acciza in buzunar in loc sa scada pretul?
    Uite tot asa invelea si marmota de la Kraft ciocolata in staniol, domnule Nuber, cum ne aburesti tu cu preocuparile voastre pentru pretul platit de consumatorul roman!
    Si daca tot ne prostiti cu calitatea produselor Nestle poate ne povestiti domnule Nuber cate scandaluri ati avut pana acum cu laptele ala pentru bebelusi Nan plin de viermi pe care-l comercializeaza Nestle.
  • 0 (0 voturi)    
    e reclama (Joi, 6 martie 2008, 18:37)

    Nic [anonim]

    E doar reclama.
    Chestia cu laptele junior este la vrajeala, vrea sa-ti bage in cap ca ala chiar e un produs popular (dar nu e), sa crezi ca numai tu esti cel care nu cumpara.
    In Ro se bea putina cafea? Hai, pe bune. Se bea cata cafea trebuie, e chiar ieftina, doar ca lumea prefera si alte branduri, nu numai pe-al lu' nenea asta.
    Si cerealele integrale, vai, sunt sanatoase? Nu stiam. Sigur sunt sanatoase dar nu alea facute de ei. Atentie, au zahar. Ca sa nu zic ca sunt groaznic de scumpe.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version