Deputatii au aprobat spargerea monopolului la accesul taxiurilor pe aeroporturi

de M.Z.     HotNews.ro
Marţi, 18 martie 2008, 14:56 Economie | Companii

Camera Deputatilor a adoptat, marti o lege pentru aprobarea unei ordonante de urgenta a Guvernului care modifica prevederile referitoare la transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Potrivit legii, taxiurile isi vor castiga dreptul de a opera in aeroporturi prin licitatie, conditiile fiind stabilite de aceleasi autoritati aeroportuare in functie de anumite conditii tehnice, relateaza NewsIn. Singurul partid care a votat impotriva a fost PD-L.

Presedintele Comisiei pentru industrii, deputatul PSD Iulian Iancu, a afirmat ca prin adoptarea acestei legi se va sparge monopolul pe care unele firme de taxi le detin pe aeroporturi. El a explicat ca autoritatile fiecarui aeroport vor stabili o zona speciala pentru taxiuri, numarul de locuri urmand sa fie decis in functie de numarul de pasageri.

Tot autoritatile vor reglementa si un pret maxim pe cafre taximetristii vor avea voie sa il practice. Legea mai prevede prelungirea pana la 31 martie a termenului pana la care pot fi preschimbate autorizatiile de taximetrie.

Legea vine in contextul suspiciunilor create dupa ce, in ianuarie 2004 a avut loc licitatia prin o singura firma a castigat serviciile  de taximetrie de pe Aeroportul „Henry Coanda” din Otopeni - Fly Taxi, in spatele careia ziaristii au aratat ca se ascundea liderul pesedist Miron Mitrea, scrie NewsIn.

Caietul de sarcini prevedea o serie de conditii in care se inscria Fly Taxi - minim 60 de autoturisme de aceeasi marca produse in 2003, portbagaj de peste 600 de litri, culoarea gri metalizat.













Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

2125 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Interesant (Marţi, 18 martie 2008, 15:13)

    Stoewer [anonim]

    Interesant ca PD-L a votat impotriva. E vorba doar de atitudinea de Gigi-Contra sau in spate stau niste interese pe care imi este imposibil sa le vad. Astept o declaratie plauzibila.
    • -3 (3 voturi)    
      nu e interesant (Marţi, 18 martie 2008, 15:37)

      elaxxx [utilizator] i-a raspuns lui Stoewer

      e vorba de faptul ca va ramane tot monpol .. adica nu se sparge nik.. to o singura firma va fi ...
    • +2 (2 voturi)    
      poate acum ai explicatia (Marţi, 18 martie 2008, 16:14)

      anda [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      un citat dintr-un articol mai vechi al centrului roman pentru jurnalism
      http://www.crji.org/news.php?id=56&l=1

      "În Fly Taxi Besciu avea 39 de procente, dar a ajuns la 33 la suta la sfârsitul lunii octombrie 2004. Dan Besciu mai are o pleiada de firme în Bucuresti, în domenii diverse. El este cunoscut însa pentru restaurantul Golden Blitz din Bucuresti, al carui proprietar este cot la cot cu sotia, sotii Minculescu si Vulpescu."
  • -3 (3 voturi)    
    Fiti mai atenti cu minciunile (Marţi, 18 martie 2008, 15:16)

    unu [anonim]

    Pai daca-i a lui Miron Mitrea, de ce-a votat impotriva tocmai PD-L?
    • 0 (0 voturi)    
      citeste pan' la capat ca scrie (Marţi, 18 martie 2008, 15:38)

      elaxxx [utilizator] i-a raspuns lui unu

      alb pe negru
  • +1 (1 vot)    
    vrem piata libera pt. taxiuri in Bucuresti (Marţi, 18 martie 2008, 15:40)

    Catalin [anonim]

    Numarul taxiurilor din Bucuresti se tot imputineaza, tariful tot creste. Consiliul concurentei de ce nu se sesizeaza, cum de a fost permis un tarif minim ? Acum 2 ani mergeam cu taxiul cu 10RON pe km, acum e 17RON pe km cel mai ieftin. Parerea mea e ca atat timp cat se prezinta cineva cu o masina euro 4 ar trebui sa primeasca licenta de taxi. Daca il prinde cu nereguli sa-i retraga licenta pe o perioada. Cu centrul asta de interese de ce nu rezolva cineva, ca nu-si mai permite nimeni sa mai ia un taxi...
  • +1 (1 vot)    
    Nici eu nu inteleg (Marţi, 18 martie 2008, 15:41)

    Razvan007 [utilizator]

    PDL-ul ar trebui sa isi justifice gestul. Spargerea unui monopol este totdeauna o chestie buna. Eu nu sunt in stare sa dau nici un contra exemplu la afirmatia mea de mai sus.
    • 0 (0 voturi)    
      esti naiv (Marţi, 18 martie 2008, 18:05)

      dude [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      Pai si eu asi fi votat impotriva..gandestete cum se fac licitatiile in romania. si de ce sa se faca licitatie pentru un serviciu care se presteaza pe drumurile publice din romania? de ce sa existe un numar maxim de taxiuri? ca sa creasca pretu? in toata lumea civilizata exista doar cerinte de natura tehnica si preturile nu sunt tinute artificial sus de interese politice sau de alta natura. daca omu vrea sa faca taxi si are ce ii trebe de cesa nu?nu am inteles niciodata cum nerushinatii astia din parlament vor sa vanda o lege hoteasca ca si mana ceareasca. asta ii lege tipic psd..care dadea legi si ziceai ca ii mana cereasca si defapt sau umplut de bani pe spatele lor. exemplu : cuponiada, salile de sport, arourile pentru scoli(subventie mascata) , cornu si laptele ..etc.
      • 0 (0 voturi)    
        Mda (Marţi, 18 martie 2008, 19:10)

        Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui dude

        “Pai si eu asi fi votat impotriva..gandestete cum se fac licitatiile in romania.”

        Nici eu nu sunt de acord cu tine. Nu poti sa faci legi pornind de la premisa ca sistemul nu functioneaza. Asa ceva este complet absurd. Sunt nu stiu cate cazuri in care justitia nu a functionat: atunci ce concluzie tragem ? Nu mai facem legi pentru infractori pentru oricum nu se aplica ??!?!

        “si de ce sa se faca licitatie pentru un serviciu care se presteaza pe drumurile publice din romania?”

        Pentru un motiv foarte simplu: daca nu s-ar regulariza chestiunea asta, ar sta taximetristii buluc in fata aeroportului. In timp s-ar ajunge la o mafie – adica numai rechinii ar ajunge in fata. Ce dracu ? Doar traiesti in Romania. Sa nu imi spui ca nu ai intalnit fenomenul asta. Nu cumva vrei sa te intorci la situatia de prin '92-'93 cand trebuia sa te feresti de taximetristii de aeroport mai tare decat de hoti ?

        “de ce sa existe un numar maxim de taxiuri? ca sa creasca pretu? in toata lumea civilizata exista doar cerinte de natura tehnica si preturile nu sunt tinute artificial sus de interese politice sau de alta natura.”

        Asta da. Eu as impune restrictii de genul: sa stie taximetristul o limba straina si sa aiba o masina care sa corespunda unor norme stricte de siguranta. Cam atat. In rest, ai dreptate: piata ar trebui sa fie libera.
        Dar ce am zis mai sus nu inseamna ca nu trebuie conceput un sistem contra mafiei taxiurilor in puncte cheie: gari, aeroporturi.
  • +1 (1 vot)    
    Deh (Marţi, 18 martie 2008, 15:49)

    ggg [anonim]

    Miron Mitrea a iesit de mult din afacere, Fernando are multi prieteni prin PL-D....cam asa se explica :)
  • +2 (2 voturi)    
    Vot PDL (Marţi, 18 martie 2008, 15:59)

    b09d4n [utilizator]

    Unul dintre patronii FlyTaxi, Dan Besciu, detine Golden Blitz, EUROCONSTRUCT TRADING 98 (asfaltari) etc.

    Acum se vede clar de ce PDL a votat contra. Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1246694-afacerea-fly-taxi-indreapta-spre-ograda-lui-mitrea.htm
  • 0 (0 voturi)    
    taxiuri si taximetristi (Marţi, 18 martie 2008, 16:03)

    Ion [anonim]

    sa vedem cand fac ceva si cu smecherasii de la Gara de Nord...
  • 0 (0 voturi)    
    Specialistii firmelor,sau manipulatii lor (Marţi, 18 martie 2008, 16:39)

    Victor [anonim]

    Daca ati citi bine articolul si daca acest articol era scis in intregime,nu va grabeati sa ajungeti deja la Golden Blitz(din linkul dat reiese ca Mitrea&Co.era profitatorul acestei legi si prietenul acestor firme.Hahaha).
    Intai sa auzim care au fost motivele ptr.veto si apoi sa ne dam cu opinia.
    Cum iese din articolas totul este cam intortocheat.Eu cand ajung in Berlin,Frankfurt,Koeln ma urc la taxiul care-i in fata.Nimeni nu are o restrictie.In Romania daca faceam comanda din Germania,trebuia sa ma duc pe la parcari sau stiu eu unde ca sa ma urc in taxiul meu de incredere.
    Aeroportul,gara sunt locuri publice unde nu trebuie sa existe nicio restrictie.
  • 0 (0 voturi)    
    piratii (Marţi, 18 martie 2008, 16:39)

    florin [anonim]

    Cine a folosit taxiurile pe aeroport inainte si dupa ce a aparut fly-ul ar trebui sa stie ca fiind foarte usor de identificat taxiurile acreditate, piratii aerului disparusera.Probabil ca vor reaparea dupa ce noua lege va intra in vigoare
  • 0 (0 voturi)    
    In Canada Pentru Aeroport e pret fix (Marţi, 18 martie 2008, 18:31)

    gogu [anonim]

    In canada, de oriunde ai pleca catre si dinspre aeroport, platesti acelsi pret ( montreal 32 dolari), indiferent ce aglomeratie prinzi, indiferent din ce zona a orasului pleci, poate ca asa era corect sa stabileasca si la noi primaria.
  • +1 (1 vot)    
    Degeaba ca tot vor fi tepari (Marţi, 18 martie 2008, 18:40)

    degeaba [anonim]

    Degeaba mai multe firme ca tot vor exista tepari. Te vor lua fara chitanta. Daca vine un strain si mai bine ca nu stie saracu' cat o sa-l fure aceste animale infecte de taximetristi bucuresteni! Taximetrist bucurestean=animal, sub-specie umana cu care merita sa te comporti ca atare...
    • 0 (0 voturi)    
      Peste tot sunt la fel (Marţi, 18 martie 2008, 21:41)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui degeaba

      Cu riscul de a jigni cei max 5% dintre ei care sunt OK, toti sunt niste animale. Si eu sunt de acord cu tine. In Iasi situatia e la fel. Ii urasc cu toata fiinta mea. Tot nesimtitul care nu vrea sa munceasca, se face taximetrist. Trogloditi...
  • 0 (0 voturi)    
    Da monopolul sandwichurilor? (Marţi, 18 martie 2008, 21:12)

    Florin [anonim]

    Da monopolul sandwich-urilor pe aeroport cine il sparge? Ca la Milano Malpensa costa 2-3 euri iar la Otopeni 6 eur un amarat de sandvich?
  • 0 (0 voturi)    
    justitia ce face ? (Marţi, 18 martie 2008, 21:42)

    Catalin [anonim]

    Cine a facut caietul ala de sarcini ? 60 de masini fabricate in 2003 ? culoarea gri metalizat ? De ce nu este la inchisoare acum , de ce e lasat sa creeze si alte prejudicii ? De ce licitatia nu este anulata ? De ce procurorii nu se sesizeaza ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi