Preluarea companiei italiene Alitalia de catre Air France-KLM a esuat, dupa ce discutiile de miercuri dintre reprezentantii operatorului franco-olandez si sindicatele ostile preluarii nu au dus la nici un rezultat, potrivit Reuters de NewsIn. Air France-KLM, considerata pentru mult timp principala speranta de redresare economica a companiei, a anuntat ca discutiile nu pot continua in aceste conditii, dar are in continuare incredere in proiect.

Compania aeriana franco-olandeza, care urmarea sa reduca 2.100 de locuri de munca din cadrul Alitalia, din cauza suprapunerilor in sectorul de servicii la sol, a pus conditia ca sindicatele si viitorul guvern al Italiei sa sustina afacerea inainte de a fi incheiata.

Directorul executiv al Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta, a respins miercuri cererile sindicatelor de a prelua serviciile la sol ale Alitalia, de a mentine deschisa unitatea de cargouri si de a accelera planurile de cumparare de noi aeronave.

Guvernul italian s-ar putea intruni de urgenta joi, dupa ce Tommaso Padoa-Schioppa, ministrul Economiei, a declarat ca in acest moment singura solutie este trecerea Alitalia sub o administratie de urgenta. "Daca oferta Air France-KLM este anulata, vom ramane fara singura oferta de preluare", a spus Padoa-Schioppa.

Liderul celui mai mare sindicat din Italia, Guglielmo Epifani, a numit esecul discutiilor "o infrangere la nivel national".

"Sindicatele au facut o mare greseala cand au intrerupt negocierile pentru ca propunerea era sigura si concreta", a declarat primul ministru Romano Prodi, adaugand ca sindicatele ar trebui sa isi asume raspunderea pentru acest esec.

Alitalia, care are aproximativ 19.000 de angajati, a avertizat ca starea financiara precara nu ii permite sa intarzie discutiile si a stabilit ziua de miercuri ca termen limita pentru o intelegere. Compania, care inregistreaza pierderi de un milion de euro pe zi si are o datorie neta de 1,37 miliarde euro, a anuntat ca are nevoie de o injectie de capital pana la mijlocul anului pentru a supravietui.

Guvernul italian de centru-stanga, care incearca sa-si vanda participatia de 49,9% din compania aeriana, a aprobat preluarea in urma cu doua saptamani. Afacerea a avut insa de suferit din cauza rezistentei sindicatelor, a operatorului aeroportului din Milano si a lui Silvio Berlusconi, care inregistreaza cele mai bune rezultate in sondaje.