Estimari neoficiale

Renault a pierdut peste 150 milioane euro din cauza grevei de la Dacia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 10 aprilie 2008, 17:11 Economie | Companii

Presa franceza scrie ca Automobile Dacia a pierdut peste 150 milioane euro din cauza grevei care a ajuns in cea de-a 14-a zi. Pana acum, uzina are o restanta de 15.000 de Loganuri, tinta pentru 2008 fiind de 320.000 de automobile. Joi, sindicalistii au protestat iar in Pitesti, nemultumiti de ultima oferta a conducerii companiei: crestere salariala pentru acest an cu 394 de lei brut, in doua transe, fata de 250 de lei brut, cat oferise pana acum. Sindicatul uzinei cere o majorare de 550 de lei.

Greva va afecta rezultatele Renault pe al doilea trimestru

"In timp ce Renault si-a propus, pentru 2008, sa fabrice 320.000 de unitati Logan si din berlina bicorp Sandero, conflictul de munca a facut deja sa fie produse cu 15.000 de masini Logan mai putin fata de grafic", scrie
autoplus.fr.

Autoplus noteaza ca din cauza grevei se produc zilnic doar cateva zeci de masini, infim fata de cadenta de 1.300 masini/zi, la care ajunsese uzina.

In plus, agentia Thomsom Financial scria miercuri, citand analisti englezi si francezi, ca greva de la Dacia nu va afecta rezultatele financiare ale grupului Renault pe primul trimestru, insa va avea efect pentru cele din trimestrul al doilea.

Cotidianul Les Echos scria luni ca acest conflict de munca ar putea afecta tinta de vanzari a grupului Renault pe plan mondial.

Autoplus mai noteaza ca sindicalistii au refuzat deja de cateva ori ofertele salariale facute de patronat si isi mentin cererea initiala, o crestere medie de 148 de euro.

Renault spera intr-o rasturnare de situatie la Apel

Tribunalul Arges a decis ca greva de la Dacia este legala, iar administratia este dezamagita de decizie si a depus recurs. Sindicalistii au respins si miercuri o noua oferta de crestere salariala, iar joi, cateva mii de angajati au organizat in Pitesti un miting care a durat circa trei ore si s-a incheiat cu o hora.   

Participantii la miting au adus o cruce si un cosciug, improvizand un cortegiu funerar care ar simboliza "inmormantarea" uzinei. Angajatii de la Dacia Automobile au primit in urale aparitia "cortegiului funerar" in fruntea caruia s-a aflat un barbat ce poarta o cruce pe care scrie "Vrem 550 RON” si "Jos mafia!, noteaza Mediafax.

De asemenea, un protestatar a adus o vacuta din plus, infipta intr-un par, langa o cruce, el declarand ca acesta este un mesaj pentru premierul Calin Popescu Tariceanu, care in 27 martie a facut un apel catre angajatii uzinei Dacia Pitesti "sa nu mulga vaca pana nu da lapte".

Solidaritate sindicala

Pe de alta parte, cotidianul francez Liberation scrie ca greva pare fara sfarsit, iar Le Monde noteaza ca sindicalistii au inteles foarte bine ca uzina de la Mioveni e esentiala pentru grupul Renault, deoarece Logan asigura o marja operationala de 6%, aproape dublu fata de marja de 3,3% la nivel de grup. Publicatia noteaza ca, fara indoiala, cererile salariale din Romania pun in pericol rentabilitatea.

In plus, Les Echos scrie ca sindicalisti francezi de la Peugeot si Renault strang bani pentru donatii simbolice destinate muncitorilor romani.











3029 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    marlani (Joi, 10 aprilie 2008, 18:01)

    tero [anonim]

    dar mai terminati-va frate cu greva asta, nu va mai ajunge. De unde sa va dea 550 ron la fiecare in plus, cand asta ar insemna o scadere substantiala a profitului, si ar pune in pericol multe chestii. voi stiti doar ca vreti bani marlanilor. Ce mi-ar place acum sa inchida astia uzina si sa v-o luati prin gura!
    Sa vedeti atunci cum va rugati sa va mai angajeze cineva, poate pe salarii si mai mici. Ii dai omului un deget si iti ia toata mana.
    • 0 (2 voturi)    
      invata, bre, sa vorbesti (Joi, 10 aprilie 2008, 19:26)

      marlanu' [anonim] i-a raspuns lui tero

      se vede ca ai ramas ancorat in trecutul comunist...
    • 0 (2 voturi)    
      Logan cu sal de mizerie (Joi, 10 aprilie 2008, 20:08)

      antitero [anonim] i-a raspuns lui tero

      Stimate tovarase
      Iti doresc un logan facut de un muncitor platit cu un salariu de mizerie care se gandeste ce o sa le dea de mancare copiilor in timp ce regleaza sistemul de franare al masinii tale.
      • 0 (2 voturi)    
        greva (Joi, 10 aprilie 2008, 20:57)

        cititoare [anonim] i-a raspuns lui antitero

        Bravo grevistilor. Daca vroiau 550 RON in plus trebuiau sa ceara 800, ca atunci sigur primeau..
      • 0 (0 voturi)    
        Se poate cumpara fara probleme (Vineri, 11 aprilie 2008, 2:45)

        USLA [anonim] i-a raspuns lui antitero

        Sistemele de franare de monteaza cu mana sau nu, dar nu iese nimic din uzina fara control de calitate.

        Poate sa frece menta saibaru, sau sa uite surubul nestrans, asta il va costa direct daca va apare la CTC.

        No problem about... Iar salariile controlorilor de calitate sunt mari :)
      • 0 (0 voturi)    
        macar sa gandeasca (Vineri, 11 aprilie 2008, 8:21)

        Catelu [anonim] i-a raspuns lui antitero

        Domnu' muncitorul acela cu copii are oricand optiunea sa plece la un alt loc de munca. Nu cred ca Dacia ii tine legati acolo.
        Eu zic sa-i lasam sa se inteleaga si sa nu le plangem prea tare de mila nici uneia dintre parti.
        Eventual sa le plangem de mila posesorilor de Logan, ca marja aia operationala dubla inseamna ca platesc pe masina "cat nu face".
    • 0 (2 voturi)    
      mai usor! (Joi, 10 aprilie 2008, 21:10)

      nicky [anonim] i-a raspuns lui tero

      Corporate boy, mai usor tati, ca oamenii muncesc (tu nu sti ce-i asta!) si vor si ei banici, sa-si macar un amarat de Logan!
    • -1 (1 vot)    
      esti idiot? (Joi, 10 aprilie 2008, 23:56)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui tero

      Bai sarantocule, de ce nu te duci tu sa muncesti pe nimic bai plafonatule? Toti romanii ar trebui sa termine cu sclavia si numai prin unitate se poate ajunge la un standard de viata acceptabil in tara asta. Cretinii ca tine se vor vaita la pensie ca "au avut salarul mic" si pensia si mai mica. Cat faci tu pe luna bai flamandule? Marlan needucat si idiot ce esti.
    • +1 (1 vot)    
      citeste de ce au dreptate grevistii (Vineri, 11 aprilie 2008, 10:05)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui tero

      in primul rand pierderea de 150.000.000 este o aberatie. renault nu au profit net intr-un an de 150.000.000. castigul net pe un logan este de aproximativ 500 euro. adica pierderea pe 15.000 de loganuri nefabricate este de 7.500.000. adica de 20 ori mai mica decat ne mint francezii.
      si acum sa vedem ce rata a profitului au francezii si daca muncitorii pot cere marirea salariului. castigul net de 500 euro la o masina cu un pret mediu de 6000 euro + tva inseamna o rata profitului de 8%. in industria auto cine castiga mai mult de 3% e fericit iar cine castiga 5% considera ca a dat lovitura. la 8% renault are o rata profitului mai mare decat la orice alt model produs de renault-nissan-dacia. cum zicem noi - l-au prins pe Dumnezeu e picior. este posibil sa fi gresit la calcule din lipsa unor informatii exacte dar sunt convins ca pe logan este cea mai mare rata a profitul din intreg grupul renault. ca informatii am folosit declaratiile lui stroe. cat sunt ele de reale nu stiu.
      • +1 (1 vot)    
        pret logan (Vineri, 11 aprilie 2008, 15:13)

        ion ion [anonim] i-a raspuns lui adrian

        vrei sa spui 3100 pret iesire logan la poarta fabricii
        cu cat se vinde oare?
  • -1 (1 vot)    
    Felicitari pentru grevisti (Joi, 10 aprilie 2008, 18:40)

    Alex [anonim]

    Prea au intins coarda multinationalele in tarile emergente.
    Trebuia un exemplu usturator pentru preturile de transfer ale profiturilor realizate in Romania de catre Renault.
  • 0 (2 voturi)    
    Dacia mai are doar doua posibilitati (Joi, 10 aprilie 2008, 19:11)

    Autostopistul [anonim]

    Dacia mai are doar doua posibilitati acum: accepta sa creasca salariile cu 550 de ron sau inchide fabrica.
    Altfel, o sa faca afaceri in Romania doar de dragul afacerilor. Pentru profit ZERO.
    S-ar putea ca acesta sa fie primul semn ca s-a cam terminat cu salariile mici.
    Pai in administratile locale salariile au putut fi marite si cu peste 100 %, dar pentru cei care lucreaza la banda de montaj si produc o masina in 53 de secunde, NU SE POATE.
  • +1 (1 vot)    
    Foarte frumos (Joi, 10 aprilie 2008, 19:40)

    Alex [anonim]

    Asa, faceti greva, 2 luni, pentru 100 de ron, fiindca am inteles ca s`a ajuns la un acord sa fie majorate salariile cu 400 de ron. Aratati-le voi cine suntem noi romanii.. nu va lasati calcati in picioare. Sa vada toti viitorii posibili investitori ca nu-i de gluma cu romanul. Poate data viitoare vor alege Bulgaria
    • +1 (1 vot)    
      sclavi neputinciosi (Joi, 10 aprilie 2008, 20:11)

      coco [anonim] i-a raspuns lui Alex

      si daca aleg bulgaria, ce-i? romania nu e in stare sa produca un brand de la zero.

      NUKE US! PUT US OUT OF OUR MISERY!!!
  • +1 (1 vot)    
    Greva de la Pitesti... (Joi, 10 aprilie 2008, 20:31)

    noname [anonim]

    ....le va "ridica" moralul celor de la Ford si altora care au intentia sa investeasca in Romania! S-ar putea sa aiba dreptate muncitorii de la Renault dar trebuie sa aiba in vedere efectele actiunii lor pe viitor.Daca ne uitam la ceea ce se intampla in Germania - Nokia si mai urmeaza si alta companie- ar trebui sa dea de gandit sindicatelor...Cred ca alt gen de greva era poate mai potrivit - japoneza, de avertisment etc.-care sa nu conduca la pierderi masive pentru Renault.O actiune sindicala mai putin agresiva ar fi solutia, cel putin pentru inceput. Cel putin asta este parerea mea.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce calcule au facut francezii? (Joi, 10 aprilie 2008, 21:31)

    uluit [utilizator]

    Poate ne demonstrati si noua printr-o matematica simpla... asa ca sa inteleaga tot bizonul:

    Cum au rezultat din 15.000 Loganuri = 150.000.000 Euro pierderi?

    Merci.
    • 0 (0 voturi)    
      320? (Joi, 10 aprilie 2008, 22:42)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui uluit

      "Pana acum, uzina are o restanta de 15.000 de Loganuri, tinta pentru 2008 fiind de 320 de automobile."

      Misto tinta asta. Nu inteleg de ce fac greva, ca aparent muncesc intr-un an cat altii in vreo trei zile.;)
      Sau o fi vorba de tinta pentru restante?:)
    • 0 (0 voturi)    
      rapsuns (Joi, 10 aprilie 2008, 23:05)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui uluit

      acolo nu se produc numai loganuri, ci si piese, subansambluri etc. la care se adauga penalizarile pentru intarzieri, dobanzi etc. time is money!
      cat despre greva in sine, parerea mea este ca va pune pe butuci acest brand de succes, poate singurul la ora actuala. justitia e de vina ca nu o scoate in ilegalitate. cum concediaza un muncitor, sa vezi cum sar toti in salopeta imediat :))
      shame!!
    • -1 (1 vot)    
      Raspuns (Joi, 10 aprilie 2008, 23:30)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui uluit

      Fara merci.
      Daca treceai pe la scoala, stiai raspunsul.
      Nestiinta conduce la inscrierea in PD.
      • 0 (0 voturi)    
        Nestiinta ta = Prostie (Vineri, 11 aprilie 2008, 7:37)

        Mineru IT-ist [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Hopa... "Cardinal" si pe aici ai ajuns?
        Treci pe la baza, sa dai raportul la sefii tai ierarhici din PSD. Iar daca te cumintesti, si daca promiti ca-ti iei pastilele, atunci iti garantez ca nu te strig pe nume "Chirica".

        PD-ul (in forma simpla) nu mai e de ceva vreme!

        De cand a ajuns Loganul 10.000 de Euroi la iesirea de pe poarta fabricii? Sau acum o sa vina unii cu explicatii de genul... ca pierd bani si reprezentantele de service autorizat.

        Eu sunt convins ca-n cele 150milioane au inclus si spaga ca taxa de protectie, ca tot e coruptia la rang de virtute-n Romania.
    • +1 (1 vot)    
      simplu (Joi, 10 aprilie 2008, 23:57)

      bonanza [anonim] i-a raspuns lui uluit

      Pai simplu. Prin umflarea excesiva a cifrelor fara nici o logica. Doar ca sa para muncitorii ca produc daune imense fabricii. Strategie de dezinformare din partea patronatului.

      Grevistii de la Dacia au perfecta dreptate si ii inteleg. Nu se mai poate continua la nesfirsit cu actualul sistem de MUNCA PE GRATIS (sau salar de subzistenta, care ii tot aia).

      Multinationalele vin la noi in tara fiind-ca au proasta perceptie ca avem forta de munca ieftina. Insa ceea ce nu sesizeaza ei este faptul ca avem PRETURI OCCIDENTALE DECI ESTE JUSTIFICAT SA VREM SI SA CEREM SALARII OCCIDENTALE!!! Iar in anumite domenii se ajunge ca salariatii sa aiba salarii cit de cit mai occidentale. Un muncitor calificat in constructii de exemplu poate ajunge la 1.000 euro/luna. La fel si un mecanic auto. Tendinta generala ii de crestere a salariilor. Deci, invit multinationalele sa isi faca de pe acum calcule mai realiste si sa se pregateasca ca in citiva ani sa plateasca salarii de doua daca nu de trei ori mai mari (cel putin) decit platesc astazi.
  • +1 (1 vot)    
    alta e problema (Joi, 10 aprilie 2008, 22:08)

    sorescu [anonim]

    Problema e ca statul roman a trecut dupa 1989 de la dictatura proletarului la dictatura burgheziei [cea nationala]. Din pacate, burghezia noastra nationala este inca in buna parte fosta burghezie rosie, o pseudo-burghezie cu mentalitate si obiceiuri feudale, fara cunostintele manageriale necesare. Actualul stat burghez a vandut intreprinderi romanesti de teama responsabilitatii fata de popor si lipsa competentei in conducerea afacerilor. E mai bine sa dai vina pe straini, decat sa rezolvi cum trebuie problemele natiunii.
  • 0 (0 voturi)    
    Greva morometilor (Joi, 10 aprilie 2008, 23:03)

    vlad I [anonim]

    Asa domnule, sa se vada ca romanul este tare de cap. Cand ii intra ceva in cap, nu exista forma sa-i mai scoata cineva prostia. Ca sa nu mai spunem ca Tariceanu se face ca nu stie de unde vine inspiratia cu cererile astea cu 60% marire de salariu. De la pensii domnule, si de la tot felul de pomeni. Sa plece fanacezii la anul in maroc si rusia ca sa invete minte pe romani sa mai ceara asa prosteste. Aia de la tractorul Brasov de ce nu fac grava? pt. ca nu au venit investitori sa bage 800 milioane si la ei.
    • 0 (0 voturi)    
      Pt necunoscatori ... (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:21)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui vlad I

      D-le Vlad nu cunosti problema chiar de loc ... decat sa scrii comentarii aici eu zic sa faci altceva mai folositor. In primul rand cei de la Renault nu vor pleca de aici, sunt prea multi bani investiti pe care trebuie sa ii recupereze (ca sa iti faci o ideie in 2007 s-au produs 230000 de masini si piese pt inca 170000 de masini care s-au montat in Rusia, Iran ... ) iar o masina fabricata la Dacia costa in jur de 3000 Euro in uzina pe urma se adauga celelalte cheltuieli/adaosuri .... deci pana la 8000 Euro pret mediu eu zic ca Renault castiga f bine pe fiecare masina produsa aici. Iar cererea de marire salariala este mai mult decat indreptatita pt cei care muncesc ca robotii in montaj timp de 8 ore epuizante pt 700 RON salariu net.
      Parerea mea !
  • 0 (0 voturi)    
    care mafie bre (Vineri, 11 aprilie 2008, 2:13)

    sunt securistii [anonim]

    Renault sa se duca in Kina sa caute sclavi
    • 0 (0 voturi)    
      Ils iront sans problemes. Bientot (Vineri, 11 aprilie 2008, 2:49)

      Jean-Francois [anonim] i-a raspuns lui sunt securistii

      Et ils vont laisser le Roumains se branler.
      Ou emmigrer en Chine
      • 0 (0 voturi)    
        do you speak english (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:04)

        io [anonim] i-a raspuns lui Jean-Francois

        Do you speak english?
      • 0 (0 voturi)    
        China.... Ha ha! (Vineri, 11 aprilie 2008, 10:22)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui Jean-Francois

        Mai usor mochou. In 7 ani vin in Romania Geely si Great Wall China Automobile. Asa ca lasati visele ca Renault, Ford si alti infumurati pleaca in China. Nu pleaca nicaieri. Vine Cina aici si ii cumpara. Pe bucati (ca chinezi din Ro sunt experti in asta) sau cu totul.
      • 0 (0 voturi)    
        mais non, les ouvriers roumains iront en France (Vineri, 11 aprilie 2008, 11:14)

        lucien [anonim] i-a raspuns lui Jean-Francois

        nous sommes tous en Europe, EU, n'est-ce pas?
  • 0 (0 voturi)    
    cu 65 mil parca se rezolva totul (Vineri, 11 aprilie 2008, 8:22)

    Ed [anonim]

    cu 65 mil parca se rezolva totul, dar Renault nu a facut-o.


    CONCLUZIE: vor cu orice pret sa ingenuncheze muncitorii romani.

    n-au decat sa dea faliment si sa plece,
    si la plecare poate il iau si pe Tariceanu cu ei ca poate doar asa mai scapam de el.
  • +1 (1 vot)    
    pt alex, vlad si altii ca ei (Vineri, 11 aprilie 2008, 8:22)

    romanu' [anonim]

    A venit timpul ca si in multinationale sa nu ne mai considere sclavi. Nu poti cere productie si profit mai mare cu 80% de la an la an iar salariile sa se mareasca cu 5-10% (sa acopere inflatia). Nu mai e motivatie, e hotie. In rest spuneti prostii, sau munciti la stat/partid (acolo unde salariile se maresc peste rata inflatiei).
    • -1 (1 vot)    
      mai gandeste (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:36)

      pt romanu [anonim] i-a raspuns lui romanu'

      Dai desteptule daca tot vorbesti de inflatie afla ca marirea oferita de cei de la Dacia este de 20 de ori mai mare decat inflatia, asa ca nu mai pupa in fund muncitorimea romana, care pe langa faptul ca munceste prost gandeste si mai prost
      • 0 (0 voturi)    
        mai gindeste (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:46)

        bonanza [anonim] i-a raspuns lui pt romanu

        Pare rau, insa se pare ca muncitorimea romina incepe in sfirsit sa gindeasca. ;) Sper ca nu te deranjeaza lucrul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Despagubiri (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:05)

    Mario [anonim]

    Daca pleaca Renault ar trebui ca statul roman sa le ceara despagubiri 200 mil euro (vezi Nokia in Germania)!!
  • 0 (0 voturi)    
    maroc (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:42)

    koko [anonim]

    Cu ceea ce pierd acum cei de la Renault, mai bine si-ar muta cortul. Si asa am inteles ca vor sa produca in Maroc . Acolo forta de munca este mult mai ieftina decat in Romania.Tot muncitorii vor iesi in pierdere.
  • 0 (0 voturi)    
    Francezii, hmm (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:47)

    marius [anonim]

    Francezii stau prost cu matematica (e pe bune) 15.000 de loganuri = 150 mil. euro pierderi.
    Ar fi pacat daca au pierdut doar atat, oricum.
    Cu toate subventiile ce le iau de la guv Romaniei, si toate facilitatile pe care le-au contractat cu fraieri precum romanii, produc loganurile mai putin decat ieftin.
    Daca ati stii ce beneficii au baietii pe spatele romanilor care habar nu au sa-si apere interesele si sa negocieze in interesul lor.
    Francezii sunt scutiti de tot felul de impozite, au tot felul de subventii platite de romania etc. si toata vrajeala asta au obtinut-o cu sloganul, noi investim la voi si creem locuri de munca !
    Cu ce pret dragi romani ? unde este interesul nostru ? de ce nu negociati mai bine. E pacat de toleranta romanilor, in franta nu ti-ar da nici macar un ac made in france, ca e al lor
    • 0 (0 voturi)    
      Toleranta romanilor? (Vineri, 11 aprilie 2008, 11:52)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui marius

      Citind iesirile tale francofobe n-as spune ca esti un exemplu de toleranta.
      Cat despre afirmatiile tale referitoare la subveniile si avantajele acordate Dacia de guvernul Romaniei, as vrea sa imi indici niste surse verificabile. Pana atunci, da-mi voie sa iau ceea ce spui drept o simpla rabufnire de ciuda. In fond, asta si este, nu-i asa?
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea ... (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:48)

    Reader [anonim]

    Dupa parerea mea de necunoscator (si sunt sigur ca sunt multi pe aici), situatia e destul de delicata pentru ambele parti.
    In primul rand nu o sa renunte Renault asa usor la fabrica din romania dupa ce au retehnologizat-o si pus-o pe picioare. in cel mai rau caz sa concedieze toti angajatii si sa aduca altii din maroc, rusia, china ... etc (dar nici asta nu o vor face).
    Apoi, daca cedeaza presiunilor sindicalistilor se va creea un precedent (care va avea partile lui bune si/sau mai putin bune). una din partile mai putin bune e ca toti ceilalti vor iesi in strada sa ceara salarii mari, dar din pacate calitatea produselor va ramane aceeasi, iar pe termen mediu asta va dauna oricarei afaceri.

    acum, daca intr-adevar muncitorii vor 550 nu prea cred ca au cum sa-i obtina iar o solutie de compromis ar fi bine venita.

    si ar mai fi si a treia solutie (iar acum vb de teoria conspiratie). de unde stiti ca nu i-a pus conducerea sa iasa in strada pentru a-i intimida pe potentialii investitori (mitsubishi sau cine mai era interesata de romania?). Orice nou producator e un concurent serios pt dacia.

    oricum, oricare ar fi solutia (sau cauza) problemei, cert e ca se va creea un precedent. acum ... sa vedem cine va urma (cumva constructorii?)
    • 0 (0 voturi)    
      e asa de usor (Vineri, 11 aprilie 2008, 10:59)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Reader

      Ohooo, la pierderile pe care le au, fi convins ca au luat in calcul sa plece din tara. Pentru ei nu inseamna mare lucru retehnologizarea, tinand cont ca pierderile sunt mult mai mari. Important pentru ei este sa scoata profit, nu sa iasa in pierdere. Nu sunt prima companie care pleaca atunci cand ies in pierdere. Vezi exemplul Nokia. Crezi ca in Germania nu au investit in fabrica si in utilaje? Si totusi au plecat.
  • +1 (1 vot)    
    N-au pierdut 150 de milioane... (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:52)

    Marius [anonim]

    ...ci mult mai putin. La atata s-ar fi cifrat vanzarile in perioada asta, 15000 x 10000. Dar din aia 10000, pretul masinii, cat au profit? Aia au pierdut, profitul ala, care este pret de vanzare minus costuri. Macar specificati ca alea 150 milioane sunt vanzari. Stiu, da frumos in titlu o suma de ordinul sutelor de milioane, dar credeam ca voi la hotnews sunteti seriosi si nu puneti titluri bombastice ca restul presei mioritice.

    Greva e legala, fiecare are dreptul sa ceara cat mai mult, bravo muncitorilor ca nu umbla cu jumatati de masura!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce salarii au muncitorii de la Dacia? (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:56)

    JustMe [anonim]

    Buna ziua. Poate spune cineva ce salarii au muncitorii de la Dacia? La angajare si dupa primul an. Macar asa asi putea intelege de ce nu vor sa iasa din greva. Din cate stiu orice greva se poate rezolva la masa negocierilor, si nici una din parti nu va da curs sub nici o forma tuturor cerintelor celeilalte parti. Pe de alta parte chiar ma intrebam cand o sa aduca la un miting sicriul. O zi excelenta tuturor.
  • +1 (1 vot)    
    Sclavii bosilor francezi (Vineri, 11 aprilie 2008, 10:04)

    gigel [anonim]

    Ptr cei care contesta greva celor de la Dacia:ori nu intelegeti situatia de acolo ori sunteti prosti sau aveti un interes din asta.In conditiile in care:grupul Dacia de la Pitesti au avut vele mai mari incasari din tot grupul Renault!cum credeti ca s-a facut asta?prin salariile mizere platite si prin munca in 4 schimburi!
    nu a inventat nimeni acolo ceva revolutionar,pur si simplu oamneii sunt exploatati!"Daca un specialist pe utilaje, francez, are un venit lunar de 2.400 de euro, specialistul roman are doar 300 de euro şi daca la început dintre ei nu prea se înghesuiau să vina la Dacia Renault, acum se înghesuie mulţi francezi să fie transferaţi la grupul Dacia Renault avînd în vedere avantajele multiple pe care le au: salarii mari, sporuri numeroase (pentru plata chiriei şi a utilităţilor, pentru maşină, pentru telefon, depărtare de casă) şi alte avantaje"Asa ca tuturor care contesta greva le urez din inima sa se duca sa munceasca ca niste sclavi la patronii francezi!sa treiti bine!
  • 0 (0 voturi)    
    Parere (Vineri, 11 aprilie 2008, 10:38)

    Ovidiu [anonim]

    Intr-adevar, conducerea Renault nu prea are de ales deoarece a investit mult si a crezut ca va merge..Si e la fel de adevarat ca grevistii stiu asta..Dar tot atit de adevarat este ca:
    - Grevistii sunt manipulati de liderii sindicali care au si alte motivatii sa continue greva: motivatii politice, alegeri sindicale, etc..
    - Renault isi va scoate intr-un fel sau altul pirleala, iar grevistii au cistigat doar o batalie nu razboiul.
    - Ford e pusa in garda, nu va investi cit sa piarda la o eventuala greva
    - Alti investitori deja probabil isi refac calculele

    Nu ma intelegeti gresit, e bine sa transmitem un mesaj din cind in cind, ca nu suntem sclavii nimanui, dar faze ca vaca din plus si cosciugu sunt deplasate...Nu puneti botu la faze cum ca sindicate de prin Franta sau de nu stiu unde sprijina greva noastra...Fis!..Francezii au tot interesu' sa distruga imaginea noastra de paradis pentru investitori, cu cit ajungem mai repede la nivelul lor de beneficii cu atit mai mult au ei de cistigat
  • 0 (0 voturi)    
    Automatizare (Vineri, 11 aprilie 2008, 11:44)

    Nutella [anonim]

    Eu tind sa cred ca varianta cu tehnologizarea completa a uzinei nu este asa rea in conditiile date. Cunosc deja cateva companii mari de pe piata romaneasca care au investit in ultimii doi ani in automatizarea completa a bandei de lucru, in asa fel incat nu mai sunt nevoiti sa lucreze cu oameni. Asa vor face si cei de la Renault, e doar o chestiune de timp.
  • 0 (0 voturi)    
    Jos cu corporatiile multinationale (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:48)

    sabotoru [anonim]

    Cu tot respectul pt. forumisti: eu lucrez la o multinationala in IT. Sunt destul multumit de salariul pe care il am, dar problema mea este ca tot timpul suntem tratati ca niste sclavi ieftini. Sefii nostri sunt gramezi de frustrati de prin alte tari care nu au fost in stare sa "se realizeze" acolo si i-au trimis corporatiile pe post de politruci.

    In concluzie, va instig pe toti la sabotarea multinationalelor. Sa va zic cum fac eu: ma bag la cat mai multe sedinte posibil, tot timpul sunt "foarte ocupat", am idei noi si cretze (unii sefi ma iubesc), am tot timpul initiative (sa facem, sa dregem etc.) - in 99% din cazuri nu se alege nimic de ele.

    Ati spune ca sunt tampit sau cu creierul spalat: rezultatul muncii mele de zi cu zi este sabotarea firmei in care lucrez prin faptul ca ceea ce produc eu este aproape 0 - nu adaug nici o valoare firmei.

    Problema este ca a inceput sa imi placa treaba asta si chiar am devenit "expert" in asa ceva :).

    Multa bafta!
    • 0 (0 voturi)    
      Bravos! (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:56)

      bonanza [anonim] i-a raspuns lui sabotoru

      Bravos! Bine ca poti. Un exemplu drept de urmat.
    • 0 (0 voturi)    
      chiul (Vineri, 11 aprilie 2008, 15:05)

      io [anonim] i-a raspuns lui sabotoru

      nu mi-a trecut niciodata prin cap sa "sabotez" pe cineva in felul asta, dar te asigur, cu sau fara intentii ascunse 90% din angajati fac asa. In Franta la fel, cred ca Europa este "sabotata" intens prin aceasta metoda... Va zic io: asta se cheama chiul!!!
      • 0 (0 voturi)    
        cit platesti atita face. (Vineri, 11 aprilie 2008, 20:30)

        bonanza [anonim] i-a raspuns lui io

        Poate, da sti tu vorba aia: CIT PLATESTI ATITA FACE!

        Deci, saracii muncitori-sabotori, incearca si ei cum pot sa isi revendice drepturile firesti. Daca nu sunt ascultati si bagati in seama mai sunt si alte metode de convingere. ;)

        iar in privinta chiulului, romanii fiind cei mai prost platiti dintre europeni sunt si cei mai indreptatiti sa traga chiulul.
    • 0 (0 voturi)    
      ce vorbesti (Vineri, 11 aprilie 2008, 16:36)

      JW [anonim] i-a raspuns lui sabotoru

      O merge in IT asta (si io sunt in IT :) ), da la banda de asamblare treburile sunt mult mai serioase/palpabile - merge piesa sau nu merge, nu e cu daca si parca si dat din papagal :)
      Vorba aia, daca ar merge masinile ca Windows am pune-o totzi de mamaliga :)
  • 0 (0 voturi)    
    saracii (Vineri, 11 aprilie 2008, 21:23)

    Gogu [anonim]

    patroni de la Renault, le vor scadea salariile pe anul asta cu cateva sute de mii de euro, in loc de 2 milioane vor lua doar 1milion si ceva, le plang deja de mila


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri