Scandalul reincepe: Registrul Comertului, la stat sau la Camera de comert?

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Luni, 14 aprilie 2008, 12:04 Economie | Companii

 documente
(14 Apr 2008) PDF, 2MB
(14 Apr 2008) PDF, 515KB
(14 Apr 2008) PDF, 137KB
(14 Apr 2008) DOC, 175KB
Oficiul National al Registrului Comertului, o institutie cu venituri de peste 30 de milioane de euro anual si care "stie" tot ce fac firmele din Romania, este din nou vanat de politicieni si Camera de comert. De data aceasta, Ministrul Ovidiu Silaghi incearca prin Ordonanta de urgenta ce nu a reusit prin doua propuneri legislative in Parlament: transferul institutiei (cu tot cu "zestre"), in coordonarea Camerelor de Comert. Ministerul Justitiei se impotriveste, confederatiile patronale nu sustin initiativa, micii intreprinzatori considera ca nu este in avantajul lor iar un avocat specializat in drept comercial a explicat pentru HotNews.ro ca propunerea nu se sustine, din punct de vedere legal.

HotNews.ro va invita la dezbatere: Este bine sau nu este bine ca Registrul Comertului sa intre sub "controlul" Camerei de comert?

Citeste si:
●    Avocatul Laura Roca: “ modul de fundamentare a necesitatii adoptarii acestor  modificari, superfluu si lipsit de logica”

Informatia pe scurt:

  • Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) a intocmit un proiect de Ordonanta de Urgenta prin care Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) este transferat de sub "aripa" Ministerului Justitiei sub cea a Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR).
  • Doua propuneri legislative similare, avandu-l ca initiator pe Ovidiu Silaghi ((la acea data, simplu deputat), au fost respinse definitiv de Parlament.
  • Catalin Predoiu, Ministrul Justitiei, a prezentat un punct de vedere oficial si a enumerat 15 argumente de ordin legal si administrativ impotriva acestei propuneri.
  • Avocatul Laura Roca prezinta o sinteza a modificarilor in activitatea actuala a ONRC, propuse prin proiectul de Ordonanta. Avocatul arata ca, legal, propunerea nu se sustine iar expunerea de motive nu este bine argumentata.
  • Sapte confederatii patronale reprezentative la nivel national, reunite in Alianta Confederatiilor Patronale din Romania, sustin punctul de vedere al Ministerului Justitiei
  • Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti sustine ca “locul unei institutii care serveste mediul de afaceri este in mediul de afaceri”.
    

Propunerea Ministrului Ovidiu Silaghi: “incetarea personalitatii juridice a ONRC si drept de folosinta gratuita, pentru Camera de Comert, a patrimoniului ONRC”

Avocatul Laura Roca a realizat o sinteza a proiectului de Ordonanta de Urgenta publicata pe site-ul MIMMCPTL (document atasat). Pentru mai multe detalii, click aici (O.U.G. pentru modificarea si completarea Legii nr. 26/1990 privind registrul comertului si a Legii camerelor de comert din Romania nr. 335/2007)

 
Principalele modificari se refera la incetarea personalitatii juridice a institutiei, includerea taxellor ONRC in bugetul Camerei nationale si a celor teritoriale, inlaturarea dispozitiilor privind procedura efectuarii inregistrarilor in format electronic si respectiv a celor privind procedura arhivarii electronice a  documentelor (pentru lista completa a modificarilor si analiza integrala a avocatului, click aici).

Laura Roca a analizat propunerile Ministerului pentru IMM si a concluzionat ca sunt  multe nereguli de ordin legislativ si ca justificarea initierii acestora nu se sustine. “n primul rand, se stabileste o ierarhie nefireasca intre interesele private si interesele publice. Astfel, pe motiv ca nu pot fi indeplinite corespunzator atributiile Camerei Nationale, respectiv ale camerelor judetene (organisme care, potrivit legii nr 335/2007 sunt persoane juridice de ordin privat!) se solicita modificarea legii privind activitatea unei institutii publice, care desfasoara  activitati de interes public”, spune Laura Roca.

Concluzia analizei este:  “apreciem, asadar, inutile eforturile financiare si logistice deosebite, precum si perturbarea, inerenta, a activitatii registrului comertului, pe care le-ar presupune adoptarea si aplicarea modificarilor propuse”.

Tentativele anterioare, esuate

Propunerile cu aceeasi tema ale deputatului Ovidiu Ioan Silaghi si ale senatorului Viorel Arion au fost respinse definitiv de Parlament.

Prima dintre acestea, aprobata initial in 2005, a fost returnata Parlamentului in 2006 dupa ce, Curtea Constitutionala a decis ca “legea in ansamblul este neconstitutionala”.   In fine, in 2007, proiectul a fost respins definitiv. Istoricul proiectului de lege poate fi consultat aici.

O analiza realizata chiar in plin scandal, de catre revista Capital, poate fi consultata aici.

O a doua propunere legislativa care tintea Registrul Comertului, de data aceasta intr-un mod indirect, a fost initiata in 2007 de aceiasi Ovidiu Ioan Silaghi si Viorel Arion. Potrivit acestui proiect, camerele de comert “tin evidenta situatiei firmelor comerciale si a emblemelor comerciale, ....asigura organizarea si functionarea birourilor unice”.  Si acest proiect a fost respins definitiv. Istoricul proiectului de lege poate fi consultat aici.

In ambele cazuri, Guvernul a recomandat ca ONRC sa ramana sub coordonarea Ministerului Justitiei.

15 argumente ale Ministerului Justitiei

O lista de argumente care sustin pastrarea ONRC in forma sa actuala a fost publicata pe site-ul Ministerului Justitiei (lista poate fi consultata aici)

Unul din argumentele cu cea mai mare “greutate” se refera la observatiile Comisiei Europene: “In Raportul Comisiei Europene de monitorizare a progreselor inregistrate de Romania in procesul de aderare - 2005, se apreciaza ca „structurile de implementare (a directivelor comunitare in materie) au fost create si functioneaza adecvat”.  Se subliniaza insa ca „Registrul Comertului trebuie sa isi asigure continuitatea personalului si sa se pregateasca pentru inregistrarea entitatilor legale europene” etc.

La solicitarea HotNews.ro, Registrul Comertului a transmis o scurta declaratie care spune ca punctul de vedere oficial al institutiei este acelasi cu cel al Ministerului Justitiei (raspunsul ONRC - intr-un document atasat).

Conferedatiile patronale sustin organizarea actuala

Alianta Confederatiilor Patronale din Romania (ACPR), compusa din sapte organizatii patronale reprezentative la nivel national, a transmis un punct de vedere oficial referitor la problema transferului ONRC. Argumentele aduse de ACPR coincid, in cea mai mare parte, cu cele ale Ministerului Justitiei si ale avocatului in drept comercial care a efectuat analiza mentionata, pentru HotNews.ro.

In plus, ACPR aminteste faptul ca "intr-un numar de 36 tari este mentinut control public asupra Registrului Comertului, cu intensitati diferite, dominanta fiind optiunea acordarii statutului de institutie publica acestei entitati, in cele mai multe cazuri avand forma unei institutii autofinantate aflate in subordinea unui minister" (punctul de vedere al patronatelor, intr-un document atasat).

In cadrul disputei similare din anul 2005, Adrian Izvoranu, presedintele uneia din confederatiile semnatare a adoptat o pozitie opusa. Acesta declara pentru Curierul National ca sustine revenirea ONRC la Camera de Comert. "Punctul de vedere exprimat de mine in 2005 avea la baza un alt context, in care esentiala era pozitia conducerii de atunci a Camerei de Comert pentru realizarea unui sistem de reprezentare general si legitim al mediului de afaceri romanesc", a explicat Izvoranu pentru HotNews.ro.

Potrivit acestuia, atunci era in discutie o cu totul alta formula de modificare a Legii Camerelor de Comert "in care era recunoscuta competenta acestora in ce priveste sfera relatiilor comerciale, in timp ce, prin legislatia specifica, era recunoscuta cea a Patronatelor in sfera relatiilor industriale. Cele doua entitati, putand reprezenta si sustine legitim interesele mediului de afaceri, in integralitatea sa, ar fi putut prelua IMPREUNA, responsabilitatea administrarii ONRC, caruia i-ar fi putut asigura autonomia dar si echidistanta fata de toate companiile, autoritati si public", a mai adaugat acesta.

Camera de Comert si Industrie Bucuresti: "Registrul Comertului este copilul sistemului cameral"

"Nu este initiativa ministrului Silaghi, este o initiativa mai veche, dansul este continuatorul dorintelor Camerelor de Comert. Registrul Comertului este un <<copil>> al sistemului cameral. Din pacate, mi-a teama ca proiectul actual este elaborat intr-un context electoral. Nici Guvernantii nu se inteleg intre ei in aceasta privinta", a spus Stefan Popa, presedintele Camerei de Comert si Industrie Bucuresti.

"Toate Camerele au ca principal obiectiv sprijinirea mediului de afaceri. Daca oficiul Registrului din Bucuresti ne va reveni noua, o parte din fondurile obtinute le vom dedica sprijinirii membrilor nostri, inclusiv accesul la fondurile europene", a mai spus Popa.













Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3233 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Registrul (Luni, 14 aprilie 2008, 13:29)

    Andrei [anonim]

    In spatele acestei initiative este Mihail M. Vlasov, socrul dlui Troaca sau Cristian David de la Interne......
    Vlasov trebuie sa plateasca pentru sprijinul de care a beneficiat pentru a ajunge presedinte si incearca aceasta schema!
  • +2 (2 voturi)    
    Registrul Comertului (Luni, 14 aprilie 2008, 14:21)

    dan [anonim]

    Nu este bine ca Registrul Comertului sa intre sub "controlul" Camerei de comert. Camera de comert ar trebui desfiintata sau privatizata.
  • +1 (1 vot)    
    Registrul vostru... (Luni, 14 aprilie 2008, 14:50)

    Dedalus [anonim]

    a) Controlul statului asupra inregistrarilor ar fi mult mai usor de acceptat daca taxele de la actualul Registru nu ar fi exagerate si numarul de declaratii -aberant- de ce trebuie sa depui Bilantul si aici, daca l-ai depus la Fisc?!!

    Nu comunica 2 institutii ale statului intre ele, de te obliga pe tine sa-l depui?

    Nu cumva e un prilej bun de a mai taxa aiurea ceva?

    Pai daca tot nu comunica cu celelalte institutii ale statului, ce rost are sa ramana la stat?

    b) Argumentul ca "UE zice" demonstreaza sufletul nostru de slugi si de argatzi -daca stapanul zice ca-i cireasa neagra- neagra e.... Chiar nu suntem in stare sa judecam cu mintea noastra???!!!

    Propun sa mutam Registrul la Bruxelles, si gata...

    c) Imi inchipui ca dupa mutare, toate firmele vor depune Declaratia 4675839120, partea b0 cu timbru fiscal de 1,985 bani lipit si cu o chitanta de plata a taxei de 100 RON pentru "reinscriere" - Bun venit in Zimbawe!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru ----Registrul vostru (Luni, 14 aprilie 2008, 15:23)

    pentru Registrul vostru [anonim]

    Gresesti amarnic:
    1. Taxele si tarifele onrc sunt nemodificate de multi ani.
    2. Taxele si tarifele onrc sunt mult mai mici decat erau la Camera
    3. controlul statului este foarte usor din moment ce toti au protocoale gratuite
    4. Bilantul se depune doar la registru incepand cu anul viitor
    5. birocratia a fost eliminata b unic, cazierele la reg com samd.
    6. ramane sigur la stat adica Mj.PENTRU CA UN PATRIMONIU DE STAT NU POATE TRECE IN PRIVAT CU OUG fara LEGE in spate :)..deci,,
  • +2 (2 voturi)    
    cui foloseste? (Luni, 14 aprilie 2008, 15:35)

    Vladimir [anonim]

    Intrebarea fundamentala intr-un asemenea demers este: Cui foloseste? Foloseste Guvernului? Nu! Foloseste Camerelor de Comert? Evident, da! Camerele de Comert nu sunt altceva decat niste lipitori care toaca bani! Ce face Camera de Comert a Romaniei? Nimic! Concediaza personalul pentru a avea mai multi bani de tocat! Cum se implica aceasta organizatie pentru mediul de afaceri? In nici un fel! Nu sunt gazetar, dar imi permit sa lansez jurnalistilor o provocare: investigati activitatea Camerei de Comert! O sa descoperiti ca nu este altceva decat un balon de sapun frumos, camuflat intr-un sediu atragator, dar care nu este capabila sa aibe nici un punct de vedere pertinent pe initiativa legislativa economica! Cine conduce Camera Natonala? Mihail M Vlasov (avocat), Vasile Cismaru, Bacanu, Adrian Mitu (fost lucrator de comert exterior)...Ce experienta au? Nici una! Nu sunt capabili nici macar sa lege 2 fraze coerente pe un subiect economic!
    Insa, stiu sa faca scandal! Sa tipe ca nu au baze de date si ca nu pot lucra pentru mediul de afaceri! Vlasov s/a urcat de 4 luni pe scaunul de presedinte al Camerei Romaniei. Ce realizari a avut in aceste 4 luni? Nici una! In afara ca a dispobilizat niste angajati (dreptul lui legal de angajator) nu a facut nimic. A fost invitat in Turcia la un forum al camerelor de comert si nu numai ca nu a emis nici un punct de vedere pertinent, dar a participat doar la cocktail!!!!!
    Asta este camera de comert! Deci, merita ca Registrul sa treca la ei? Nu cred! Sau, daca se doreste desfiintarea Registrului sa treaca!
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Luni, 14 aprilie 2008, 19:53)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Vladimir

      Ce institutie il poate controla pe presedintele ccir Vlasov? Oficial a fost la Istambul pentru a reprezenta CCIR. Banuiesc ca pentru aceasta deplasare a primit diurna. Daca nu s-a prezentat la Conferinta, dar la Istambul a fost, atunci nu avea dreptul la diurna. Sa inteleg ca a primit-o? Si daca da, atunci repet, cine controleaza modul de cheltuire a banilor?
      • 0 (0 voturi)    
        HOTII LA PATRIMONIUL REGISTRULUI (Marţi, 15 aprilie 2008, 1:14)

        MANIVELA [anonim] i-a raspuns lui anonim

        DATI DRUMUL LA CAINI
        Atacul este mai vechi dl Vlasov se judeca de mai multi ani sa puna mana pe patrimoniul Camerei, va rog sa fotografiati doar cladirile acesteia ptr, a intui avutia vizata.
        Mai sunt si taxele celor 1,5 milioane de comercianti ...iar dupa ce investitiile au fost finalizate in sistemul comp. acum putem sa-l rugam pe dl patron de camera daca ne poate da un Certificat .... si daca nu vrea .. si daca va avea taxe prea mari asta e,
        treba ta
        vei fi privat dar cu voie de la alt privat.
        SA RAMANA LA JUSTITIE
        JOS LABELE BALOASE DE PE CAMERA
  • 0 (0 voturi)    
    Camere de Comert? (Luni, 14 aprilie 2008, 17:03)

    Bush_ITS [anonim]

    Intotdeauna interesul porta fesul! Si-n aceasta cauza
    este exact la fel! Chiar zilele astea bat drumurile Reg. Comertului din Tulcea ,si chiar daca sunt purtat pe drumur pentru te miri ci tot aceasta organizare si subordonare mi se pare cea mai potrivita! De ce ? In primul rand ,atat partea de executie cat si cea de aprobare,certificare este in aceeasi curte,lucru mare nu credeti? Ciolanul este carnos dar sa speram ca ratiunea va invinge de data asta!
  • 0 (0 voturi)    
    registrul comertului (Luni, 14 aprilie 2008, 19:02)

    anonim [anonim]

    Am lucrat la registrul comertului si cand acesta apartinea de Camera de Comert si in perioada cand a fost transferat la Ministerul Justitiei asa ca pot sa compar cele doua situatii intr-un mod cat se poate de obiectiv.
    As dori sa reamintesc ca in perioada de domnie a Camerelor de Comert taxele erau diferite de la un judet la altul. Se ajunsese la situatia incredibila in care eliberarea unui document costa la Bucuresti 150.000 lei vechi, pe cand acelasi document costa la Registrul Comertului Iasi 3.000.000 lei. Este o realitate care poate fi verificata. Sa mai pomenesc si de misiunile economice din... Cancun si Insulele Mauritius!!! Nu e gluma, si aceasta informatie se poate verifica.
  • +1 (1 vot)    
    sa nu se mai modifice (Luni, 14 aprilie 2008, 19:09)

    Rollo Tomasi [anonim]

    Sa nu se mai modifice nimic in domeniul comertului !
    Comerciantii si avocatii ar trebui sa faca mitinguri pentru a stopa aceasta inflatie legislativa !
    Acum nu demult s-au modificat codurile CAEN. Modificarile in cazul societatilor trebuie efectuate de catre si pe cheltuiala comerciantilor. La Cluj o cerere se rezolva in 20 zile ! Asa nu se mai poate !
  • +1 (1 vot)    
    Jos mafia ! (Luni, 14 aprilie 2008, 19:32)

    GT [anonim]

    Ca de obicei mafia camerei incearca sa acapareze registrul ... de data asta presa si opinia publica ii va mazili, gasca de activisti va pieri de saracie :)
    Registrul va ramane la MJ, iar Camera se va desfiinta din lipsa de fonduri de intretinere. Bye bye old bastards !
  • 0 (0 voturi)    
    caen (Luni, 14 aprilie 2008, 19:45)

    tot anonim [anonim]

    Mi se pare normal sa fie facuta preschimbarea de catre comercianti avand in vedere ca nu mai exista corespondenta intre vechiul caen si noul caen. Mentiunea este gratuita acum. Iar pentru schimbarea CAEN-ului trebuie sa multumim INS-ului. In ceea ce priveste trecerea registrelor la camera, este evident ca este facuta in scopul imbogatirii mafiotilor de la camera ( a se citi vlasov si restul). Pana la urma, astia sunt romanii nostri. De ce sa nu distrugem ceva care functioneaza?
  • +1 (1 vot)    
    despre tupeu si interes (Luni, 14 aprilie 2008, 21:25)

    Am fi de rasul Curcilor [anonim]

    Citind acest articol observca numai cei din sistemul cameral doresc revenirea sub cupola lor a ONRC. De ce? Pt ca sunt sume de bani mari care ar putea intra in buzunarele sefilor camerelor.
    Vor zestrea ONRC? Sa spuna stimabilul domn Valsov cum au plecat cei de la Iasi din cadrul camerei Iasi in 2002? Cu scandal si suturi in fund, iar acum ONRC este Copilul sistemul cameral. Sa ne lase cu asemenea utopii. Registrul Comertului a fost sub tutela Camerelor tot datorita Statului intr-un anume context, iar acum trebuie sa ramana la stat pt ca controlul fondurilor este mult mai riguros. daca intereseaza pe cineva Intrebati-i cum erau gestionati banii inainte de 2002. In 2002 registrul era considerat un fel de oaia neagra a sistemului cameral iar acum iar doar un copil. Ce salarii au presedinte de camere si ce salarii au angajatii lor? a vazut cineva cum se deconteaza toate nicmicurile personale ale unui presedinte de camera ca doar el este un boier din evul mediu si are nevoie de mult prea mult confort si lux ca doar "el vegheaza la evolutia mediului de afaceri". daca acesti guvernanti sunt interesati de mediul de afaceri sa lase ONRC acolo unde este caci este bine. de nu va fi iar un haos si " mediul de afaceri" mult invocat de acesti oameni de la camere va avea mult , mult de suferit.
    caci la camere foamea de bai este uriasa. E foame de bani baieti!!!!!!!!!!!
    Vom fi de rasul cursilor daca Guvernantii intra in jocul asta de ping pong cu o institutie care in tarile din UE este direct subordonata statului, iar la noi totul se face doar pentru anumite cercuri de interese.
  • +1 (1 vot)    
    Opriti-i acum!!!!!!!!!!!!!!!! (Luni, 14 aprilie 2008, 22:13)

    comerciant [anonim]

    Trebuie sa opriti camarila asta de smecheri care nu vor decat bani. Nu mai au de unde sa isi deconteze sucurile de telina, laptopurile, excursiile in strainatate( cica in interesul mediul de afaceri). nu vor decat banii si infrastructura creata de MJ. De ce nu se face un control asupra modului cum sunt folosite fondurile detinute de camere la ora actuala. intrebati-i cum se faceau membrii la camera pana in 2002 si cati membri mai au acum? Acum vor sa ia logistica, bazele de date si angajatii si sa faca cu ei precum au facut nemtii in al doilea razboi mondial. cum sa isi mai innoiasca presedintii de camere parcul auto personal? De ce nu se vede si modul in care e pune problema cu postarea pe site asa pe furis asa cum au trecut si in senat prima initiativa a aceluiasi domn Silaghi.
  • -1 (1 vot)    
    Jaful Mafiei lui Silaghi si Gaurean trebuie oprit! (Marţi, 15 aprilie 2008, 1:08)

    Babone [anonim]

    Sunt angajat al ONRC si cunosc foarte bine dedesubturile acestei ordonante. Este simplu: Gaurean, un avocatel de 27 de ani, a fost implantat ca dir. general adj. in structura registrului de catre mafia lui Silaghi&Fenechiu &Vlasov ca sa aduca pe tava registrul comertului Camerelor de Comert. Nu le-a iesit insa jocul, pentru ca intre timp a venit la Min Justitiei un ministru integru si, din pacate pt ei, expert in drept comercial. Sub Chiuariu, Gaurean a taiat si a spanzurat, pe oricine care-i statea in calea manevrelor lui. Si-a angajat o groaza de prieteni si colaboratori. Registrul nu va trece la Camere, ma bazez pe luciditatea dlui Tariceanu si a dlui Bogdan Olteanu. Altfel PNL va plati scump de tot la alegeri...
  • +1 (1 vot)    
    Atentie... (Marţi, 15 aprilie 2008, 5:17)

    barykelo [anonim]

    Sunt om de afaceri, de 15 ani asa traiesc,si va spun cu certitudine: Camera de Comert este cea mai mare tampenie existenta in mediul de afaceri de la noi, ceam mai inutila si cea mai vampira (de bani) institutie...Eu nu sunt miliardar dar din afacerea familiei tin doi copii la facultate si traim toti decent.In 15 ani Camera de Comert nici macar nu a privit inspre mine vre-o data.. Decat atunci cand trebuia sa platesc(!!!!!!!!!) ca sa depun la ei bilantul...Va puteti imagina asa ceva, asa o aberatie ??????Asta este camera de comert....Asa ceva ne trebuie noua ??? Aiurea de tot... Puneti o caseta de vot pt cititori si o sa vedeti cati vor vota pt desfiintarea ei...Este absolut inutila...
  • +1 (1 vot)    
    camere de comert (Marţi, 15 aprilie 2008, 9:15)

    r [anonim]

    camerele de comert nu sunt controlate de nimeni. functioneaza si cheltuiesc dupa cum vor. nu ar trebui sa treaca registrul in gradina lor.
    ba chiar mai mult ar trebui desfiintate.
  • 0 (0 voturi)    
    Babone, (Marţi, 15 aprilie 2008, 10:04)

    lucian [anonim]

    Babone, mai lasa manipularile de doi lei. Gaurean l-a consiliat pe ministru sa nu lase registrul la camere. In rest, f bibne, sa va puna la punct
  • +1 (1 vot)    
    Registrul Comertului trebuie sa ramana la Justitie (Marţi, 15 aprilie 2008, 12:37)

    Liviu Maldonado [anonim]

    Sunt de parere ca registrul comertului trebuie sa ramana la ministerul justitiei . Nu este bine ca registrul sa treaca la camera de comert . Se incalca flagrant legea daca se va trece onrc-ul la camera de comert .
  • +1 (1 vot)    
    Locul registrului e la justitie (Marţi, 15 aprilie 2008, 12:45)

    Andreea Carotescu [anonim]

    Registrul Comertului nu trebuie sa plece de la justite !!! Dnu Ministrul Ovidiu Silaghi greseste !!!
  • +1 (1 vot)    
    ONRC - Justitie (Marţi, 15 aprilie 2008, 12:50)

    Floricela Dana [anonim]

    Echipa de la ONRC este o echipa tanara ce a facut treaba . ONRC trebuie sa ramana la justite
  • +1 (1 vot)    
    Nu treceti registru la camere (Marţi, 15 aprilie 2008, 13:17)

    Dorel Sandulescu [anonim]

    Mai bine este ca registru sa apartina de ministerul justitiei .
  • +1 (1 vot)    
    O aberatie (Marţi, 15 aprilie 2008, 13:20)

    Cornel Sanpetru [anonim]

    Este o aberatie sa plece registru de la justitie la camera.Silaghi cred ca a visat in ploaie un lucru care nu isi are rostul.Dupa ce ca exista in sfarsit corectitudine trebuie sa distrugem totul ? ONRC sa ramana la JUSTITIE.
  • 0 (0 voturi)    
    ordonanta de urgenta... (Marţi, 15 aprilie 2008, 18:47)

    Samo [anonim]

    ... este initiata de Ovidiu Silaghi, supranumit chiar de camere ministrul camerelor de comert.

    Cred ca va aduceti aminte de cele 5 proiecte de lege a camerelor de comert care ne-au franat extraordinar timp de 3 ani. Batalia s-a dat pentru camera romaniei si pentru registrul comertului, in spatele ei fiind Mihail Vlasov, presedintele camerei Iasi.

    Totul a inceput in martie 2005 cand Ovidiu Silaghi - presedinte onorific al Camerei Satu Mare, a depus la Parlament primul proiect de lege, care trecea registrul la camera. Cu toate ca au primit avize negative si de la guvern si de la comisiile Parlamentului, legea s-a aprobat si a trecut in prima faza de Parlament. Ca urmare a unei sesizari, legea a mers la curtea constitutionala, unde a primit verdictul de "neconstitutionala" prin trecerea registrului la camere. Legea s-a intors la Parlament unde a primit rapoarte de respingere de la comisii si a fost respinsa la vot in ambele camere, in martie 2007.

    Al treilea proiect de lege a fost introdus tot de Silaghi si Arion, in noiembrie 2006, dupa ce si-au dat seama ca primul va pica. De data aceasta luau numai biroul unic si informatiile, gratuit. Nu se mai pronunta "registrul comertului" ca sa nu devina neconstitutional. Adica dupa ce fraierii munceau de picau, veneau baietii destepti si luau mierea. Mai interziceau si asistenta la registru, asta ca sa moara registrul de tot si repede si sa-l poate lua cu totul cateva luni mai tarziu pe motiv de "grave disfunctionalitati". Deci oricum il luau cu totul, dar pe felii. A fost respins si acesta definitiv in aprilie 2007.
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Marţi, 15 aprilie 2008, 18:49)

    samo [anonim]

    Al patrulea proiect a fost de fapt o ordonanta de urgenta care prevedea iarasi trecerea registrului la camera si a fost respins prin neavizare de catre comisiile Parlamentului.

    Al cincilea proiect propunea, in februarie 2007, infiintarea la camerele de comert a birourilor unice de asistenta si tinerea evidentei comerciantilor de catre camere, motiv pentru care registrul trebuia sa le dea datele gratuit. A fost respins in februarie 2008.

    Al doilea proiect a fost initiat de Victor Ponta in aprilie 2005, a fost lasat sa astepte un an ca sa intre in proces legislativ, si prevedea tinerea registrului de catre camerele de comert. Forma finala difera total de forma initiala, dar, dupa ce este intors de Presedinte si trece si pe la Curtea Constitutionala este adoptat si promulgat. Apare astfel Legea 335/2007 (decembrie).

    Rezultatul final: registrul este lasat in pace, iar camera romaniei este desfiintata si reinfiintata desfigurata, devenind proprietatea celui care a stat in spatele tuturor acestor actiuni: vlasov, presedintele camerei Iasi. Cu toate acestea vlasov a castigat numai jumatate din Camera Romaniei, pentru ca cealalta jumatate s-a transferat prin infiintarea Camerei ucuresti. Insa Vlasov nu are de gand sa lase lucrurile asa.

    Toate acestea au fost posibile datorita sustinerii pe care a avut-o registrul din partea ministrului justitiei, doamna Macovei. Cum a capatat registrul o asemenea sustinere din partea dansei? A trimis echipa de audit a MJ ca sa faca cunostinta cu registrul. Era primul control trimis de MJ la registrul comertului. Concluzia auditului? Tinand cont ca pornise la drum pe cont propriu de numai trei ani, fara nici o sustinere financiara nici initiala nici ulterioara, registrul s-a mobilizat, s-a descurcat foarte bine si a avansat ca mod de lucru, personal si dotari, ceea ce s-a reflectat in calitatea serviciilor. Cu siguranta ca nu a fost totul perfect, dar cu siguranta registrul era pe drumul bun.
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Marţi, 15 aprilie 2008, 18:50)

    samo [anonim]

    Lucrurile acestea au fost afirmate in mai multe rapoarte ale institutiilor europene si a Bancii Mondiale. Romania a fost nominalizata pe pozitii fruntase in europa si in lume ca evolutie in domeniul comercial, ca urmare a evolutiei pozitive a registrului comertului. Aceste rapoarte sunt publice si se gasesc pe Interent.

    Interesant este ca toate proiectele de lege au avut din partea guvernului avize negative la intrarea in Parlament, tocmai pentru ca prevedeau transferul unei institutii publice in administrarea unor organizatii private. Acest lucru contravine atat Constitutiei Romaniei, cat si directivelor europene. Cum traim insa in Romania, Constitutia si legile sunt pentru fraieri.

    Din pacate, doamna Macovei a trebuit sa plece, iar la MJ a venit o conducere de la Iasi, cu teme precise. La IMM a venit Ovidiu Silaghi.

    In primavara 2007, la audierile din comisiile Parlamentului a candidatilor pentru investirea in funcia de minstru, Ovidiu Silaghi a declarat ca platforma lui in mandatul de la IMM este trecerea registrului comertului la camera de comert (la ANIMMC si OTIMMC probabil ca nu mai era nimic de facut - imi cer scuze, nu am nimic cu ei).
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Marţi, 15 aprilie 2008, 18:53)

    samo [anonim]

    In august 2007 este numit director general adjunct la ONRC, la 26 de ani, Bogdan Gaurean, care era si este in acelasi timp consilier al Ministrului Justitiei. Era prezent la servici 2-3 ore pe saptamana, timp in care se interesa numai de modul in care puteau fi revocati directorii de registru. Merge la toate intalnirile posibile cu camerele de comert, unde vorbeste de rau despre registrul comertului, isi insuseste toate afirmatiile camerelor si vine apoi la registru si intreaba ca un adevarat manager: "ce ati facut voi in astia 5 ani?". Totul culmineaza in 21-22 septembrie 2006, cand, in loc sa vina la Sinaia la reuniunea directorilor de registru, merge la reuniunea presedintilor de camere de la Ramnicu Valcea. Tot acolo se da sentinta si pentru conducerea ONRC: trebuie revocata. Ca urmare, doua pagini intregi a publicatiei camerei Bacau se umplu cu parerea execrabila a lui Gaurean despre o institutie despre care nu vrea sa stie nimic. Ajunsese sa denigreze public institutia pe care trebuia de fapt sa o reprezinte.

    Tot in acest timp, coace impreuna cu prietenul lui, Ovidiu Silaghi, o HG care anuleaza recunoasterea statutului si patrimoniului Camerei Bucuresti, pentru care se invarte la MJ sa obtina avizele. Vlasov se straduieste sa puna mana pe tot patrimoniul Camerei Romaniei, nu se multumeste cu jumatate.

    In fine, lucrurile se precipitau, Chiuariu trebuia sa plece, si Gaurean nu facuse absolut nimic cu registrul, fiind foarte posibil sa nu se mai poata face nimic ulterior. Asa ca, in ultima zi de sedere a lui Chiuariu la MJ, Gaurean adopta o masura in forta si comanda revocarea conducerii ONRC dupa principiul "pot s-o fac pentru ca am puterea, iar daca am gresit, sa dovedeasca ei in instanta, dar va fi prea tarziu". Planul este trecerea rapida a registrului la camera.
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Marţi, 15 aprilie 2008, 18:57)

    samo [anonim]

    Planul este trecerea rapida a registrului la camera. Planul a fost pus la punct cu ajutorul conducerii de atunci a registrului Bucuresti, cu orientare pro-camere. Asa incat doua din persoanele de conducere din ORCTB au devenit director general si director general adjunct la ONRC, iar a treia a plecat pe functia de secretar general la Camera Romaniei, fiind specialistul care sa asigure terenul pentru intoarcerea registrului.

    Numai ca nu se poate face chiar asa simplu lucrul acesta dupa ce 5 proiecte de lege s-au spart la Parlament. Trebuia inventata o situatie noua, care sa justifice trecererea registrului la camera. Disfunctionalitatile mari reprezinta un bun motiv. Ultimul director de la ORCTB e fortat sa isi da demisia prin faptul ca nu avea cum sa faca fata singur si a intuit pericolul. De doua luni ORCTB nu are nici un post de conducere ocupat din cele trei existente si nici nu exista interesul pentru ocuparea lor. Intentia este de a lasa cel mai mare registru din tara (un sfert din totalul firmelor din Romania) sa se prabuseasca, pentru ca va crea un adevarat foc de artificii in Bucuresti. Apoi au trimis trei controale incepand din ianuarie: auditul MJ, corpul de control de la MJ si corpul de control al Primului Ministru, care inca nu a terminat. Rapoartele celor trei si disfunctionalitatile generate cu intentie de insasi conducerea institutiei ar trebui sa stea la baza unei note de fundamentare pentru un alt act normativ care sa nu mai poata fi respins.

    Dar, stupoare! Cineva se grabeste si face o greseala. Controlul nu s-a terminat si din senin apare proiectul de ordonanta de urgenta care propune trecerea registrului la camere.
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Marţi, 15 aprilie 2008, 18:59)

    samo [anonim]

    Nu stie nimeni nimic despre ordonanta, nici MJ nici Gaurean, dar daca citez ce spune Silaghi, "Surse din cadrul Registrului Comertului ne-au declarat ca Guvernul a trimis saptamina trecuta trei inspectori de la Corpul de Control al primului-ministru pentru a lua la puricat intreaga activitate a institutiei. Sursele noastre sustin ca raportul inspectorilor de la Corpul de Control va iesi negativ, un motiv in plus pentru Executiv sa decida transferarea Registrului Comertului catre Camera de Comert pentru un management mai performant.", rezulta ca cei doi prieteni se tin la curent cu evolutia evenimentelor. Oare inspectorii au venit cu concluziile de acasa si cauta numai cateva probe pe care sa le puna in fata concluziilor? Nici nu este mult de cand s-a mai intamplat asa ceva. Va mai amintiti de Tulus?

    In proiectul de ordonanta scrie ca directorii de registru din teritoriu sunt numiti de presedintele Camerei Romaniei, nu de presedintii camerelor teritoriale. Apoi "În conditiile functionarii defectuase a oficiilor registrului comertului de pe lânga o camera de comert si industrie judeteana, gestionarea acesteia intra in obligatia Oficiului National al Registrului Comertului de pe lânga Camera de Comert si Industrie a Romaniei. Masura se aplica prin dispozitia presedintelui CCIR". Adica cei care nu au votat cu cine trebuie la alegerea presedintelui CCIR vor avea mari deficiente de functionare la registrul comertului. Presedintele CCIR capata puteri discretionare. Cred ca este clar cine sta in spatele intregii ordonante si ce doreste. Scenariul este vizibil de multa vreme. Este doar o problema de timp.
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Marţi, 15 aprilie 2008, 19:00)

    samo [anonim]

    In privinta sistemului cameral, nu au decat sa-si rezolve problemele intre ei, desi e o mare hotie pe fata chiar si pentru un sistem privat.
    In privinta registrului comertului, ar trebui pus capat acestui circ ce dureaza de prea mult timp. De prea multi ani camerele se lamenteaza ca nu pot functiona din cauza registrului si ca singura lor solutie este trecerea lui la camera ca sa-i finanteze. Este jenant. Totul este jenant. Acum au si premisele sa reuseasca. Conducerea ONRC este de fapt conducerea camerelor.

    Vreti sa stiti cum va arata registrul peste putina vreme? Uitati-va la fiecare camera de comert in parte si veti vedea cat de gospodar a fost fiecare presedinte. Veti vedea cum va ajunge fiecare registru.
  • -1 (1 vot)    
    CCIR - MJ (Miercuri, 16 aprilie 2008, 12:17)

    anca [anonim]

    Daca s-ar dori aflarea adevarului ar fi intrebati oamenii de afaceri cum este mai bine sa fie organizat registrul comertului. Ati vazut cum sunt tratati comerciantii si avocatii la RC de cand este in subordinea statului? Toti sunt nervosi, raspund in doi peri si nu fac nici cel mai mic efort de a solutiona problemele oamenilor. Fosta si actuala conducere are posibilitatea sa vada cum se comporta proprii salariati pt ca au camere de supraveghere, dar acestea sunt folosite doar pt avedea cine ia spaga pentru a putea fi impartita pe din doua.....Se vorbeste despre noua conducere tanara de la ONRC si ORCTB, ce bine intentionata este, verificati cine sunt cei care au fost angajati de curand la RC in urma unui "concurs" foarte bine regizat...numai copiii, nepotii si alte rude ale unor judecatori, procurori.... Aceasta este justitia ONRC si a MJ.
    • +1 (1 vot)    
      CCIR-MJ (Miercuri, 16 aprilie 2008, 14:54)

      vladimir [anonim] i-a raspuns lui anca

      Ce sa spun? Dar, pe la CCIR ce este? Bate vantul!!!! Gasca lui Vlasov asteapta banutul de la stat sa il pape! Stiti ce spune Vlasov: ca va privatiza ONRC-ul daca ajunge la el!!!!!!!!!!!!! Sa vedem cum va fi atnci! Vlasov este un las, mincinos, inconjurat de o camarila dupa chipul si asemenarea sa!!!!!!!
  • -1 (1 vot)    
    inginerele de la ORCTB (Miercuri, 16 aprilie 2008, 17:50)

    Ana [anonim]

    De ce nu ar trece ORCTB in subordinea Ministerului Economiei daca Ministreul Justitiei accepta la concursul pt ocuparea posturilor de directori doua inginere specializate in metalurgie? Felicitari Ministerului de Justitie chiar nu mai sunt juristi in tara aceasta? Probabil nu sunt "competenti". Probabil de acum inainte lucrurile vor merge mai bine cu asa directori.
  • +1 (1 vot)    
    lui vladimir (Joi, 17 aprilie 2008, 10:42)

    vlasi [anonim]

    Nenea Vlasov va îmbraca tot registrul comertului de la casa de moda Vanda, ca a mai facut asta, iar registrul comertului nu va mai da chiar el asistenta, ci camera de comert prin intermediul casei lui de avocatura. Sau poate nu va mai face asta, ca daca pune mana pe Romexpo, Rominvent, Edimpres, isi face si televiziune, nu se va mai ocupa de afaceri mici.
  • 0 (0 voturi)    
    SCENARITA (Joi, 17 aprilie 2008, 20:18)

    costrn [anonim]

    Ma amuza scenariile prezentate de toti imbecilii. Din adresa ONRC-ului rezulta clar: conducerea ONRC si MJ-ul are acelasi punct de vedere: Registrul ramane la MJ. Ce mai atatea povesti nemuritoare???
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns pentru anca (Joi, 17 aprilie 2008, 21:40)

    petronel [anonim]

    Inteleg Anca faptul ca te deranjeaza ultimele concursuri... Interesant. Nu toate locurile au fost ocupate, deci era suficient loc pentru cei competenti....Aaaa, te deranjeaza ca nu s-au mai angajat neamurile doamnei Topor, asa cum se facea pana acuma. E interesant ca sunt primele concursuri cand nu se mai angajeaza rudele celor din sistem. Doamne ajuta, si sa ramana tot asa.
  • 0 (0 voturi)    
    parere de utilizator (Vineri, 18 aprilie 2008, 13:56)

    fefe [anonim]

    Ca utilizator frecvent al Regsitrului Comertului pot sa raspund ca argumentele Camerei de Comert sunt nesustinute.

    Am lucrat cu Registrul Comertului si cand era la Camerele de Comert si acum cand sunt la MJ. Desi nici acum lucrurile nu sunt roze (legislatia in materie este in continuare stupida, dar asta nu se va schimba prin schimbarea patronului, iar multi functionari de pe acolo au probleme de competenta profesionala, dar Camera de Comert nu ne-a explicat cum va schimba ea aceasta stare de lucruri) dar pe ansamblu lucrurile merg mai bine acum decat pe vremea cand stapan peste Registrul Comertului era Camera de Comert. Birocratia este mai mica decat atunci, lucrurile merg mult mai repede.
    Taxele, sigur, au crescut (dar ce taxe nu au crescut in Romania?) si nu am citit nicaieri de vreun angajamanet al Camerei de Comert ca ea va face toate aceste lucrari cu 1 leu de fiecare inregistrare.
    Registrul Comertului este un serviciu public, care merge satisfacator, se autofinanteaza, asa ca nu exista niciun argument ca sa privatizam acest serviciu public. Serviciile publice trebuie administrate de regula de stat, si numai daca ar aparea ca total ineficient, sau mult prea costisitor ca si cheltuiala bugetara se impune sa le trasnmitem in administrare privata.
    In rest nu discutam decat de dorinta unora de a pune mina pe niste venituri sigure si mari, cum s-a mai intamplat si cu alte servicii publice care au fost privatizate, iar acum cetatenii plang ca nu e nici o imbunatatire, iar costurile au devnit fabuloase in profitul celor care au pus mina pe aceste surse de profit facil.
  • -1 (1 vot)    
    registrul comertului (Vineri, 18 aprilie 2008, 14:19)

    comerciant [anonim]

    Ne exprimam pe aceasta cale opinia si solicitarea ca Registrul Comertului sa revina la Camera de Comert, sustinand Proiectul OUG postat pentru dezbatere publica la wwww.mimmctpl.ro. Astfel contribuabilii vor putea beneficia de servicii mai prompte si mai ales, speram si accentuam, de o scadere drastica a birocratiei; sunt de notorietate volumul mare de documente si timpul lung, necesare pentru a face orice modificare in actele societatilor, iar pentru modificarile devenite obligatorii ca urmare a impunerii lor de catre autoritati, chiar ridicol. Am avut o experienta foarte recenta cu schimbarea codurilor CAEN care ne-a displacut profund in ceea ce priveste consecventa Registrului Comertului referitoare la proceduri si acte necesare schimbarii impuse prin lege.
    Va rog sa luati nota de solicitarea noastra in sensul schimbarii de jurisdictie pentru Registrul Comertului sub tutela Camerei de Comert.
  • -1 (1 vot)    
    registrul comertului (Vineri, 18 aprilie 2008, 14:26)

    comerciant [anonim]

    Relatia societatii noastre cu Camera de Comert a fost un model de colaborare pe care dorim sa-l continuam si pe partea inregistrarilor in Registrul Comertului. Ca membri ai Camerei de Comert, suntem informati in mod curent cu privire la o serie de noutati din toate domeniile (legislatie, fonduri nerambursabile, cursuri, seminarii, targuri), fapt care ne ajuta sa ne dezvoltam in mediul actual.
    Suntem convinsi ca trecerea Registrului la Camerele de Comert va avea rezultate pozitive, mai ales in ceea ce priveste analizele pe care le elaboreaza echipa CCI. De asemenea, baza de date a Registrului Comertului va intra in circuitul public prin rapoartele si publicatiile de sinteze si analize pe care le elaboreaza Camerele de Comert
    • +1 (1 vot)    
      raspuns comerciant (Vineri, 18 aprilie 2008, 15:25)

      Nikolai Vladimir [utilizator] i-a raspuns lui comerciant

      Ce elaboreaza CCIR? Iti spun eu nimic! Nu mai fac nimic! A plecat lumea pe capete de cand a aparut Mihail M Vlasov la Palatul Camerei! Toti, au plecat! Ce mai aface acum? Nimic! In afara ca il primeste pe Tariceanu la Adunari Generala, nu se mai intampla nimic! Cum va informeaza Vlasov? Prin ce? Prin Biroul lui de presa? Ha Ha! prin Monica Andreiu sau Corina Dumitru?? Sa fim seriosi. De cand a venit Vlasov la CCIR domneste haosul si legea junglei in materie de bani! Orice actiune a lui Vlasov urmareste 2 lucruri banii de la Romexpo si banii de la ONRC! Ce a facut Vlasocv la Camera Iasi? Nimic! Doar a distrus Camera Iasi! Si nu numai pe ea! Si pe angajati! Ati uitat de subiectul Magda Tepoi di procesele penale despre fondurile europene?
      Verificati la TMB cate procese pe nerespectarea legislatiei muncii are onorabilul domn Vlasov!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version