Cea mai mare parte a consumatorilor europeni (87%) considera ca merita sa dea un ban in plus pentru a obtine un produs de calitate, dar, totodata, iau in considerare si preturile atunci cand fac cumparaturile (56%), conform ultimului studiu European Trusted Brand elaborat de Reader’s Digest efectuat in 16 tari. In medie, preturile mici sunt importante doar in cazul alimentelor.

De asemenea, 84 % dintre respondenti raman loiali marcii care le-a castigat increderea. Respondentii din Romania, Cehia, Ungaria, Polonia si Rusia acorda importanta eticii profesionale a companiilor de la care au de gand sa cumpere un produs.

In general, europenii stiu exact ce asteptari au de la viata ( 85% ). Doi din trei europeni tind catre traditionalism, romanii si polonezii fiind singurii care au declarat ca le place sa isi asume riscuri. Totusi, europenii sunt deschisi la provocari, noutate si schimbare in viata.

Potrivit studiului, 63 % dintre europeni sunt in general multumiti de standardul de viata pe care il au, insa exista diferente semnificative intre Est si Vest. Cea mai mare rata este in Austria (83%) iar cea mai mica este in Rusia (22%).

Respondentii au trebuit sa indice daca au incredere in cele 16 tari incluse in studiu, prin prisma a trei factori: gastronomie, popor si destinatie de vacanta. Spre deosebire de celelalte tari, doar romanii si maghiarii prefera ca destinatiile de vacanta sa fie in alte tari decat ale lor. Cele mai de incredere destinatii de vacanta sunt cele din Austria, Franta si Spania.

In ceea ce priveste gastronomia, in toate cazurile, lumea prefera gastronomia propriului popor.

In Romania, marcile castigatoare la cele 38 de categorii sunt Mercedes, Philips, IBM, Nokia, Vodafone, Sony, Atlassib, BCR, Visa, Asirom, RCS&RDS, Petrom, Eurovita, Algocalmin, Nurofen, Head & Shoulders, Avon, Nivea, Ariel, Nestle, Carrefour, Metro, Tarom, Dove, Pedigree, Danone, Coca-Cola, Prigat, Borsec, Knorr, Rama, Untdelemn de la Bunica, Milka, Jacobs, Pro Tv, Europa Fm, Jurnalul National si Traian Basescu.

Rezultatele celui de-al optulea studiu European Trusted Brands realizat de Reader’s Digest confirma ca, odata ce o marca a castigat increderea consumatorului, sansele ca aceasta sa se mentina in top pentru mult timp sunt peste medie.

Cercetarea a fost elaborata in 16 tari europene, implicand un numar de 23.651 raspunsuri. Principalul scop al studiului a fost identificarea marcilor in care europenii au cea mai mare incredere si evaluarea perceptiilor asupra marcilor nominalizate. De asemenea, studiul are ca scop o mai buna intelegere a motivelor pentru care consumatorii isi arata increderea intr-o anumita marca, in detrimentul alteia.