Producatorul de cosmetice Farmec Cluj-Napoca a achizitionat drepturile de utilizare a marcii Gerovital, detinute de Gerovital Cosmetics (Miraj), in urma unei tranzactii de 1,2 milioane de euro, potrivit NewsIn. Procesul efectiv de achizitionare a marcii s-a intins pe o perioada de sase luni, iar tratativele au durat mai mult de un an.

Obiectul tranzactiei a constat in transmiterea tuturor drepturilor asupra marcilor care contin cuvintele Gerovital, Aslan, Ana Aslan, GC sau combinatii ale acestora din patrimoniul Gerovital Cosmetics catre Farmec. In contextul in care, la nivelul al anului 2007, marca Gerovital produsa de Farmec detinea o cota de piata de 13,5%, iar cea produsa de Gerovital Cosmetics de 1,7%, tranzactia a fost evaluata la 1,2 milioane de euro.

Planurile Farmec legate de marca Gerovital se vor axa in principal pe dezvoltarea de noi produse cu timpi scurti de actiune si beneficii multiple pentru consumator.

Compania estimeaza ca aproximativ 60% din bugetul anului viitor va fi alocat investitiilor in cercetare, productie si promovare a marcii Gerovital. De asemenea, directorul de marketing al Farmec, Ioana Borza, a declarat ca pentru urmatorii trei ani investitiile se vor ridica la 10,5 milioane de euro. Aceasta a precizat ca investitiile de anul trecut, in retehnologizare si modernizarea laboratoarelor, au depasit 3,5 milioane de euro.

Ioana Borza a mai spus ca exporturile reprezinta 10% din cifra de afaceri a companiei insa, odata cu preluarea drepturilor asupra marcii Gerovital, compania se asteapta pentru urmatorii doi, trei ani la exporturi de pana la cinci milioane de euro. Produsele Gerovital reprezinta in acelasi timp 80% din totalul exporturilor companiei si sunt distribuite in 40 de tari. Vanzarile din aceasta marca reprezinta 18% din totalul cifrei de afaceri a Farmec.

Conform datelor furnizate de compania de studii de piata AC Nielsen, valoarea produselor Gerovital comercializate de Farmec pe piata locala in 2007 era de aproximativ doua milioane de euro. In primele patru luni ale anului producatorul de cosmetice a realizat o cifra de afaceri de sapte milioane de euro, in crestere cu 21% fata de perioada similara din 2007 si un profit operational de 850.000 de euro.