Google a devenit compania americana cu cea mai buna reputatie, in mare parte datorita felului in care isi trateaza angajatii, preluand pozitia de lider de la Microsoft, care se plaseaza in acest an doar pe locul zece, potrivit unui sondaj realizat de Harris Interactive, citat de Mediafax. Google, care s-a situat pe locul patru in sondajul de anul trecut, este urmata in clasament de Johnson & Johnson, de producatorul de cipuri Intel si de compania din sectorul alimentar General Mills.

"Calificativele pe care le obtine se concentreaza pe felul in care isi trateaza angajatii, pe mediul de lucru. Compania obtine un credit formidabil pentru responsabilitatea sociala, care este legata de viziune si conducere", a declarat Robert Fronk, vicepresedintele Rochester, sucursala din New York a Harris Interactive.

Grupul Kraft Foods, care nu a fost inclus in topul realizat anul trecut, s-a plasat in sondajul din acest an pe pozitia a cincea.

Intre primele zece locuri se mai situeaza, in ordine, compania de investitii si asigurari Berkshire Hathaway, detinuta de miliardarul Warren Buffet, compania 3M, producatorul de bauturi racoritoare Coca-Cola si constructorul japonez Honda si Microsoft.

Pe de alta parte, companiile din industria de transport aerian din SUA, care au disponibilizat angajati, au majorat tarifele si au adoptat noi taxe pentru unele servicii, au pierdut din popularitate.

Companiile cu cea mai proasta reputatie sunt grupul de servicii pentru zacamintele petroliere Halliburton, corporatia petroliera Citgo, Northwest Airlines, Exxon Mobil si compania de cablu Comcast.

Sondajul, care cuprinde 60 companii importante din Statele Unite, a fost realizat in doua faze, in lunile iulie-august 2007 si februarie-martie 2008.

La nivel national, sondajul a dezvaluit ca 51% din respondenti considera ca reputatia corporatiilor americane s-a deteriorat, in timp ce 11% dintre acestia au afirmat ca s-a imbunatatit.