Reprezentant al grupului austriac Strabag: Romania va ajunge la autostrazile Ungariei in 10 ani

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 1 iulie 2008, 12:01 Economie | Companii

Christian Ebner, purtator de cuvant si membru al consiliului executiv al grupului austriac Strabag declara ca Romania va avea nevoie de aproximativ 10 ani pentru a-si construi infrastructura, scrie BUSINESS Magazin. "Cand mergeam cu masina prin Ungaria cu 20 de ani in urma era exact acelasi nivel de infrastructura care este in Romania acum", mai spune Ebner.
 
Atentia acordata de grupul austriac Romaniei, care va aduce anul acesta 1% din cifra de afaceri globala a Strabag, vine in contextul asteptarilor mari pentru piata locala, referitoare la inceperea constructiei de autostrazi.
 
Desi au inceput sa lucreze de anul trecut la un tronson din autostrada Bucuresti-Brasov, acesta este calificat de oficialii companiei drept "o joaca de copii" pe langa proiectele gigant pe care grupul le desfasoara in Germania sau Austria. Cu toate ca este un proiect mic, tronsonul de autostrada si contractul cu Petrom de la Straulesti, pe langa alte lucrari proiectate pentru acest an, vor creste cifra de afaceri a Strabag in Romania cu aproape 40%, pana la 300 de milioane de euro.
 
Strabag asteapta cresteri importante ale afacerilor in Romania pentru urmatorii ani iar Christian Ebner considera ca la capitolul infrastructura vor urma 15 ani de foc pentru Romania. 

Compania a intrat in Romania in anul 1994 iar cel mai mare proiect de constructii derulat pana acum pe plan local a fost constructia hotelului JW Marriott Bucharest Grand Hotel.
 













Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

2640 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Marriot (Marţi, 1 iulie 2008, 12:14)

    Gigel [anonim]

    Mi se pare mie sau Hotelul JW Marriot a fost construit de Ceausescu ?
    • 0 (2 voturi)    
      Marriot (Marţi, 1 iulie 2008, 14:46)

      cts [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

      ti se pare....
  • +3 (3 voturi)    
    corect (Marţi, 1 iulie 2008, 12:28)

    luxdesign28 [anonim]

    Asa este cladirea actuala Hotel Marriot din Bucuresti a fost construita pe vremea lui Ceausescu... probabil ei doar l-au finisat.. nu mai tin minte daca era terminata cladirea sau era intr-o stare avansata de degradare ca si Casa Radio...
  • -3 (7 voturi)    
    Imparatu o scris carte (Marţi, 1 iulie 2008, 13:02)

    Sakura [anonim]

    Ca ardelean sunt suparat ca de la Capitala(Wien) ne tot sfadesc si compara cu Ungaria. Nu avem ce sa ajungem, tot Transilvania e perla coroanei Austro-Ungare.
    Alta poveste ca ce au ei, ce avem noi. Romanii sunt altfel, credinciosi, cu bun simt si loiali, ca asa spunea si Imparatu Frant Iosef. Numai ungurii is buni, numa ei is destepti, buni, muncitori. Da refaceti imperiul, nu ne suparam, ce mai stati pe ganduri? Natii care iubeste la voi vin: italienii din N, sarbii, croatii, boemii, romanii, ukrainieni.
    Sa intreb pe neamt(ost-reich-ian): da in Austria ce s-a facut de la Marele razboi incoace? Ca ati nascut pe Maretul Fuhrer, si acuma vi-i rusine.
    Cu altceva, cu ce va mandriti?
  • +2 (2 voturi)    
    despre hotel mariott (Marţi, 1 iulie 2008, 13:04)

    riciupliciu [anonim]

    nu era degradata deloc, ba chiar ar trebui sa se deschida o ancheta v-a-v de pretul de achizitie al cladirii(vezi cand si cine a "cumparat".Dealtfel cladirea avea o destinatie speciala, deci are un proiect la fel......
  • +4 (6 voturi)    
    Ne ajung valahii cu opinci (Marţi, 1 iulie 2008, 13:26)

    Arpad Gabor Magyarofonicus [anonim]

    Ahh...:)))) sa vezi urlete si spuma la coltul gurii pt. secuii de pe forum si deprimatii masochisti:))))))) cand vor citi declaratia austriacului :))

    In 10 ani ii ajungem pe unguri la infrastructura si chiar si mai repede daca apare vointa politica, bani sunt in Romania.
    Asta e sigur, la fel cum e si faptul ca am depasit Ungaria la volum de PIB, la ritm de crestere economica, la disciplina bugetara!
    Acum 10 ani erau o multime de imbecili care silabiseau pe tastaturi, prin ziare si pe la tv ca "nu intram noi in NATO si UE, nu ne primeste nimeni nici in 30 de ani", etc. Uite ca suntem membri ai celei mai mari aliante militare de pe planeta si ai principalului bloc economic din lume :))

    Mai mult, ne dezvoltam foarte repede si daca acum 5 ani se facea comparatie permanent cu ..Turcia sau Albania, apoi pana acum vreo 2 ani lupta era cu Bulgaria, mai nou in presa internationala suntem comparati in tabele cu Ungaria, Polonia, Slovacia, tari plecate spre economia de piata cu 10 ani inaintea noastra (multumim lui Iliescu/PSD!!) si care n-au handicapul mostenirii lasate in mentalitatea colectiva de blestemata influenta turco/balcanica !

    Treptat, chiar cu o clasa politica mediocra, cu manageri deficitari si cu campanii de denigrare si auto-umilire, Romania isi va recapata locul pe care l-a avut inainte de invazia bolshevica, de putere regionala (unii uita ca un Titulescu era secretar general al ONU din epoca-Societatea Natiunilor- sau ca soldatii romani au intrat in 1919 in Budapesta pt. a lichida insurectia comunista:)))

    Apoi Basarabia va reveni la Romania impreuna cu cu 3,5 milioane de moldoveni si neamul romanesc se va intari.
    E intotdeauna surprinzator sa intalnesc straini care ne admira inteligenta si dinamismul, care spun "Romania se schimba de la an la an, e extraordinar ce reusiti" si apoi sa-i compar cu autohtoni amari si inraiti in deziluzii personale!

    Fiti de un optimism realist, e mai pozitiv decat critica exagerata.
    • -1 (1 vot)    
      Mai lasa pe Titulescu (Marţi, 1 iulie 2008, 13:44)

      sakura [anonim] i-a raspuns lui Arpad Gabor Magyarofonicus

      Ce rost are Titulescu in discutia asta? A fost o gresala enorma sa mergem pe prietenia lui cu rusii. Nu esti rusinos defel...
      Nu cred ca Basarabia mai poate reveni. Fratele meu, in caz ca ti-a scapat, a fost intalnirea(samitul) UE-Rusia in Siberia. Tu crezi ca mai tine cu fratii, cu bla bla? Asa cum pe unguri nu ii doare de maghiari, asa nici pe baasarabeni. Show me the money, asta repeta fratii nostrii moldoveni.
      Tu chiar crezi, ca fara resurse strategice putem macar trage un (pardon) partz?
      Nu ai petrol si gaze, esti NEICA NIMENI FRATELE MEU.
      Nu te imbata cu apa NATO. Asa a fost si in WWII, cu Garantele Democratiei, care dupa Razboi au adoptat expresia ,,fiecare cu treaba lui".
    • +1 (1 vot)    
      Catre Arpad (Marţi, 1 iulie 2008, 13:59)

      abraxas [anonim] i-a raspuns lui Arpad Gabor Magyarofonicus

      Bravo Arpad!
      Imi place ca vad oameni care privesc lucrurile luminos, in perspectiva. Asa e, Romania se ridica, inevitabil, pentru ca avem capital uman, avem oportunitati si potential. Intr'adevar, daca loazele de la putere ar fi puse pe fapte mari, lucrurile s-ar misca de 10 ori mai repede. Interesant e ca am auzit de o teorie cum ca Romanica n-ar fi fost lasata sa-si faca autostrazile inca, de teama Vestului ca am deveni Hong Kongul Europei. Pe bune: inchipuiti-va, fratilor, ce-ar fi sa fi avut noi acum macar 600km de autostrazi? Pun bariu ca am bate la poponeata si Ungaria, si Polonia, si alte Cehii si Slovacii. Just? Just!
      Succes, si nu uitati,
      Romania se ridica!!!
      • -1 (1 vot)    
        Romania se ridica (Marţi, 1 iulie 2008, 17:12)

        Sakura [anonim] i-a raspuns lui abraxas

        Cine a spus ca valoarea unui popor se masoara prin valoarea altora? Adica, un kg de mere e identic cu un kg de prune?
        Si de ce ar fi de comparat Ungaria-Polonia-Cehoslovacia /Romania? Doare pentru ca sunt toate din Lagar? Conditiile istorice sunt identice? Uite, ca la capitolul asta teoriile evreului Einstein se potrivesc.
        Nu vreau o Romanie Hong Kong, vreau o Romanie Elvetizata(vezi la Petre Pandrea), o tara linistita, care se masoara prin ea insasi.
        Vreau sa dispara marlania, vecinii mandrii cu palate, Politia(sa nu mai fie ciordeli), sa nu vad pe Dl Ilici la TV, etc.
        In Romania aceea nu vei avea loc tu. Atata vreme cat esti la trasul cu ochiul(la unguri), nu vei fi la tras pe branci.
        Si inca un raspuns la mandria ta cu Titulescu.
        Italienii dupa ce au instituit sanctiuni, au lansat celebrul slogan ME NE FREGO.
        NU IMI PASA, asa ar trebui sa fi spus si tu.
        Romania vaa fi exact Romania, nimik mai mult.
        Ti-e teama ca romanul neaos prmist va disparea?
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrazile Romaniei (Marţi, 1 iulie 2008, 13:44)

    Adrian [anonim]

    Stau si ma intreb (excluzand varianta coruptiei),ce ne-a impiedicat sa incheiem contractul pentru autostrada Bucuresti - Arad cu aceeasi companie care le- facut ungurilor autostrada (parca nemteasca era!?).Acum era gata si luam si contractul cu Mercedes de la unguri,nu-i asa ??.
  • +1 (1 vot)    
    Aufwiedersehen ! (Marţi, 1 iulie 2008, 14:05)

    aneta [anonim]

    Austriecii astia nu ne pot suferi .
    mai tineti minte mizeriile cu pasapoartele .
    Da' cum voiau sa faca inchisori in Romania ?
    Sa plece ( desi nu pleaca cainele de la macelarie ) .
    • -1 (1 vot)    
      mai gandeste-te ... (Marţi, 1 iulie 2008, 16:45)

      carcotasul [anonim] i-a raspuns lui aneta

      Austria e mai mereu in top privind investitiile straine directe in Romania. Acum cativa ani le-au luat fata si olandezilor (pe primul loc aproape an de an) si au iesit chiar primii. si acum o sa-mi zici ca asa cum investitia vine pe o parte pleaca pe alta parte sub forma de dividende. dar totusi mai ramane ceva si pentru noi, intre astea doua momente
  • +1 (1 vot)    
    strabag? (Marţi, 1 iulie 2008, 14:32)

    mihai [anonim]

    Da, 10 ani sau mai mult daca le face Strabagul! Daca gasim alta firma mult mai repede.

    Autostrazile in Austria sunt jale si prapad fata de cele din Ungaria. bine ca s-a gasit cine sa vorbeasca...
  • +1 (1 vot)    
    Politicieni spertzari, autostrazi debile si scumpe (Marţi, 1 iulie 2008, 14:42)

    Tibi [anonim]

    Pestele de la cap se impute.

    Cretinii care ne conduc nu sunt in stare sa faca nimic bun pentru tara. Iar la capitolul autostrazi s-au intrecut pe ei in a-si bate joc de noi...

    a) Au amanat constructia lor pana cand traficul imposibil a inceput sa le deranjeze pana si coloanele lor oficiale. Lipsa crasa de viziune pe termen lung. Multumim, iliescu si securistii de partid si de stat!

    b) Cand au inceput sa ia in calcul construirea lor, s-au gandit (evident) mai intai "da' lor cat le iese?"... A rezultat "modernizarea" din 2 in 2 ani a "batranei" Bucuresti-Pitesti si contractul catastrofal cu Bechtel. In prezent se pare ca ne-au acomodat deja cu preturi duble sau chiar triple pe km construit. Si nimeni nu mai zice nimic. Ceva de genu' : "nu pot fura ei pe cat putem noi sa fim de indiferenti"...

    c) Si pentru ca tot sunt idioti (creiere de activisti), iubitii nostri politicieni s-au gandit sa le traseze si cu picioarele. Stiu, nu le-au trasat chiar ei, ei doar au aprobat mazgalelile debile ale "expertilor" lui peste prajit, "experti" pusi acolo tot pe criterii de "clientela & nepotism". Exemple: bucla Deva-Lugoj-Tm-Arad, in loc de linia dreapta Deva-Arad; sau ocolirea Clujului prin sud-vest (cu legatura la 20km de oras), in loc de nord-est, pe langa aeroport si printr-o zona mult mai usoara ca relief; sau renuntarea la ruta Ditrau-Reghin-Tg.Mures in favoarea rutei Ditrau-Sovata-Tg.Mures (fara sens, decat pentru prosperitatea maghiarimii de pe V.Nirajului) si multe-multe altele!!!

    d) Si ca sa puna capac la toate, dragii nostri cretinei (aka politicienii) se misca cu viteza melcului cand vine vorba de realizarea propriu-zisa a acestor proiecte. Si ca orice incompetenti cu diploma, dau vina pe tot ce misca, numai ei, saracii, nu sunt vinovati cu nimic. Ma uitam la Orban odata, la televizor: nici nu stia unde-i Tg.Muresul pe harta...

    Ma opresc, deocamdata aici. Oricum, nu cred ca vom vedea aceste autostrazi mai devreme de 30 de ani...
  • +1 (1 vot)    
    constructii (Marţi, 1 iulie 2008, 16:08)

    Anna [anonim]

    Mi s-a uscat gura de cat am explicat de ce nu se construiesc autostrazi in Ro [si ca o paranteza, de ce nu sunt prima prioritate, contrar opiniei publice], dar o mai zic inca o data.

    1. Finantarea nu este o problema, ci capacitatea institutionala. Din 2000 incoace, sectorul de drumuri are mai multi bani pentru constructii noi decat poate cheltui, si toate proiectele majore sunt intarziate cu 3-4 ani. Problema e ca: studiile de fezabilitate sunt proaste, fiecare ministru / director de drumuri vine cu propriile lui idei fixe (au fost 4 ministri si 6 directori de drumuri in ultimii 3 ani), nu se continua o strategie, se incheie contracte de constructie inainte de a rezolva problema exproprierilor si a mutarii utilitatilor, care oricum trebuie rezolvate si se intarzie lucrarile dupa ce se incheie contractul. Plus: nu mai sunt oameni care sa se ocupe de licitatii, de contractare, de supervizare in constructie, toti au plecat in sectorul privat din cauza salariului mizerabil [in afara de corupti, care sunt sefii]

    2. Degeaba te apuci sa construiesti daca nu le intretii. Intretinerea e prost gestionata, cronic subfinantata, iar coruptia e infioratoare. Intretinerea in Ro costa de 3 ori mai mult decat in Franta, banii de la buget sunt cam jumatate din necesarul de finantare, plus ca daca lasi drumul sa se deterioreze vine Banca Mondiala sau UE sa-ti dea bani de reabilitare. In plus, ce am construit ca autostrada nu intretinem si autostrazile noastre sunt mai periculoase decat DN! Vezi accidentul de 12 masini in lant din Aug 2007 pe autostrada soarelui.

    3. Prioritatea nr 1, dupa intretinere, e reabilitarea DN in etape. Din 2010 DN vor fi deschise traficului greu de standard european (11,5 t/osie fata de 10 t/osie cat sunt proiectate ale noastre). Daca nu se urgenteaza reabilitarile, doua treimi din drumurile nationale vor fi complet distruse in cateva luni. Nu numai ca nu vom avea autostrazi, dar nici DN n-o sa mai avem!
  • -1 (1 vot)    
    Cum calculeaza austriacul de la Strabag ??? (Marţi, 1 iulie 2008, 16:15)

    Maria [anonim]

    Daca in ultimele 12 luni s-au facut 0 (ZERO) km de autostrada in Romania, oare cat fac 10 ani x 0 km/an ??? De obicei tot zero, si atunci cum naiba sa-i ajungem din urma pe unguri la autostrazi ???


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri