Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Uniunea Europeana investigheaza planul Friesland Foods si Campina de a fuziona

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 18 iulie 2008, 15:47 Economie | Companii

Comisia Europeana a deschis, joi, o investigatie privind planurile de fuziune a doua companii olandeze producatoare de lactate, Friesland Foods si Campina, pentru a impiedica o eventuala crestere a preturilor la produsele lactate, potrivit NewsIn care citeaza Reuters. In urma acestei fuziuni s-ar crea una dintre cele mai mari companii mondiale in domeniul lactatelor, cu vanzari de 9,1 miliarde de euro.

Investigatia va lua sfarsit pe 24 noiembrie. Comisia Europeana si-a manifestat ingrijorarea privind efectul pe care fuziunea celor doua companii rivale il va avea asupra preturilor lactatelor, dar si asupra produselor semipreparate vandute catre companii farmaceutice si de procesare.

Comisia Europeana a dat publicitatii un comunicat in care anunta accelerarea investigatiilor, dupa care a retras comunicatul.

"Posibila tranzactie a starnit dubii in privinta respectarii regulilor de piata, cele doua companii operand in acelasi domeniu, al lactatelor", au anuntat reprezentantii CE.

"Atunci cand preturile alimentelor sunt in crestere, consumatorii trebuie sa fie protejati impotriva reducerii competitiei si care ar rezulta in scumpiri aditionale", a declarat Neelie Kroes, comisarul UE pe probleme de competitie.

"Fuziunea celor doua companii creste riscul ca acest lucru sa se intample, de aceea este necesara o investigatie amanuntita", a mai adaugat acesta.

In urma fuziunii ar rezulta o companie cu 22.000 de angajati, 17.000 de ferme partenere si aproximativ 100 de puncte de productie si prelucrare a laptelui, plasand-o intre primele locuri mondiale, dupa producatorul elvetian Nestle si grupul francez Danone.

Friesland Foods este prezenta si pe piata din Romania, fiind chiar cel mai mare producator de pe piata laptelui de consum. Compania comercializeaza in Romania marcile Milli, Oke, Dott si Completa. Pe langa brandurile internationale detinute de grup, filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca.













Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

321 vizualizari




ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri