Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Uniunea Europeana investigheaza planul Friesland Foods si Campina de a fuziona

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 18 iulie 2008, 15:47 Economie | Companii

Comisia Europeana a deschis, joi, o investigatie privind planurile de fuziune a doua companii olandeze producatoare de lactate, Friesland Foods si Campina, pentru a impiedica o eventuala crestere a preturilor la produsele lactate, potrivit NewsIn care citeaza Reuters. In urma acestei fuziuni s-ar crea una dintre cele mai mari companii mondiale in domeniul lactatelor, cu vanzari de 9,1 miliarde de euro.

Investigatia va lua sfarsit pe 24 noiembrie. Comisia Europeana si-a manifestat ingrijorarea privind efectul pe care fuziunea celor doua companii rivale il va avea asupra preturilor lactatelor, dar si asupra produselor semipreparate vandute catre companii farmaceutice si de procesare.

Comisia Europeana a dat publicitatii un comunicat in care anunta accelerarea investigatiilor, dupa care a retras comunicatul.

"Posibila tranzactie a starnit dubii in privinta respectarii regulilor de piata, cele doua companii operand in acelasi domeniu, al lactatelor", au anuntat reprezentantii CE.

"Atunci cand preturile alimentelor sunt in crestere, consumatorii trebuie sa fie protejati impotriva reducerii competitiei si care ar rezulta in scumpiri aditionale", a declarat Neelie Kroes, comisarul UE pe probleme de competitie.

"Fuziunea celor doua companii creste riscul ca acest lucru sa se intample, de aceea este necesara o investigatie amanuntita", a mai adaugat acesta.

In urma fuziunii ar rezulta o companie cu 22.000 de angajati, 17.000 de ferme partenere si aproximativ 100 de puncte de productie si prelucrare a laptelui, plasand-o intre primele locuri mondiale, dupa producatorul elvetian Nestle si grupul francez Danone.

Friesland Foods este prezenta si pe piata din Romania, fiind chiar cel mai mare producator de pe piata laptelui de consum. Compania comercializeaza in Romania marcile Milli, Oke, Dott si Completa. Pe langa brandurile internationale detinute de grup, filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca.













Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

318 vizualizari




ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri