Producatorul olandez de bere Heineken a inregistrat in prima parte a acestui an un profit de 407 milioane de euro, cu 35% peste valoarea din perioada similara a anului trecut, pe fondul majorarii preturilor de productie si ambalare, potrivit Reuters. Profitul operational al companiei s-a majorat cu 7,4%, pana la 925 milioane de euro.

Vanzarile Heineken s-au ridicat la 6,4 miliarde de euro, cu 17% mai mult decat in perioada similara din 2007, in vreme ce costurile s-au majorat cu 15%, pe fondul scumpirii cerealelor, sticlei, aluminiului si energiei.

Heineken a urcat pe prima pozitie pe piata de profil din Marea Britanie si pe cea de-a doua pe pietele din Portugalia, Finlanda si Belgia, datorita preluarii unei participatii la producatorul Scottish & Newcastle, achizitionat impreuna cu Carlsberg pentru 15,3 miliarde de dolari.

Dupa anuntarea rezultatelor financiare, actiunile celui de-al patrulea producator de bere la nivel mondial au crescut cu 2,46%, la 32,06 euro, peste indicele DJ Stoxx care s-a apreciat cu 0,69%.