Kraft Foods isi va inchide fabrica din Romania. Cei 440 de angajati vor fi disponibilizati

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:13 Economie | Companii

Kraft Foods va inchide pana la sfarsitul anului viitor fabrica de ciocolata din Brasov, cei 440 de angajati ai fabricii Poiana urmand a fi disponibilizati, scrie Ziarul Financiar. Potrivit reprezentantilor companiei, aceasta decizie a fost luata deoarece locatia existenta nu permite extinderea capacitatilor de productie.

"Businessul merge foarte bine in Romania, dar locatia nu ne putea permite extinderea capacitatilor de productie. Nu a fost o decizie luata la nivel local", a declarat Doina Cavache, corporate affairs manager al Kraft Foods Romania. Aceasta a mai precizat ca a fost luata in calcul si mutarea fabricii intr-o alta locatie, insa ratiunile de eficienta au dictat mutarea liniilor de productie pe alte piete.

Fabrica din Brasov este singura unitate de productie din Romania a companiei.

Potrivit Antena 3, producatorul de dulciuri paraseste Romania pentru Bulgaria.

Kraft Foods Romania este o filiala a companiei americane Kraft Foods, una dintre cele mai mari companii de produse alimentare si bauturi din lume, cu venituri anuale care depasesc 37 miliarde de dolari. Grupul are peste 100.000 de angajati si peste 180 de unitati de productie in intreaga lume.













Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online s-a incheiat

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania au raspuns vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Citeste raspunsurile invitatilor pe StartupCafe.ro

10960 vizualizari

  • +11 (19 voturi)    
    protest Fratilor !!! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:19)

    Kpax [utilizator]

    Sa nu mai cumparam ciocolata lor daca nu produc in ROMANIA!!!
    Asa au facut nemti cand nokia a inchis fabrica la ei !!!
    Sa facem si noi la fel !!!
    Sa nu mai dam banii daca ei nu se reintorc in economia roamneasca!!!!
    • -3 (13 voturi)    
      Marx are dreptate. Capitalism=exploatare (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:00)

      Engels [anonim] i-a raspuns lui Kpax

      Capitalismul e depasit. stop exploatarii omului de catre om.
      • +2 (4 voturi)    
        :| (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:59)

        rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Engels

        Asta banuiesc ca se vrea o gluma, nu?
        • +2 (4 voturi)    
          o fi glumit el (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:51)

          Xu [anonim] i-a raspuns lui rakkone

          dar nu prea e de gluma...

          exploatare exista de cand lumea
          - in era sclavagismului a fost pe fata, acceptat de toata lumea (mai putin de sclavi)
          - in evul mediu s-a schimbat in "munca pentru bani, lipsa proprietatilor, biruri etc.."
          - in zilele noastre i se spune salar

          a lucra (pe bani sau nu) = exploatare
          • +2 (2 voturi)    
            Auzi da... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:07)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Xu

            Marx asta a fost ceva lenes, sau cum de s-a ajuns la "a lucra" = "exploatare" ?
            • 0 (0 voturi)    
              exista o boala (Joi, 13 noiembrie 2008, 4:33)

              dedeiu [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

              se cheama putere. Marx asta nu a fost un om prost si ii apreciez ideile, dar centralizarea, solidaritatea are limite DOMNULE. Pentru ratati socialismul este un ideal, un soi de hai sa fim toti la fel dar totusi liderii nostri sunt big brother. Pai hai sa radem, ce vrem defapt? socialism opusul? Hai sictir cu karl si engels!
    • +3 (7 voturi)    
      protest prostesc (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:36)

      harry [anonim] i-a raspuns lui Kpax

      da, nemtii nu mai folosesc telefoane mobile, de cand a plecat Nokia si a inchis BenQ-Siemens.
      vezi in München, Köln, Berlin cum stau saracii oameni de afaceri la coada in fata telefonurilor publice ("Telefonhäuschen") ...
      • 0 (0 voturi)    
        chiar asa????? (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:24)

        iancu [anonim] i-a raspuns lui harry

        Pai de cand si pana cand numai Nokia produce telefoane mobile? Ei au zis ca nu mai cumpara telefoane Nokia...nu ca se intorc la telefonul fix....Nu stiu ce posturi de pe Marte prinzi tu....
    • +3 (3 voturi)    
      dar bulgarii cumpara de la noi (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:00)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui Kpax

      Dar bulgarii cumpara de la noi mai mult decat cumparam noi de la ei, si alte firme au mutat productia din Bulgaria in Romania anul asta: hai sa pornim un boicot reciproc, sa vedem cine castiga ...

      Kraft Foods a anuntat de mai mult de 6 luni ca vor muta productia in Bulgaria.
    • 0 (0 voturi)    
      ba da idioti sunteti (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:32)

      combo [anonim] i-a raspuns lui Kpax

      Protest? ce are sula cu prefectura? daca v-ati nascut idioti de ce ii instigati pe altii? are careva dintre voi idee de ce inseamna cuvintele: business, marketing etc? te caci pe economia romaneasca si pe spiritul romanului. ceea ce se intampla inseamna : DEZVOLTARE. iar daca ei au decis sa se mute ca sa castige mai multi bani -CEEA CE ESTE NORMAL -de ce credeti ca le-ar pasa de niste idioti care scriu pe site-uri???? Da e pacat pentru Romania dar care 'economie romaneasca'? unde nici macar salariile nu sunt declarate in totalitate?????
  • +5 (7 voturi)    
    Probabil.... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:20)

    ICSULESCU [anonim]

    ....vor ceva scutiri de taxe si impozite....
    vad ca apare des amenintarea cu inchiderea si cu somajul....adica au costuri mari....adica platesc impozite mari....e clar ca lumina zilei ce vor....taxe si impozite mai mici....oare de ce merg in bulgaria?....impacheteaza bulgarul mai frumos ciocolata?
  • +5 (9 voturi)    
    salariile? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:24)

    americanu [anonim]

    sa fie doar din cauza ca salariile din bulgaria sunt mai mici?
    • +4 (4 voturi)    
      gresit (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:59)

      rex [anonim] i-a raspuns lui americanu

      maindoiesc ca cheltuielile cu salariile au o pondere foarte mare in productia celor de la Kraft. altele sunt costurile care ii alunga, taxele si impozitele, poate si costurile utilitatilor...
  • +5 (11 voturi)    
    De ce sa mai munceasca romanii? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:31)

    Lord Brittish [anonim]

    Dupa modelul Colgate-Palmolive, cumpara o fabrica, produc cativa ani, dupa care isi dau seama ca nu renteaza. Bravo, de ce sa muncim, cand putem sa consumam 24h pe zi.
    Oare o sa se mai produca ceva in Romania, in afara de cherestea, bineinteles?
    • +10 (10 voturi)    
      cherestea (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:11)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Lord Brittish

      cheresteaua nu se produce. se exploateaza padurea :))
  • +6 (16 voturi)    
    Rusine Kraft!!!! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:39)

    Zsolt Bodola [utilizator]

    Treptat, treptat ati vandut sau ati inchis tot ce aveati in Brasov. Pana si sediul adminstrativ l-ati mutat la Bucuresti, ca sa fie directorii mai aproape de "high-life", sa poata obtine statut de vedeta, ca nu-i asa?, provincia e plicticoasa.
    In viata mea nu voi mai cumpara nimic ce e produs de compania aceasta!
  • +6 (12 voturi)    
    magari... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:41)

    liviu [anonim]

    e clar ca pleaca pentru salarii si impozite mai mici...
    daca mergea bine in romania si nu reuseau sa o extinda deschideau alta fabrica in romania sau in alta tara, dar nu o inchideau pe aceasta

    macar sa recunoasca ca pleaca pentru bani, mai si mint

    o sa se mute toate fabricile din lume in asia si africa ca-s mai ieftini, si cand se scumpesc aia o luam de la capat...
    • +4 (4 voturi)    
      magari, magari, dar sunt banii lor (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:27)

      sile [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Mai nene. Da cand aia de la Nokia au inchis in Germania si au venit in Romania nu au venit pentru salarii si impozite mai mici?

      Atunci ne-a convenit?

      Asta e viata. Salariile au mai crescut in Romania dupa intrarea in UE si e mai ieftin in Ucraina sau in Pakistan. Nu ai ce sa faci la asta, decat sa te reorientezi cat mai repede.

      Si lasa ca vine el PSD-ul la putere si baga 40% impozit pe venit, sa vezi ce viteza o sa capete relocarile astea mai la est de noi...
  • +5 (9 voturi)    
    . (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:49)

    Reader [anonim]

    Nu sunt de acord cu decizia si cu aceasta forma voalata de santaj, dar daca motivul e pur business, mi se pare OK. La fel a facut si Nokia cand a plecat din Germania si atunci ne-am bucurat.

    asta e ... bucurati-va de era in care traim.
  • +6 (8 voturi)    
    !TERENUL (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:50)

    ileana [anonim]

    Ca si Colagate si Kraft, au fabrica in MIJLOCUL Brasovului!!! In centrul centrului!
    Colgate cladirea administrativa o transforma in Birouri de inchiriat!
    Kraft o sa faca la fel!
    Terenul in zonele respective este cam 2000 EUR/MP!!!
    In Brasov este penurie de spatii de birouri!

    Oricum, m0au scos din minti cand au renuntat sa impacheteze Milka in staniol!
    Sa ambalezi Milka ca pe un baton american...niste cretini!
  • +5 (9 voturi)    
    BOICOT (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:04)

    io [anonim]

    boicotati produsele lor!
    sa le cumpere bulgarii
  • +3 (9 voturi)    
    ar trebui boicotata aceasta companie (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:09)

    ludas [anonim]

    Ar trebui ca toti romanii sa inceteze sa mai cumpere produsele companiei Kraft Foods. Dar ma indoiesc ca se va intampla acest lucru pentru ca suntem o natiune de sclavi care pun interesul propriu intotdeuna in fata. Nu ii vad pe cei fitosi renuntand la o Milka sau o Poiana din acest motiv.
    • +5 (7 voturi)    
      :) (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:29)

      kko [anonim] i-a raspuns lui ludas

      Am renuntat de mult sa mai consum poiana sau milka. M-a dezamagit calitatea lor,din ce in ce mai slaba. In urma cu 2 ani am cumparat (din Viena) o Milka...diferenta enorma de calitate/gust.
      • +2 (2 voturi)    
        tipic romanesc (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:50)

        Octa_v [utilizator] i-a raspuns lui kko

        Ai fi surprins sa afli ca aproape tot ce inseamna Milka vine din Austria, Germania sau Elvetia :)). Deci ai mancat fix acelasi lucru.

        Dar deh... asa suntem noi romanii, mereu avem impresia ca e e produs la noi, e mai prost calitativ. Insa atunci cand companiile pleaca din tara, vin cu totii sa le boicoteze produsele :D
        • +1 (1 vot)    
          Gresit! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:18)

          Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui Octa_v

          Produsele Milka din Romania erau produse local. Cu interdictie de a fi exportate. Din cauza faptului ca nu corespund dpdv calitativ cu cele produse in Germania, Austria sau Polonia. Decizia de a produce kkt a fost a celor de la Kraft, pentru a tine costul jos si profitul sus.
          Stiu ce vorbesc, fiindca am cunostiinte la productie si control de calitate la Kraft. Care probabil ca isi vor pierde locurile de munca.
          • 0 (0 voturi)    
            nope (Joi, 13 noiembrie 2008, 11:11)

            Octa_v [utilizator] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

            Am specificat ca doar cateva erau produse aici. In principiu Luflee si N-joy, iar ultimul era si pentru export. Iar chiar daca se faceau aici, masa de ciocolata venea de afara.
            In rest toata Milka (si sunt muulte tipuri) era exact la fel cu ce a mancat omul si in Viena
  • +3 (5 voturi)    
    dar terenul? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:11)

    hi hi hi [anonim]

    dar terenul? terenul? cat e terenul?
    inchid fabrica, vand terenul si scot de departe banii investiti....

    ati vazut ce a patit nokia in germania?... dar la noi cu o spaga mica se rezolva, nu conteaza ca lasi oamenii in strada... bravo romanica! la mai mare!
  • +12 (14 voturi)    
    asta e solutia... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:14)

    beee [anonim]

    cumparati produse romanesti, sprijiniti economia noastra
  • +4 (4 voturi)    
    nu e loc ? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:14)

    cristus [anonim]

    lasati sa construiasca numai cartiere rezidentiale. Cred ca e spatiu in Brasov pentru orice, dar cu o conditie : sa nu ia mafiotii tot ! Poate ca s-au saturat si ei de spagi si plocoane...
  • 0 (6 voturi)    
    Protest sa fie! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:21)

    Aly [anonim]

    http://www.kraftfoods.com/kf/Pages/home.aspx

    produce tot felul de chestii.. nu numai ciocolata...eu unul nu o sa mai cumpar niciun produs care are marca kraft pe el
  • +10 (12 voturi)    
    buy Romanian, save our jobs!!!! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:23)

    Ioana [anonim]

    Cumparati produse romanesti! Nu mai beti vin din Chile sau Argentina, ciocolata cu rom este la fel de buna, chiar mai buna decat cele de la Kraft.
    • +3 (7 voturi)    
      ciocolata cu rom (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:57)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Foarte buna...
      • 0 (2 voturi)    
        cu grasimi hidrogenate cu tot (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:53)

        MB [anonim] i-a raspuns lui alex

        ..ca pe vremurile alea vechi la care tot fac referire... poate ar trebui sa isi mai revizuiasca retetele, si sa protejeze si romanului arterele.

        Branduri romanesti, branduri romanesti dar sa stim si noi ce folosesc.

        Iar in ceea ce priveste ciocolata celor de la Krafts nu era asa grozava - traiasca grasimile vegetale, ca-s mai ieftine decit untul de cacao si mai scot la pretul de productie.. mai un pic de lapte si un strop de zahar , si e de ajuns pt niste suflete suparate :)
    • +4 (4 voturi)    
      As cumpara, da nu stiu de unde.. (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:29)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Singura chestie e ca dracu mai stie care sunt romanesti:) Daca ma uit la ulei, lapte, ape minerale, etc. vad o gramada de firme cu capital majoritae strain. Esti sigur ca ciocolata aia cu rom e produsa de o intreprindere 100% romaneasca? :)
  • +9 (9 voturi)    
    Felicitari Kraft Foods! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:29)

    Alin [anonim]

    De ce oare vor sa plece din Romania unde au de platit in jur de 150 taxe, cel mai birocratic sistem din lume, catre Bulgaria unde au impozitul mai mic decat in Romania?
    De ce or vrea sa plece din Romania unde guvernul "liberal" a tratat micile afaceri, ca infractiuni?
    • -2 (6 voturi)    
      !Bulgaria (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:06)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Cu deschisul in Bulgaria, este gluma!
      Iar daca chiar isi deschid in Bulgaria, sa vedem cine munceste!
      Tara aia, pe langa faptul ca-i depopulata, ce-i ce-au ramas sunt mai rai decat noi, ca-s cu mai multe influente rue si turcesti!
      Sa mearga in Bulgaria!Chiar o sa ma simt razbunata!
  • +2 (10 voturi)    
    ce dezamagire (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:31)

    tirolez [utilizator]

    Eram in liceu cand a aparut poiana si am cumparat de bucurie ca se produce ceva si la noi. Tin minte ca toate pariurile se puneau in "poiana cu lapte".
    Concluzie, refuz sa mai cumpar orice produs de kraft si sper sa-mi urmeze si altii exemplul.
    Oare mass-media va reflecta subiectul sau se vor face ca ploua de teama sa nu piarda reclama?
  • +1 (9 voturi)    
    Boicot sa fie! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:31)

    Iepurasul de Paste [anonim]

    Rusine rusine rusine! Si se mai vorbeste de dezvoltare durabila si responsabilitate corporativa. Inchiriind spatiile din centru sau darmand totul si vanzand terenul puteau sa refinanteze linistiti constructia unei fabrici de doua ori mai mari la marginea Brasovului sau intr-o comuna limitrofa. E clar ca a intervenit fie o concentrare a productiei ca sa reduca costurile fie o spaga publica din partea bulgarilor (scutiri de impozite, preturi avantajoase la achizitonarea terenului, etc.). Pai daca le mergea atat de bine cu vanzarile in Romania de trebuia sa creasca productia peste capacitatea actuala ia nu mai cumparati fratilor Poiana si Milka (oricum e nashpa fara staniol) ci mai bine Heidi si Kandia ca doar avem si ciocolata produsa la noi in Romania!
    • +1 (3 voturi)    
      va spun eu cum cred ca sta treaba... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:28)

      muky [anonim] i-a raspuns lui Iepurasul de Paste

      ..."baietii destepti' de la Kraft Foods,vor sa impuste mai multi iepuri deotata,adica:-vand pamantul din Romania(de sub fabrica),iau un pret bun si merg la bulgari ,unde construiesc o fabrica de doua -trei ori mai mare ca in Romania(s-au extins facand investitie);vor beneficia de taxe si impozite mai mici,salarii mai mici angajatilor bulgari si piata de desfacere va fi la fel sau chiar mai mare;deci numai avantaje.
      In ce priveste boicotul,dupa mine va avea un efect minim deoarece :-1.-nu toata lumea e consumatoare de produse Kraft(in special ciocol.),iar cei care sunt,o parte nu isi permit de o calitate medie(Kraft),iar alti au gusturi mai rafinate...dar merita incercat.sa auzim de mai bine

































      e
  • +4 (10 voturi)    
    era pe butuci de multa vreme (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:33)

    ion [anonim]

    Kraft a redus treptat investitia din Brasov. acum cativa ani au vandut fabrica de bomboane, acum o lichideaza si pe asta. se vorbeste despre inchiderea ei de cel putin 2 ani. acum dau vina pe criza dar nu e legat de asta. consumul nu a scazut la ciocolata Poiana. la colgate se vorbeste deja de un an de inchidere. nici acolo nu e vorba de criza financiara.
    criza asta e folosita ca sa justifice toate marsaviile precum a justificat atacul terorist din 11 sept faptul ca economia americana era pe butuci. ei macar s-au salvat cu razboiul din Afganistan.
  • +2 (6 voturi)    
    .... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:36)

    Vladutz [anonim]

    da... sigur... cu toti snobii de la noi voi vreti sa se cumpre produse made in ro :))

    la noi e ca nicaieri, asa ca nu mai visati la treburi d-astea. cumparatul produselor din propria tara se practica in tarile civilizate, unde oamenii au inteles (mai mult sau mai putin pe propria piele) ca numai asa isi pot sustine economia.

    la noi, marele minus e ca produsele autohtone sunt de cele mai multe ori de foarte proasta calitate.
  • +2 (8 voturi)    
    Marmota e de vina. (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:42)

    Dragos [anonim]

    Ideea e ca au ordine de mai sus sa faca asta pentru ca nu vedeti ca tot occidentul incearca pe toate planurile sa arunce Romania in blocaj economic ca apoi sa vina Banca Mondiala, Banca Europeana si FMI sa ne imprumute si asa sa ne arunce in una din tarile puse la jugul citorva puteri, in special SUA.
    Oare marmotele din Bulgaria sunt mai muncitoare si cer mai putin?
    Eu cam asta zic ca e dorinta lor.
    Fac presiuni pentru a cistiga mult de la guvern prin acorddare de facilitati financiare sau daca nu capata nimic vor pleca de tot.
  • -1 (3 voturi)    
    investitorii necrofili (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:45)

    joe [anonim]

    Vine ea, acusica, si vremea ca sa-si inchida portile si hangarele alea de tabla si platic numite super-hyper-marketuri...
    ca si MOOOOLurile, de altfel.
    MOMENTUL ADEVARULUI se apropie cu pasi rapizi, copii. Va fi unul cumplit!
    Ce-ati crezut ca sunt INVESTITORII astia STRAINI, la care ne inchinam ca la sfintele moaste, eh?
    Niste sacali, hiene, vulturi de prada, care dupa ce se satura devorand cadavre pleaca in haita sa dea alte atacuri, sa devoreze, sa-si faca poftele cu cat mai multe hoituri. Necrofilie se cheama sportul asta, copii. BEWARE!
  • +4 (6 voturi)    
    Cumparati produse romanesti (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:45)

    Ciprian [anonim]

    Sustin ideea. Oricum batonul cu rom de la concurenta e mai bun :) . Kraft primeste un mare sut si o sa aleg alte marci pentru inlocuire. Ce nu stiu e cum mai are actionariatul distrbuite actiune (pe la care marci concurente.. ca se practica).
  • +2 (6 voturi)    
    e doar real-estate (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:54)

    Castravetele bulgaresc [anonim]

    Intrebati-l pe domn primar Georgica - cum a refuzat sa dea permise si a sicanat ani de zile fabrica. Vin sarbatorile si se aude deja " zinger bells" -terenurile valoreaza o avere...
  • +3 (5 voturi)    
    I-am scos de pe lista (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:03)

    Gura mare [anonim]

    Kraft au iesit de pe lista mea de cumparaturi... Nu numai ciocolata...
  • +2 (6 voturi)    
    boicotarea producatorilor care lovesc economia (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:14)

    RO [anonim]

    un produs de 2 bani plin de compusi sintetici, asta vand americanii la noi. ca si bechtel constructorii varza de autostrazi, la fel F16-ri expirate. daca statul nu stie sa se impuna cand ofera facilitati cu nemiluita americanilor atunci sa nu mai cumparam noi produse de la ei. e foarte usor sa dai afara oameni, li se rupe lor de acele familii care raman fara venituri si asa nu foarte grozave. asa e cand nu ai propria industrie, agricultura, branduri nationale in patrimoniu romanesc. pana la urma nu e vina lor, cine a hotilor astora care vand RO pe bucati
  • -3 (5 voturi)    
    Ha HA! Si-au dat seama de "harnicia" ardelenesca! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:32)

    constanteanu [anonim]

    Da! E clar! Iar o sa vedem nemincati de ardeleni cerind de lucru prin Constanta.Nu mai este ardealul "el dorado-ul" investitiilor?Ziarele financiare au amutit?Piba de curind ne zgiriau retina cu ardealul "cel mai cel"! Acum?Ce s-a intimplat?IN fiecare zi se inchide cite o fabrica in ardeal! Ha Ha Ha! Nici la capsuni nu se mai pot duce! Si acolo nu au nevoie de "harnicia"ardeleneaca!Acum o sa va mai cada "fruncea"! :))))))))))))))
    • +4 (4 voturi)    
      esti / (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:04)

      Aly [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

      Tu vorbesti despre Ardeal cum ca ar fi o zona lenesa. Pai desteptaciunea din tine e departe de aceasta tara. Ardealul are de oferit cele mai frumoase locuri din tara, acolo oamenii sunt cei mai respectuosi si primitori. Acolo rromi nu se amesteca printre romani si traiesc la margine de sate, orase. Mai bine am vorbi noi despre constanta, raiul rromilor de pretutindeni vara la mare. Incepand cu gara si pana in centrul Constantei numai tigani vezi.
      Asa ca ssshhhtt.
      Prefer Grecia sau Bulgaria in loc de satra /din Constanta.
      • 0 (0 voturi)    
        Te contrazic (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:48)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Aly

        Lasand la o parte ce a zis constanteanu'... Vreau sa te contrazic "Aly". M'am nascut in Brasov, de la varsta de 6 ani stau in mangalia, si acuma cu facultatea, m'am intors in Brasov.
        1. INtr'adevar... Sunt locuri mai frumoase aici, ai ce sa vezi, dar si la mare e frumos.
        2. La capitolul respect si primitori... in ardeal, imi pare rau, dar nu ai dreptate. Poti sa intrebi orice student din afara orasului.... ca asa o sa'ti raspunda...
        3. Faza cu rromi in orash e inlocuita cu "smecherii" de cartier / cu bani s.a.m.d. Deci..tot aia e.
        4. Din cate imi amintesc.. si in gara din Brasov sunt tigani... Si pana in centru ii vezi. Doar ca in Brasov sunt 2 categorii: cu bani, si fara bani, cu masini si fara masini.
        5. Du'te in Bulgaria cu masina, si zi'mi daca dupa 3 saptamani o mai gasesti... Sau rotile...sau banii sau altceva.
        6. Du'te in Grecia si stai la plaja pe pietre.
        + ca litoralul ar fi mai frumos daca si bun simtul nostru ar fi mai crescut: adica sa nu aruncam tigarile pe plaja, semintele.. Totusi.. sunt o groaza de cosuri de gunoi. Pacat ca lenea e mare pentru o mica deplasare de 5 metri.
    • +3 (3 voturi)    
      lasa ca e mai bine la Constanta (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:27)

      Tot Ardealu-i fruntea [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

      Ca un roman adevarat care esti, nu poti sa vezi mai departe de nasul tau...nu poti intelege ca sute de oameni vor fi someri, nu poti intelege ca totul se duce de rapa. Orgoliul tau supra-dimensionat se rezuma doar la machidonii vostri si la influentele turcesti...si in rest nimic. Poate daca ai gandi un pic...doar un pic mai mult, ai intelege intr-un final ca mai devreme sau mai tarziu criza dintr-o zona a tarii se va reflecta si in celelalte. Si vreau sa vad cand totul e pe butuci...cat de puternic o sa straluceasca minunata Constanta si cat de prosper va fi portul cand nu vom mai importa sau exporta nimic. O economie paralizata va aduce enorm de multe beneficii constantenilor harnici ca niste furnicute.
    • +2 (2 voturi)    
      bag sama ca esti bolnav cu capul... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 19:05)

      muky [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

      ...sau esti un mucos necopt la minte;gandeste un pic inainte sa debitezi ineptii,(daca poti face acest efort supranatural pt. tine);nu e un motiv de bucurie ca intr-o zona sau alta a Romaniei a inceput sa mearga mai prost,se va rasfrange in timp si in celelalte zone(mai mult sau mai putin),dar si tie iti va merge mai rau indirect,prin toate efectele secundare care se produc(exact ca si undele produse de o piatra aruncata in apa);si sa-ti mai spun ceva:-marea majoritate a romanilor(indiferent din ce zona ar proveni)sunt oameni harnici si cu spirit de initiativa;e adevarat ca unii au avut si un pic de noroc ,iar altii nu au stiut sa se foloseasca de oportunitatile de moment;asa ca nu mai bate campii,si incearca(daca poti) sa intelegi un mecanism foarte subtil si complex cum sunt investitiile( in special pe termen mediu si lung).cu bine
  • +3 (5 voturi)    
    Au stricat (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:38)

    ploiesteanu [anonim]

    demult ciocolata poiana, si ciocolata Milka, prin inlocuirea untului cu margarina, se simte la gust, eu nu mai iau demult produsele lor. /
  • +9 (9 voturi)    
    Tara de... n-am cuvinte! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:42)

    AAA [anonim]

    Citesc comentariile si ma minunez... Asta dinaintea mea e chiar comic: conspiratie a SUA impotriva Romanie!
    Oameni buni, Kraft este un bussines. Un bussines lucreaza pentru profit. Profit=Venituri-Cheltuieli! Trecem printr-o perioada de criza => veniturile scad. Pentru ca profitul sa ramana acelasi trebuie sa scada si cheltuielile si cum asta nu e cazul la noi (o suta si nu stiu cate taxe si impozite) se muta in alta parte unde cheltuielile sunt mai mici. Simplu!
    N-am auzit pe nimeni comentand "spaga publica" data de romani pentru Nokia, dar o comentam pe cea a bulgarilor. Asta e! Intr-o tara in care sunt huliti cei care indeamna la prudenta (apropos de ex. cresterile salariale ale profesorilor) nu ma mir ca lumea condamna un bussines PRIVAT al carei scop primordial este PROFITUL.
    Sunt, in schimb, foarte de acord cu consumul produselor Made in Romania (a fost si o campanie mediatica la un moment dat) dar intervine, de cele mai multe ori, problema preturilor (in general mai mari) si, mai ales, a calitatii (in general mai scazuta).
    Cred ca ar trebui sa intelegem sensul proverbului "Frate, frate, dar branza e pe bani!"

    P.S. Dati drumul la minusuri! M-as mira sa fie altfel!...
    • -1 (1 vot)    
      Faci doua greseli, amice (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:15)

      ploiesteanu [anonim] i-a raspuns lui AAA

      In primul rand se spune clar ca situatia bussines-ului e buna in schimb lipsa spatiului pentru extinderea productiei e problema.
      In al doilea rand produsele poiana sunt made in Romania.
      • +1 (1 vot)    
        Clarificari (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:16)

        AAA [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

        Amice, incearca sa privesti imaginea in intregime:
        1. Ce ai vrea sa declare doamna manager care e pe cale sa-si piarda un job, fii sigur, foarte bine platit?
        2. Faptul ca ai o cerere foarte mare, dar pe care nu poti s-o satisfaci din cauza incapacitatiilor de productie nu e deloc un lucru bun. Clientii iti sunt obligati sa incerce alte produse similare ale concurentei si s-ar putea sa le placa mai mult si astfel firma concurenta sa-ti fure o parte din placinta numita "cota de piata".
        3. Daca toate ar "merge foarte bine in Romania", cred ca o companie precum Kraft ar fi reusit sa-si finanteze investitia pentru o noua fabrica tot in Romania (o parte din solutii au fost oferite si de comentatorii de aici).
        4. "Nu a fost o decizie luata la nivel local"! Nu da deloc de gandit? Sunt unii mai mari (nu neaparat si mai destepti) care au facut niste calcule si au decis ca e mai rentabil sa deschida o fabrica noua in Bulgaria.
        5. Am zis ca sunt in favoarea cumpararii produselor fabricate de oricine, dar IN ROMANIA! Produsele Poiana nu vor mai fi Made in Romania.
        • 0 (0 voturi)    
          Poiana (Joi, 13 noiembrie 2008, 12:36)

          ploiesteanu [anonim] i-a raspuns lui AAA

          e un brand de pe vremea cand eram copil. Daca l-au cumparat odata cu fabrica, o sa moara odata cu ea. Sau poate crezi ca o sa existe o marca speciala pentru Romania, fabricata in Bulgaria, sau mai stiu eu pe unde ?
          Ca paienjenisul birocratiei romanesti e des asta e clar, dar marile companii au oameni specializati in hartoage, mai mult deranjeaza micile companii. Pe aia marii ii supara lipsa predictibilitatii.
          Ce spuneti, e o banalitate, sigur, ca in Bulgaria au costuri mai mici, doar nu se duc la costuri mai mari. Fac o afacere vanzand terenul si construind alta fabrica. Eu nu-i judec pe nemti . /
    • +1 (7 voturi)    
      Trist (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:18)

      XYZ [anonim] i-a raspuns lui AAA

      AAA, e adevarat ce spui, triste comentariile alor nostri. Se vede ca foarte multi nu au inteles nimic din economia de piata. Hai sa ne razbunam cu totii si sa nu le mancam ciocolata! Cand vin fabrici din alte tari la noi pentru ca suntem "ieftini si buni", jubilam si facem socoteli. Cand pleaca pentru ca s-au saturat de mediul de afaceri de-aici sau pentru ca pur si simplu e mai avantajos financiar in alta parte, hai s aruncam cu pietre. "Huo! 'Ti-ai draqului sa fiti de capitalisti, cu marmota voastra cu tot!". Ce e mai trist e ca, desi multi cred ca sa ii boicotam pe cei de la Krafts este o solutie, asa ceva nu se va intampla niciodata pentru ca solidaritatea este alt punct "forte" al Romaniei.

      Si-acum hai sa impartim minusurile :)
  • -3 (5 voturi)    
    nesimtire (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:51)

    cristus [anonim]

    ati vazut ca pe ciocolata aerata poiana scrie ca "poate contine urme de alune, arahide sau fistic" ??? Deci nici macar nu-si spala instalatiile cand schimba sortimentul. Lasa ca vor face in bulgaria ciocolata cu castraveti murati si cu urme de conopida, probabil !
    • +2 (4 voturi)    
      le-ai zis-o! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:28)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui cristus

      Si ai observat si ca era acra ciocolata?
    • 0 (6 voturi)    
      Te lamuresc eu! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:37)

      Te lamuresc eu! [anonim] i-a raspuns lui cristus

      Nu omule! Nu stii si vb!
      Se introduce in reteta intentionat praf de alune ca e mai buna ciocolata la gust!!!!! Si acea fraza este formularea prin care se acopera in fata legii!
      pentru ca pe fata scrie doar ciocolata cu lapte!

      Deci Relax! e un lucru bun!!!
      Scrie si pe Lindt! Godiva etc!
    • +4 (4 voturi)    
      e pentru alergici (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:10)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui cristus

      Sunt oameni alergici la alune si casa fie acoperiti scriu asta. Cam pe orice ambalaj de ciocolata (fara alune) din lume gasesti texte asemanatoare.
    • +3 (3 voturi)    
      urme de alune, arahide sau fistic (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:26)

      misescu [utilizator] i-a raspuns lui cristus

      "poate contine urme de alune, arahide sau fistic" inseamna un avertisment pentru cei care au alergii la astfel de alimente, pentru ca diversele sortimente de ciocolata trec prin instalatii comune in procesul de fabricatie, si de aceea pot contine 'urme'. si pe mine m-a contrariat aceasta formula de exprmare, acum cativa ani...
    • 0 (2 voturi)    
      ingrediente modificate genetic!!!! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:54)

      ioan timisoara [anonim] i-a raspuns lui cristus

      "poate contine urme de alune, arahide sau fistic"
      este un avertisment pentru alergici.

      Insa atentie, dupa stiinta mea vine de la ingrediente modificate genetic. Daca un ingredient este modificat genetic cu gene de arahide, atunci un alergic la arahide va primi alergie (numai de la gen, chiar daca arahidele lipsesc). De aici si acesta vertisment.

      In orice caz toate ciocolatile contin lecitina se soia. Si toata lumea stie ca soia este foarte des modificata genetic, mai ales cea folosita de multinationale ca si Kraft, Nestle, etc.

      Deci lasati ciocolata daca vretis a va alimentati sanatos!
  • 0 (6 voturi)    
    Mandru mi-s... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:51)

    OZ [anonim]

    Am incercat Poiana, dar asta a fost o data, odata demuuuult, prefer senzatiile tari, romanesti, produse de Cadbury la Kandia-Excelent. Hmm, parca din alfabetul limbii romane lipsea litera "y"...
  • 0 (2 voturi)    
    aiurea! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:59)

    mihai [anonim]

    Nu e adevarat ca nu au unde sa se extinda. E drept ca au doua locatii in cam inghesuite in centrul orasului, dar una dintre ele e practic dezafectata, nu misca nimic acolo de o vreme buna... doar curtea e folosita pe post de parcare pt masinile lor. Trist, imi aduc aminte de vizitele cu scoala la fabrica de bomboane... se numea Cibo pe atunci.
    Apoi unele fabrici similare care erau cam in mijlocul orasului s-au mutat in afara orasului. Probabil ca valoare terenurilor in centrul orasului a platit mutarea fabricilor...
  • +2 (2 voturi)    
    cum se vrea o europa unita? (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:32)

    alex [anonim]

    ma uit la toate mesajele voastre ... si vreau si eu ca si multi altii sa vad o europa unita ... dar nu prea vad cum se poate realiza un asemenea vis ... probabil va trece prea mult timp pentru ca generatia aceasta sa vada ceva implinit ... macar cit de mic ar fi acel ceva ...
    • -1 (1 vot)    
      Prostul moare de grija altuia... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:55)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui alex

      NE LASI?

      Nu pe bune, NE LASI?
      Vrei sa plang de grija bulgarilor?
  • -1 (3 voturi)    
    cumparati made in romania (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:11)

    vasilica [anonim]

    cumparati in mare parte made in Romania asa va veti crea viitoarele posturi de munca daca nu emigrati in alte tari si spalatii /
  • +2 (2 voturi)    
    .. (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:17)

    Stefan [anonim]

    Imi place ciocolata poiana, dar n-o so mai cumpar de acum incolo.. :)
  • +1 (1 vot)    
    treziti-va ! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 18:24)

    kllaus [anonim]

    parerile sunt impartite in privinta asa zisilor investitori straini, dar un lucru e sigur: ei nu raman niciodata in pierdere-cand investesc au grija sa solicite subventii mascate astfel incat sa-si asigure un exit cat mai simplu. Va trebui sa invatam si noi ca boicotarea anumitor produse nu este destinata a face o firma sa sufere ci mai degraba trebuie facuta in favoarea produselor romanesti. Devine din ce in ce mai important sa consumam produse facute la noi, atat pentru stabilitatea macro-economica, cat si pentru locurile noastre de munca.
  • 0 (2 voturi)    
    F.ck US si companiile lor (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 19:19)

    Satul de Americani [anonim]

    F.ck US si companiile lor si pe totzi care-i vad ca niste zei pe americani.

    Acelasi comentariu se potriveste pentru orice tzara (Rusa, Austria, Turcia, Grecia, etc.) care vrea sa-i friga pe romani.
  • +2 (2 voturi)    
    da... dreptul lor... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 20:21)

    Lucius [anonim]

    ... sa mute fabrica la bulgari. In Bulgaria o s-o faca, acolo s-o si vanda. Eu nu ma mai ating de produsele Kraft de acu incolo.
  • 0 (0 voturi)    
    Altceva (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 20:30)

    Horia [anonim]

    Dragii mei ante-scriitori si comentatori, dupa ce am citit rapid comentariile voastre an avut nevoie de urmatoarea lectura: http://www.mihaieminescu.ro/opera/poezia/glossa.htm
  • +2 (2 voturi)    
    boicot total (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 22:34)

    vali [anonim]

    dragi cetateni, de cand colgate a inchis fabrica din RO eu nu am mai consumat produsele lor minunate. De acum inainte familia mea nu va mai consuma nici produse Kraft INDIFERENT de numele lor. Nu am nimic cu bulgarii dar in germania cetatenii sunt mandrii sa cumpere produse fabricate acolo si urmaresc atent acest lucru. P.S - sa nu uit, de curand o multinationala a cumparat o companie care fabrica inghetata la noi si au inchis-o. Au mutat-o tot in bulgaria - remember? de atunci am renuntat la aceea inghetata(oricum nu imi placea prea mult)
  • +1 (1 vot)    
    Cumparati produse (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 22:49)

    releu [anonim]

    fabricate in Ro, nu conteaza daca firma e controlotata de capital autohton sau strain, important ca este produsa in Ro.
    Si nu o sa mai plece nici o firma din Ro, ba or sa vina si altele.

    Pt Horia. Ei vezi, dupa 10 ani, ai mai citit ceva, felicitari !
  • 0 (2 voturi)    
    tocmai acum (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 23:38)

    gabi [anonim]

    mananc o ciocolata poiana :D
    • 0 (0 voturi)    
      ai grija sa nu te ineci... (Vineri, 14 noiembrie 2008, 16:48)

      muky [anonim] i-a raspuns lui gabi

      ...poate o mananci pe ultima produsa in Romania.pofta buna
  • 0 (2 voturi)    
    ar fi interesant de vazut efectele unei.... (Joi, 13 noiembrie 2008, 8:08)

    iosif [anonim]

    demisii in bloc a tuturor celor 440 de angajati, incepand de maine dimineata. Chiar ca as cotiza din buzunarul meu pentru constituirea unui fond din care sa se acorde fiecaruia din cei 440 o compensatie echivalenta cu 10-12 salarii pt a putea trece peste hopul asta. Si daca toti cei 440 si-ar da demisa maine , pierderile KJ nu ar fi chiar de doi lei. Boicot mai mare nu cred ca ar exista pt ei. Asta ca sa vada ce inseamna si ei o decizie categorica luata de pe azi pe maine.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Joi, 13 noiembrie 2008, 9:29)

    Nicole [anonim]

    kiar era ciocolata mea preferata [ poiana cu alune si poiana cu musli mai nou ... ] insa de acum..n o s o mai cumpar :-< s o cumpere aia :(
  • 0 (0 voturi)    
    Adio Kraft bine ai revenit Poiana ! (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:36)

    D.Lavrancea [anonim]

    Sa se duca unde a dus mutu iapa . Acum , statul Roman sa o nationalizeze , sa dea adunarea la specialistii romani in domeniu , sa refaca portofoliul de produse si sa devina concurentul lui Kraft in Romania . Succes stat Roman in beneficiul tuturor salariatilor fabricii !
  • 0 (0 voturi)    
    Uniti mai suntem! (Joi, 13 noiembrie 2008, 11:04)

    MARTALOGU!!!! [anonim]

    Problema este ca de obicei modul nostru de gindire!!!!!! Cind vin investirorii batem din palme si zimbim , cind pleaca strigam in gura mare " huuuuuuuu"( fara sa ne intrebam de ce)!!!! Apropo investitori: decit sa imi iau LOGAN/SANDERO ( NOU) mai bine ma duc in Vest si de aceeasi bani imi iau un SH( fara garantie normal) !!!! si strig in piata : este ca nou,era de la un pensionar!!!!! HALAL!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    petitie online importiva produselor Kraft (Joi, 13 noiembrie 2008, 17:48)

    A [anonim]

    Pentru toti cei care sunt indignati de decizia Kraft va trimit un link pentru a va exprima liber
    http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/inca_o_multinationala_ne_intoarce_spatele_kraft_foods_inchide_fabrica_si_da_afara_440_oameni_haideti_sa_le_boicotam_produsele_-p39122045.html
  • 0 (0 voturi)    
    kraft (Joi, 27 noiembrie 2008, 21:33)

    anonim [anonim]

    fugarit-ti invazia nazista ne vinde tara
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns protest (Marţi, 9 iunie 2009, 19:29)

    tatiana [anonim]

    cumparati atunci ciocolata milka, care oricum nu este produsa in romania si are un pret dublu..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă