Fabrica Colgate - Palmolive din Brasov se inchide la jumatatea lunii decembrie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 17 noiembrie 2008, 18:23 Economie | Companii

Compania americana Colgate-Palmolive va inchide fabrica de la Brasov la jumatatea lunii decembrie, cand se va finaliza si ultima etapa de disponibilizari, urmand ca intreaga productie sa fie mutata in Polonia.

Prima transa de disponibilizari a angajatilor fabricii din Brasov, care a cuprins 28 de angajati, a inceput pe data de 15 septembrie, iar pana la mijlocul lui decembrie, toti cei 190 de angajati vor intra in somaj, beneficiind de un pachet salarial compensatoriu.

De asemenea, reprezentantul companiei a declarat ca terenul si cladirea fabricii, situate in centrul Brasovului vor fi puse ulterior in vanzare.

Fabrica de la Brasov va fi inchisa ca urmare a unui program mai amplu de restructurare al companiei privind reorganizarea globala si consolidarea activitatii, potrivit sursei citate.

Compania a anuntat ca, desi va inchide fabrica din Brasov, isi va continua activitatea pe piata romaneasca, deoarece Colgate detine unul din primele doua locuri la capitolul cota de piata in ceea ce priveste pasta de dinti.

Colgate-Palmolive a intrat pe piata romaneasca in 1992, cand a infiintat societatea mixta Colgate-Palmolive Romania, alaturi de Norvea, cu facilitati de productie la Brasov si Bucuresti.

Colgate a preluat fabrica de la Brasov in urma cu 16 ani.

Sursa: Mediafax













Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

3859 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    Investitii americane (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:51)

    S [anonim]

    Cumparam cu trei lulele - trei surcele, restructuram pe banii romanilor, inchidem si vindem.
    Profit 10 000%.
    Stiu domnule unii sa faca bani din piatra seaca, din pasta de dinti, fraieri sa fie ?!
    Si sunt !!!
    Sa-i puna sa ramburseze facilitatile si ajutoarele de somaj ale celor disponibilizati de-a lungul anilor.
  • +4 (10 voturi)    
    Boicot! (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:00)

    Somaj [anonim]

    Trebuie să le boicotăm produsele! Să nu cumpărăm decât mărfuri produse în România. Numai asa le putem demonstra că nu suntem colonia lor.
    • -4 (4 voturi)    
      Da (Luni, 17 noiembrie 2008, 22:58)

      Octavian Ion [utilizator] i-a raspuns lui Somaj

      Da, si ia-te de mana cu Basescu.
      Pai bine mai fraierilor, acum va treziti sa spuneti asta? :))
  • +3 (7 voturi)    
    O PARERE (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:03)

    ADY [anonim]

    eu cred ca romanii nu prea se spala pe dinti..si de aici si falimentu..sau se spala cu sare ca sa plece americanii...
  • +2 (2 voturi)    
    a doua buba intr-o luna pt bv (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:03)

    bllu [anonim]

    parca si fabrica de ciocolata din bv se inchide ... "pt ca nu au unde sa se extinda in locatia curenta", e nasoala
  • +3 (9 voturi)    
    palmolive (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:42)

    j [anonim]

    S-au gandit si ei ca in Romania e mai rentabil sa exporti decat sa investesti.Sa nu uitam ca hainele pt.copii sunt de 3 ori mai scumpe decat in Germania,mancarea de 2-3 ori mai scumpa decat in tarile din UE.Ce mai - raiul de pe pamnt.. D-lor daca nu veti mai investi in Romania nu vor mai fi cei care sa va cumpere produsele superevaluate.Generatia mea care a facut foame pe vremea lui Ceausescu va apune.Recunosc ca dupa atatia ani inca nu m-am obisnuit sa cumpar strictul necesar.Faptul ca la inceputul lui decembrie '89, cand desi eram destul de tanara credeam ca am supravetuit si am trecut toti acei 10 ani de calvar (79-89)- atunci am ajuns la disperare. Luasem salariul dar nu puteam cumpara nimic ,nici Mercurul de atunci ,nici restaurantele nu-ti puteau vinde o bucatica de carne.Prin aprozare batea vantul, cartelele inca nu se dadusera.Aveam un copil de 4 ani de hranit si nu-i puteam da decat o bucata de paine.Tineretul de acum poate nu intelege dar atunci la revolutie daca imi iesea Ceausescu in cale cred ca-l faceam bucati.Dupa atatia ani nu m-am putut lecui-congelatorul este plin de carne si faina,zaharul,uleiul inca le m-ai cumpar mai mult decat este necesar.Dar vor fi din ce in mai putin oameni ca mine si cand se va cumpara selectiv si nu in exces ,aceste firme nu vor mai putea sa considere Romania piata care le va cumpara toate rebuturile lor.
    • +1 (7 voturi)    
      chiar asa de scump? (Luni, 17 noiembrie 2008, 21:14)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui j

      de unde ai scos chestia cu de 2-3 ori mai scumpe decat in Germania? Or fi unele mai scumpe dar nu exagera acum, prea puneti bot la tot ce se spune.
      • 0 (2 voturi)    
        salariu/ pret (Luni, 17 noiembrie 2008, 23:07)

        mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui minos

        Daca faci un calcul salariu/ pret, evident ca ajungi la preturi de 2-3 mai mari decat in Germania. Nu conteaza cat dai pe un obiect, ci din suma scazi acei banuti pe care ii dai... Nu cred ca e nevoie sa explic mai mult.
      • +2 (2 voturi)    
        sunt ceva mai scumpe (Marţi, 18 noiembrie 2008, 0:47)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui minos

        ptr minos,

        Salut,

        sunt mai scumpe in Romania, nominal, fara sa convertesti salarii si putere de cumparare;

        stiu ce zic, eu locuiesc in Hamburg, aproape toti cei apropiati veniti in vizita in ultimii ani s-au bucurat sa gaseasca aici lucruri sensibil mai ieftine decat in Bucuresti: imbracaminte, lucruri pentru copii, etc.

        de 3 mai ieftin n-as zice, insa e mai ieftin in HH; plus ca ai si de unde alege.
        • +1 (1 vot)    
          Totusi (Marţi, 18 noiembrie 2008, 9:57)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

          sa nu uitam ca serviciile detin cel mai mare procent din economia vestica. Iar acestea sunt mult mai scumpe decat in Romania.

          Faptul ca hainele, sau electronicele sunt mai ieftine, nu duce neaparat la o viata mai ieftina.
        • 0 (0 voturi)    
          pret de pret (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:42)

          z [anonim] i-a raspuns lui Cristian

          numai in romania se pot vinde produse la preturi exagerate . eu am cumparat colgate fabricat in brazilia , importat din ungaria la pretul de 4,00 ron .
      • 0 (0 voturi)    
        pentru minos (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:36)

        z [anonim] i-a raspuns lui minos

        daca nu crezi ca in germania e mai ieftin , atunci nu ai decat sa te duci sa vezi . eu am fost vara asta si m-am convins .
  • +4 (6 voturi)    
    nu mai cumparati produsele lor! (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:52)

    kelu [anonim]

    E simplu: eu nu voi mai cumpara pasta de dinti colgate si ciocolata poiana. Doar nu sunt singurii producatori.

    Cumparati numai produse romanaseti daca vreti sa o ducem bine cu totii. Daca nu, luati junk-uri ieftine si stati cu balele in fata TV-ului ascultand cum creste rata somajului....

    Sa va mai zic una (numerele nu sunt prea exacte - is doar zvonuri):
    - Rolem da afara vro 500
    - Ina schaeffler vro 500
    - Kraft 450
    - Colgate ~200

    Deci din cateva focuri ~1600 de proaspeti someri in Brasov.
    • 0 (0 voturi)    
      .... (Luni, 17 noiembrie 2008, 22:31)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui kelu

      Rolem are in prognoza pentru 2009, sa disponibilizeze 800!
      Ina Schaeffler, deja nu mai prelungeste angajarile temporare.

      Colgate, era anuntata de acum 2 ani! n-ARE NICI O LEGATURA CU CRIZA...Au cam pierdut ei acum ( daca nu-s ei dezvoltatorii) ca doar aveau in proiect cladiri de birouri ( de inchiriat) pe locatia super centrala a fabricii...
  • -1 (5 voturi)    
    La preturile pe teren cerute de localnicii (Luni, 17 noiembrie 2008, 20:00)

    Nicolas Vasilescu [anonim]

    I think that is a good example of opportunity cost investment.
    Mi se pare normal sa se mute din Romania, din Brasov in general cind fraieri din Ghimvab au terenul de vinzare de 45 euro/mp fara utilitati ...hey
    wake up, silly boys...vrabia malai viseaza...
    Romania is a junk acum ..pentru ei...vezi S& P and Fitch..ne-am facut-o cu mina noastra...adica ne-am taiat craca de sub picior..lacomia strica omenia..se aplica si aici..Who is to blame here...
    BNR, Guvernul, si regulatori...
  • +4 (6 voturi)    
    pasta de dinti palmolive = coca cola (Luni, 17 noiembrie 2008, 20:25)

    turistul [anonim]

    era o pasta de dinti pe care o evitam demult, dar acum voi extinde boicotul la celelate produse produse de c & p ... sper sa faca si altii la fel !
    • -3 (7 voturi)    
      Un raspuns la toti aia cu boicotul (Luni, 17 noiembrie 2008, 21:12)

      Nicolas Vasilescu [anonim] i-a raspuns lui turistul

      Asa fratilor,,,hai sa boicatam,..si sa luam produse traditionale romanesti...adica nimic de produs made in Romania...doar bunicii nu se spalau...pe dintii. si ajungem cu totii stirbi...
      Romania produce doar...whores la nivel mondial...trafic de persoane..
      Astia cu boicotul sunt precum a zis S.Brucan "stu people". Ca mare adevar a grait...hah...
      • 0 (0 voturi)    
        mai gandeste-te (Marţi, 18 noiembrie 2008, 9:12)

        Catelu [anonim] i-a raspuns lui Nicolas Vasilescu

        Daca iei mot-a-mot ce zice Base clar ca e aiurea, dar daca te gandesti in unele domenii chiar ai putea inlocui: de exemplu ciocolata Heidi e facut in Ro si e mult mai buna decat Poiana. Acuma, daca tu iti cauti microprocesor pentru PC, va fi mai greu sa gasesti made in Ro.
  • +1 (3 voturi)    
    articol (Luni, 17 noiembrie 2008, 20:53)

    vasile [anonim]

    http://www.forbes.com/afxnewslimited/feeds/afx/2008/03/12/afx4762686.html

    Forbes si Datamonitor anuntau aceasta miscare inca din Martie 2008. Colgate doar s-a tinut de plan. Cam multi pleaca. Oare ce stiu astia si noi inca nu? Ce ne mai asteapta? SRI-ule.. esti atent? astea sunt informatii de importanta nationala..
    • +1 (1 vot)    
      stiau... (Luni, 17 noiembrie 2008, 22:34)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Nu , la Colgate nu are nici o legatura cu criza.
      Ei au inceput disponibilizarile acum 2 ani...

      Acum 4-5 ani, au mutat productia de pasta de curatat AXION, in Polonia si motivul dat atunci a fost : "ca se fura prea mult , in procesul de productie"!
  • +2 (2 voturi)    
    Au investit in Romania? (Luni, 17 noiembrie 2008, 22:25)

    Escu [anonim]

    Partea proasta este ca nu prea avem in acest caz produse romanesti.
    Psd-ul a azvarlit in mana noului venit Colgate doua mari fabrici: Stela si Norvea. Au atras "investitia straina" si au luat comisioane. Colgate a venit cu doua linii tehnologice dezafectate din Franta.
    Au primit cladiri, terenuri, creante de incasat si scutiri fiscale.
    Au valorificat ultimul fier din constructii iar acum nu le mai convine. Au castigat destul.Multa vreme s-au plans de taxele vamale la importul materiei prime.Nu mai sunt taxe vamale in U.E. Degeaba!
    Poate ne vom trezi si noi !
  • +2 (2 voturi)    
    ..locatia (Luni, 17 noiembrie 2008, 22:38)

    ileana [anonim]

    Sincer, unde este fabrica acum, n-are nici un rost sa ocupi terenul cu o fabrica!
    Este in centrul centrului.
    Nu ai acces cu masini de transport peste 3,5 T
    Nu poti sa respecti normele de poluare ( de nici un fel)
    aI ACCESUL INGREUNAT
    Forta de munca , din oras si scumpa...

    Clar ei trebuiau sa-si mute fabrica !
    ( Este si o directiva europeana /un proiect, ceva) ca toate fabricile trebuie mutate din oras ( vezi Lubrifin, IUS, Iason).
    PROBLEMA ESTE: DE CE NU CONSTRUIESC TOT IN ROMANIA?!?!?
  • 0 (0 voturi)    
    ..locatia (Luni, 17 noiembrie 2008, 22:38)

    ileana [anonim]

    Sincer, unde este fabrica acum, n-are nici un rost sa ocupi terenul cu o fabrica!
    Este in centrul centrului.
    Nu ai acces cu masini de transport peste 3,5 T
    Nu poti sa respecti normele de poluare ( de nici un fel)
    aI ACCESUL INGREUNAT
    Forta de munca , din oras si scumpa...

    Clar ei trebuiau sa-si mute fabrica !
    ( Este si o directiva europeana /un proiect, ceva) ca toate fabricile trebuie mutate din oras ( vezi Lubrifin, IUS, Iason).
    PROBLEMA ESTE: DE CE NU CONSTRUIESC TOT IN ROMANIA?!?!?
    • 0 (0 voturi)    
      Pai ce crezi ca polacii sunt mai buni.. (Luni, 17 noiembrie 2008, 23:01)

      Nicolas Vasilescu [anonim] i-a raspuns lui ileana

      Cred ca sunt din moment ce se muta acolo..
      adica nu se dau rotunzi ca romanii ca fac si dreg..cred ca asta s-a si intimplat...infrastrucura, preturile de teren si cladiri si forta de munca slab calificata si cu pretentii au facut ca americanii sa se mute..daca nici ei nu stiu sa faca afaceri...cine mai stie,...nu sunt ei prosti sa lase ceva bun..de muls...
      bravo lor..ma ateptam la asta..si vor urma si alte transferuri de calitate...vom ramine doar cu turcii, rusii, etc...
  • 0 (2 voturi)    
    sa se duca (Luni, 17 noiembrie 2008, 23:17)

    make21 [anonim]

    Adio colgate, palmolive, poiana de maine sunteti doar niste amintiri
  • 0 (0 voturi)    
    gata (Marţi, 18 noiembrie 2008, 10:27)

    michi [anonim]

    traiasca blendamed..
  • 0 (0 voturi)    
    Locatie Proasta (Marţi, 18 noiembrie 2008, 10:56)

    Doru [anonim]

    Salutare,

    Eu am un unchi care a este inginer la Colgate Brasov. Un motiv foarte important care a dus la mutarea fabricii a fost pozitia fabricii in Brasov.In ultimii 2 ani fabrica a primit amenzi de la Mediu in fiecare luna deoarece nu aveau canalizare separata.
    Tot nu am inteles de ce nu au facut alta fabrica la noiavand deja oamenii calificati.Oricum hotia se vede in toate privatizarile.In locul fabricii de tractoare se vor construi cartiere iar chinezii vin sa faca fabrica.Deci motivul ca nu exista investitor cu pastrarea specificului fabricii sunt miniciuni. Nu erau hoti care sa fie interesati sa faca tractoare.
    Mi-e sila de tara asta de cacao si de oamenii care ne conduc.
  • 0 (0 voturi)    
    re palmolive (Marţi, 18 noiembrie 2008, 11:06)

    unroman [anonim]

    In filmele vazute de curand American Zeitgest sau Esoteric Agenda ,se sustine ideea ca florurile continute sunt toxice si acest lucru se cunoaste.
    Nu stiu daca e adevarat sau nu, daca are vre-o legatura aceasta, cria mondiala sau pur si simplu e o restructurare a companiei.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă