UPDATE General Motors anunta ca nu va vinde companiei SolarWorld nicio uzina Opel din Germania                                                                  

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:38 Economie | Companii

General Motors a anuntat, miercuri seara, ca nu va vinde companiei SolarWorld, specializata in productia de tehnologie solara, niciuna dintre uzinele Opel din Germania. In cursul zilei de miercuri aparusera informatii potrivit carora SolarWorld ar fi pregatit o oferta de un miliard de euro pentru a cumpara cele patru uzine Opel din Germania, potrivit AFP. Opel este intr-o situatie disperata din cauza crizei si a cerut guvernului imprumuturi garantate in valoare de un miliard de euro.

SolarWorld spunea ca va oferi 250 milioane euro cash si 750 milioane in linii de credit, pentru patru uzine plus centrul de dezvoltare din Ruesselsheim. Compania sustinea ca vrea sa dezvolte la Opel masini ecologice cu consum scazut, insa pune si conditii: Opel trebuie separata de compania - mama General Motors, aflata in pragul falimentului.

SolarWorld AG este unul dintre cei mai mari producatori mondiali de echipamente de tehnologie solara. Afacerea principala e productia de panouri solare si are fabrici in Germania si SUA, plus birouri de vanzari in Spania, Africa de Sud, Singapore, Germania si SUA. SolarWolrd AG are pe plan mondial 2.200 de angajati, iar in prezent isi face uzina si in Coreea de Sud.

Opel are 26.000 de angajati in Germania. In contextul crizei care afecteaza puternic industria auto, Opel a trimis deja mii de salariati in somaj tehnic. Vanzarile marcii germane in Europa au scazut cu 12% in primele zece luni, de la 1,14 milioane masini, la 1,01 milioane.













Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

2546 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Macar de ar reusi (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:41)

    un roman [utilizator]

    Dar nu cred sa fie cazul. Sua va ajuta GM iar Germania va ajuta Opel si noi vom folosi in continuare motoare cu combustie interna ca asa vor cei care ne storc de bani.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu mai tine mult (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:37)

      flavian [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Chiar daca cei care ne storc de bani ar mai vrea, nu mai au de unde sa arda petrol. Ca petrolul ieftin e pe terminate s-a vazut in vara asta o mostra, cand preturile ajunsesera sa o ia razna.

      Acum "noroc" cu criza ca s-a mai temperat consumul si cererea de petrol de au mai scazut preturile. Insa asta ne va costa prin faptul ca nu se va mai investi in noi exploatari si va agrava si mai tare problemele productiei viitoare.

      Asa ca iesirea din criza ar trebui sa se bazeze tocmai pe tehnologii alternative si noi modele de autoturisme ecologice daca vrem sa avem o sansa reala.
    • -1 (3 voturi)    
      sa nu exageram (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:54)

      benzinar [anonim] i-a raspuns lui un roman

      sa nu deliram. nu-ti stoarce nimeni banii. daca vrei ai si acuma la dispozitie cateva masini hibrid. dar eu unul nu vreau sa conduc un blender pe 4 roti care nu se deplaseaza sub nici o forma si costa cat nu face. in realitate un model hibrid consuma si polueaza mai mult decat un diesel cu aceeasi putere si ofera si prestatii mai slabe. asa incat eu ma rog sa se produca cat mai mult masini cu combustie interna. mai gandeste-te puiutz.
      • 0 (0 voturi)    
        hibridul e praf in ochi (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:10)

        flavian [anonim] i-a raspuns lui benzinar

        Frectie la picior de lemn. Cu 2 motoare, 2 sisteme de transmisie, cost dublu de productie si economie combustibil mai deloc, hibridele sunt cea mai mare insulta adusa inteligentei. Singurul lor scop a fost cel de marketing si epatare, vezi doamne mi-am luat hibrida si fac pe ecologistul. In rest avantajele lor si contributia la renuntarea dependentei de petrol sunt zero daca nu cumva chiar dauneaza.

        Iar pentru cei care mai viseaza automobile pe baterii vedeti stirea asta:
        http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5106401-viitorul-masinilor-electrice-depinde-mica-tara-sud-americana-ostila-occidentului.htm
      • 0 (0 voturi)    
        sper (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:21)

        flaian [anonim] i-a raspuns lui benzinar

        Sper ca daca baietii cu panourile solare cumpara totusi Opel sa nu piarda vremea cu hibride sau cu electrice pe baza de baterii ca nu ajungem nici cu alea departe.

        Etanolul, biodieselul sau alte tipuri de combustibili organici nu-s nici ele de viitor. Pur si simplu suprafata planetei nu poate duce atatea culturi cate ar fi nevoie pentru ca biocombustibilii sa inlocuiasca macar intr-un MIC procent consumul de petrol. Plus ca randamentul e penibil, cand socotesti ce dai pe irigatii, ingrasaminte bazate pe PETROL, agricultura mecanizata cu utilaje pe baza de PETROL etc.

        Singura varianta de stocare a energiei pe care o vad la momentul de fata ar fi hidrogenul. Noile masini nu ar avea nevoie de baterii costisitoare, iar arderea hidrogenului in motoare clasice se poate face usor cu mici modificari. Singura prolema ramane transportul si stocarea, fiind cunoscute problemele cu imbutelierea hidrogenului. Asta daca nu se foloseste o metoda on-demand cu producerea acestuia la locul de consum prin disocierea apei.

        Pentru energia necesara obtinerii hidrogenului putem alege intre:
        - electric cu variante nuclear, eolian, solar, maritim etc.
        - termic cu variante panouri solare, pompe caldura etc.
        - "clasic" prin ardere hidrocarburi gen carbune, biocombustibili, masa lemnoasa etc.
      • 0 (0 voturi)    
        Lasa hibridele (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:24)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui benzinar

        viitorul este al masinilor cu propulsie integrala electrica.
        Sunt mult mai performante si mai economice, dar nu vrea nimeni sa bage bani in ele pana nu epuizeaza potentialul de vanzare al masinilor cu motoare cu combustie interna.
  • +2 (4 voturi)    
    ar trebuii (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:59)

    Arkan [utilizator]

    Ar trebuii, dar cat timp evreii mai au de stors petrol, o vor face.
    Pe urma vor scumpi "soarele" si apa, ca na, masina trebuie sa mearga pe bani.
    • +1 (1 vot)    
      evreii??!? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 19:29)

      dodo [anonim] i-a raspuns lui Arkan

      "evreii au de stors petrol" ? si mai primesti si plusuri de la idioti... prostia nu cunoaste limite la unii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version