"O privire atenta asupra acestei ierarhii pentru anul 2007 releva o situatie inedita, previzibila si nu tocmai propice unei dezvoltari generale sanatoase: ofensiva pe piata autohtona a marilor companii multinationale din comert este inca in toi si ea confirma modelul actual de crestere economica a Romaniei pe baza de consum", arata dr. ing. Cezar Mereuta, vicepresedintele Centrului Roman de Modelare Economica Bucuresti, intr-o analiza concretizata in Top 100 companii.

Din informatiile principale incluse in acest top se observa ca volumul profitului brut a crescut sustinut, de la 3,31 miliarde euro in 2006, la 4,22 miliarde euro, adica un salt de 27,5% – "o performanta notabila, cu mult peste cresterea PIB din 2007 (6%)", subliniaza Cezar Mereuta. "De altfel, rata profitabilitatii generale a «plutonului» primelor 100 de companii din Romania a avansat si ea cu 8,3% in 2007, fata de anul 2006, ajungand la 7,95%", mai arata economistul citat.

Ca noutati, analiza releva ca "pentru prima oara, toate cele 12 companii cu cifra de afaceri mai mare de 1 miliard EURO sunt filiale ale companiilor multinationale

semnificative".

Vestea proasta este ca firmele din comert au "acaparat", practic, topul: "Din cele 10 companii nou intrate in Top 100 Romania 2007, sapte sunt din comert, si nici una din industria prelucratoare, iar din cele iesite din Top, sase sunt din industria prelucratoare si niciuna din comert. Cifrele vorbesc de la sine", explica Mereuta.

Vezi analiza integrala in documentul atasat.