Companiile incearca sa diminueze presiunea creata de criza financiara prin negocierea unor termene de plata mai lungi cu furnizorii lor, se arata intr-un sondaj realizat de KPMG. In plus, 92% dintre respondenti au spus ca, in cele mai multe cazuri, clientii incearca sa amane termenele de plata, in timp ce 87% au raspuns ca furnizorii solicita plata anticipata a facturilor.

Conform studiului, mai mult de 40% dintre respondenti au afirmat ca aceasta criza financiara are un efect negativ asupra accesului lor la credite si asupra costului creditului. Cu toate acestea, managementul cash-ului ramane prioritatea majora pentru doar putin sub un sfert dintre respondenti (24%), in timp ce 61% o descriu ca fiind una dintre primele cinci prioritati ale companiei. Jumatate dintre cei intervievati au recunoscut ca exista o presiune tot mai mare din partea mediului economic de a imbunatati generarea de lichiditate.

In acelasi timp, doar 14% dintre cei peste 500 de directori financiari care au participat la sondaj au spus ca prognoza cash-flow-ului a fost corecta in ultimele 12 luni, in timp ce 5% nici macar nu au incercat sa faca o astfel de prognoza.

"In tarile care au fost pana acum afectate de criza financiara globala multe companii cauta solutii temporare pentru a obtine lichiditate imediata. Dar daca toata lumea incearca sa faca la fel, cei ce vor castiga vor fi cei de la varful lantului de aprovizionare. Societatile ar trebui in schimb sa elaboreze o strategie de management al cash-flow-ului pe termen lung, astfel incat sa primeasca informatii exacte si prompte de la clienti si sa transmita o parte din acestea furnizorilor”, a declarat Wilson Balachandra, partner in cadrul departamentului Financial Advisory Services al KPMG.

Firmele cu cele mai bune performante tind sa fie cele care stabilesc o legatura intre performanta capitalului de lucru si bonusurile acordate managerilor, insa sondajul KPMG arata ca aproape un sfert dintre respondenti nu au stabilit nicio corelatie intre capitalul de lucru si bonusuri. Companiile care au acordat astfel de bonusuri au avut rezultate mult mai bune in ultimii trei ani si se asteapta sa sufere mai putin in urmatorii 3 ani, cu 70 % dintre acestea afirmand ca acestea au avut un rol sau au avut un rol major in reusita initiativelor lor, se mai arata in studiu.

Sondajul realizat de KPMG si condus de publicatia CFO Europe s-a realizat asupra unui numar de peste 500 directori financiari din companii din Statele Unite, Marea Britanie si Europa.