Aeroportul din sudul Bucurestiului, un proiect mult discutat ce urma sa duca la reducerea traficului de pe cele doua aeroporturi deja existente, nu este printre prioritatile viitorului guvern, avand in vedere ca programul de guvernare al coalitiei PDL-PSD nu face referire la acest proiect. In schimb, in acest program este prevazuta finalizarea terminalului de pasageri de la Aeroportul Otopeni pentru atingerea unei capacitati de cinci milioane de pasageri pe an.

Conform informatiilor vehiculate pana in prezent de autoritati, aeroportul urma a fi amplasat la circa 20 de kilometri de Bucuresti, in apropierea localitatii Adunatii Copaceni din judetul Giurgiu.

De altfel, Guvernul a si adoptat in luna august a acestui an un act normativ pentru construirea acestui aeroport, care urma a fi finantat de la bugetul de stat. Ministerul Transporturilor ar fi trebuit sa realizeze in acest an un studiu de fezabilitate pentru construirea aeroportului, insa, luna trecuta, oficiali din cadrul MT au precizat ca elaborarea studiului de fezabilitate a fost amanata pentru 2009, din lipsa de fonduri.

Municipiul Bucuresti este deservit, in prezent, de doua aeroporturi internationale, avand ca actionar majoritar statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor. Potrivit NewsIn, in 2007, pe aeroportul Henri Coanda traficul pasagerilor a fost in numar de peste patru milioane, iar pe aeroportul Bucuresti Baneasa de aproape un milion.

Previziunile de trafic efectuate de Organizatia Europeana pentru Siguranta Navigatiei Aeriene (Eurocontrol) rezulta ca, pentru Romania, in perioada 2008-2014 urmeaza sa se inregistreze o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, cu o rata de crestere mai mare in zona municipiului Bucuresti.