Jurnalul economic RFI - HotNews.ro: Dacia cere pastrarea taxei auto la nivel actual. Bancpost: solutii pentru clientii in criza

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 24 decembrie 2008, 9:20 Economie | Companii

Dacia cere pastrarea taxei auto la nivel actual

Sindicatele au amenintat ieri, cu ample proteste de strada daca Guvernul va modifica sau va elimina taxa auto. Anuntul a fost facut la Pitesti, intr-o dezbatere pe tema problemelor companiilor auto si din constructii. In acelasi timp, conducerea uzinei Dacia şi furnizorii sai au cerut noului Guvern sa nu scada taxa auto pentru masinile second hand din import. Proaspatul ministru al mediului, Nicolae Nemirschi, a spus ca doreste suspendarea taxei auto, pe care o va reanaliza luna viitoare. Vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 51% în noiembrie, fata de aceeasi luna a anului trecut din cauza invaziei de masini rulate din import.

Fitch: Cresterea economica a Romaniei, 1% in 2009

Agentia de evaluare financiara Fitch a revizuit in scadere estimarea privind cresterea economica din Romania anul viitor. Astfel, potrivit analistilor, tara noastra va avea o crestere economica de 1% in 2009, fata de 3% cat se estimase anterior. Agentia mai preconizeaza un deficit bugetar de 5% din produsul intern brut, o inflatie de 4% si un deficit de cont curent de 11% din PIB.

Sondaj BNR: Piata imobiliara e "inghetata"

Piata imobiliara este „inghetata” si sunt semne ca marii operatori nu mai sunt dispusi sa investeasca. Este una dintre concluziile ultimului sondaj de conjunctura realizat de Banca Nationala in aceasta luna. Cererea insuficienta si blocajul financiar sunt principalele cauze ale scaderii activitatii in constructii si industrie. In ambele sectoare managerii asteapta o scadere accelerata a numarului de angajati in perioada urmatoare, mai arata sondajul.

Bancpost: solutii pentru clienti in criza

Bancpost va oferi clientilor solutii pentru reducerea ratelor lunare la creditele contractate. Decizia a fost anuntata ieri intr-un comunicat de presa si urmareste sa-i ajute pe cei care au luat credite sa faca fata conditiilor actuale. Una dintre masuri: banca nu va percepe niciun comision pentru rambursarea creditelor pana la sfarsitul lunii martie 2009.

Stere Farmache merge la Alpha Bank

Stere Farmache va fi prim-vicepreşedinte la Alpha Bank incepand cu 1 ianuarie 2009. Saptamana trecuta el a demisionat din functia de director general al Bursei de Valori Bucuresti pe care a condus-o inca de la infiintare. Stere Farmache va rămâne insa preşedinte al Bursei.

Presa: Spania a intrat in recesiune

Economia spaniola, lovita dur de criza financiara internationala, a intrat in recesiune in ultimul trimestru al anului, potrivit unui raport intern al ministerului Economiei, citat de cotidianul El Mundo. Potrivit acestuia, Produsul Intern Brut s-a contractat cu 1,5% in ultimul trimestru. In al treilea trimestru PIB-ul a scazuse cu 0,2%. Spania cunoaste astfel prima recesiune dupa 15 ani. Institutul de Statistica urmeaza sa anunte oficial datele asupra economiei in 12 februarie.

Evolutia marilor burse

Bursa americana a inchis aseara pe rosu, dupa publicarea unor noi date care arata o inrautatire a situatiei economice. Dow Jones a pierdut 1,18%, iar Nasdaq - 0,71%. Preţurile locuinţelor din Statele Unite au înregistrat o scădere record, de peste 13%, in noiembrie. Tot ieri s-a anuntat si ca PIB-ul Statelor Unite a scazut în al treilea trimestru cu 0,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2007. Marile burse din Europa au avut scaderi usoare cu exceptia celei de la Londra. Indicele general al Bursei de la Bucuresti a inchis pe plus ultima sedinta din acest an.

Curs valutar

Moneda nationala incepe ziua la un curs de 3,93 pentru un euro, dupa ce ieri s-a apreciat nesemnificativ. Leul s-a depreciat usor fata de dolarul american, pana la 2,80. Francul elvetian a fost cotat pentru azi in urcare, la 2,57 lei.













Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

1750 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    replica (Miercuri, 24 decembrie 2008, 16:16)

    joan [anonim]

    Mai dupa ce mai primesc si ajutoare financiare de stat de-a moaca(sub pretextul ajutorarii industriei auto romanesti,care numai romaneasca nu e....) si fabrica si parasute de masini...mai vor sa impuna si mentinere taxei etc..Sa se duca frumos DACIA la guvernare atunci poate ne scoate din rahat pe totii...
    • -2 (6 voturi)    
      Bisnitari (Vineri, 26 decembrie 2008, 11:53)

      jaffu [utilizator] i-a raspuns lui joan

      Toti care caraiti pentru scoaterea taxei sunteti BISNITARI de harburi din Occident si pacaliti fraierii din tara cu deseuri care,daca se strica,reparatia costa mai mult decat deseul cumparat;mai mult,nu are nici cine sa le repare fiindca voi , bisnitarii , va uitati la ele ca muta la pancreas.Asa ca ciocu' mic si joc de glezne!
  • +1 (7 voturi)    
    Care sindicate? (Miercuri, 24 decembrie 2008, 17:31)

    ta31 [utilizator]

    Cele din DACIA?
    In ce tara traiesc ei?
  • -1 (5 voturi)    
    taxa auto (Joi, 25 decembrie 2008, 9:39)

    anonim [anonim]

    ati auzit de protectionism vamal ? masura de protejare a oricarei economii aflate i n dificultate.Masura este buna din toate punctele de vedere si pentru toti, mai putin pentru cei care se ocupa cu aducerea, legala sau nu , a atator vechituri vopsite.
    • +2 (6 voturi)    
      da baaa... (Joi, 25 decembrie 2008, 18:49)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui anonim

      ...am auzit.numai tu cred ca n-ai auzit ca am intrat in UE cu tot ce-nseamna asta.
      ptr. cultura dvs. aflati ca e acelasi lucru cu a cumpara alimente din alt cartier,sau alt oras.
  • +2 (6 voturi)    
    Suntem satui... (Joi, 25 decembrie 2008, 19:25)

    Adrian E. [anonim]

    Exista programe de conversie profesionala,daca Dacia nu se mai vinde.
    Stiti cum e cu Dacia..? este exact ca si atunci cand te ridici de la masa,o masa copioasa si cineva ar mai vrea sa-ti bage cate ceva pe gat ca sa goleasca masa.
    Unde scrie ca Dacia Pitesti trebuie sa produca sute de mii de masini zilnic??..nicaieri.
    Sa produca doar atat cat cere piata,asta e..!.
    Iar Stroe sa-l ia de mana pe francezul ala cum ii zice Furmont parca si sa plece la Moscova .
  • +1 (5 voturi)    
    nu pleaca ei, ai nostrii sunt concediati (Vineri, 26 decembrie 2008, 11:36)

    marius [anonim]

    Problema principala e ca ei poate ca se vor muta in rusia sau in asia, dar muncitorii nostri pleaca acasa.
    O fabrica inchisa nu mai plateste impozite si taxe, contributii sociale, insa muncitorii concediati primesc ajutor de somaj. Conversia profesionala nu stiu ce va rezolva, pentru ca nu prea sunt sectoare in criza de forta de munca.
    Oamenii ce aveau un serviciu la Dacia au luat credite bazandu-se pe salar, pe care acum nu le vor mai plati si bancile le vor lua casele.
    In concluzie trebuie sa intelegem ca toate sunt legate si daca pana acum globalizarea ne-a tras in sus, acum ne trage in jos.
    • +2 (4 voturi)    
      Raspuns lui Marius (Vineri, 26 decembrie 2008, 12:32)

      Adrian E. [anonim] i-a raspuns lui marius

      Marius, in primul rand Dacia nu mai apartine statului Roman,este o firma particulara si apartine de Renault.Nu Renault face legile in Romania !.
      Cat despre taxe si impozite,cei 3000 sau 6000 de oameni ce lucreaza in industria orizontala pentru Logan nu aduc asa multi bani la bugetul statului.Datorita taxei de inmatriculare s-au strans de zeci de ori mai multi.Problema este ca taxa e abuziva,discriminatorie si intr-un stat democratic, membru UE nu ar trebui sa existe.
      Tu spre exemplu,daca ai avea 4 mii de euro in buzunar,ce ai face ? :
      1.Credit la banca cu ipoteca pe casa ca sa-ti iei un Logan nou,sau
      2.O masina S/H fara sa mai fi dator nimanui.??
      Sunt convins ca un sistem de taxe anual pe autoturisme,functie de venitul mediu al Romanilor si o taxa de mediu adaugata la pretul combustibililor(cine consuma si polueaza) ar fi optima in cazul Romanilor.
      Cat despre Logan,vezi postul meu anterior,daca Romanii nu mai vor Logan ce sa facem ?cum sa-i fortam sa mai cumpere? prin masuri abuzive? sa-i obligam sa nu mai cumpere nici o alta marca?.
      Asta e..piata a ajuns la saturatie..se intampla!.
      • +3 (3 voturi)    
        taxa de mediu (Sâmbătă, 27 decembrie 2008, 17:23)

        lemn [anonim] i-a raspuns lui Adrian E.

        aceasta taxa este deja inclusa in pretul benzinei. multe alte taxe si accize sunte deja incluse in acest pret, inclusiv taxa de drum fosta taxa basescu, pe care o platim de 2 ori (in pretul benzinei si rovigneta).
        imi pare rau de muncitorii de la dacia, ei nu au nici o vina ca au scazut vanzarile. dar nici eu nu am nici o vina, asa ca nu mi se pare normal sa mi se impuna ce masina sa imi cumpar.
        pentru jaffu: amice, esti idiot. sau penelist. sa spui ca toti cei care cumpara masini sh sunt bisnitari e ca si cum ai spune ca toti cei care muncesc in strainatate sunt capsunari. daca tu vrei iti iei logan e treaba ta, dar la fel e si treaba mea ce masina imi cumpar. nu vreau sa fiu obligat de catre cei ca tine sa cumpar logan.
        • -1 (3 voturi)    
          Raspuns pentru lemn (Duminică, 28 decembrie 2008, 17:32)

          jaffu [utilizator] i-a raspuns lui lemn

          Daca in acceptia ta idiot echivaleaza cu "penelist",cuvintele sunt de prisos,iar postarea ta se (des)califica pe cale de consecinta (daca pricepi ce inseamna asta....)
          Cat despre exemlul dat....nu te obliga nimeni sa-ti cumperi Logan si nu acesta era sensul mesajului meu;ca sa folosesc limbajul tau,trebuie sa fii complet idiot sa-ti cumperi un SH din targ pentru ca sigur iei teapa si sunt extrem de putini cei care se duc in vest sa-si aduca pentru uz personal un auto SH (si acolo au inceput sa se poarte tepele),prin urmare cvasitotalitatea celor ce o fac sunt bisnitari! QED
          • 0 (2 voturi)    
            gandire...beton (Luni, 29 decembrie 2008, 9:11)

            superior [anonim] i-a raspuns lui jaffu

            Din pacate la figurat....ideea este simpla, aceata taxa auto nu ajuta achizitia de masini Logan (la care taxa era in jur de 200 euro) ci impiedica fatis achizitia de SH. Nu toti sunt samsari si nu mai striga ca este asa ca nu cunosti tu chiar asa de tare ce se intampla in jur...eu cunosc cel putin 20 persoane care au mers in Germania dupa masini, eu am adus 2 bune pentru un prieten si pentru sotie...ei fac maxim 3-500 km/luna, deci un Logan la 11000 euro "nu ii satisfacea" . O masina noua este interesanta daca ai nevoie de ea, daca nu este la fel de scumpa cand umblii putin. Nu este ciudat ca Loganul este unul dintre putinii producatori care nu face in aceasta perioada reduceri substantiale de pret? Vrea sa ramana pe piata cu ajutoare de la stat, cu sponsorizari de echipe straine, cu mila de la guvernanti si de la populatie...nu ar vrea sa si lucre ca multi la care nu le merge bine mai fac si altceva! Crezi ca este bine ca lumea castiga procese cu statul sau ca inmatriculeaza masini in Bulgaria?....
            Si la final ai vreo frustrare de pomenesti de harburi venite din Germania ca din statisticile RAR vin masini care trec in proportie de 90% din prima incercere, lucru care nu este valabil si la masinile inmatriculate deja in Romania (din cele vechi fireste).
            Din atitudinea ta desprind doua ipoteze: ori ai o rabla si vrei sa ramai "in frunte" ori ai o masina tare cumparata de tata si vrei sa nu ai concurenti pe strada.
            • 0 (0 voturi)    
              N-ai nimerit (Luni, 29 decembrie 2008, 23:35)

              jaffu [utilizator] i-a raspuns lui superior

              Pur si simplu sunt inginer auto si repar masini ;vad zilnic destule deseuri SH de la amarati care au dat o caruta de bani pe harburi aduse din Vest ,au mers "parfum" cateva mii de km si....gata!Posibil sa fie si oameni de buna credinta care (asemenea tie,dupa cum scrii) si-au adus un SH in perioada asta si sufera,dar,repet,cvasitotalitatea sunt BISNITARI;cat despre depanare,nu se compara gamele DACIA-RENAUL:T-NISSAN cu celelalte dpdv al service-ului ,profesionalismului diagnosticarii si soft-urilor si rapiditatii de achizitie piese schimb.Prin urmare judeca singur....poate peste ceva timp vei reveni pe forum si imi vei da dreptate.
              • +1 (1 vot)    
                raspuns (Marţi, 30 decembrie 2008, 8:18)

                superior [anonim] i-a raspuns lui jaffu

                este o problema complexa dar trebuie sa recunosti ca prin natura muncii tale tu vezi cele mai "proaste exemple" de masini si respectiv de exemple negative de vanzari necinstite. Din pacate taxa actuala triplata ii face in continuare fericiti pe samsari care aduc polo1 la 500 euro, dau kilometrajul mai jos, spoiesc masina si sunt gata de vanzare, ca doar taxa este mica pe o asemenea masina veche' Este corect? Vezi ca in continuare nu sunt incurajate masinile mai noi, nu jafurile. Eu am luat un polo la 4000 euro fara tva, 105.000km, euro 3 noxe 115,din 2002, dus la reprezentanta si testat tot (iti pot trimite diagrama le suspensii/frane/motor sau ITP-ul de Germania valabil pana in nov 2009).Crezi ca este o masina rea?Clar mai ieftina decat Loganul si cu mai multe dotari. Era de 1 decembrie, si cand veneam inspre Romania astia votau triplarea...banii dati...puteam alege un euro 4 2005 cu inca 1000 euro decat sa platesc la GRASII astia din parlamet 1500 euro prima inmatriculare pe acest polo ca doar am ceva de muncit pe acest supliment de 1000 euro. Repet nu este greu sa iei masina din Germania, dar daca nu stii sau nu vrei poti cumpara si de aici la un pret corect, dar asta depinde de tine ca om daca esti capabil sa apelezi la altii care sunt mai profesionisti. Uite, eu daca nu m-as descurca te-as lua sambata in targ, ti-as da 200 euro ca sa ma ajuti sa-mi gasesc o masina buna...daca ceva nu stiu apelez la altii...asta este un lucru pe care cei pacaliti il invata "DUPA" din pacate
                Salutari...
    • +1 (1 vot)    
      te inseli (Luni, 5 ianuarie 2009, 10:28)

      chiti [anonim] i-a raspuns lui marius

      fac parte din cei 14000 de disponibilizati din valea jiului in 97, si nu am vazut nici un guvern sa dea vreo lege prin care sa tripleze taxele pe carbune ca sa sprijine industria romaneasca. Si te asigur ca sunt mult mai multi care traiesc de pe urma sectorului minier.( metalurgie, ind costructoare de masini, ind textile lemn curent etc.)
      Interesele sunt de ordin imediat pt pitesti nicidecum sprijinirea ind auto .
      de ce nu dau americani sau nemti o asemenea lege.
      As fi de acord cu aceasta lege care sa se aplice pentru toate sectoarele economiei nicdecum pentru un rahat de fabrica renault
  • +3 (5 voturi)    
    triplarea triplarii (Vineri, 26 decembrie 2008, 13:22)

    oneman [anonim]

    propun ca taxa sa fie triplata inca odata... poate asa cei de la Dacia o sa aiba destui bani ca pe langa echipa de fotbal Udinese sa mai sponsorizeze o echipa din Anglia, una din Spania si neaparat una in Franta... sau poate formeaza ei un guvern sa conduca Romania...
  • +4 (4 voturi)    
    TAXE pentru NOI BANII pentru ei? (Vineri, 26 decembrie 2008, 15:47)

    Moromete [anonim]

    Sunt o persoana fizica din Romania, mi-am platit ,,darile,, constiincios; Acum daca in urma deciziilor privind situatia financiara, pe care le-am luat, pot sa ma declar falimentar? Si daca DA. Atunci pot cere ajutor statului? Adevarul este ca:
    Asa cum eu trebuia sa fac economii pentru zilele negre, tot asa si marrii industriasi, oriune ar fi ei, trebuiau sa faca!!! Daca au trait pe picior mare, eu l-e transmit un mesaj: Jos mana de pe banii tarii!!! Banii care sau adunat din darile noastre!!
    Alo draji parlamentari mai priviti si spre NOI !! Dezlipiti-va ochii de pe ELENA !!! , Tariceanu stie de ce!
  • +3 (5 voturi)    
    TAXA? (Vineri, 26 decembrie 2008, 15:53)

    Moromete [anonim]

    Cu taxa sau fara.. Dacia are probleme oricum, dar fata de Grupul Renault pare ca sunt mai mici.
    Sunt de acord sa oferim conditii avantajoase pentru investitiile strategice. Dar asta nu inseamna desfiintarea liberei concurente, idiferent care este ea.
    Sunt penttru stabilirea unei taxe care sa poata mentine activitatea celor care aduc masini de afara. Rolul lor este de a satisface toate gusturile la preturi acceptabile;
    • +1 (3 voturi)    
      De acord (Vineri, 26 decembrie 2008, 19:03)

      Adrian E [anonim] i-a raspuns lui Moromete

      Moromete, eu sunt de acord cu tine, s-a demonstrat ca o taxa acceptabila,gen 500-1000 Euro este mai mult decat benefica pentru bugetul de stat,este o sursa sigura si continua,asta atata timp cat raportul pret masini noi/pret masini S/H cu standarde de calitate si confort va fi in favoarea celor din urma.
      Intre a bloca definitiv o sursa sigura pentru buget prin bariere protectioniste(care fie vorba intre noi nu dau garantia ca Dacia isi va reveni)...si a lasa competitia si piata sa se regleze singura cu garantia unei surse sigure de venit la buget,doar nebun sau personal interesat cum a fost Tariceanu cu ATS-ul lui..sa fi si sa nu alegi varianta din urma care e si cea mai buna.
  • -1 (3 voturi)    
    cerere (Vineri, 26 decembrie 2008, 19:32)

    george [anonim]

    Dacia sa devina competitiva si apoi sa ceara. Pentru moment Romanii isi permit o masina nemteasca mai veche care e si mai ieftina, are si ABS, si clima si nici nu are gaura in bord in care trebuia sa existe un airbag.
    Puteau macar sa-i puna un capac de plastic.
    Deci sa devina firma Europeana si sa respecte clientul apoi sa ceara.
    Semneaza un proprietar de Logan fara ABS cu gaura in bord.
  • +3 (3 voturi)    
    cred si eu... (Vineri, 26 decembrie 2008, 22:30)

    mdea [anonim]

    cred si eu ca nu le convine. lumea cumpara dacii de disperare si nevoie, pentru ca din cauza taxei, sh-urile sunt mult mai scumpe.

    altfel nici dracu nu ar cumpara rable de dacii, si ar ramane toti in strada.

    evident, nu le-ar conveni nici sa se plateasca in functie de emisii. rablele de loganuri scot co2 si noxe cat un sh german de 15 ani, cu capacitate cilindrica de 2 ori mai mare.

    din fericire universul tinde spre echilibru. mai devreme sau mai tarziu toata lumea va capata exact ceea ce merita. in cazul dumnealor, degetul mijlociu si sa zica mersi daca primesc si 3 salarii.
  • +2 (2 voturi)    
    huuuuuuuaaaaaaaa (Duminică, 28 decembrie 2008, 15:29)

    strada [anonim]

    mama lor de hoti ... atata le zic , ca mai mult nu merita


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă