Muncitorii de la Dacia reiau astazi lucrul, sub semnul protestelor pentru sustinerea taxei auto triplate de guvernul Tariceanu

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 12 ianuarie 2009, 7:26 Economie | Companii

La Uzina Dacia se lucreaza din nou de luni la capacitate totala, dupa o pauza de o luna de zile, din cauza scaderii dramatice a vanzarilor. Toti salariatii se intorc la munca, insa productia va fi redusa cu aproape 300 de masini pe zi.

Luna trecuta vanzarile Dacia au scazut cu peste jumatate fata de aceeasi perioada a lui 2007, in conditiile in care inmatricularile de masini second-hand din import au crescut cu 150%.

Reprezentantii Dacia sunt rezervati si in privinta vanzarilor pe acest an, solicitand Guvernului sa mentina ordonanta care a triplat taxa auto. Sindicalistii sustin si ei taxa majorata si vor sa organizeze, marti, un miting la care sunt asteptati peste 5.000 de salariati.

Automobile Dacia a anuntat, in 9 ianuarie, ca isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata.

In prezent, Dacia are stocuri de 10.000 de masini, nivel normal care sa asigure un bun mers al activitatilor comerciale in 2009, a spus Jacques Daniel, director comercial al marcii, la conferinta de prezentare a rezultatelor comerciale pe 2008.

Compania va lansa in lunile urmatoare Sandero cu motorizare diesel.

Preturile pentru Logan sedan pornesc de la 6.400 euro, cele ale Sandero, de la 6.890 euro, iar la Logan MCV, de la 8.400 euro. Pentru vehiculele comerciale, preturile pornesc de la 7.000 euro pentru VAN si 7.300 pentru Pick-up. Cele mai scumpe versiuni costa 11.200 euro la Logan sedan, 12.150 pentru MCV, 9.850 euro pentru Sandero, 9.550 euro pentru VAN si 9.450 euro la Pick-up.

Dacia va beneficia de un ajutor de stat de 15,4 milioane de euro, pentru sustinerea si diversificarea productiei.













Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

931 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    preturi prea mari (Luni, 12 ianuarie 2009, 7:58)

    qwerty [anonim]

    Alti producatori au scazut preturile ca sa aiba vinzari. La Dacia de ce nu se intimpla acest lucru?
  • +4 (4 voturi)    
    Logan (Luni, 12 ianuarie 2009, 8:14)

    din Sibiu [anonim]

    In vreme de criza trebuie sa ieftinesti, nu sa mentii preturile - regulile pietei libere
  • +4 (4 voturi)    
    dreptul nesimtirii (Luni, 12 ianuarie 2009, 8:23)

    sadwank [anonim]

    Pai si eu vreau sa se tripleze preturile la oua fiindca am 3 gaini la tara si cu asta ma ocup, vind oua. Si vreau ca statul sa ma ajute cu 100 de euro din banii vostri ca sa trec cu bine peste criza.
    Anul trecut lucratorii de la Dacia au iesit in strada sa ceara salarii mai mari si toata lumea i-a sustinut. Acum ei vor mentinerea taxei ca sa poata sa-si vinda balegarul pe care il produc la Mioveni. Pai nu va e, ma, rusine? Nu mai bine faceti voi o greva si le cereti alora de la Renault sa nu mai produca Logan-uri si in India, si in Rusia, si in Maroc sau unde s-or mai produce? Ca d-aia v-au scazut vinzarile, grajdarilor.
  • +3 (3 voturi)    
    nesimtire fara margini (Luni, 12 ianuarie 2009, 8:26)

    gigel [anonim]

    muncitorii de la dacia vor sa fie pastrata taxa actuala de poluare, pt. a incuraja cumpararea de dacii. CULMEA NESIMTIRII, in orice economie de piata este incurajata competitia si CONCURENTA, numai aici se doreste monopol. As avea multe de comentat, dar nu e loc destul...gandire comunista, in curand vor vrea sa fie lege ca fiecare sa cumpere DACIA.
  • +2 (4 voturi)    
    Cata nesimtire!!! (Luni, 12 ianuarie 2009, 8:32)

    iancu [anonim]

    Cum sa primeasca ajutor de la stat? Peste tot, producatorii de masini IMPRUMUTA de la stat ca sa treaca peste criza, nu sunt ajutati de pomana! Ce justificare exista pt ajutorul de la stat? Din bani publici se ajuta o companie privata! Imi scapa logica! Si cu toate astea desteptii aia mai fac si protest pt taxa auto! Am impresia ca Dacia isi acorda prea multa importanta! Putem trai fara harburile de dacii....Normal ar fi sa fie lasati sa se descurce singuri....ca bani de petrecut prin America de Sud au gasit.....
  • +2 (4 voturi)    
    greva (Luni, 12 ianuarie 2009, 9:18)

    ionut [anonim]

    unde in lumea asta e posibil ca o firma privata sa dicteze legi in romania.dupa ce ca sunt sprijiniti cu bani de la stat, milioane de euro mai vor si taxe mai mari pentru noi ceilalti.daca dacia e o masina performanta va fi cumparata daca nu asta e.ei sponsorizeaza echipe de fotbal din italia isi trimit angajatii in concedii in brazilia pe vreme de criza si acum ce vor taxa mare.ca noi ceilati nu trebuie sa fim aparati de stat numai ei.intr un cuvant stop discriminarii de orice fel.
  • +3 (3 voturi)    
    dacia (Luni, 12 ianuarie 2009, 9:36)

    atom [anonim]

    pai cand toata lumea se da de ceasul mortii cu "actuala criza" dacia isi permite sa trimita 87 de persoane (cei mai buni dealeri) in brazilia pentru frumusica suma de aproape 300000 euro.La un calcul simplu pentru loganul de baza care este 6400 euro inseamna aproape 47 de masini. la toate astea mai trebuie sa stiti si faptul ca un dealer castiga aproximativ 800 euro la un logan vandut, iar de prestatia mecanicilor in service sunt oripilat.
    In viata mea nu o sa mai cumpar Dacie, am avut doua si m-am convins.
    DACIA - Daca Ai Cap Ia Altceva !
  • +3 (3 voturi)    
    haha (Luni, 12 ianuarie 2009, 9:37)

    hahaha [anonim]

    avand in vedere ca un logan costa putin peste 4000 euro sa-l construiasca.. scadeti fratilor profitul ala de 2000 de euro pe care il face renault pe spinarea voastra...

    ma dispera cand aud "dacia produs national"

    huuuuaaa ca tot profitul se duce in franta la renault...

    ca si tot ce e privatizat in romania, la inceput de an, bancile, firmele, isi trimit banii la firmele mama din strainatate, astfel creeaza o lipsa de valuta euro...

    SI DE AIA A AJUNS EURO LA 4.3 aproape, din cauza firmelor straine care isi trimit banii in strainatate...
  • +1 (1 vot)    
    COMUNISTI DE TRIMIS LA GARA (Luni, 12 ianuarie 2009, 9:50)

    NERO [anonim]

    voi salariatii de la dacia daca vreti sa faceti ceva bun pentru viitorul vostru pe termen lung ,chiar puteti sa faceti ceva...!
    sa-i trimiteti la gara pe nenorocitii de comunisti care va conduc in frunte cu stroe.
    in felul acesta cu o generatie manageriala tinara poate se va schimba atitudinea fata de clienti.
    iar voi sa faceti un produs mult mai calitativ decit ruginiturile pe care le vindeti acum.
    nu cereti de pomana la guvern taxe si altele...comunistii v-au bagat asta in cap...!!!
    faceti un automobil competitiv si veti avea de munca si peste 50 de ani...asta e solutia !!!
  • +1 (1 vot)    
    Dacia (Luni, 12 ianuarie 2009, 10:10)

    Etienne [anonim]

    E intr-adevar absurb sa fie atat de mult sustinuta de stat o companie care nu e in proprietatea statului. E drept ca peste tot in lume s-au discutat masuri de ajutare a producatorilor auto, dar ce e mult e mult. Pe de alta parte, vanzarile la Dacia au scazut atat de mult din cauza bancilor (care nu mai acorda credite atat de usor), dar si din cauza fumigenelor second hand. Si aici e alta problema: cei care cumpara SH, le cumpara pentru a le vinde mai departe (asta nu e meserie, e smecherie romaneasca) sau pentru ca nu au destui bani pentru o masina noua. Nicidecum pentru ca Dacia ar fi proasta. Oameni mai priceputi intr-ale lumii auto au confirmat ca Dacia e o masina corecta pentru pretul afisat. Desigur ca nicaieri in lume o masina noua nu va fi mai ieftina decat una SH si fiecare isi cumpara ce isi permite; dar de aici si pana la improscarea cu noroi a unui produs pe care nici nu il cunosti e cale lunga (vezi "harburi", "balegarul de Mioveni" sau alte aberatii). Iar servive-uri proaste gasesti din pacate, cam la majoritatea marcilor. Asa ca Dacia nu vinde mai putin pentru ca masinile nu ar fi performante (oare ce intelege prin asta cel care a criticat acest aspect - viteza maxima , caii putere?), ci din cauza ca sunt si masini mai ieftine, e drept poate unele (putine), si mai bune ; dar nicaieri in lume nu se incurajeaza cumparea de SH, daca exista productie interna. Mai bine ar fi criticati guvernantii trecuti si actuali pentru conditiile existente, care nu permit decat cumpararea de harburi la mana a cincea din Vest (pentru ca oamenii sunt totusi saraci, oricant ar poza unii in altceva printr-un telefon scump sau vreun BMW obosit), care schimba legile in functie de interesul lor imediat (vezi alegerile- necesitatea de a fi votati). Aici e problema cea mare.
    • 0 (0 voturi)    
      Ba e proasta, dom'le dilăr (Luni, 12 ianuarie 2009, 11:19)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Etienne

      proasta si scumpa pentru dotarile pe care le ofera.
    • 0 (0 voturi)    
      sigur m'sieur (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:34)

      Grandmere d'Etienne le Petit [anonim] i-a raspuns lui Etienne

      Fa-mi rogu-te o favoare,dupa ce iti iei permisul imprumuta un wv,opel,audi de la un amic si da o tura;masina sa nu fie noua,nu ar fi onest.
      Dupa aceea revino cu o comparatie-un cuvant pt tine-fiabilitate.
  • 0 (0 voturi)    
    nesimtire si manipulare (Luni, 12 ianuarie 2009, 10:16)

    UNU [anonim]

    Reno acum cand li s-au terminat scutirile (uitand de profiturile imense pe care le-au facut) scot oamenii in strada. Eu propun altceva sa ceara la guvern sa se interzica vanzarea altor marci in tara ca sa se stea iar la coda 2-3 ani la Dacia si, normal , sa se plateasca masina in avans. Le-au scazut vanzarile la renault ? Normal sa le scada ca si-au batut joc de calitate, asta v-o spune unul care a dat 15000 euroi (cu reducere 2000) in 2007 pe un megane care acum trancane ca o caruta, cand trec peste o denivelare mi-e frica sa nu-mi pice bordul de la ea asa face.
    • 0 (0 voturi)    
      Dacia , NU Renault (Luni, 12 ianuarie 2009, 10:43)

      Etienne [anonim] i-a raspuns lui UNU

      Era vorba de Dacia in articol, nu de Renault. Nu despre calitatea modelelor Renault (e adevarat, cam slaba), ci de muncitorii de la Dacia. Catdespre nemultumirile legate de masina personala, nu e vina celor de la Dacia, care e drept ca bate si ea pe ici-colo, dar costand jumatate din pretul unui Renault, parca nu mai e atat de grav. In plus, e absurb in vremea atator canale de informatie sa te plangi ca masina nu e buna; pe orice forum, daca nu romamesc , sunt destule straine, sunt prezentate problemele majoritatii modelor de pe piata chiar de catre proprietari. Eu asa am renuntat la achizitionarea unui 206, alegand ceva mai ieftin, la care poti sa te astepti la deficiente de finisare, mai mult sau mai putin suparatoare.
      • 0 (0 voturi)    
        Dacia (Luni, 12 ianuarie 2009, 11:55)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Etienne

        e proasta, ce tot indrugi de reno?! Articolul vorbeste despre Dacia, tu vorbesti despre Dacia si eu ti-am spus ca Dacia e proasta.
        Dacia (atentie!!! nu Renault) este o masina care merita abia 60-70% mai putin decat se plateste pe ea.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e corect! (Luni, 12 ianuarie 2009, 10:42)

    Robert [anonim]

    De ce sunt preturile la Dacia in EURO? Daca e 'producator national.. autohton" Daca primesc ajutoare de la stat din banii nostrii, de ce au preturile in functie de EURO, actualizat saptamanal (si la un curs mai mare decat cel al BNR)?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns posibil (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:38)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Robert

      de ce preturi in EUR?

      deoarece o mare parte din de materiile prime, materiale, etc. sunt achizitionate din import (in EUR); mai mult, raportarea financiara pe grup (Renault) este facuta in EUR, deci e mai comod si mai prudent pentru ei sa isi bugeteze veniturile si cheltuielile in EUR, pentru a evita variatiile de curs vallutar.
  • +1 (1 vot)    
    Turcii si francezii (Luni, 12 ianuarie 2009, 10:48)

    sadwank [anonim]

    Mai demult razboaiele erau cam asa: veneau turcii, omorau pe cine se impotrivea, puneau domnitor aservit si apoi cereau si primeau bir. Aur, miere, baieti, grine, vite, ce se mai producea prin zona luau calea Istanbulului. Voiai sa o duci bine? Trebuia sa-ti cumperi postul de la Inalta Poarta.
    Acum e putin atlfel.
    Vine statul francez (care are 14% din Grupul Renault, care are 99,5% din Grupul Dacia), isi cumpara fabrica la Pitesti, isi pune guvern aservit si apoi cere si primeste taxa de inmatriculare SI AJUTOR DE LA STAT. Euroii produsi in tara iau calea Parisului. Vrei sa o duci bine? Trebuie sa cumperi actiuni la Grupul Renault.
  • 0 (0 voturi)    
    escrocilor (Luni, 12 ianuarie 2009, 11:38)

    adi [anonim]

    sunteti niste nesimtiti comunisti,vreti taxa tripla?fara taxa nu va vindeti daciile?mi-e greata de voi,faceti-le mai bune si mai ieftine,ati descoperit pana la urma abs-ul?daca nu rezistati pe piata inchideti fabrica,pt voi sa plateasca o tara intreaga mii de euro taxa pt masini second mai bune ca daciile voastre noi
  • -1 (1 vot)    
    ajutor de la stat? (Luni, 12 ianuarie 2009, 12:10)

    zweistein [anonim]

    Ma baieti... ce e greu de inteles?
    Legea este intr-adevar facuta pentru a favoriza vanzarile de Dacia, adica productia interna...
    Este un lucru absolut normal in orice economie Europeana (sau chiar americana - vezi FORD, GM, etc). Incurajezi productia interna, care creeaza locuri de munca, genereaza profituri, plateste impozite si aduce bani in tara prin exporturi.
    Nu mai sariti ca arsi, ca tot voi beneficiati la urma urmei de asta.

    PS: Sadwank - mai gandeste-te cu euroii care iau calea Paris-ului, ca DACIA plateste impozite aici inainte sa trimita orice fel de dividend in Franta. Daca o iei asa nu mai cumpara nici benzina, ca e facuta la rafinariile Rompetrol si se duc profiturile in Kazakstan sa joace Borat carti cu ei...
    • 0 (0 voturi)    
      Oare??!! (Luni, 12 ianuarie 2009, 12:42)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui zweistein

      Serios? Ba, tu ori esti comunist ori te prefaci bine! GM si Ford? Statul le imprumuta bani pt a deveni competitive. Daca intr-un anumit interval de timp nu se intampla asta(daca mai tin minte bine, parca e pana in martie)....tarana usoara!!!
      Unde e concurenta in schema ta? Daca e asa, hai sa cumparam numai Dacii...ne intoarcem la epoca de aur!!!
      Banii platiti pe impozite reprezinta o mica parte din profitul firmei!!! Ce nu iti e clar apropo de destinatia grosului profitului!!!!
      Imi e rusine ca sunt concetatean cu tine! Ai o gandire total anti-concurenta, anti-productivitate!!! Sigur esti unul din votantii PSD....
    • 0 (0 voturi)    
      al dracu' produs romanesc (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:57)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui zweistein

      Ia mai gindeste-te tu. Ceea ce ramine la statul roman e mizilic. Grosul se duce nu in Franta neaparat, ci la actionarii Renault. Surpriza (sau nu), dar statul francez are 14% din Grupul Renault. Eu n-am auzit ca statul Francez sa acorde ajutoare de stat acestui grup, in schimb Romania - da. Cu alte cuvinte, statul roman plateste bir statului francez.
    • 0 (0 voturi)    
      bine zis zweistein (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:12)

      george [anonim] i-a raspuns lui zweistein

      zweistein,
      Se pare ca unii dintre noi nu intelegem ca Dacia putea sa fie de mult amintire daca francezii nu ar fi cumparat uzina .
      Se pare ca unii nu inteleg ca este in avantajul nostru al romanilor daca companiile straine vin sa produca in romania, ei producind in acest fel locuri de munca cu tot ce inseamna loc de munca , bani de cheltuit pentru persoana si stat .
      Oare este rau pentru Romania ce Nokia produce in Romania ?
      Oare de ce nemtii au fost foarte suparati cind Nokie a plecat din Germania .
  • 0 (0 voturi)    
    hotii (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:42)

    geo [anonim]

    francezi iau ajutor de la stat si trimit oamenii in somaj. o ofi normal???statul trbuie sa dea ajutor punind conditii cum au facut si amreicanii,sa protejeze forta de munca.ca daca nu muncitori nu impozite cucu venit la buget si asa ne facem noi criza mai adinca din care mai iesim peste 20 de ani [vezi faimoasa tranzitie 90-2009]
  • 0 (0 voturi)    
    injuram din obisnuinta (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:58)

    george [anonim]

    Este usor sa injuram , si sa ii facem pe altii ca pe albia de porci , mai ales in anonimat .
    De ce imi merge bine sau rau , sunt suficient de productiv la ceea ce fac ?
    'Eu' muncesc pe rupte dar ei sunt rai , ia sa injur un pic ...
    Si ce daca de pe urma Daciei triesc sute de mii de oameni , sa moara de fosme daca mie imi merge bine .
    Si ce daca in alte parti guvernele incearca sa ajute industrai sa nu moara , la noi sa moara daca este la vecin in curte ...
    Si mai ales ca astezi este luni care vine dupa duminica si nu am chef de munca , am chef de injurat pe unde pot :)
  • 0 (0 voturi)    
    dar se gindesc (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:56)

    anonim sofer [anonim]

    ca ramane valabila oferta de ''mai bine o masina straina veche decit o dacie noua''?la cum sa se schimbe acest raport de calitate si preferinte s-au gandit?dar daca,acum,in criza,iei o masina straina la acelasi pret cu dacia?si atunci merita sa ma bag dator la banca pe 5-6 ani sa iau o masina mai putin buna,doar din patriotism sau doar sa le tin lor salarul?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă