UE acuza iar Microsoft de abuz de pozitie dominanta

de G.F.     HotNews.ro
Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:07 Economie | Companii

Comisia Europeana a anuntat vineri ca a depus o noua plingere impotriva Microsoft, acuzata ca face abuz de putere dominanta pe piata PC-urilor. Plingerea vizeaza politica Microsoft legata de browserul Internet Explorer, informeaza AFP.

Incercarea Microsoft de a lega Internet Explorer de sistemul de operare Windows afecteaza competitia intre browserele web, mineaza inovatia si, in final, reduce optiunile consumatorilor, sustine CE, citata de AFP.

Nu este primul incident dintre gigantul Microsoft si UE. La inceputul anului trecut, Comisia Europeana a amendat compania Microsoft cu suma record de 899 milioane euro (1,35 miliarde dolari) pe motiv ca nu a luat in considerare sanctiunile impuse dupa incalcarea legislatiei antitrust, au anuntat atunci reprezentantii CE.

In total, de-a lungul timpului, Executivul UE a amendat Microsoft cu 1,68 miliarde euro pentru incalcarile legislatiei si pentru ca nu a luat in seama sanctiunile, intr-un mod in care nicio alta companie nu a mai facut-o

Dupa ce Comisia a amendat Microsoft cu 497 milioane euro in 2004, a mai urmat o alta amenda de 280,5 milioane in iulie 2006, deoarece gigantul software nu a respectat cerintele organismelor europene pana la termenul limita de 21 iunie al acelui an.

Comisia a stabilit in 2004, printr-o decizie confirmata anul trecut de justitie, ca Microsoft a refuzat sa dezvaluie concurentei numite informatii privind interoperabilitatea unor aplicatii legate in special de servere.

Disputa a inceput in anul 1998, cand Sun Microsystems a depus o plangere la Comisia Europeana, acuzand Microsoft ca nu ii permite accesul la interfetele tehnice ale sistemului de operare pentru Windows, Sun neputand sa dezvolte astfel produse compatibile cu sistemul de operare Windows.













Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

2846 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    aaa (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:14)

    a [anonim]

    oricum, orice utilizator are posibilitatea de a instala un alt browser. microsoft ofera un browser BUILT-IN, utilizarea acestuia fiind facultativa.
    • -3 (7 voturi)    
      aiurea (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:54)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui a

      sa o recunoastem : UE are pica pe microsoft! Dar daca ar trebui sa plateasca si UE pentru acuze nefondate s-ar mai avanta asa?! Nesimtiti!
    • -2 (4 voturi)    
      don't worry (Vineri, 16 ianuarie 2009, 23:29)

      BPM [utilizator] i-a raspuns lui a

      stai lininistit(a) tu - asta este recuzita din razboiul economic UE-SUA care s-a acutizat
      (vezi rating-ul Deutsche Bank asupra actiunilor GM care le-a grabit prabusirea, dupa care investigatiile din SUA cu privire la evaziunea DB din SUA/chemarea in instanta in SUA a agentiei de rating S&P de catre Comisia Europeana si suturile la cotoaie pot continua...
    • +3 (3 voturi)    
      Ai comentat (Vineri, 16 ianuarie 2009, 23:29)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui a

      fara sa citesti articolul. Hai sa repetam, ca la scoala:

      "Sun Microsystems a depus o plangere la Comisia Europeana, acuzand Microsoft ca nu ii permite accesul la interfetele tehnice ale sistemului de operare pentru Windows"

      in timp ce IE are acces la acestea. E mai clar acum?
      • +1 (1 vot)    
        am comentat (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 8:47)

        moon [anonim] i-a raspuns lui soferul

        Sun Microsistems, care este evident companie... americana, a depus plangere la Comisia Europeana. Asta dupa ce pierduse toate procesele intentate Microsoftului in America.
        • 0 (0 voturi)    
          A fi sau a nu fi ..la zi cu informatia?!? (Duminică, 18 ianuarie 2009, 2:20)

          insomniac [anonim] i-a raspuns lui moon

          1.Microsoft a pierdut procesele intentate in tribunalele americane...
          2.Nu reusesc sa vad acel"razboi economic UE-SUA" tinand cont ca o companie americana(Sun Microsistems) ataca in istanta o alta companie americana(Microsoft) pe o piata europeana a sistemelor de operare si a diferitelor softuri(la inceput au fost lectoarele multimedia si retelele...acum sunt cu browser-urile de net)
          3.Ca sa se inteleaga mai bine in ce consta acest abuz de pozitie dominanta...in pretul de achizitie a unui Windows Vista(spre exemplu)sunt incluse si preturile ptr IE, WMP si alte software-uri disponibile.Astfel,consumatorul care vrea sa cumpere un sistem de operare Windows este fortat sa cumpere si acele software-uri care,de cele mai multe ori,depasesc anumite produse disponibile de pe piata din punct de vedere al pretului.Acest lucru afecteaza atat consumul individual ,cat si vanzarile si partile de piata ale concurentilor.
          Cam asta e punctul de vedere al UE.
      • -1 (1 vot)    
        A long time ago... (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 12:04)

        Sly TM [anonim] i-a raspuns lui soferul

        Microsoft a platit pentru asta. ;)
        Am impresia ca UE stie ca poate sa mulga din cand in cand bani de pe MS si profita...

        Nu am inteles care e problema cu IE. Eu, desi imi castig painea folosind platforma Microsoft, folosesc Firefox ca browser default si apelez des la Chrome.
        Cum zicea cineva mai sus, chiar daca Windows vine ca default browser, nu te opreste nimeni sa-l schimbi chiar de la instalarea altui browser.
      • 0 (0 voturi)    
        Si tu (Duminică, 18 ianuarie 2009, 13:35)

        Dudu [anonim] i-a raspuns lui soferul

        Hai sa repetam din nou, ca la gradinita:

        "Disputa a INCEPUT in anul 1998, cand Sun Microsystems a depus o plangere la Comisia Europeana, acuzand Microsoft ca nu ii permite accesul la interfetele tehnice ale sistemului de operare pentru Windows"

        N-are nici o legatura cu IE! Asa a inceput disputa dintre MS si EU. Iar acum se continua cu IE! Citeste mai atent.
    • +3 (3 voturi)    
      facultativa? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 23:36)

      facultativa [anonim] i-a raspuns lui a

      facultativa? inseamna ca nu stii ce IE5.5 folosesc unele 'institutii' =)).

      Alte sisteme de operare vin cu 3-4 browsere. Facultativ este sa-ti instalezi vreo 4 IE-uri:)

      Ce mai.. fata de umbra patentelor morbide din US mi se pare ca politica din UE este aer proaspat.
      • 0 (0 voturi)    
        LA dictionar frate!!! (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 10:51)

        iancu [anonim] i-a raspuns lui facultativa

        Tu nu sti ce inseamna facultativa! Trebuie sa iti dea cineva mura in gura 4 browsere? Decat sa spui ca nu ai optiuni, mai bine recunoaste ca habar ai sa faci un download sa iti pui firefox sau alt browser!
        Mac OS X cu cate browsere vine? Se vede treaba ca bati campii fara sa ai habar de ce se intampla!
    • +4 (4 voturi)    
      pozitie dominanta si monopolista (Vineri, 16 ianuarie 2009, 23:46)

      user fortat al IE [anonim] i-a raspuns lui a

      Asa e, ai posibilitatea sa folosesti si alte browsere. Dar multe site-uri nu merg la fel si in Firefox sau in Chrome. De exemplu, pagina de web a oricarui server de mail pe Exchange nu poate fi afisata la fel in Firefox. Ma refer in special la faptul ca nu poti vedea si previewul mesajelor. Nu mai detaliez aici cazul paginilor in asp si alte tehnologii care nu merg pur si simplu in alte browsere. Ceva asemanator s-a intamplat cand SUN Microsystems a cerut informatii despre module de software din MS Office pentru a face suita OpenOffice sa fie compatibila cu suita MS Office, si Microsoft a renuntat sa publice informatiile cerute.
      La fel si cu protocolul de Exchange, care ramane si in ziua de azi un protocol propietar Microsoft si care nu e deschis pietei.
      Eu personal folosesc produse Open Source acolo unde pot sa inlocuiesc solutiile Microsoft, dar din pacate toate companiile pentru care am lucrat, au ales ca solutii, produsele comerciale cu care e foarte greu sa interconectezi solutiile Open Source.
      Sa speram ca aceasta criza economica, va impinge utilizatorii nu spre solutii piratate ci spre solutii Open Source si in felul asta bula de sapun se va sparge.
      • -3 (5 voturi)    
        UE sa ne lase (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 0:52)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui user fortat al IE

        nu merg la fel?! SI CINE-I DE VINA? Tot microsoft dupa voi?
      • -1 (3 voturi)    
        firefox (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 10:28)

        AlinP [utilizator] i-a raspuns lui user fortat al IE

        Mie-mi merge perfect Outlook Web Access de pe exchange pe Firefox - inclusiv preview. Defapt imi merge mai bine decit pe IE.
      • -1 (5 voturi)    
        cum bati campii ca sa te bagi in seama... (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 14:17)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui user fortat al IE

        Dar hai sa-ti raspund punctul ca sa-ti arat cum te bagi in seama ca nu mai zic eu ce...
        =
        Site-urile nu "merg" (probabil ca te referi la randare) la fel in diferite browsers din cauza ca:
        a) standardele W3C (CSS, XML, XHTML) nu sunt suficient de clare si lasa loc de interpretari
        b) exita diferite implementari ale standardelor W3C
        =
        Outlook Web Access nu merge identic in FF si IE pentru ca Microsoft foloseste o tehnologie proprietara de la care mai tarziu a pornit celebra paradigma AJAX. Doar ca ce-i care-au preluat-o au "reimplementat-o".
        =
        ASP (btw, de cativa ani incoace noi folosim ASP.NET chiar 3.5, tu-ai ramas in urma?) este tehnologie SS care-ti genereaza un stream trimis pe infrastructura de retea. Acel stream reprezinta un XML/XHTML/CSS, etc... deci.. ce legatura are scula cu prefectura???
        =
        Microsoft a investit ENORM in tehnologiile proprietare, inclusiv MS Office (ma refer in special la formatul de fisiere). Microsoft a investit VAGOANE de bani in tehnologiile proprii. De ce le-ar "dona" altora? Sun nu poate sa investeasca propriile vagoane de bani?
        =
        In alta ordine de idei, de cand cu Bill Gates si Microsoft astia pe care-i urasti tu cu-atata cruzime au facut in asa fel incat secretara Nuta de la firma de tricotaje si sosete sa poata sa foloseasca un computer ca sa-si poata vedea mail-ul, sa se dea pe google, sa joace solitaire. Bill si MS au schimbat lumea, au schimbat perceptia omenirii despre PC si IT in general.
        =
        Ce-a facut SUN? Ce-a facut comunitatea Open Source in privinta asta? Daca nu era BillG sa faca Windows nu mai aveai tu pentru cine sa scrii aplicatii Web Enabled care sa aiba un public atat de larg. Pt ca peste 90% din utilizatorii "neinformaticieni" (cum ai spune tu) folosesc o masina cu Win. pe ea. De ce? PENTRU CA E SIMPLU DE FOLOSIT!
        =
        Ce mi-e mila sila de-agaricii care se-apuca sa dea din gura ca sa se afirme... Dude, fa ceva, demonstreaza ca ai facut si ceva si apoi comenteaza! Pana atunci... muclesc... cicu' mic!
        • +2 (2 voturi)    
          Aberezi de nu stii cei cu tine (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 21:48)

          a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

          Standardele W3C sunt foarte clare. Singurii cu implementare total pe aiurea sunt Microsoft cu al lor IE
          Oulook Web Access nu merge in FF pentru ca foloseste ActiveX, cea mai mare greseala a Microsoft-ului si cea mai mare vulnerabilitate a Windows-ului. FF nu a implementat ActiveX din cauze de securitate.
          Calculatorul usor de folosit nu vine de la Microsoft ci de la Apple, Microsoft de cand se stie copie cu mult mai mult decat inoveaza.
          "Ce-a facut SUN? Ce-a facut comunitatea Open Source in privinta asta? Daca nu era BillG sa faca Windows nu mai aveai tu pentru cine sa scrii aplicatii Web Enabled care sa aiba un public atat de larg."
          De fapt la inceput Microsoft a fost impotriva internetului daca de intereseaza, vroiau sa-si impuna propria retea. Daca nu era Firefox ramaneai si acum cu IE6. Iar acum cei care-i imping pe Microsoft pe Internet sunt Sun/Java si Google.
          Tot .net-ul este o copie Java, de fapt au si fost siliti sa plateasca drepturi de autor catre Sun in urma unui proces.
          Si mie imi este sila de agaricii care habar nu au dar isi dau cu parerea. Adica de tine.
        • -1 (1 vot)    
          Corect! (Duminică, 18 ianuarie 2009, 13:46)

          Dudu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          Corect! La cati bani au investit in tehnologiile lor, trebuie sa fie magari sa le dea pe gratis.

          Vreti open-source? Limitati-va la OpenOffice si formatele lor.
          Si daca ar fi sa spunem ca e scump sistemul de operare Windows (de ex), stiti cat software gratuit ulterior (sub forma de update-uri) se estimeaza ca primeste utilizatorul? Undeva in jur de 400$ pe an !!(nu mai am cifra exacta). Asa ca taceti din gura, ca si oamenii aia au muncit mult si merita sa fie platiti.
      • -1 (3 voturi)    
        si ca sa-ti arat cat de mult bati campii (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 14:27)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui user fortat al IE

        C#, ca si limbaj de programare este MULT peste Java in momentul de fata: Properties, Operators Overloading, Overriding Control, Namespace-urile nu sunt dependente de structura fizica de pe disc, Partial Classes, ATTRIBUTES, LINQ, Lambda Expressions... sa continui?
        =
        Spre deosebire de JVM, CLR-ul din .NET pastreaza in cache codul masina compilat din IL => timpi de executie net superiori.
        =
        Spre deosebire de comunitatea OpenSource, MS pune la dispozitie Platforme. Poti integra foarte brici Active Directory cu Exchange cu Remote Desktop (TS), FS, Roaming Profiles, Team Foundation Server, etc...
        Sunt curios cum o sa reusesti tu asta in OpenSource si sunt curios care-i TOC-ul si ROI-ul unei astfel de platforme.
        =
        Si nu, nu sunt angajat MS. Am programat PHP, am programat Java (Spring, Struts, Hibernate), am programat C#/.NET si pot face diferenta si pot spune ca in momentul de fata ceea ce ofera Microsoft este mult peste ceea ce ofera OpenSource si pentru programatori/developers si pentru utilizatorul caznic.
        =
        Despre Browsere, ca sa revenim... nu te obliga nimeni pe Windows sa nu folosesti Chrome sau Opera sau FireFox sau Safari. Nu te obliga nimeni sa folosesti MS Office, poti folosi la fel de bine OpenOffice, n-am vazut un screen pe Windows care sa spuna: "NU POTI INSTALA FireFox pe Windows".... that's bullshit dude! Iar UE n-are ce face decat sa mulga bani de la MS.
        =
        De ce nu incurajeaza/promoveaza dezvoltarea sectorului IT/Development in membrele UE? Care-i valorea produsa de UE per ansamblu in tehnologii IT?
        • 0 (2 voturi)    
          Iar aberezi (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 22:22)

          a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

          Diferentele intre C# si Java sunt doar de sintaxa/suprafata asa ca nu stiu de unde ai scos superioritatea clara. Operator overloading de exemplu e considerat predispus la erori motiv pentru care nu a fost considerat in Java.
          JVM-ul are si el cache-ul lui, nu stiu de unde ai scos aberatia asta. Dimpotriva JVM-ul scoate timpi daca nu mai buni cel putin comparabili cu CLR-ul pe windows. Un JVM/Nix bate la distanta CLR/Windows.
          Integrarea intre diverse solutii non microsoft poate fi mai greoaie dar cel putin e posibila spre deosebire de windows care ori esti windows ori esti impotriva.
          Aici nu e razboi UE impotriva SUA. Microsoft nu e acelasi lucru cu SUA. IBM, SUN, Novel, Redhat competitorii cei mai mari ai Microsoft sunt firme americane de asemenea.
          Singurul lucru care UE incearca sa faca e sa lupte impotriva unui monopol acolo unde americanii au pierdut, democratia a devenit o pavaza pentru corporatii.
  • -2 (4 voturi)    
    O intrebare (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:48)

    Gigi Putere [anonim]

    Ok, sa zicem ca imi instalez XP-ul si nu am niciun browser. Cum intru pe net sa-mi iau Firefox sau Avastul free, ca sa ma apar de virusi? Winamp, ca sa ascult niste muzica? Si restul de soft...?

    cmd
    ftp
    open ftp.firefox.com
    samd?

    wt?!

    De ce nu se plange Adobe ca Windowsul vine cu paintul preinslat? Pentru ca Adobe stie ca are un produs puternic, care iese in evidenta.

    Astai parerea mea. Sincer, folosesc Firefox 70% pe zi, fata de IE, dar am si eu nedumeririle mele. Consider ca, totusi, Microsoft a facut niste lucruri bune. Multi exista datorita lor, inclusiv Firefox.

    @Ptr. cei mai tineri, cu linuxu', care vor sari sigur de cur in sus: Stateam pe prompt cand nici nu stiati cum va cheama. Ati auzit macar de 1.200 bauds? Stiu ca nu. Acum nu mai am nici timp, nici rabdare, am familie, am nevoie de RAD mai mult decat oricand si, windowsul server se dovedeste a fi o aplicatie super stabila si puternica. Din ce in ce mai multi isi porteaza aplicatiile sub windows. Chiar in acest moment lucrez la portarea unei aplicatii de sub SCO sub windows.

    Nu-mi mai permit sa pierd timpul cu niste sisteme de operare care nu au fost dezvoltate ptr. ca nu a existat finanatare sau pentru ca s-a dorit profit maxim: asta inseamna *nix.
    • +2 (4 voturi)    
      open ftp (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 1:10)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Gigi Putere

      Dude:) IE e bun numai ca sa downloadezi firefoxul. Explorerul e bun numai ca sa instalez Total Commander-ul. Got it?

      In privinta clientului de ftp: tocmai ti-ai raspuns:
      Daca ai posibilitatea sa tastezi un URL dintr-o 'revista' in Explorer si sa faca download, gata, ai firefox

      Dar nu un HTML engine overaged...
      • +1 (1 vot)    
        . (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 14:46)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        se vede cate stii despre browsere ;)
    • +1 (3 voturi)    
      unde ziceai (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 9:37)

      "beneficiar" [anonim] i-a raspuns lui Gigi Putere

      te cred si eu ca te-ai prabusit in windows; unde ziceai ca lucrezi minunatele lucrari in curs de "portare"? la TZEPARII de la SIVECO?
    • 0 (0 voturi)    
      bre' da ai dat zbranca (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 14:53)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Gigi Putere

      Da' acum pe bune... nu stiu cat de multi isi porteaza aplicatiile pe Windows. "Din ce in ce mai multi isi porteaza aplicatiile sub windows."
      Las-o ca macane...
      Sunt de-acord cu acel RAD pana intr-un anumit punct. Am incercat sa folosesc controalele de la TELERIK si... ce sa spun. Arata frumos dar cam atat...
      Microsoft are meritele lui, IE are si el meritele lui dar dezvoltarea de aplicatii well.. nu prea este punctul lor forte!
      Mediu de dezvoltare ca NetBeans si Eclipse (MyEclipse) inca n-am vazut, VS 2008 e departe.
      MS incearca sa prinda toata plaja de "programatori", de la Gogu care-a scris 200 de linii de cod pana la tine. Si-asta nu e bine, nu e bine ca nu se face o defalcare clara.
      Nu e bine nici faptul ca Microsoft incearca sa fie "altfel decat lumea"! Uite-te ce s-a ales de "Web Forms".
      Dupa ani de zile in care ne-au mancat ficatii Microsoft s-a prins ca trebuie sa ofere un framework MVC care sa inlature mojicia de ViewState, Postback, CodeBehind.
      Nu, altul e meritul lui MS si-anume integrarea serviciilor si usurinta in folosire.
      P.S. Singurul lucru care l-as remarca la VS este "one step building". Da, aici trebuie sa plecam capul in fata lor. Dai build si gata... nu mai instalezi nimic, nu mai ai nevoie si de alte tool-uri aditionale!
      • -1 (1 vot)    
        media UE (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 16:48)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Desi nu sunt expert IT este clar ca media din UE a lansat o campanie de propaganda contra produselor MS. Si uite asa cand se mai razbuna UE pe cate o companie americana mai apare si prin presa romaneasca ceva articole anti-MS, anti-capitalism anti-etc. Imi pare bine ca pana la urma gandim cu propriul cap si vedem (in mare masura) ce e adevarat si ce nu. Pana acum am avut experiente destul de stupide cand am incercat sa lucrez cu alte OS decat Windows. (Nu la cine stie ce nivel) Cat despre prostiile debitate de UE, subscriu la parerea celor care spun ca nimeni nu obliga pe nimeni sa foloseasca un anume produs. Pur si simplu produsele MS sunt mai bune si lumea le prefera. Daca asta produce ruperea unghiilor si caderea parului la "oficialii" UE, problema lor. Vorba aia: sa faca o firma de IT si sa produca un produs mai bun ca cel MS si atunci sa vorbeasca! (Ok, ca browser folosesc Opera, dar cam atat)
  • -3 (7 voturi)    
    UE rimeaza numai bine (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:57)

    gill bates [anonim]

    Sa puna mana UE si sa scrie un sistem de operare care sa scoata de pe piata Windows. Apoi mai trebuie scris un pachet de office si niste alte mici nimicuri.

    Sau sa-si puna Linux. Ce tot comenteaza atata? Doar nu le baga nimeni pe gat nimica.
  • +2 (4 voturi)    
    aaa (Vineri, 16 ianuarie 2009, 23:18)

    goa [anonim]

    Eu utilizez Opera de mai bine de un an,pentru ca pur si simplu e net superior IE.Nu ma simt in nici un fel obligat sa folosesc IE.
    • +3 (3 voturi)    
      si eu (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 8:48)

      Horia popa [anonim] i-a raspuns lui goa

      la fel.
  • +1 (3 voturi)    
    pentru gigi putere (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 5:03)

    gigi [anonim]

    suntem 100% siguri ca "din ce in ce mai multa lume isi porteaza aplicatiile pe windows". chiar se zvonea prin cartier ca google trece pe windows.
    2 servere si 100 de angajati nu inseamna "multa lume", ci inseamna niste baieti de la IT care mananca si gura lor o paine la un comision, o maslina. cunoastem cum functioneaza sistemu', desi nu am auzit de 1200 de BAUD (nu bauds ;) )
    • -1 (1 vot)    
      pentru gigi (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 16:39)

      Gigi Putere [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Auzi, ia gaseste-ti tu ceva util de facut, ce zici? Google e aplicatie? Pentru Google nici nu se pune problema sa se face aceasta portare, e o idiotenie, evident. Eu vorbeam de aplicatii mult mai mici care sunt portate, la presiunea clientilor. Nimeni nu prea vrea sa se incurce cu *nix.

      Nici nu stiu de ce raspunzi, din moment ce nu esti capabil decat de mistocarii de liceean de 17 ani.

      Se vede ca nu ai auzit de bauds.
  • 0 (4 voturi)    
    IE ilegal? (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 10:33)

    AlinP [utilizator]

    De pe vremea lui Netscape mi-i s-a parut o prostie. Defapt atunci era altceva. Microsoft fusese acuzat ca a oferit IE gratis ca sa scoata de pe piata Netscape-ul. Problema nu era de FREE ci de faptul ca motiv. Sa mai zicem ceva de Mac si Safari?
  • 0 (4 voturi)    
    . (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 11:14)

    Mda [utilizator]

    UE... niste jegosi
  • +2 (2 voturi)    
    Monocultura (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 19:35)

    albatrosul [anonim]

    Foarte multi comentatori au inteles gresit ce doreste UE.
    Este vorba aici de un arbitru (UE) si de un campionat: firmele de soft, care "joaca" pe piata de soft.
    Arbitrul trebuie sa fie impartial si sa asigure o piata competitiva. Nu trebuie sa favorizeze nici o "echipa" si foarte important nu trebuie sa permita nici unei echipe sa "triseze".

    In acest caz este vorba ca o echipa (MS) folosindu-se de monopolul pe piata de OS (sisteme operare) a "fortat" intrarea pe piata de browsere web facand imposibila competitia (sau foarte dificila).

    O sa spuneti "si ce e rau in asta"?
    Pai e rau pentru ca promoveaza monocultura. Monocultura nu e "buna" pentru ca nu e diversitate, competitie, avans, inovatie si un "virus" poate distruge acest system.

    Pentru consumator e rau pentru ca fara concurenta nu exista inovatie nu exista un "pret corect".

    O economie de piata poate functiona numai daca exista concurenta. De aceea UE incearca sa rezolve acest lucru prin fortarea MS sa fie mai "open" astfel ca alte firme sa poata concura MS. Acest lucru va duce la inovatie, la produse mai bune si mai ieftine.

    Eu ca si consumator sunt de acord din acest punct de vedere cu UE. Vreu o piata libera, vreu o piata concurentialam vreau inovatie, vreau un pret corect.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă