Mobexpert da in judecata retailerul austriac Kika pentru concurenta neloiala

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 23 ianuarie 2009, 16:04 Economie | Companii

Grupul Mobexpert, ce activeaza in domeniul productiei si comercializarii mobilei, a dat in judecata compania austriaca Kika, intrata recent pe piata romaneasca de profil, acuzand-o ca foloseste un slogan de promovare asemanator cu unul folosit in trecut de compania romaneasca, potrivit NewsIn. Astfel, reprezentantii Mobexpert sustin ca sloganul companiei austriece "Mii de idei pentru amenajarea dormitorului" seamana cu cel folosit de retailerul roman "Mii de idei frumoase, care nu sunt neaparat scumpe".

Acestia apreciaza ca asemanarea creeaza cumparatorilor "confuzie si riscul de asociere” si ii acuza pe cei de la Kika de faptul ca vor sa se foloseasca de renumele Mobexpert pentru a intra mai usor pe piata din Romania.

In actiunea depusa la dosar, Mobexpert arata ca "gradul de similaritate vizuala este foarte ridicat, dat fiind impactul inceputului comun al sloganurilor in perceptia consumatorului potential”.

Mobexpert isi motiveaza actiunea prin faptul ca exista un risc ca oamenii care vad reclama sa creada ca marfa provine de la acelasi producator si sa se creeze ideea ca e vorba de aceeasi gama de produse.

Prin urmare, reprezentantii Mobexpert le cer magistratilor sa oblige Kika sa nu mai foloseasca sloganul respectiv deoarece le incalca dreptul la marca.

Grupul Mobexpert cuprinde zece firme pe zona de retail, opt fabrici de mobila pe zona de productie, sase firme de import si trei firme de servicii (informatica, logistica si proiectare-dezvoltare).

Retailerul austriac Kika a deschis primul magazin din Romania la sfarsitul anului trecut, in urma unei investitii de 31 milioane de euro.













Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

20870 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Ce cretini! (Vineri, 23 ianuarie 2009, 16:26)

    robert [anonim]

    Cum si-au permis austriecii sa foloseasca intr-un slogan cuvintele "mii", "idei"!! Cand deja Decebal se chinuise sa le contureze forma lor de mai tarziu intr-un workshop cu Traian!! Inacceptabil!! Propun pedepsirea exemplara a austriecilor: 1 an sa plateasca pentru reclama pentru niste panouri goale.
    Apropos, mi se pare doar mie ca sloganul de care este mandru mobexpertu' este de o cretinatate senina?
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Vineri, 23 ianuarie 2009, 16:40)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui robert

      Mie imi place acel "neaparat" din slogan. Un fel de "daca maine nu ploua, s-ar putea sa fie soare".
    • +2 (2 voturi)    
      cretini de-a binelea (Vineri, 23 ianuarie 2009, 16:57)

      msmadu [utilizator] i-a raspuns lui robert

      Ai dreptate. Sloganul Mobexpert este de un real prost gust. Si cand te gandesti ca probabil cineva a luat bani frumosi pe tampenia asta...
  • +3 (3 voturi)    
    Tras de par (Vineri, 23 ianuarie 2009, 16:42)

    Stoewer [anonim]

    Mobexpertului, cu a lor mobila inestetica si scumpa, i s-a facut frica si recurge la tertipuri stpide. Expresia "mii de idei" este este extrem de raspindita (in reviste precum "Ioana" exista n articole care incep astfel) si in rest sloganurile nu seamana. Iar daca Mobexpert crede ca mobila se vinde dupa sloganuri, nu are decat sa creada....Imparatia cerului ii asteapta
  • +1 (1 vot)    
    Si eu acuz Mobexpert... (Vineri, 23 ianuarie 2009, 17:13)

    mnemo [anonim]

    Modelele lor de living par inspirate dupa Natuzzi, probabil felul Mobexpertului de a crea ceva nou e sa se inspire de la cei care au traditie in domeniul designului de interior. Un exemplu ar fi modelul lor Minimo (care intre timp nu mai exista in catalogul Mobexpert, fiind retras de pe piata acum vreun an-doi chiar) care seamana destul de bine cu modelul Durini al celor de la Natuzzi... exemple pot da multe. Pacat insa ca nimeni nu se sesizeaza si in privinta lor.
  • +2 (2 voturi)    
    il afecteaza criza economica pe Sucu (Vineri, 23 ianuarie 2009, 17:14)

    mikaela82 [utilizator]

    si se gandeste ca mai castiga ceva banuti prin instante.Ieri am aflat si ca tanara sa sotie isi cere indemnizatia de crestere a copilului,acum ca a crescut.Trebuie stransi banii din toate partile, ca asa se face avere..................
  • +1 (1 vot)    
    mobexpert... (Vineri, 23 ianuarie 2009, 17:26)

    florin [anonim]

    a inregistrat cumva mobexpert acest slogan la OSIM? daca nu, nu au ce sa acuze, mananca rahat.
  • +1 (1 vot)    
    mobexpert (Vineri, 23 ianuarie 2009, 18:01)

    vali [anonim]

    mai deunazi se plangea prin presa dl patron sucu. Ca cica targetul de cumparatori cu venituri medii s-a subtiat si ca i-au scazut vanzarile. Am vizitat recent un magazin mobexpert si nici nu ma mir de ce lucrurile stau asa, preturile au scazut nesemnificativ si doar la vechituri sau la piese de calitate mai slaba. Ori invata sa faca business ori sa dea FALIMENT, alta alternativa nu exista...
  • 0 (0 voturi)    
    rusine mai suciule, de ce esti bogat.. (Vineri, 23 ianuarie 2009, 18:04)

    sile [anonim]

    hmm, m-as fi asteptat sa sara cineva si in apararea lui Mobexpert, macar pentru ca e firma romaneasca. Dar mai rau te zgarie averea lui Suciu decat averea patronului Hans din Austria, ala e departe, dusmanu-i langa noi..
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit (Vineri, 23 ianuarie 2009, 18:41)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui sile

      Aici gresesti.
      Reactiile de mai sus nu se refera la averea lui Suciu ci 1. la stupiditatea situatiei si 2. la imaginea proasta pe care Mobexpert o are in Romania; imagine la care contribuie fiecare angajat Mobexpert, in fiecare zi...
  • 0 (0 voturi)    
    mobexpert (Vineri, 23 ianuarie 2009, 23:18)

    dan [anonim]

    sloganele ridicole si preturile mari ale mobexpertului mi-au atras atentia dintotdeauna si acum vad ca nu e numai parerea mea. Iar de plagiat ce ziceti de metrul de hartie preluat de la Ikea... in general mobexpert imi pare inspirat din 100 de locuri
  • 0 (0 voturi)    
    similitudini (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:55)

    kica [anonim]

    mobexpert ar trebui sa faca mobila de calitate(???)...au cumparat la noi la serviciu
    dulapuri pentru dosare si s-a desfacut unul peste capul unei colege..era sa se darime pe ea norocul a fost ca erau colegi in picioare si au ajutat-o.si pentru un slogan stupid cred ei ca incurca cumparatorul borcanele crezind ca mobilierul kica e acelasi cu cel din mobexpert? him!! da fraieri ne mai cred.. .siiiiii referitor la ultimul coment cu metrul de hirtie..pai ce vroiai sa-l faca din sfoara? peste tot se practica metrul de hirtie....asta nu e argument


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă