Dacia si-a oprit din nou activitatea pentru doua saptamani. 14.000 de angajati sunt in somaj tehnic

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 26 ianuarie 2009, 7:39 Economie | Companii

Uzina Autombile-Dacia Pitesti isi intrerupe luni productia, pentru a cincea oara in ultimele luni. 14.000 de salariati intra in somaj tehnic, timp de doua saptamani, activitatea urmand sa fie reluata in 9 februarie, a anuntat compania intr-un comunicat de presa.

Ca si la precedentele intreruperi de activitate, salariatii care intra in somaj tehnic vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut, dar nu vor mai primi bonuri de masa ca pana acum.

Decizia acestei noi opriri temporare a activitatii vine ca urmare a scaderii dramatice si continue a pietelor auto, in special a celei din Romania. Ultima data, compania si-a reluat productia in 12 ianuarie dupa o luna de intrerupere.

Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, a declarat recent ca Dacia va incerca sa reziste crizei auto in lunile ianuarie, februarie si martie prin intreruperi temporare ale productiei dar, daca persista criza actuala, se va trece la disponibilizarea unei ture intregi: 3.000- 4.000 de oameni, insa cifra va fi mult mai mare la nivelul furnizorilor, ceea ce va duce la aproape 15.000 de disponibilizati in toata regiunea Arges.

Producatorul a cerut sprijin din partea autoritatilor. Directorul general al Dacia a spus ca asteapta doua masuri din partea actualului guvern: aplicarea programului rabla cat mai rapid posibil, cu prima de casare de 4.000 de lei si adoptarea unor masuri la cumpararea de masini noi cu dobanzi mai putin descurajante.

Francois Fourmont a afirmat ca nu este cazul sa fie modificata masura triplarii taxei auto pentru masinile care polueaza si care au invadat piata auto in ultimele luni.













Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

1433 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    mda (Luni, 26 ianuarie 2009, 7:46)

    Dorin [anonim]

    ce asteapta sa cumpere romanii masini, nici o sansa...plus ca n-au scazut la pret, ei sunt mai ciumegi nu vor sa scada, or sa ramana cu stocul de masini, eu unul nu mi-as lua o dacie
    • +2 (2 voturi)    
      Ciuciu Ajutor (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:05)

      gososan [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

      Bani de scris scrisori pt concedieri la angajati le-as da . Atata
    • 0 (0 voturi)    
      D.A.C.I.A. (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:52)

      zgrv [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      D.A.C.I.A. = Daca Ai Cap Ia-ti Alta ( tot noua, sa nu credeti ca ma refer la second-hand-uri ) Masina e scumpa si e asa de " buna " precum o stim toti. Bine ar fi sa scada preturile la toate masinile. Traiasca criza din punctul asta de vedere.
      Parerea mea.
      • 0 (0 voturi)    
        Scumpa? (Luni, 26 ianuarie 2009, 14:59)

        Alex S [utilizator] i-a raspuns lui zgrv

        Chiar ti se pare scumpa?
  • +2 (2 voturi)    
    Ajutoare ? (Luni, 26 ianuarie 2009, 8:14)

    Doar un trecator [anonim]

    Acum ca afacerile meg prost toata lumea asteapta "ajutoare". Sa le aduc aminte celor de la Dacia de zilele bune cand erau in profit ? Nici cu partea dorsala nu se uitau la Guvern si acum doresc ajutoare ... hah !!!
  • +1 (3 voturi)    
    MARE greseala!! (Luni, 26 ianuarie 2009, 8:48)

    Piciu' [anonim]

    Dacia face o mare greseala prin trimiterea in somaj, trebuia sa concedieze rapid un schimb. Cine ezita in astfel de mutari, va suferi mult mai mult in viitorul foarte apropiat. Criza asta nu trece asa usor. Pot primi ei ajutorul ajutoarealor, nu se vor redresa fara sa faca sacrificii interne. Din pacate asta e situatia. Incepand cu luna viitoare o sa vedem adevarata forta a crizei.
    • 0 (0 voturi)    
      dilau (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:35)

      laur [anonim] i-a raspuns lui Piciu'

      bai frate si cu oamenii aia ce face? Usor din gura, dak ai lucra acolo n-ai mai zice asa....dar asa e romanul....alte natii se ajuta intre ei...noi ne ardem in /...
    • +1 (3 voturi)    
      Gandire pe termen scurt (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:50)

      sabertooth [utilizator] i-a raspuns lui Piciu'

      Poate ar fi bine sa gandim un pic mai departe de ziua de azi.

      Daca Dacia da o tura afara (3-4000 de oameni) acestia in toate companiile care au contracte cu Dacia se vor transforma probabil in 10k de oameni concediati.

      Adica la buget vor intra bani mai putini.

      Cei 10k angajati nu vor mai aduce bani la buget ci vor lua.

      Dar cei 10k au familii care ca urmare a scaderii bugetului familial vor incepe sa consume mai putin.

      Consumand mai putin alte firme vor avea desfacere mai mica si vor trebui sa concedieze si ele oameni si uite asa incepe sa se invarta bulgarele.

      Si uite asa daca ajuti unele firme poti ca de fapt sa ajungi sa faci economii la buget.

      Da' nu conteaza: sa moara vecinu pen'ca-s roman.
  • -1 (1 vot)    
    doc. (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:38)

    zmy [anonim]

    pe internet circula o petitie impotriva documentelor electronice, oricine doreste poate semna impotriva acestor documente
  • 0 (0 voturi)    
    Masina mea (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:49)

    Nobine [anonim]

    Eu am Logan si sunt multumit de aceasta masina. Sigur as fi fost si mai multumit daca o luam la un pret mai mic, neimbogatindu-i astfel pe francezii care au practicat o marja prea mare de profit.
    href="www.nobine.ro"
  • 0 (0 voturi)    
    Fara creditare vanzarea e moarta! (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:51)

    platin [anonim]

    Sa nu uitam ca nu se mai da nici un credit pentru nevoi personale,auto etc.mai ales in EURO!Dacia la 8000 euro *3.5RON/eur cat era in vara egal 28000 RON net.Acum la 4.4 Ron/Eur costa 35200 RON.Diferenta cine o finanteaza?!!!
  • +1 (1 vot)    
    despre dacia (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:52)

    joeskimo1 [anonim]

    dacia si-a tratat intotdeauna angajatii prost. i-a platit prost. a saltat pretul masinii si a pus conditii foarte grele pentru roamani si acum ar vrea ajutor de la stat, adica din banii nostri de taxe? inteleg ca e greu pentru cei care sunt in somaj si de ei imi pare rau, dar daca vor sa vanda masini, sa vanda la profit 0, adica sa reduca la jumate pretul masinii si sa vezi atunci ce de o sa se mai cumpere daciile. de ce sa ramana taxa triplata? sa scada ei preturile atat de mult incat sa cumperi o dacie mai usor decat sa aduci un mercedes de 9 ani cu 4000 de euro din germania.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa le plingi de mila nu alta... (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:19)

    C [anonim]

    Salut,

    Lucrez in industria automotive de aproximativ 9 ani.
    Toti cer ca disperatii ajutoare de la stat. Nu numai in Romania. In 90% din cazuri managementul defectuos i-a adus in aceasta pozitie.
    Prin reducerea de 25% practicata de Ford, pe intreg globul au reusit sa scape rapid de stocuri, sa elimine o parte din presiunea creata pe furnizori si sa isi finanteze in continuare productia.
    Si din pacate exemplele de adaptare la situatia actuala pot continua.
    Renault s-au purtat ca niste nesimtiti in negocierile cu Guvernul Romaniei, au dat salariii de rahat la operatori si nu s-au adaptat de loc la modificarile generate de criza.
    Si acum mai au si pretentia sa fie ajutati din banii nostri.
    Din partea mea pot sa crape, cu toate consecintele acestui fenomen. BAD MANAGEMENT-ul trebuie sa dispara nu sa fie ajutat prin subventii de stat.
  • 0 (0 voturi)    
    Save our souls ! SOS ! Salvati sufletele noastre ! (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:25)

    ion oprea [anonim]

    Salvati-ne cu mesaje optimiste !
    Mi-as dori o infuzie sanatoasa de mesaje reconfortante care sa trezeasca increderea si coeziunea nationala a romanilor. "Hai sa dam mana cu mana, sa salvam natia romana !". Drept spunea Presedintele Traian BASESCU ca pentru modernizarea Romaniei este necesara implicarea tuturor cetatenilor in actul de conducere, ceea ce ar insemna crearea conditiilor de manifestare a tuturor opiniilor si preluarea celor valoroase si pertinente. Nu stiu daca partidele noastre au pus in practica acest lucru, sper insa ca o va face macar PDL, bineinteles la recomandarea presedintelui de partid. Cat despre Uzinele Dacia, numai bine ! E dificil sa fie ajutate de un guvern care acopera deficiturile financiare ale guvern anterior. Poate ca s-ar putea proceda la o infuzie din capital din acea imensa datorie a statului catre furnizorii pe care nu-i cunoastem. Nu am auzit, inainte de survenirea crizei, despre mari scandaluri provocate de acei furnizori, ceea ce ma face sa gandesc ca nu vor da faliment daca in loc de 3 luni termen scadent stabilit de guvern pentru achitarea datoriei, vor fi cateva luni in plus. De asemenea, datoria ar putea fi acoperita prin emisia unor titluri de imprumut cu o dobanda avantajoasa care sa fie alocate furnizorilor. Furnizorii nu pot vinde datoriile statului pe terte piete financiare, fiindca am auzit ca se mai practica asa ceva ? Nefiind de specialitate economist, sunt curios ce opinie au finantistii ?
  • +1 (1 vot)    
    dar in agricultura? (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:38)

    Anonim [anonim]

    mai oameni buni. eu nu am inteles niciodata un lucru. de ce trebuie ajutate niste companii / banci care sunt pe moarte? cum in natura e bine sa mai fie si cate un foc pentru a "se purifica" de ce in economie nu ar fi acelasi lucru?
    in cazul in care dacia concediaza 10k oameni va intrebati unde si ce vor face acesti oameni. solutia e destul de simpla, dar cam plina de praf. te intorci la tara. ganditi-va ce ar insemna 10k de apartamente libere. ganditi-va ce ar insemna pentru sate peste 20k oameni. o sa sariti sa intrebati ce fac familiile? printre ei se vor afla si invatatori, profesori, medici care vor fi de un real ajutor comunitatilor rurale. si sa nu mai vorbesc de linistea sufleteasca si aerul curat.
    dar ... stiti cum e ... toata lumea vrea sa stea la oras, sa lucreze la birou, sa mearga la fast food sa manance, sa-si cumpere haine din euromall ...
    personal, in caz de forta majora nu mi-ar fi teama sa apelez la solutia de mai sus.

    (chiar vreau sa vad cate voturi negative imi atrag)
  • 0 (0 voturi)    
    aprob. (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:00)

    paul cj [anonim]

    Zona Arges din pacate e o zona mono-industriala, asa ca mai devreme sau mai tarziu era inevitabil, desi parca exista si ceva combinat pe langa pitesti nu cred ca acesta mai este functional. Ideea lui Anonim este foarte buna, dar din pacate daca ii spui unui muncitor de la Dacia "auzi, tu nu ai vrea sa mergi (de fapt sa te intorci) la tara undeva, cu banii pe apartament iti iei o casa + gradina si 2 hectare in camp. Din 2 hectare , daca le muncesti o sa traiesti bine.", reactia muncitorului va fi una de dezgust si de scarba. Din pacate totul ni se trage de la comunisti. Revenind nu o sa inteleg niciodata de unde scarba asta fata de tot ce inseamna "lucrul pamantului" a muncitorilor acestia din uzinele patriei. Doar buletinul acela pe care nu scrie bucuresti sau craiova sau cluj sau mai stiu eu ce sa fie atat de important?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică