Suedezii de la Saab, abandonati de General Motors, ruleaza incet catre faliment

de Carla Dinu     HotNews.ro
Joi, 19 februarie 2009, 7:56 Economie | Companii

Constructorul suedez de automobile Saab, abandonat pe marginea soselei de gigantul american General Motors, ar putea  fi prima companie auto europeana care va da faliment in urma crizei globale.

Viitorul sau este si mai incert, dupa ce statul suedez a refuzat miercuri, inca o data, sa devina actionar. Guvernul de centru dreapta a acceptat, totusi, sa acorde garantii pentru un imprumut de la Banca Europeana de Investitii, in valoare de 450 milioane de euro, scrie AFP.

Analistii estimeaza ca suma este insuficienta si ca Saab nu mai are decat doua posibilitati: sa vanda uzina, sau marca. De intreprindere nu este interesat nimeni, asa ca nu mai ramane decat marca.

Saab sufera de o boala cronica: de 20 de ani inregistreaza aproape numai pierderi.

Vanzarile Saab, care are 4.100 de angajati, au fost in in 2008 de 93.000 de masini, fata de 120.000 cu un an inainte. In ultimul trimestru al lui 2008, vanzarile companiei au scazut cu 38%.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4349 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    Mare pacat... (Joi, 19 februarie 2009, 8:03)

    Observator [anonim]

    ...SAAB este o masina minunata! E adevarat ca din grija pentru a face un lucru bun suedezii n-au putut fi, probabil, "eficienti" in materie de costuri. Probabil ca in secolul XXI ne vom indrepta catre masini produse in China si India...
    • +5 (9 voturi)    
      ai dreptate! (Joi, 19 februarie 2009, 9:59)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Ar fi pacat sa fie tocmai SAAB una din firmele auto care sa falimenteze, pentru ca masinile lor sunt intr-adevar minunate... visul meu e ca, intr-o zi, sa-mi permit un SAAB... nu e cazul deocamdata :(
      • +2 (2 voturi)    
        SAAB? (Joi, 19 februarie 2009, 12:07)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui Claudiu

        ...mai degraba Opel. SAAB-urile erau grozave cand compania nu era detinuta de GM, care practic a facut cu ea ce a facut cu restul marcilor din portofoliu: badge engineering. Iar acum sufera consecintele. E pacat de un nume cu rezonanta sa moara asa. La fel s-a spus de Olds, si acuma de Pontiac.
        Din pacate GM nu a invatat nimic nici din experimentul Saturn, si probabil merita sa moara.
  • +4 (4 voturi)    
    SAAB nu este prima companie auto... (Joi, 19 februarie 2009, 8:42)

    Cocolocco [anonim]

    ... care va da probabil faliment.
    Producatorul "Ssangyong" este de la inceputul lui februarie 2009 in faliment.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Joi, 19 februarie 2009, 12:01)

      Kim [anonim] i-a raspuns lui Cocolocco

      Bravo pt. informatie, asa e, in Coreea de sud guvernul a refuzat sa bage miliarde intr-un constructor falimentar. Vad ca si Suedia face la fel si e normal!
  • +2 (4 voturi)    
    dacia (Joi, 19 februarie 2009, 9:35)

    ion din la [anonim]

    acum logan-ul are oportunitatea sa cucereasca si piata suedeza! :)
  • +2 (6 voturi)    
    saab = opel (Joi, 19 februarie 2009, 9:43)

    rkidon [anonim]

    Ca fost proprietar de Saab va pot spune ca are o imagine minunata, te simti bine in ea, dar ca fiabilitate lasa mult de dorit. Peste tot pe unde umblam la service, mecanicii imi aratau ca aproape toate piesele erau comune cu cele de Opel...
    • +4 (4 voturi)    
      exact (Joi, 19 februarie 2009, 9:56)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui rkidon

      Ultimele modele au fost realizate pe platforme de Opel (Vectra).
      O ergonomie foarte ciudata cu contactul pe consola dintre scaune, cutie aiurea, pedale ciudate (Saab 900 cabrio)etc. Oricum e o masina cam prea serioasa, dar are identitatea sa.
  • +7 (7 voturi)    
    salariile suedezilor... (Joi, 19 februarie 2009, 9:54)

    srpc [utilizator]

    n-ai cum sa fii profitabil platind salarii enorme, plus impozite uriase destinate intretinerii puturosilor! economia sociala de piata isi demonstreaza, din plin, limitele...
  • +3 (5 voturi)    
    trist (Joi, 19 februarie 2009, 10:01)

    manu [anonim]

    Nu stiu daca in viitorul apropiat mi-as fi luat un SAAB, dar este o veste foarte trista, ca multe altele in ultima vreme. SAAB facea masini deosebite si reprezenta o altnernativa inedita la marea de modele Mercedes sau BMW. Pacat.
    • +1 (1 vot)    
      SAAB nu stia sa faca business (Joi, 19 februarie 2009, 12:08)

      Ministru suedez [anonim] i-a raspuns lui manu

      Nici masinile SAAB nu sunt un top tehnologic, ci un mix optim pentru un familist.
      Doar ca exista si o cerinta minima pentru a mentine o afacere: faci profit.
      Daca nu vrei sa faci profit, te specializezi intr-o productie redusa si exclusivista, de "colector", investesti maximum in tehnologie si/sau imagine si astepti milionarii (fie ei cu lantzuri de aur la gat sau conturi elvetiene facute din frauda la fiscul german:)

      SAAB pierde bani de foarte multi ani, GM sponsoriza doar pt. imagine "calitate scandinava".
      Atitudinea guvernului suedez e foarte rationala si eficienta si e o palma data peste ceafa constructorilor americani si guvernul democrat american. GM a primit miliarde in USA, daca tine la SAAB sa o sustina financiar, nu sa se tiganeasca pe la Stockholm dupa niste euro in plus!
  • +4 (6 voturi)    
    Piesele comune cu Opel (Joi, 19 februarie 2009, 10:02)

    sabertooth [utilizator]

    au aparut dupa ce i-a luat GM-ul care detine si Opel si Vauxall, astfel ca au inceput sa apara si Saab-uri cu motor facut de Vauxall.

    Mare pacat ca o asemenea firma dispare. In curnad vom merge cu masini cu motor din plastic. :(
  • 0 (2 voturi)    
    Seinfeld (Joi, 19 februarie 2009, 10:16)

    roberto [anonim]

    Jerry Seinfeld, in sitcomul cu acelasi nume, folosea nu mai SAAB
    • +2 (2 voturi)    
      product placement (Joi, 19 februarie 2009, 10:48)

      paslaru.org [utilizator] i-a raspuns lui roberto

      Este vorba de "product placement", un tip de publicitate in filme. SAAB a platit bani frumosi ca Jerry sa conduca o masina de-a lor.
      • +1 (1 vot)    
        :P (Joi, 19 februarie 2009, 13:03)

        Ella [anonim] i-a raspuns lui paslaru.org

        Jerry avea si un seria 7 :D pe la inceputuri
  • -2 (4 voturi)    
    Nu mi-a placut niciodata Saab... (Joi, 19 februarie 2009, 10:24)

    Der Komissar [anonim]

    ...pana cand m-am suit intr-un 9-3 convertible model 2008. Ce senzatie!
    Oricum, imi pare rau pentru companie, sper totusi ca statul suedez sa intervina in cele din urma.
  • -1 (7 voturi)    
    Pacat (Joi, 19 februarie 2009, 10:38)

    K.J. [anonim]

    Am fost furios cand GM ul a preluat Saab, nu era cazul ca nu erau falimentari si faceau produse ciudate dar bune! GM-ul ia ruinat care a facut un produs ieftin vandut scump! Au stors bani din brand cat sa putut fara sa gandeasca ca pe termen lung o sa distruga ce au construit oamenii aia in 50de ani!

    Nu uitati ca saab a facut foare multe inovatii in domeniul auto, de la siguranta pana la performanta!
    Ei au pus Turbo prima oara pe masini de larg consum! In anii 70-80 bateau la cur toti nemtii atat la performate cat si la fiabilitate!

    Eu sunt proprietar de 9-3 Aero din 06 cumparat de nou si acum am 100.000km mers 90% numai in romania si nu am schimbat decat placute si stergatoare! Mai scartie pe ici pe colo cate ceva din plastic la interior pe mcacadam! Dar tot ma face sa ma simt bine cand vad cocalari cu lanturi pozand in audi si bmv tdi!
    a.. este de nepretuit sa vezi fata cocalarilor din x5 can le dai un flash pe la 210 la ora! Fac spume la gura!
    si apropo la service nu se pricep sa repare foarte bine dar macar sunt draguti si serviabili!
    La grupul vw esti/ furat si cu masin anereparata si cu trei luni pierduti!
    • +3 (3 voturi)    
      cocalarii (Joi, 19 februarie 2009, 10:53)

      the [utilizator] i-a raspuns lui K.J.

      aia carora le dai flash la 210 km/ora, respecta probabil viteza legala ... ?
    • +5 (5 voturi)    
      Cocalar cu SAAB (Joi, 19 februarie 2009, 11:11)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui K.J.

      Daca credeai ca doar Audi sau Bmw sunt masini de cocalari, iata cocalarul cu Saab care da flash-uri pe autostrada si crede ca al lui cazan e nemaipomenit. E doar o Vectra cu nume pompos. Saab e o masina de oameni care nu vor sa iasa in evidenta, familisti -exact ce nu esti tu.
      Amice, tu si ceilalti ca tine faceti de rusine masinile, nu e vina lui Bmw ca e condusa si de tarani.
      Inca ceva, am avut ocazia sa merg cu multe masini, Saab-ul tau e o gluma pe langa Audi (chiar si TDI) sau Bmw.
      • -2 (2 voturi)    
        auleu! (Joi, 19 februarie 2009, 12:04)

        K.J [anonim] i-a raspuns lui anonim

        vezi ca aseara ai uitat sa pui prelata pe logan pardon pe bemveu ;-)
  • +1 (3 voturi)    
    :( (Joi, 19 februarie 2009, 10:40)

    olivian [anonim]

    ce pacat ... imi pare foarte rau. imi place la nebunie SAAB 9-3, mi se pare una din cele mai frumoase din clasa ei ... pacat ca nu pot sa imi iau una ... chiar imi pare rau .. mi s-ar parea normal, pe de alta parte, guvernul suedez sa se implice, pentru ca este, pana la urma, o marca nationala a lor. ar fi pacat sa dispara, sau s-o vanda la cine stie ce companie careia o sa i se rupa de marca si fanii acesteia.
  • +1 (1 vot)    
    nu mai plangeti, bey (Joi, 19 februarie 2009, 10:55)

    the [utilizator]

    o s-o cumpere Tata sau alt indian destept si o sa aveti unde va repara rablele, carora dupa 1000 de km incep sa le scârtzâie plasticele si mânerele de la usi.
  • +2 (2 voturi)    
    jos palaria (Joi, 19 februarie 2009, 11:07)

    MAX [anonim]

    jos palaria pentru SAAB (cei de odinioara) si pentru cei care apreciaza aceasta marca. E mare pacat intr-adevar ca cei de la GM au supt tot ce au putut si au pervertit SAAB-ul de nota 10, transformandu-l in Opel. Intr-adevar foarte ciudate masini, cu un interior la fel de ciudat, dar cu mult peste calitatea altor masini mai cu pretentii.
    Si eu sper la un SAAB 9-3...speranta moare ultima. Poate totusi o sa se gaseasca o cale de redresare si pentru ei.
    a da...si sa nu uit... HUOOOOOOOOO GM !!! HUOOOOO imbuibatilor lipsiti de viziune si pasiune care si-au batut joc de mai multe marci de valoare, bagandu-le in rashitza GM.
  • +1 (1 vot)    
    trist (Joi, 19 februarie 2009, 11:57)

    SAAB-ist [anonim]

    Pacat pentru marca care totusi a facut istorie in ultimii 50 de ani, inca de pe vreme cand faceau avioane (acum nu mai au in comun decat numele). De pe vremea aia SAAB a fost asociat cu masini zdravene, rezistente si sigure, chiar in mai mare masura decat Volvo. Ar fi pacat sa dispara, sau si mai rau, sa fie preluati de cine stie ce chinezi sau indieni. GM a facut gafe majore (vezi SAAB 9-7. Nu cred ca au vandut nici una in Europa...), i-a utilizat cat a putut si acum ii scuipa ca pe o masea stricata.
    E adevarat ca in ultima perioada si-au pierdut mult din personalitate si au fost diluati in marea familie GM iar 9-3 era in mare parte o Vectra dar toutsi calitatea este cu mult peste Opel. Inca odata, pacat!
    • 0 (0 voturi)    
      asta e (Joi, 19 februarie 2009, 16:27)

      sweden [anonim] i-a raspuns lui SAAB-ist

      De acord ca e pacat sa dispara, dar degeaba un SAAB este mai bun decat un opel ( din care provine), daca nu se ridica la nivelul calitativ al BMW, Mercedes, Audi , Volvo sau chiar Honda. In schimb pretul este pe acolo si parca nu se prea merita, stiind ca de fapt conduci un Opel ( Vectra pt 9-3 si Omega B pt 9-5). Iar motoarele diesel sunt de la Fiat...asta nu e ceva rau, pt ca italienii stiu sa faca dieseluri...parca. Asta e. Ar fi fost mult mai bine pt ei daca nu ar fi fost cumparati de GM, care abia acum au reusit si ei sa faca o masina buna (Corvete ZR 1).
      Pacat.
  • 0 (0 voturi)    
    speranta (Joi, 19 februarie 2009, 13:09)

    roman [anonim]

    Masinile SAAB sunt facute de profesionisti in ale tehnicii,cu o identitate clara si o prezenta viguroasa in peisajul auto,o incantare pentru privire-pentru cei care stiu sa aprecieze designul SAAB.Sper sa poata sa se salveze,si sa produca in continuare masini!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce e SAAB in galeata (Joi, 19 februarie 2009, 15:15)

    Nautilus [anonim]

    SAAB a fost o firma capabila la vremea lor, care a indraznit ceea ce altii nici cu gandul nu gandeau (99 Turbo - unul din primele modele sportive accesibile, inainte de explozia hot-hatchback, seria 900, cu si fara turbo, seria 9000 care arata deosebit de urat dar avea o ergonomie superioara concurentilor de la BMW) declinul lor a inceput cand GM a decis, in marea lor intelepciune, ca se poate construi un model bazat pe Vectra fiindca un client fraier nu va face diferenta. Chiar si in aceste conditii, cea de-a doua serie 900 si prima serie 9-3 erau o masini ceva mai deosebite in puzderia de TDIuri. Insa niste creiere scolite prin Harvard si blindate cu diplome au decis ca ar trebui sa fie ceva mai scump decat echivalentul sau de la BMW, ceva mai urat, ceva mai pretentios, ca doar nu e pentru orice cocalar... si uite asa s-a ajuns sa fabrice 9-7X, renumit pentru calitatea sa de cel mai scump SUV, 9-4X care arata ca un camion lovit in fata de un elan (din cel cu coarne si copite, nu Schwartzenberg, care are doar coarne :) ), 9-2X care e un Subaru mai scump (ce motive are un Subaru sa fie scump, parca era vorba de performanta accesibila!?...) - cam asa s-ar fi intamplat si cu o marca sport ca Ferrari sau Lamborghini daca ar fi ajuns sub conducerea unui "daciot"

    ~Nautilus
    • 0 (0 voturi)    
      sentimentalisme ieftine... (Joi, 19 februarie 2009, 20:42)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

      S-ar parea ca multa lume nu intelege faptul ca piata valideaza calitatile unui produs si asigura existenta acestuia.
      Deh,mentalitatea ce sa-i faci...!

      Atata timp cat exista cumparatori pentru un produs iar firma care-l produce face profit,se poate spune ca este "bun".
      In caz contrar el trebuie sa dispara pentru ca a continua productia sa,doar pe baza de sentimentalisme ieftine, inseamna a irosi resurse care pot fi folosite eficient in alte directii.
      • 0 (0 voturi)    
        :))) (Joi, 19 februarie 2009, 21:09)

        Nautilus [anonim] i-a raspuns lui sile

        1. "Sentimentalismul ieftin" vinde milioane de produse la moda, care aduc multe miliarde de euro si dolari

        2. Piata a invalidat calitatile jafurilor pe care le-am enumerat si a asigurat ca SAAB se duce la fund :(

        ~Nautilus

        PS all SUVs suck :D
  • 0 (0 voturi)    
    TREZITI-VA FRATILOR (Joi, 19 februarie 2009, 22:08)

    ISTORIE [anonim]

    Fratii mei,

    treziti-va odata lumea e in criza financiara unde in Europa si America, asadar daca Saab e falimentar sa se inchida si cu asta basta va fi o marca ce va trece in istorie. Atita timp cit boom-ul economic este in Asia cu India si China, si sint singurele economii care merg pe plus, vom conduce autoturisme Indiene atita timp pina cind si China va scoate marca lor de autoturisme. Atita timp cit nu sint eficineti intre costuri si cistiguti ca economie foarte bine sa se inchida si restul lor ce are statul sa se implice in firme private, daca nu sint competenti, someri.
    Asadar care e problema?
    La Revedere Saab, bine ai venit Tata Motors.
  • 0 (0 voturi)    
    :))) (Marţi, 3 martie 2009, 23:15)

    :)) [anonim]

    bai nene knd va aud ku bmw si alte cele park sunteti nebuni:))))) imi iau bmw ma dau gongoi si intru ku el in stalp si e foarte cool...:))) lasatile dreaq de fiare si cumparativa bicicleta k pt voi nici o masina nu e buna.....
  • 0 (0 voturi)    
    saab (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 11:05)

    margelatu` [anonim]

    saab sunt masini, bune, un lucru unde nu au punctat este marketingul, si cred ca de acolo a provenit colapsul lor. gm a vrut doar sa suga de la ei. au venit cu multe inovatii in domeniu, faceau masini sigure, dure ca o stanca si aproape imposibil de distrus, si pentru cel care a spus ca erau scumpe la intretinere.... erau comparabile cu audi, merc si bmw la calitate si la piese erau chiar mai ieftine. mare pacat. fuck GM si pe americani


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version