Ministerul Transporturilor vrea sa concedieze peste 12.000 de angajati ai CFR

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 20 martie 2009, 13:36 Economie | Companii

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii intentioneaza sa reduca cu 12.139 numarul salariatilor din sistemul feroviar, potrivit programului de restructurare a sistemului feroviar inaintat vineri organizatiilor sindicale reprezentative, se arata intr-un comunicat al Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial.

Conducerea Federatiei anunta ca se opune acestor disponibilizari  de personal si va uza de toate formele legale de protest pentru a mentine locurile de munca.

Programul de restructurare a sistemului feroviar al Ministerului Transporturilor prevede concedierea a 5.949 de angajati de la CFR Marfa, 2.545 angajati ai CFR Calatori si 3.536 de salariati ai CFR SA. Totodata, vor fi disponibilizati 109 de salariati ai Societatea de Administrare Active Feroviare, Societatea Feroviara de Turism, Autoritatea Feroviara Romana si Centrul National de Calificare si Instruire Feroviara.

Reducerea de personal se va face prin desfintarea unor subunitati si rastrangeri de activitate.

Reprezentantii FNFMC arata ca in programul de restructurare nu se prevede nici o forma de protectie sociala pentru personalul disponibilizat .

"Un salariat disponibilizat in aceasta perioada deosebit de dificila este un om sacrificat fara nici o perspectiva. Mai mult programul va afecta si anumite comunitati locale si agenti economici prin inchiderea unor sectii de circulatie si prin anularea unui numar mare de trenuri.", se mai arata in comunicatul asociatiei sindicale.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor, contactati de HotNews.ro, nu au putut da detalii in legatura cu programul de restructurare a sistemului feroviar, precizand insa ca ministrul Radu Berceanu se va intalni luni cu sindicalistii.


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

3896 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    restructurare (Vineri, 20 martie 2009, 13:44)

    nicu [anonim]

    e bine ca oricum nu mai au loc prin birouri.asta daca incepe de acolo restructurarea
    • +2 (4 voturi)    
      nu e chiar asa de bine (Vineri, 20 martie 2009, 14:41)

      ceferistul [anonim] i-a raspuns lui nicu

      daca ai trait in romania in ultimii 20 de ani, ti-ai dat in mod sigur seama ca astia nu sint in stare sa faca un lucru ca lumea.
      sefimea (ma refer la aia inutili, si nu putini) sau "aia care nu mai au loc prin birouri" cum spui tu, o sa ramina in mare parte neafectati. problema e ca cei care lucreaza in mod direct cu siguranta circulatiei si eu ma refer doar la cei care intretin calea ferata si fac eforturi supraomenesti sa mentina calea asta ferata pe linia de plutire (cu astia am lucrat personal si inca mai tin legatura cu multi dintre ei) sint oricum in numar insuficient. daca numarul lor va fi redus si mai mult atunci va spun eu sa va pregatiti in curind la niste evenimente de cale ferata (deraieri) cu multe pierderi de vieti omenesti. de asemenea va spun de acum ca cei care vor intra la puscarie nu vor fi cei cu adevarat vinovati care saboteaza de ani de zile calea ferata ci citiva fraieri care s-au chinuit sa isi faca datoria cu banii putini primiti de la minister.
  • +9 (9 voturi)    
    nu tre sa se limiteze la atat (Vineri, 20 martie 2009, 13:48)

    c [anonim]

    Ar mai ramane sa mai verifice contractele de prestari servicii cu diverse firme capusa din cauza carora acesti oamenii isi pierd serviciul. Sa mai verifice si contractele de achizitii, unde apare ca CFR cumpara la de 2-10x mai mare. Sa mai verifice si de unde cumpara CFR energie electrica. Sa mai verifice si investitiile din ultimii ani in activitati nelegate de obiectul de activitate(gen vile de protocol, mobilier pe care l-au luat acasa directorii). Sa mai verifice si primele directorilor, si veniturile lor din ultimii ani.
    • 0 (0 voturi)    
      + (Vineri, 20 martie 2009, 16:16)

      c [anonim] i-a raspuns lui c

      Si contractele cu motorina s-ar putea verifica. S-ar putea monitoriza mai bine si cata motorina/ulei e consumata real.

      Oricum din cate locuri pot sa dispara banii si fiind si in proprietatea statului, CFR nu poate sa fie decat o gaura neagra. Probabil la fel ca Petrom, cand in primul an dupa privatizare a avut un profit colosal de sute de milioane de euro, dupa ani intregi de pierderi.
  • +5 (5 voturi)    
    comentarie (Vineri, 20 martie 2009, 13:58)

    paulica [anonim]

    incepeti domnilor directori cu mecanicii ca au castiguri mai mari ca voi. si mai restructurati si din liderii care-i tin in brate.apoi mai sunt farfuze cu cate 10 ani de faculate particulara-de, fete capabile- angajate anul trecut.pe alea pe ce considerente le tineti? au dat mult sa le angajati pe la depouri economiste ? dati-le spaga inapoi si sa va lase ca riscati ca alea sa ramana si sa dati afara oameni cu pregatire si vechime.
    faceti curatenie o data ca numai tine!
    • 0 (0 voturi)    
      mecanici (Sâmbătă, 21 martie 2009, 6:54)

      Tunde Hedus [anonim] i-a raspuns lui paulica

      Dl/Dna Paulica!
      De cate ori vi s-a intamplat, sa va sculati, cand altii se culca??? De cate ori ati iesit pe usa casei noaptea la ora 3 si de cate ori v-ati deschis-o la 2 noaptea??? Sau daca ati avea,asa...peste 60 si ceva de ani, cum v-ati simti sa va treziti ,noapte de noapte, la ora 3 si sa nu mai puteti adormi? De ce? ptr ca ati avut timp de mai bine de 30 de ani o viata fara nopti dormite langa cei dragi, ptr ca nu ati avut sambete si duminici pe care sa le petreceti la modul sigur impreuna cu familia ...Tatal meu are 31 de ani lucrati pe locomotiva-de la abur pana la electrica si o pensie de mizerie de 1380 roni, iar eu fiica lui, cu doua diplome de licenta+ un postuniversitar la UBB Cluj, intr-un post de conducere, la CFR Marfa, muncesc ptr niste bani de mizerie, de 25 de ani.
      Pot spune doar un singur lucru: "a doua armata" este distrusa iremediabil...nu ptr ca mecanicii au luat salarii mari (a se vedea "boii ingrasiti" ai caii ferate numiti revizori, instructori,etc care au salarii mai mari decat un sef divizie si deplasari mai multe decat zilele din calendar..), ci ptr ca asa s-a vrut....
    • 0 (0 voturi)    
      si cine o sa duca trenurile? (Joi, 26 martie 2009, 18:13)

      muky [anonim] i-a raspuns lui paulica

      ...directorii?economistii?taietorii de frunze?
      -e greu de facut curatenie ,cand sunt atatia nepoti,unchi,matusi verisoare si alte rude si cunostinte(pcr-ul n-a murit)
  • +4 (4 voturi)    
    tarziu nene (Vineri, 20 martie 2009, 14:06)

    MG [utilizator]

    tarziu nene; cfr-u a fost cisterna de muls pentru toti directorasii si controlorii, un mamut birocratic ineficient
  • +2 (2 voturi)    
    eu (Vineri, 20 martie 2009, 14:20)

    eu [anonim]

    nu-i rau, oricum nu mai au ce transporta, se impuiasera peste masura, mai ales in central, vorbesc ca stiu despre ce-i vorba
  • -2 (2 voturi)    
    Grivita Rosie redivivus (Vineri, 20 martie 2009, 14:39)

    Observator American [anonim]

    Mie mi se pare ca incepe sa semene cu 1933, grevele de la atelierele Grivita, Vasile Roaita etc.
    Guvernule nu mai da oameni afara in timp de depresie economica.Oamenii astia nu au unde sa mearga decat in strada.
    Uita de echilibru bugetar si FMI fa ca Americanii stimuleaza economia.
    Sant atatea de facut.
    Ce ar fi sa pui in aplicare un plan de canalizare la nivel national, sant atatea de facut, si numai cu lei nu $,Euro etc..
  • +4 (4 voturi)    
    Nu e chiar ceea ce trebuie (Vineri, 20 martie 2009, 14:42)

    andrei [anonim]

    Problema care o sa ramana dupa toate povestea asta o sa o suportam evident tot noi, calatorii. Eu sunt dependent de tren si pe ruta pe care circul frecvent s-au scos 4 perechi de trenuri in ultima luna. E bine sa mai dam afara din ei, dar pe cine trebuie. Daca ar scapa lumea de controlorii astia nenorociti care pentru 1 leu lasa in tren sa circule si 100km pe oricine apuca, de astia care fac supracontrolu care pentru 3 lei nu iti taie bilet cu suprataxa(ca de, e peste 10 lei), de incompetentii care au facut mersul trenurilor si nu au pus piciorul in tren toata viata, de directorii nenorociti care au facut niste achizitii de cacao in materie de material rulant(va simtiti confortabil in "sageat albastra" si in vagoanele alea albastre supraetajate), atunci ar fi mai bine. Ce treaba are saracu mecanicul ala la care ii suna ceasul la 3 dimineata si pleca in cursa, sau ala care spala toata ziua la vagoane si da cu matura in ele? Nu ei sunt cei care trebuie dati afara.
  • -1 (1 vot)    
    .... (Vineri, 20 martie 2009, 14:47)

    Vladutz [anonim]

    daca se va indrazni aceasta restructurare, o sa iasa rau de tot... parerea mea.

    cred ca tot CFRul o sa iasa in strada... si sunt foooarte multi.

    eu consider ca este foarte necesara totusi aceasta restructurare.
    • +2 (2 voturi)    
      ptr.vladut (Vineri, 20 martie 2009, 15:02)

      simona [anonim] i-a raspuns lui Vladutz

      si cei daca sunt multi?????pati apropo la mineriade?
    • 0 (0 voturi)    
      au fost candva.... (Joi, 26 martie 2009, 18:51)

      muky [anonim] i-a raspuns lui Vladutz

      ...acum mai sunt un pumn de palmasi...iar restul care cum poate fenta(a se citi "taie frunze la caini")
      asta e ....
      restructurarea este necesara,eliminand "trantorii" si "lipitorile",dar acest lucru il depaseste pe d-l Berceanu,numai daca se va actiona cu sprijin politic-in orice caz va fi greu,caci va trebui sa invinga inertia vechiului sistem(in care conducatorii aveau cat mai multe drepturi si cat mai putine indatoriri si se intelege de la sine ,salarii si sporuri cat mai babane,iar palmasii cat mai multe sarcini[daca se poate sa le faca si pe ale lor] si drepturi minime,ca sa nu l-i se suie binele la cap,de salarii nu mai vb.,caci din a doua armata a Romaniei am ajuns de plans,fata de alte tari;candva un cfr-ist era privit cu respect;candva "boacterii"aveau manusi albe, o uniforma impecabila si o conduita asisderea si salarii pe masura(ca sa nu mai fie nevoiti sa "completeze" de pe trenuri);l-am vazut pe bunicul vitreg intr-o poza de demult,imbracat in ceferist si ziceai ca-i scos din cutie ,ca un general,si nu era decat un simplu acar;mergea la crasma si i se dadea pe datorie (daca nu avea bani la el)fara nicio discutie,pe cand altora l-i se refuza aceasta favoare,replicandu-li-se celor in cauza ca:aista-i ceferiste(deci cand lua banii sau avea bani venea si isi platea datoriile in mod garantat);am facut aceasta paranteza ca sa vedeti ce au fost si ce au ajuns angajatii cfr-ului.atunci capul familiei daca era angajat la cfr(chiar si intr-o functie modesta)putea intretine o familie cu 4- 5 membrii,la un nivel bun de trai,dar acum daca nu lucreaza si sotia sau sa aibe si ea un venit oarecare ,nivelul de trai nu este prea ridicat, e mai aproape de satisfacator decat de bun. cu bine
  • +1 (1 vot)    
    Ministerul Transporturilor vrea sa concedieze (Vineri, 20 martie 2009, 15:24)

    manoliuval [utilizator]

    ministerul trasporturilor si ministru transoporturilor nu paote sa termine cu firmele capusa si sugatorii de bani din CFR?
    Nu poate deoarece aduce fonduri pentru PARTID, indiferent ca este PDSR-PSD, PDL ori PNL bani sa iasa pentru PARTID SI CLASA POLITICA.
  • +3 (3 voturi)    
    CFR (Vineri, 20 martie 2009, 15:27)

    Costica [anonim]

    CFR este un sistem strategic. A fost lovit din greu de Mitrea si Berceanu. Cel putin mitre a impus scoaterea trenurilor sa-si bage el masinile.Plus jaful dirijat. Trasportul pe calea ferta era mai ieftin ca cel rutier , dar au facut domnii guvernanti in asa fel incit sa fie invers. Infrastructura rutiera se distruge cu mamutii pe roti iar trenurile pling din lipsa de marfa. Daca ordinul ministrului de a se trece rtaficul greu pe CFR s-ar realiza , ar fi soselele mai libere si n-ar ramine pe drumuri atitia oameni. Sa vedem...!
  • 0 (0 voturi)    
    Disponibilizari CFR (Vineri, 20 martie 2009, 16:46)

    ganditorul [anonim]

    La cat de rentabil este trenul ca mijloc de transport versus microbuze este normal ca populatia sa aleaga mersul cu microbuzul iar trenurile circula goale. Noroc ca mai sunt studentii sau pensionarii care au scutire 50% ca altfel chiar nu ar mai circula nimeni. Mai sunt navetistii dar ei se descurca si merg cu "Nasul".
    Deci sa nu ne mire aceste disponibilizari.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Luni, 23 martie 2009, 18:00)

      decebal [anonim] i-a raspuns lui ganditorul

      Cum in lumea asta nimic nu e intamplator nici acest lucru nu e. Marea majoritate a celor ce planifica trenurile de calatori sunt implicati in jefuirea statului (sabotarea planificarii). Anul acesta nu a mai fost scos pe piata "Mersul trenurilor de calatori". Cauza - anularile de trenuri. Mai nou aducem rame din vest care sunt de o seama cu bunica si se strica in parcurs. Sa te fereasca Dumnezeu sa vrei sa traversezi tara cu trenul. Iti trebuie: alimente, bani, cort si multa rabdare.
  • 0 (0 voturi)    
    greseala mare, mon cher! (Vineri, 20 martie 2009, 20:36)

    pician [anonim]

    Ce faci ministrule? Reduci personalul din CFR si in curand majorezi preturile la bilete? Pai, e posibil, ca in viitorul apropiat sa anulezi mai multe trenuri pentru ca n-o sa mai fie siguranta calatoriilor cu trenul si vor fugi si ultimii calatori care au mai ramas.
  • 0 (0 voturi)    
    ce restructurare? (Luni, 23 martie 2009, 17:40)

    decebal [anonim]

    Cei ce trebuie sa faca restructurarea sunt cei care au contribuit la dezastrul actual din companiile CFR. Sunt 3, apartin statului si nu exista vointa de a se spune lucrurilor pe nume. De facut se pot face multe cu bani putini. Lejer se pot pastra toti muncitorii si desfiinta toate sucursalele teritoriale. Ar disparea zeci de directori, economisti si ingineri care nu cer decat situatii care nu duc la nimic. Unde s-a mai vazut ca o singura activitate sa fie controlata intr-un an de 3 ori de 3 structuri diferite apartinand aceleiasi companii?
  • 0 (0 voturi)    
    uite cine ne conduce???!!! (Marţi, 24 martie 2009, 0:27)

    ilona [anonim]

    Oare cine ne conduce pe noi cfr ul?
    Mediocritatea....
    Cei care au facut o asa zisa facultate din timpul programului la privat si care acum ocupa functii de conducere.
    Si poate va intrebati unde sunt cei care au facut o facultate la vremea lor, profil de specialitate material rulant si acum sunt abandonati prin niste unitati uitate de lume.
    Si daca nu esti implicat politic sau nu cotizezi macar la unul sau mai multele partide la putere, esti condus de acei sindicalisti analfabeti cica reprezentanti ai salariatilor care nu au nici macar liceul....
  • 0 (0 voturi)    
    cfr marfa in deriva (Miercuri, 25 martie 2009, 13:49)

    stefan [anonim]

    De cand cu operatorii astia privati s-a ales praful de transportul de marfa iar fostii directori sau facut patroni de firme de transport feroviar
  • 0 (0 voturi)    
    Cfr (Miercuri, 25 martie 2009, 22:26)

    Ion [anonim]

    pai cum sa fie rentabil cfr daca pe raza rcm arad vin controale doar sambata si duminica

    pt ore festive
    ca nu le ajunge salariul si in special samuelenco si simandan rog spunetii la toata lumea
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Marţi, 24 august 2010, 13:52)

      samuelenco si simandan [anonim] i-a raspuns lui Ion

      fi barbat si si semneaza petitia sobolanule!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică